Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jalkapallon MM-kilpailut -Official

Vierailija
30.05.2026 |

Noin pari viikkoa ja sitten mennään. Mikä maa on suosikkisi kisoissa ja keitä pelaajia seuraat?

 

Itsellä suosikit Espanja, Argentiina ja Uruguay. Pelaajista nostaisin esiin Pedrin , Yamalin, Julian Alvarezin ja Nico Pazin

Kommentit (2426)

Vierailija
1661/2426 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Curacaon maalivahti sai myös kunnon buustin näkyvyydelleen somessa.  Ennen peliä Equadoria vastaan 95 t. Instagram seuraajaa. Nyt 880 t.

Vierailija
1662/2426 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse toivon, että Ruotsi lyö Japanin ja menee jatkoon. Siitä tulee huima peli!

Ei tule. Ruotsi häviä ja voi olla isokin tappio. Näkihän sen eilen, että pelistä puuttuu terävyys jota taas Japanilla on.

Ruotsin pitää parantaa paljon jos aikoo voittaa Japanin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1663/2426 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, ei kiinnosta, jos Suomi hakisi menestystä niin, että kaikki pelaajat olisi tavalla tai toisella afrikkalaistaustaisia. Ei siinä ole mitään järkeä, se on tylsää.

 

Hollanti jatkaa tavallaan siirtomaaperinteitään omimalla entisistä alusmaistaan lahjakkuuksia, joiden pitäisi edustaa ja kehittää lähtömaitaan, eikä jotain Hollantia. Tämä omiminen on sitä rakenteellista rsismia. Imetään rahalla lahjakkuudet omaan joukkueeseen ja sitten hoilataan riemurinnoin Oi Hollanti kun olet niin rakas ja mahtava. Juu.

 

Ruotsi menee samaa polkua. Ja se on myös paitsi noloa niin naurettavaakin, mutta niinhän Ruotsin touhut on sitä ollut jo pitkän aikaa.

"Hollanti jatkaa tavallaan siirtomaaperinteitään omimalla entisistä alusmaistaan lahjakkuuksia, joiden pitäisi edustaa ja kehittää lähtömaitaan, eikä jotain Hollantia."

Aika iso osa Hollandin "eksoottisen" näköisistä pelaajista on syntynyt Hollandissa.

Niin, juuri siitä on kyse. Kiva että tajusit. Entisenä siirtomaaisäntänä Hollanti on rahalla ominut paljon väkeä alustalaismaistaan, rahalla, elintasolla. Ei se että on syntynyt Hollannissa, tee heistä hollantilaisia, he ovat Alankomaiden kansalaisia, mutta eivät hollantilaisia. Heidän pitäisi voida edustaa omia juuriaan, kulttuuriaan, eikä entistä siirtomaaisäntäänsä. Omimiseksi tuota sanotaan, rakenteelliseksi rsismiksi.

 

Tavallaan tämä vie pohjan koko MM-kisojen idealta. Että eri maat mittelevät keskenään paremmuudesta. Nyt imuroidaan keharimaista lahjakkuuksia ja hoilataan kansallislaulua pikkutuiterissa kuin ME olemme näin hyviä. Monelle pelaajalle kyse on opportunismista. Kuten joku aiemmin mainitsi, se kuuluu sinne eri cupeihin tuollainen meininki, siellä joukkueet (vaikka Arsenal, Manchester city, Barcelona) pelaavat keskenään, eivät MAAjoukkueet.  Mitä järkeä on pelata maiden kesken paremmuudesta, jos kaikki pelaajat tai heidän vanhempansa ovat kotoisin jostain Afrikasta, eivät siitä maasta, jota edustavat?

Rakenteellista r.asismia on tuo sinun kirjotuksesi. Etnisyyden takia toiset on huonompia muka kuin toiset - no he ovat hyviä jalkapallossa, siksi heidät on valittu joukkueeseen kun ovat sen maan kansalaisia. Missä tahansa maassa voi olla kaikennäköisiä ihmisiä, yritä jo vähitellen saada se kalloosi.

