Jalkapallon MM-kilpailut -Official
Noin pari viikkoa ja sitten mennään. Mikä maa on suosikkisi kisoissa ja keitä pelaajia seuraat?
Itsellä suosikit Espanja, Argentiina ja Uruguay. Pelaajista nostaisin esiin Pedrin , Yamalin, Julian Alvarezin ja Nico Pazin
Katso lähetysajat : Jalkapallon MM-kilpailut - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (2426)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, ei kiinnosta, jos Suomi hakisi menestystä niin, että kaikki pelaajat olisi tavalla tai toisella afrikkalaistaustaisia. Ei siinä ole mitään järkeä, se on tylsää.
Hollanti jatkaa tavallaan siirtomaaperinteitään omimalla entisistä alusmaistaan lahjakkuuksia, joiden pitäisi edustaa ja kehittää lähtömaitaan, eikä jotain Hollantia. Tämä omiminen on sitä rakenteellista rsismia. Imetään rahalla lahjakkuudet omaan joukkueeseen ja sitten hoilataan riemurinnoin Oi Hollanti kun olet niin rakas ja mahtava. Juu.
Ruotsi menee samaa polkua. Ja se on myös paitsi noloa niin naurettavaakin, mutta niinhän Ruotsin touhut on sitä ollut jo pitkän aikaa.
"Hollanti jatkaa tavallaan siirtomaaperinteitään omimalla entisistä alusmaistaan lahjakkuuksia, joiden pitäisi edustaa ja kehittää lähtömaitaan, eikä jotain Hollantia."
Aika iso osa Hollandin "eksoottisen" näköisistä pelaajista on syntynyt Hollandissa.
Niin, juuri siitä on kyse. Kiva että tajusit. Entisenä siirtomaaisäntänä Hollanti on rahalla ominut paljon väkeä alustalaismaistaan, rahalla, elintasolla. Ei se että on syntynyt Hollannissa, tee heistä hollantilaisia, he ovat Alankomaiden kansalaisia, mutta eivät hollantilaisia. Heidän pitäisi voida edustaa omia juuriaan, kulttuuriaan, eikä entistä siirtomaaisäntäänsä. Omimiseksi tuota sanotaan, rakenteelliseksi rsismiksi.
Tavallaan tämä vie pohjan koko MM-kisojen idealta. Että eri maat mittelevät keskenään paremmuudesta. Nyt imuroidaan keharimaista lahjakkuuksia ja hoilataan kansallislaulua pikkutuiterissa kuin ME olemme näin hyviä. Monelle pelaajalle kyse on opportunismista. Kuten joku aiemmin mainitsi, se kuuluu sinne eri cupeihin tuollainen meininki, siellä joukkueet (vaikka Arsenal, Manchester city, Barcelona) pelaavat keskenään, eivät MAAjoukkueet. Mitä järkeä on pelata maiden kesken paremmuudesta, jos kaikki pelaajat tai heidän vanhempansa ovat kotoisin jostain Afrikasta, eivät siitä maasta, jota edustavat?
Rakenteellista r.asismia on tuo sinun kirjotuksesi. Etnisyyden takia toiset on huonompia muka kuin toiset - no he ovat hyviä jalkapallossa, siksi heidät on valittu joukkueeseen kun ovat sen maan kansalaisia. Missä tahansa maassa voi olla kaikennäköisiä ihmisiä, yritä jo vähitellen saada se kalloosi.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on kyllä loistava slogan: Meidän eekerit on parempia kuin teidän eekerit. (ja siis mitä välii sil niinku silleen on, minkävärisii noi on niinku silleen)
Ehkä niin käy loppuottelussa Ranska eikun 'Ranska' vs 'Hollanti'. Jännää.
Ja jos ne Kunta Kintet ois yhtä hollantilaisia nii sit niitä ois kannattajissaki. Valkosten ihmisten meri vaan näky ku kuvattiin hollannin kannattajia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ongelma tuokin on? Joukkueessa olisi pelkkiä kantahollantilaisia, jos olisivat parempia pelaajia kuin nyt joukkueeseen valitut. Aika sairasta, kun vihataan ihmisiä, jotka käyvät töissä erittäin halutussa duunissa ja ovat taatusti tulleet valituksi siihen, koska ovat niin hyviä.
Maajoukkuekisojen pitäs olla et kansakunnat kisaa keskenään, ei et afrikasta kotosin olevien halpatyösiirtolaisten lapset kisaa.
Litmanenkin näyttää niin eteläeurooppalaiselta, ettei varmasti ole oikeasti suomalainen. Silti pelasi Suomen maajoukkueessa.
Ruotsi pelasi nyt heikon pelin, mutta jos ja KUN se kaataa Japanin, on jatkopeleissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ongelma tuokin on? Joukkueessa olisi pelkkiä kantahollantilaisia, jos olisivat parempia pelaajia kuin nyt joukkueeseen valitut. Aika sairasta, kun vihataan ihmisiä, jotka käyvät töissä erittäin halutussa duunissa ja ovat taatusti tulleet valituksi siihen, koska ovat niin hyviä.
Maajoukkuekisojen pitäs olla et kansakunnat kisaa keskenään, ei et afrikasta kotosin olevien halpatyösiirtolaisten lapset kisaa.
Litmanenkin näyttää niin eteläeurooppalaiselta, ettei varmasti ole oikeasti suomalainen. Silti pelasi Suomen maajoukkueessa.
Nyt on Osmo Soininvaara-tason argumentointia
Vierailija kirjoitti:
Ruotsi pelasi nyt heikon pelin, mutta jos ja KUN se kaataa Japanin, on jatkopeleissä.
Ei tulla näkemään sitä päivää kun kaataa Japanin.
Vierailija kirjoitti:
Ruotsi pelasi nyt heikon pelin, mutta jos ja KUN se kaataa Japanin, on jatkopeleissä.
Japani on kyllä joukkue jonjmka tippumista toivoo ains. Jos Saksaa ja Italiaa haukutaan tylsästä ja konemaisesta pelistä (seurajoukkuepuolella Guardiolan ja Artetan joukkueet), niin ei ne ole mitään verrattuna Japanin robottomaisuuteen. Pelaajiin on varmasti asennettu joku autopilotti, mikä ohjaa niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ongelma tuokin on? Joukkueessa olisi pelkkiä kantahollantilaisia, jos olisivat parempia pelaajia kuin nyt joukkueeseen valitut. Aika sairasta, kun vihataan ihmisiä, jotka käyvät töissä erittäin halutussa duunissa ja ovat taatusti tulleet valituksi siihen, koska ovat niin hyviä.
Maajoukkuekisojen pitäs olla et kansakunnat kisaa keskenään, ei et afrikasta kotosin olevien halpatyösiirtolaisten lapset kisaa.
Litmanenkin näyttää niin eteläeurooppalaiselta, ettei varmasti ole oikeasti suomalainen. Silti pelasi Suomen maajoukkueessa.
Hollannissa on ainakin 50 Jaria, nimetty Litmasen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, ei kiinnosta, jos Suomi hakisi menestystä niin, että kaikki pelaajat olisi tavalla tai toisella afrikkalaistaustaisia. Ei siinä ole mitään järkeä, se on tylsää.
Hollanti jatkaa tavallaan siirtomaaperinteitään omimalla entisistä alusmaistaan lahjakkuuksia, joiden pitäisi edustaa ja kehittää lähtömaitaan, eikä jotain Hollantia. Tämä omiminen on sitä rakenteellista rsismia. Imetään rahalla lahjakkuudet omaan joukkueeseen ja sitten hoilataan riemurinnoin Oi Hollanti kun olet niin rakas ja mahtava. Juu.
Ruotsi menee samaa polkua. Ja se on myös paitsi noloa niin naurettavaakin, mutta niinhän Ruotsin touhut on sitä ollut jo pitkän aikaa.
"Hollanti jatkaa tavallaan siirtomaaperinteitään omimalla entisistä alusmaistaan lahjakkuuksia, joiden pitäisi edustaa ja kehittää lähtömaitaan, eikä jotain Hollantia."
Aika iso osa Hollandin "eksoottisen" näköisistä pelaajista on syntynyt Hollandissa.
Niin, juuri siitä on kyse. Kiva että tajusit. Entisenä siirtomaaisäntänä Hollanti on rahalla ominut paljon väkeä alustalaismaistaan, rahalla, elintasolla. Ei se että on syntynyt Hollannissa, tee heistä hollantilaisia, he ovat Alankomaiden kansalaisia, mutta eivät hollantilaisia. Heidän pitäisi voida edustaa omia juuriaan, kulttuuriaan, eikä entistä siirtomaaisäntäänsä. Omimiseksi tuota sanotaan, rakenteelliseksi rsismiksi.