Mistä ihmeestä saat päähäsi, että pitäisin näitä jotenkin HUONOMPINA ihmisinä - ilmeisesti SINÄ itse ajattelet niin, kun tuollainen tulee ylipäätänsä mieleen. 

 

Kyse on nimenomaan siitä, että tällaiset Hollannit ja Ranskat imuroivat keharimaista niiden lahjakkuuksia, kun näiden lahjakkuuksien pitäisi olla mahdollisuus kehittää ja edustaa sitä vanhempiensa, omien juurien, oman kulttuurin maata, ei jotain entistä siirtomaaisäntäänsä. Ei kyse ole mistään huonommuudesta, vaan siitä että mitä järkeä tällaisessa omimisessa ja hyväksikäytössä jossain mm-kisoissa. 

 

Mutta kait tuossa viehättää nykyihmistä sama asia kuin aikoinaan  roomalaisia viehätti kaikkialta maailmasta haalitut gladiaattorit. Siinä ei ole enää mitään kansallistunnetta tai yhteishenkeä, pelkkä viihde ja jännitys. Nyt ei vain tarvitse gladiaattorien ihan henkeään heittää. 

Eiköhän ne ole tulleet omasta halustaan paremman elämän toivossa - tai sukunsa jo aikoja sitten. Tuolla sun periaatteella suomalaisten lätkänpelaajienkin pitäisi pysyä aina Suomessa eikä haaveilla nhl:stä tai jopa oikeasti päästä pelaamaan isoista rahoista.

Tässä on loistoesimerkki siitä, että jotkut eivät vain kerta kaikkiaan tajua/ymmärrä, mistä ihmiset puhuu. He ovat niin aivopestyjä, että heidän oma ajattelunsa tyssää heti, kun tulee kyse esim. mustaihoisista. He ovat kuin lapsi, joka sulkee korvansa ja huutaa rsssu, rssu, rassu, ei saa olla rssu, kauheeta mitä puhuvat mustista alistetuista raukoista reppanoista...  eli he eivät pääse sen ihonvärin yli millään, he eivät näe ihmisiä. Ja sitten tulee tällaisia hupaisia kommentteja, joissa ihminen argumentoi itseään vastaan - ilmeisesti tajuamatta sitä mitenkään, hän vain hokee jotain epäloogisuuksia, koska ne kuulostaa hyvältä.

 

Sillä jääkiekko on tosiaankin erittäin hyvä esimerkki. NHL ja muut liigat vastaavat jalkapallon liigoja, cupeja ym, joissa jokainen lahjakas urheilija voi kokeilla siipiään, tienata ehkäpä miljoonia. Näin on suomalaisetkin huippupelaajat NHL:ssa saaneet mahdollisuuden. Mutta kun tulee MM-kisat, niin eivät he sinne Kanadan tai USA:n MAAjoukkueisiin ole ollut tunkeutumassa, vaan he ovat tulleet pelaamaan Suomen MAAjoukkueeseen ja niin sieltä on tulleet ruotsalaiset, venäläiset, tsekit ynnämuut omiin MAAjoukkueisiin.  TÄSTÄ ON KYSE. Mikä järki olisi pelata jääkiekon MM-kisoja esim. joukkueilla, jossa suurin osa olisi jostain muualta kuin siitä maasta, jota edustaa? Mitä jos Suomen joukkue olisi täynnä entisen Suomen hallitsijan kansalaisia eli venäläistaustaisia? Nyt siellä on yksi sellainen (ja loistava pelaaja onkin), mutta entä jos muutkin alkaisi olla vladimirkorolevia, yarolsalzhukowskeja, alexmaleveja, pjotrkrutoveja? Hurraisiko suomalaiset Kauppatorilla tällaiselle joukkueelle? Ilmeisesti. Että kyllä ollaan hyviä jääkiekon pelaajia, kun ollaan alistettu venäläislahjakkuudet meitin joukkueeseen. Pääasia, että paidassa lukee SUomi.