Tavallaan tämä vie pohjan koko MM-kisojen idealta. Että eri maat mittelevät keskenään paremmuudesta. Nyt imuroidaan keharimaista lahjakkuuksia ja hoilataan kansallislaulua pikkutuiterissa kuin ME olemme näin hyviä. Monelle pelaajalle kyse on opportunismista. Kuten joku aiemmin mainitsi, se kuuluu sinne eri cupeihin tuollainen meininki, siellä joukkueet (vaikka Arsenal, Manchester city, Barcelona) pelaavat keskenään, eivät MAAjoukkueet. Mitä järkeä on pelata maiden kesken paremmuudesta, jos kaikki pelaajat tai heidän vanhempansa ovat kotoisin jostain Afrikasta, eivät siitä maasta, jota edustavat?
Rakenteellista r.asismia on tuo sinun kirjotuksesi. Etnisyyden takia toiset on huonompia muka kuin toiset - no he ovat hyviä jalkapallossa, siksi heidät on valittu joukkueeseen kun ovat sen maan kansalaisia. Missä tahansa maassa voi olla kaikennäköisiä ihmisiä, yritä jo vähitellen saada se kalloosi.
Mistä ihmeestä saat päähäsi, että pitäisin näitä jotenkin HUONOMPINA ihmisinä - ilmeisesti SINÄ itse ajattelet niin, kun tuollainen tulee ylipäätänsä mieleen.
Kyse on nimenomaan siitä, että tällaiset Hollannit ja Ranskat imuroivat keharimaista niiden lahjakkuuksia, kun näiden lahjakkuuksien pitäisi olla mahdollisuus kehittää ja edustaa sitä vanhempiensa, omien juurien, oman kulttuurin maata, ei jotain entistä siirtomaaisäntäänsä. Ei kyse ole mistään huonommuudesta, vaan siitä että mitä järkeä tällaisessa omimisessa ja hyväksikäytössä jossain mm-kisoissa.
Mutta kait tuossa viehättää nykyihmistä sama asia kuin aikoinaan roomalaisia viehätti kaikkialta maailmasta haalitut gladiaattorit. Siinä ei ole enää mitään kansallistunnetta tai yhteishenkeä, pelkkä viihde ja jännitys. Nyt ei vain tarvitse gladiaattorien ihan henkeään heittää.
Tällä samalla logiikalla esim. Suomessa koulutetun virolaisen lääkärin pitäisi antaa harjoittaa ammattiaan vain Virossa.
Nyky jalkapallon seuraaminen haastavaa uusnasseille ja äärioikeistolle, kun kentällä näkyy ei-valkoisia pelaajia. Ton marinanne voisitte silti pitää jossain muussa ketjussa.
Vierailija kirjoitti:
Nyky jalkapallon seuraaminen haastavaa uusnasseille ja äärioikeistolle, kun kentällä näkyy ei-valkoisia pelaajia. Ton marinanne voisitte silti pitää jossain muussa ketjussa.
Sulle yhdys sanat on haastavia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, ei kiinnosta, jos Suomi hakisi menestystä niin, että kaikki pelaajat olisi tavalla tai toisella afrikkalaistaustaisia. Ei siinä ole mitään järkeä, se on tylsää.
Hollanti jatkaa tavallaan siirtomaaperinteitään omimalla entisistä alusmaistaan lahjakkuuksia, joiden pitäisi edustaa ja kehittää lähtömaitaan, eikä jotain Hollantia. Tämä omiminen on sitä rakenteellista rsismia. Imetään rahalla lahjakkuudet omaan joukkueeseen ja sitten hoilataan riemurinnoin Oi Hollanti kun olet niin rakas ja mahtava. Juu.
Ruotsi menee samaa polkua. Ja se on myös paitsi noloa niin naurettavaakin, mutta niinhän Ruotsin touhut on sitä ollut jo pitkän aikaa.
"Hollanti jatkaa tavallaan siirtomaaperinteitään omimalla entisistä alusmaistaan lahjakkuuksia, joiden pitäisi edustaa ja kehittää lähtömaitaan, eikä jotain Hollantia."
Aika iso osa Hollandin "eksoottisen" näköisistä pelaajista on syntynyt Hollandissa.