 

Nyt jalkapallossa tulee esiin sellainen rakenteellinen rsismi, valkoiset kannattajajoukot hurraavat muukalaislegioonajoukkueelleen, kertoo maailmalle että meidän äidit tekee parempaa ruokaa kuin teidän äidit eli kehuskelevat by proxy. Tällainen kuuluu sinne LIIGAtasolle tai cupeihin, se on siellä OK, mutta mitä järkeä sellaisesta on MM-kisoissa`? Saksan joukkueen nuori lahjakas afrikkalaistaustainen pelaaja esim. kertoi, kuinka häntä oli kosiskeltu alkuperämaansa (Norsunluurannikko) joukkueeseen, mutta hän oli silti valinnut Saksan joukkueen, koska 'on Saksassa syntynyt, ja tuntee saaneensa Saksalta tuen ja opastuksen'. Kauniisti ja oikeaoppisesti sanottu, mutta minä vain olen niin kyyninen pska, etten usko. Eiköhän siihen ole vaikuttanut enneminkin a) raha ja muut etuudet  ja se b) että Saksan joukkueessa on paremmat mahdollisuudet voittaa jopa mestaruus, paremmat ainakin kuin Norsunluurannikon joukkueessa. Tämäkin pelaaja on kuitenkin itkenyt saaneensa rassukommentteja Saksassa. Älä ihmeessä. Onpa kamalaa. Afrikassahan ei vastaavanlaista rsismia ole, eihän ...(no kyllä on ja on aina ollut). 

Vierailija
1664/2426 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä jo ruodittu pelipaidat? Omaan makuun liikaa punaista. En tykkää timanttikuvioista ja Usa koti-paita on häiritsevä. Oma suosikki Senegal.


Tässä arvioita:

https://www.is.fi/mm-futis/art-2000012081858.html

Vierailija
1665/2426 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse toivon, että Ruotsi lyö Japanin ja menee jatkoon. Siitä tulee huima peli!

Ei tule. Ruotsi häviä ja voi olla isokin tappio. Näkihän sen eilen, että pelistä puuttuu terävyys jota taas Japanilla on.

Ruotsin pitää parantaa paljon jos aikoo voittaa Japanin. 

Näin on. Japanin pelaajat todennäköisesti juoksee ns jalat alta ruotsalaisilta. 

Vierailija
1666/2426 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä jo ruodittu pelipaidat? Omaan makuun liikaa punaista. En tykkää timanttikuvioista ja Usa koti-paita on häiritsevä. Oma suosikki Senegal.


Tässä arvioita:

https://www.is.fi/mm-futis/art-2000012081858.html

Monissa paidoissa sekalaisia kuvioita. En tykkää.

 

Norjalla on kaunis pelipaita: punainen tausta, ristikuvio edessä ja ristin poikkipuu jatkuu hihoihin. 

 

Suomellakin ainakin oli ristikuviopaita, muttei taida olla enää. Suomen lipun väreissä ei ehkä saa kovin näyttävää paitaa, koska iso pinta valkoista on aika valjua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1667/2426 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä jo ruodittu pelipaidat? Omaan makuun liikaa punaista. En tykkää timanttikuvioista ja Usa koti-paita on häiritsevä. Oma suosikki Senegal.


Tässä arvioita:

https://www.is.fi/mm-futis/art-2000012081858.html

Monissa paidoissa sekalaisia kuvioita. En tykkää.

 

Norjalla on kaunis pelipaita: punainen tausta, ristikuvio edessä ja ristin poikkipuu jatkuu hihoihin. 

 

Suomellakin ainakin oli ristikuviopaita, muttei taida olla enää. Suomen lipun väreissä ei ehkä saa kovin näyttävää paitaa, koska iso pinta valkoista on aika valjua. 

Valkoisten vaatteiden käyttö pitäisi jalkapallossa kieltää kokonaan, koska ne värjäytyvät ensimmäisen kentän pinnassa könyämisen jälkeen ihan kamalan näköiseksi, eikä semmoinen ruohon ja mullan värjäämä vihreän ja ruskean sekoitus ole esteettisesti kaunista katsottavaa.