Niin, juuri siitä on kyse. Kiva että tajusit. Entisenä siirtomaaisäntänä Hollanti on rahalla ominut paljon väkeä alustalaismaistaan, rahalla, elintasolla. Ei se että on syntynyt Hollannissa, tee heistä hollantilaisia, he ovat Alankomaiden kansalaisia, mutta eivät hollantilaisia. Heidän pitäisi voida edustaa omia juuriaan, kulttuuriaan, eikä entistä siirtomaaisäntäänsä. Omimiseksi tuota sanotaan, rakenteelliseksi rsismiksi.
Tavallaan tämä vie pohjan koko MM-kisojen idealta. Että eri maat mittelevät keskenään paremmuudesta. Nyt imuroidaan keharimaista lahjakkuuksia ja hoilataan kansallislaulua pikkutuiterissa kuin ME olemme näin hyviä. Monelle pelaajalle kyse on opportunismista. Kuten joku aiemmin mainitsi, se kuuluu sinne eri cupeihin tuollainen meininki, siellä joukkueet (vaikka Arsenal, Manchester city, Barcelona) pelaavat keskenään, eivät MAAjoukkueet. Mitä järkeä on pelata maiden kesken paremmuudesta, jos kaikki pelaajat tai heidän vanhempansa ovat kotoisin jostain Afrikasta, eivät siitä maasta, jota edustavat?
Rakenteellista r.asismia on tuo sinun kirjotuksesi. Etnisyyden takia toiset on huonompia muka kuin toiset - no he ovat hyviä jalkapallossa, siksi heidät on valittu joukkueeseen kun ovat sen maan kansalaisia. Missä tahansa maassa voi olla kaikennäköisiä ihmisiä, yritä jo vähitellen saada se kalloosi.
Mistä ihmeestä saat päähäsi, että pitäisin näitä jotenkin HUONOMPINA ihmisinä - ilmeisesti SINÄ itse ajattelet niin, kun tuollainen tulee ylipäätänsä mieleen.
Kyse on nimenomaan siitä, että tällaiset Hollannit ja Ranskat imuroivat keharimaista niiden lahjakkuuksia, kun näiden lahjakkuuksien pitäisi olla mahdollisuus kehittää ja edustaa sitä vanhempiensa, omien juurien, oman kulttuurin maata, ei jotain entistä siirtomaaisäntäänsä. Ei kyse ole mistään huonommuudesta, vaan siitä että mitä järkeä tällaisessa omimisessa ja hyväksikäytössä jossain mm-kisoissa.
Mutta kait tuossa viehättää nykyihmistä sama asia kuin aikoinaan roomalaisia viehätti kaikkialta maailmasta haalitut gladiaattorit. Siinä ei ole enää mitään kansallistunnetta tai yhteishenkeä, pelkkä viihde ja jännitys. Nyt ei vain tarvitse gladiaattorien ihan henkeään heittää.
Eiköhän ne ole tulleet omasta halustaan paremman elämän toivossa - tai sukunsa jo aikoja sitten. Tuolla sun periaatteella suomalaisten lätkänpelaajienkin pitäisi pysyä aina Suomessa eikä haaveilla nhl:stä tai jopa oikeasti päästä pelaamaan isoista rahoista.
Vielä ei ole kuulunut Sandstormia näissä kisoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, ei kiinnosta, jos Suomi hakisi menestystä niin, että kaikki pelaajat olisi tavalla tai toisella afrikkalaistaustaisia. Ei siinä ole mitään järkeä, se on tylsää.
Hollanti jatkaa tavallaan siirtomaaperinteitään omimalla entisistä alusmaistaan lahjakkuuksia, joiden pitäisi edustaa ja kehittää lähtömaitaan, eikä jotain Hollantia. Tämä omiminen on sitä rakenteellista rsismia. Imetään rahalla lahjakkuudet omaan joukkueeseen ja sitten hoilataan riemurinnoin Oi Hollanti kun olet niin rakas ja mahtava. Juu.
Ruotsi menee samaa polkua. Ja se on myös paitsi noloa niin naurettavaakin, mutta niinhän Ruotsin touhut on sitä ollut jo pitkän aikaa.
"Hollanti jatkaa tavallaan siirtomaaperinteitään omimalla entisistä alusmaistaan lahjakkuuksia, joiden pitäisi edustaa ja kehittää lähtömaitaan, eikä jotain Hollantia."