Vierailija
1668/2426 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epsanja - Saudi Arabia sitten seuraavaksi. Nyt jos ei Espanja voita selvästi, niin on outo juttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1669/2426 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuomas Virkkusen selostusta Maikkarilla ei kerta kaikkiaan voi kuunnella! Hän huutaa koko ajan kurkku suorana ja jos ei huuda, puhuu todella epäselvästi.

Vierailija
1670/2426 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, ei kiinnosta, jos Suomi hakisi menestystä niin, että kaikki pelaajat olisi tavalla tai toisella afrikkalaistaustaisia. Ei siinä ole mitään järkeä, se on tylsää.

 

Hollanti jatkaa tavallaan siirtomaaperinteitään omimalla entisistä alusmaistaan lahjakkuuksia, joiden pitäisi edustaa ja kehittää lähtömaitaan, eikä jotain Hollantia. Tämä omiminen on sitä rakenteellista rsismia. Imetään rahalla lahjakkuudet omaan joukkueeseen ja sitten hoilataan riemurinnoin Oi Hollanti kun olet niin rakas ja mahtava. Juu.

 

Ruotsi menee samaa polkua. Ja se on myös paitsi noloa niin naurettavaakin, mutta niinhän Ruotsin touhut on sitä ollut jo pitkän aikaa.

"Hollanti jatkaa tavallaan siirtomaaperinteitään omimalla entisistä alusmaistaan lahjakkuuksia, joiden pitäisi edustaa ja kehittää lähtömaitaan, eikä jotain Hollantia."

Aika iso osa Hollandin "eksoottisen" näköisistä pelaajista on syntynyt Hollandissa.

Niin, juuri siitä on kyse. Kiva että tajusit. Entisenä siirtomaaisäntänä Hollanti on rahalla ominut paljon väkeä alustalaismaistaan, rahalla, elintasolla. Ei se että on syntynyt Hollannissa, tee heistä hollantilaisia, he ovat Alankomaiden kansalaisia, mutta eivät hollantilaisia. Heidän pitäisi voida edustaa omia juuriaan, kulttuuriaan, eikä entistä siirtomaaisäntäänsä. Omimiseksi tuota sanotaan, rakenteelliseksi rsismiksi.

 

Tavallaan tämä vie pohjan koko MM-kisojen idealta. Että eri maat mittelevät keskenään paremmuudesta. Nyt imuroidaan keharimaista lahjakkuuksia ja hoilataan kansallislaulua pikkutuiterissa kuin ME olemme näin hyviä. Monelle pelaajalle kyse on opportunismista. Kuten joku aiemmin mainitsi, se kuuluu sinne eri cupeihin tuollainen meininki, siellä joukkueet (vaikka Arsenal, Manchester city, Barcelona) pelaavat keskenään, eivät MAAjoukkueet.  Mitä järkeä on pelata maiden kesken paremmuudesta, jos kaikki pelaajat tai heidän vanhempansa ovat kotoisin jostain Afrikasta, eivät siitä maasta, jota edustavat?

Rakenteellista r.asismia on tuo sinun kirjotuksesi. Etnisyyden takia toiset on huonompia muka kuin toiset - no he ovat hyviä jalkapallossa, siksi heidät on valittu joukkueeseen kun ovat sen maan kansalaisia. Missä tahansa maassa voi olla kaikennäköisiä ihmisiä, yritä jo vähitellen saada se kalloosi.

Mistä ihmeestä saat päähäsi, että pitäisin näitä jotenkin HUONOMPINA ihmisinä - ilmeisesti SINÄ itse ajattelet niin, kun tuollainen tulee ylipäätänsä mieleen. 

 

Kyse on nimenomaan siitä, että tällaiset Hollannit ja Ranskat imuroivat keharimaista niiden lahjakkuuksia, kun näiden lahjakkuuksien pitäisi olla mahdollisuus kehittää ja edustaa sitä vanhempiensa, omien juurien, oman kulttuurin maata, ei jotain entistä siirtomaaisäntäänsä. Ei kyse ole mistään huonommuudesta, vaan siitä että mitä järkeä tällaisessa omimisessa ja hyväksikäytössä jossain mm-kisoissa. 