Aika iso osa Hollandin "eksoottisen" näköisistä pelaajista on syntynyt Hollandissa.
Niin, juuri siitä on kyse. Kiva että tajusit. Entisenä siirtomaaisäntänä Hollanti on rahalla ominut paljon väkeä alustalaismaistaan, rahalla, elintasolla. Ei se että on syntynyt Hollannissa, tee heistä hollantilaisia, he ovat Alankomaiden kansalaisia, mutta eivät hollantilaisia. Heidän pitäisi voida edustaa omia juuriaan, kulttuuriaan, eikä entistä siirtomaaisäntäänsä. Omimiseksi tuota sanotaan, rakenteelliseksi rsismiksi.
Tavallaan tämä vie pohjan koko MM-kisojen idealta. Että eri maat mittelevät keskenään paremmuudesta. Nyt imuroidaan keharimaista lahjakkuuksia ja hoilataan kansallislaulua pikkutuiterissa kuin ME olemme näin hyviä. Monelle pelaajalle kyse on opportunismista. Kuten joku aiemmin mainitsi, se kuuluu sinne eri cupeihin tuollainen meininki, siellä joukkueet (vaikka Arsenal, Manchester city, Barcelona) pelaavat keskenään, eivät MAAjoukkueet. Mitä järkeä on pelata maiden kesken paremmuudesta, jos kaikki pelaajat tai heidän vanhempansa ovat kotoisin jostain Afrikasta, eivät siitä maasta, jota edustavat?
Rakenteellista r.asismia on tuo sinun kirjotuksesi. Etnisyyden takia toiset on huonompia muka kuin toiset - no he ovat hyviä jalkapallossa, siksi heidät on valittu joukkueeseen kun ovat sen maan kansalaisia. Missä tahansa maassa voi olla kaikennäköisiä ihmisiä, yritä jo vähitellen saada se kalloosi.
Mistä ihmeestä saat päähäsi, että pitäisin näitä jotenkin HUONOMPINA ihmisinä - ilmeisesti SINÄ itse ajattelet niin, kun tuollainen tulee ylipäätänsä mieleen.
Kyse on nimenomaan siitä, että tällaiset Hollannit ja Ranskat imuroivat keharimaista niiden lahjakkuuksia, kun näiden lahjakkuuksien pitäisi olla mahdollisuus kehittää ja edustaa sitä vanhempiensa, omien juurien, oman kulttuurin maata, ei jotain entistä siirtomaaisäntäänsä. Ei kyse ole mistään huonommuudesta, vaan siitä että mitä järkeä tällaisessa omimisessa ja hyväksikäytössä jossain mm-kisoissa.
Mutta kait tuossa viehättää nykyihmistä sama asia kuin aikoinaan roomalaisia viehätti kaikkialta maailmasta haalitut gladiaattorit. Siinä ei ole enää mitään kansallistunnetta tai yhteishenkeä, pelkkä viihde ja jännitys. Nyt ei vain tarvitse gladiaattorien ihan henkeään heittää.
Eiköhän ne ole tulleet omasta halustaan paremman elämän toivossa - tai sukunsa jo aikoja sitten. Tuolla sun periaatteella suomalaisten lätkänpelaajienkin pitäisi pysyä aina Suomessa eikä haaveilla nhl:stä tai jopa oikeasti päästä pelaamaan isoista rahoista.
Tuon janarin jollotukset ovat senkin takia älyttömiä, että tuskin kukaan noista Hollannin tummaihoisista olisi ammattifutaaja, jos ne eivät olisi olleet pikkumukulasta harrastamassa Hollannissa. Ei niistä olisi mitään kehittynyt kantamaissaan. Ranskan afrikkalaisiin pätee sama. Ranskassa niistä on jalostettu niin hyviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, ei kiinnosta, jos Suomi hakisi menestystä niin, että kaikki pelaajat olisi tavalla tai toisella afrikkalaistaustaisia. Ei siinä ole mitään järkeä, se on tylsää.
Hollanti jatkaa tavallaan siirtomaaperinteitään omimalla entisistä alusmaistaan lahjakkuuksia, joiden pitäisi edustaa ja kehittää lähtömaitaan, eikä jotain Hollantia. Tämä omiminen on sitä rakenteellista rsismia. Imetään rahalla lahjakkuudet omaan joukkueeseen ja sitten hoilataan riemurinnoin Oi Hollanti kun olet niin rakas ja mahtava. Juu.
Ruotsi menee samaa polkua. Ja se on myös paitsi noloa niin naurettavaakin, mutta niinhän Ruotsin touhut on sitä ollut jo pitkän aikaa.
"Hollanti jatkaa tavallaan siirtomaaperinteitään omimalla entisistä alusmaistaan lahjakkuuksia, joiden pitäisi edustaa ja kehittää lähtömaitaan, eikä jotain Hollantia."
Aika iso osa Hollandin "eksoottisen" näköisistä pelaajista on syntynyt Hollandissa.
Niin, juuri siitä on kyse. Kiva että tajusit. Entisenä siirtomaaisäntänä Hollanti on rahalla ominut paljon väkeä alustalaismaistaan, rahalla, elintasolla. Ei se että on syntynyt Hollannissa, tee heistä hollantilaisia, he ovat Alankomaiden kansalaisia, mutta eivät hollantilaisia. Heidän pitäisi voida edustaa omia juuriaan, kulttuuriaan, eikä entistä siirtomaaisäntäänsä. Omimiseksi tuota sanotaan, rakenteelliseksi rsismiksi.
Tavallaan tämä vie pohjan koko MM-kisojen idealta. Että eri maat mittelevät keskenään paremmuudesta. Nyt imuroidaan keharimaista lahjakkuuksia ja hoilataan kansallislaulua pikkutuiterissa kuin ME olemme näin hyviä. Monelle pelaajalle kyse on opportunismista. Kuten joku aiemmin mainitsi, se kuuluu sinne eri cupeihin tuollainen meininki, siellä joukkueet (vaikka Arsenal, Manchester city, Barcelona) pelaavat keskenään, eivät MAAjoukkueet. Mitä järkeä on pelata maiden kesken paremmuudesta, jos kaikki pelaajat tai heidän vanhempansa ovat kotoisin jostain Afrikasta, eivät siitä maasta, jota edustavat?
Rakenteellista r.asismia on tuo sinun kirjotuksesi. Etnisyyden takia toiset on huonompia muka kuin toiset - no he ovat hyviä jalkapallossa, siksi heidät on valittu joukkueeseen kun ovat sen maan kansalaisia. Missä tahansa maassa voi olla kaikennäköisiä ihmisiä, yritä jo vähitellen saada se kalloosi.
Mistä ihmeestä saat päähäsi, että pitäisin näitä jotenkin HUONOMPINA ihmisinä - ilmeisesti SINÄ itse ajattelet niin, kun tuollainen tulee ylipäätänsä mieleen.
Kyse on nimenomaan siitä, että tällaiset Hollannit ja Ranskat imuroivat keharimaista niiden lahjakkuuksia, kun näiden lahjakkuuksien pitäisi olla mahdollisuus kehittää ja edustaa sitä vanhempiensa, omien juurien, oman kulttuurin maata, ei jotain entistä siirtomaaisäntäänsä. Ei kyse ole mistään huonommuudesta, vaan siitä että mitä järkeä tällaisessa omimisessa ja hyväksikäytössä jossain mm-kisoissa.
Mutta kait tuossa viehättää nykyihmistä sama asia kuin aikoinaan roomalaisia viehätti kaikkialta maailmasta haalitut gladiaattorit. Siinä ei ole enää mitään kansallistunnetta tai yhteishenkeä, pelkkä viihde ja jännitys. Nyt ei vain tarvitse gladiaattorien ihan henkeään heittää.
Eiköhän ne ole tulleet omasta halustaan paremman elämän toivossa - tai sukunsa jo aikoja sitten. Tuolla sun periaatteella suomalaisten lätkänpelaajienkin pitäisi pysyä aina Suomessa eikä haaveilla nhl:stä tai jopa oikeasti päästä pelaamaan isoista rahoista.
Omasta halustaan? No ei. Tuotu niin nuorina, ettei sillä ollut mitään tekemistä oman päätöksen kanssa.
Onko muita hereillä? Täytyi laittaa kello soimaan koska Japani 💪
Japani johtoon 👌 Kannatti herätä 🙂
2-0! Samurai Blue vauhdissa 🌞
Ei tuolla taida olla indonesialaistaustasia pelaajia