 

Mutta kait tuossa viehättää nykyihmistä sama asia kuin aikoinaan  roomalaisia viehätti kaikkialta maailmasta haalitut gladiaattorit. Siinä ei ole enää mitään kansallistunnetta tai yhteishenkeä, pelkkä viihde ja jännitys. Nyt ei vain tarvitse gladiaattorien ihan henkeään heittää. 

Eiköhän ne ole tulleet omasta halustaan paremman elämän toivossa - tai sukunsa jo aikoja sitten. Tuolla sun periaatteella suomalaisten lätkänpelaajienkin pitäisi pysyä aina Suomessa eikä haaveilla nhl:stä tai jopa oikeasti päästä pelaamaan isoista rahoista.

Omasta halustaan? No ei. Tuotu niin nuorina, ettei sillä ollut mitään tekemistä oman päätöksen kanssa.

Monet on syntyneet siinä maassa mitä edustavat. Outoa että tämä sama ei ole koskaan ongelma valkoisten pelaajien kohdalla, vaikka heistä myös monella on sukujuuria edustamansa maan ulkopuolella. Ei heistä puhuta että menisivät edustamaan omaa maatansa yms. Varsinkin Ranskan joukkueessa on vuosien saatossa ollut vaikka kuinka paljon valkoisia pelaajia, jotka eivät ole ns. kantaranskalaisia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1671/2426 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdysvaltojen ja Kanadan joukkueessa kaikki pelaajat taitaa olla maahanmuuttaneiden jälkeläisiä, eikä intiaanien jälkeläisiä taida juurikaan olla lainkaan?

Vierailija
1672/2426 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, ei kiinnosta, jos Suomi hakisi menestystä niin, että kaikki pelaajat olisi tavalla tai toisella afrikkalaistaustaisia. Ei siinä ole mitään järkeä, se on tylsää.

 

Hollanti jatkaa tavallaan siirtomaaperinteitään omimalla entisistä alusmaistaan lahjakkuuksia, joiden pitäisi edustaa ja kehittää lähtömaitaan, eikä jotain Hollantia. Tämä omiminen on sitä rakenteellista rsismia. Imetään rahalla lahjakkuudet omaan joukkueeseen ja sitten hoilataan riemurinnoin Oi Hollanti kun olet niin rakas ja mahtava. Juu.

 

Ruotsi menee samaa polkua. Ja se on myös paitsi noloa niin naurettavaakin, mutta niinhän Ruotsin touhut on sitä ollut jo pitkän aikaa.

"Hollanti jatkaa tavallaan siirtomaaperinteitään omimalla entisistä alusmaistaan lahjakkuuksia, joiden pitäisi edustaa ja kehittää lähtömaitaan, eikä jotain Hollantia."

Aika iso osa Hollandin "eksoottisen" näköisistä pelaajista on syntynyt Hollandissa.

Niin, juuri siitä on kyse. Kiva että tajusit. Entisenä siirtomaaisäntänä Hollanti on rahalla ominut paljon väkeä alustalaismaistaan, rahalla, elintasolla. Ei se että on syntynyt Hollannissa, tee heistä hollantilaisia, he ovat Alankomaiden kansalaisia, mutta eivät hollantilaisia. Heidän pitäisi voida edustaa omia juuriaan, kulttuuriaan, eikä entistä siirtomaaisäntäänsä. Omimiseksi tuota sanotaan, rakenteelliseksi rsismiksi.

 

Tavallaan tämä vie pohjan koko MM-kisojen idealta. Että eri maat mittelevät keskenään paremmuudesta. Nyt imuroidaan keharimaista lahjakkuuksia ja hoilataan kansallislaulua pikkutuiterissa kuin ME olemme näin hyviä. Monelle pelaajalle kyse on opportunismista. Kuten joku aiemmin mainitsi, se kuuluu sinne eri cupeihin tuollainen meininki, siellä joukkueet (vaikka Arsenal, Manchester city, Barcelona) pelaavat keskenään, eivät MAAjoukkueet.  Mitä järkeä on pelata maiden kesken paremmuudesta, jos kaikki pelaajat tai heidän vanhempansa ovat kotoisin jostain Afrikasta, eivät siitä maasta, jota edustavat?

Rakenteellista r.asismia on tuo sinun kirjotuksesi. Etnisyyden takia toiset on huonompia muka kuin toiset - no he ovat hyviä jalkapallossa, siksi heidät on valittu joukkueeseen kun ovat sen maan kansalaisia. Missä tahansa maassa voi olla kaikennäköisiä ihmisiä, yritä jo vähitellen saada se kalloosi.

Mistä ihmeestä saat päähäsi, että pitäisin näitä jotenkin HUONOMPINA ihmisinä - ilmeisesti SINÄ itse ajattelet niin, kun tuollainen tulee ylipäätänsä mieleen. 

 

Kyse on nimenomaan siitä, että tällaiset Hollannit ja Ranskat imuroivat keharimaista niiden lahjakkuuksia, kun näiden lahjakkuuksien pitäisi olla mahdollisuus kehittää ja edustaa sitä vanhempiensa, omien juurien, oman kulttuurin maata, ei jotain entistä siirtomaaisäntäänsä. Ei kyse ole mistään huonommuudesta, vaan siitä että mitä järkeä tällaisessa omimisessa ja hyväksikäytössä jossain mm-kisoissa. 

 

Mutta kait tuossa viehättää nykyihmistä sama asia kuin aikoinaan  roomalaisia viehätti kaikkialta maailmasta haalitut gladiaattorit. Siinä ei ole enää mitään kansallistunnetta tai yhteishenkeä, pelkkä viihde ja jännitys. Nyt ei vain tarvitse gladiaattorien ihan henkeään heittää. 

Eiköhän ne ole tulleet omasta halustaan paremman elämän toivossa - tai sukunsa jo aikoja sitten. Tuolla sun periaatteella suomalaisten lätkänpelaajienkin pitäisi pysyä aina Suomessa eikä haaveilla nhl:stä tai jopa oikeasti päästä pelaamaan isoista rahoista.

Omasta halustaan? No ei. Tuotu niin nuorina, ettei sillä ollut mitään tekemistä oman päätöksen kanssa.

Monet on syntyneet siinä maassa mitä edustavat. Outoa että tämä sama ei ole koskaan ongelma valkoisten pelaajien kohdalla, vaikka heistä myös monella on sukujuuria edustamansa maan ulkopuolella. Ei heistä puhuta että menisivät edustamaan omaa maatansa yms. Varsinkin Ranskan joukkueessa on vuosien saatossa ollut vaikka kuinka paljon valkoisia pelaajia, jotka eivät ole ns. kantaranskalaisia. 

Pariisissa syntyneitä on vaikka kuinka paljon ympäri maailmaa olevissa joukkueissa. Siis pelkästään Pariisissa syntyneitä oli muistaakseni 75 kpl.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1673/2426 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi, että Viktor Kassai ei ole tuomaroimassa näissä kisoissa... ;)

Vierailija
1674/2426 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmi, että Viktor Kassai ei ole tuomaroimassa näissä kisoissa... ;)

Piruvie, niin on! 😅

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1675/2426 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiasta jauhomyllyyn; Kuinkahan paljon Erkka V Lehtolan hampaita mahtaa vihloa? Ottaa kipeää ajatuskin... :(

Vierailija
1676/2426 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen miehet ne ei kisoihin pääse vaikka kuinka yrittävät. Noloa! 

Vierailija
1677/2426 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-A saa Espanja käsittelyn.

On tuo Yamal ihmelapsi. 

Vierailija
1678/2426 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksihän ei peluuta Nico Williamsia 

Vierailija
1679/2426 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksihän ei peluuta Nico Williamsia 

Ei halua peluuttaa baskia. Siis koutsi.

Vierailija
1680/2426 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdysvaltojen ja Kanadan joukkueessa kaikki pelaajat taitaa olla maahanmuuttaneiden jälkeläisiä, eikä intiaanien jälkeläisiä taida juurikaan olla lainkaan?

Tässäki on osmosoininvaaramaista argumentointia.

 

Ei oo ikinä ollu olemas semmosta Amerikan Yhdysvaltoja jossa ois asunu vaan intiaaneja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä