Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jalkapallon MM-kilpailut -Official

Vierailija
30.05.2026 |

Noin pari viikkoa ja sitten mennään. Mikä maa on suosikkisi kisoissa ja keitä pelaajia seuraat?

 

Itsellä suosikit Espanja, Argentiina ja Uruguay. Pelaajista nostaisin esiin Pedrin , Yamalin, Julian Alvarezin ja Nico Pazin

Kommentit (2462)

Vierailija
1561/2462 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tuli tekemätön työ Ruotsille. 

Vierailija
1562/2462 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä veikkaatte, luovutaanko näistä juomatauoista?

Tuskinpa. Nämä on nyt istutettu peliin, miksi muuttaisivat seuraaviin kisoihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1563/2462 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta nyt jo nyt noiden Kunta Kintejen sukupuiden tutkiminen. Kaikki ne ois joka tapaukses Ku Klux Klan lynkannu 100 sit tuossa samassa kaupungissa.

Vierailija
1564/2462 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terävyyttä pitäisi tulla Ruotsin peliin.

Vierailija
1565/2462 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brian Brobbeyn vanhemmat ovat ghanalaisia.

https://en.wikipedia.org/wiki/Brian_Brobbey

Vierailija
1566/2462 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ois kiva jos tässä ketjussa voisi joskus keskittyä pelin seuraamiseen eikä pelaajien ihonväriin.

Mitä, mitä, eikö kiinnostakaan rakenteellinen rsismi ja hyväksikäyttö sekä opportunismi? Yht'äkkiä kun alkaa tulla oman maailmankuvan vaarantavaa argumentointia, niin ei niinku silleen kiinnosta yhtään nää rotuhommelit. Mut kuitenkin ollaan herkästi syyttämässä MUITA rssuiksi?

Haista v.ittu. Kukaan ei jaksa teidän mölinöitä. Bännit pitäis tulla. Täällä puhutaan jalkapallosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1567/2462 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä veikkaatte, luovutaanko näistä juomatauoista?

Ne on oikeasti mainoskatkoja juomatauon verukkeella. Ei todellakaan suostuta luopumaan ikinä

Vierailija
1568/2462 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomattoman vetelää pelaamista Ruotsilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1569/2462 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsilla liian heikko maalivahti, ainakin muutama olisi voinut olla torjuttavissa.

Vierailija
1570/2462 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansankotimme on mennyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1571/2462 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono päivä Ruotsilla 😬. Tämän illan ja aamuyön peleissä ei ole mitään ihmeellisiä kiinnostuksen kohteita. Mutta saattaa niistä sitten joku yllättääkin.

 

Houston-Swedes got a problem

Vierailija
1572/2462 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskomattoman vetelää pelaamista Ruotsilta.

Antavat loputtomasti tilaa Hollannille. Euroissa joku heikompi maa piti sitä kuristusotteessa matalalla blokilla. Silloin Gakpo teki tahtomaalin ja voittivat.

4-1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1573/2462 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahahaha, itke Ruotsi!

Vierailija
1574/2462 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän tää jalkapallon paitsiosääntö on typerä ja tää on typerä laji. Miksi tuo ei sais olla maali? Mitataan onko joku ollu 5cm liian edessä niinku sil ois mitään vaikutusta.

Kannattaa lähteä ajattelemaan sitä vaikka niin, että miten jalkapallo muuttuisi, jos paitsiosääntöä ei noudateta, kun ei huvita tai oli vaan ihan vähän tai kun mä en halua.

 

 Tai jos poistettaisiin koko paitsio pois? Siellä seisoisi aina joku hyökkääjä maalivahdin vieressä odottamassa syöttöä, että pääsee puskemaan maalin.  Sama kuin jääkiekossa. Se olisi silloin ihan joku muu peli kuin jalkapallo. En tiedä katsoisiko sitä kukaan, olisi se varmaan niin tylsää. 

Jääkiekko on just siitä järkevämpi laji ku siinä on se paitsioviiva. Miksei sitä voi ottaa jalkapalloon

Ei helvata, ei kukaan voi olla ...OK. No, se paitsioviiva on sen puolustavan joukkueen alimman (siis lähimpänä omaa maalia) olevan pelaajan kohdalla. Maalivahti ei lasketa mukaan.  Sen takia jalkapallossa on 2 sivutuomaria, joka liikkuu aina sen valvomansa joukkueen alimman pelaajan mukana ja liputtaa ne paitsiot. Eli kun syöttö lähtee (pallo potkaistaan liikkeeseen) ei alimpana pelaajana saa olla hyökkäävän joukkueen pelaaja. 

 

Näistä tulee aina tulkintoja, ja se on yksi jalkapallopelin ominaispiirteitä. Ennen muinoin liputettiin joka ainoa paitsio, sitten tuli sääntö (josta itkettiin aikoinaan ihan hirveästi) että paitsio vihelletään silloin, jos pelaaja 'osallistuu peliin'. Eli siis jos syöttö on hänelle tarkoitettu tai hän on niin lähellä, että saa paitsiosta hyötyä (eli itkettiin sitä, että herrajestas onko kentällä pelaajia jotka eivät osallistu peliin). Tällä säännöllä pyrittiin (ja onnistuttiinkin) nopeuttamaan peliä pääsemällä eroon turhista, hyödyttömistä paitsiopuhalluksista. Mutta silloin paitsiossa olevan pelaajan pitää olla kaukana pallosta, jotta ei saa hyötyä. Taitavat pelaajat älyävät tulla pois paitsiosta ja käyttävät hyväksi tätä sääntöä ei paitsiosta. Niistä on suurimmat rähinät tulleet, että hyötyikö vai ei. Niistä on veivattu minuuttitolkulla videopätkää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1575/2462 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, ei kiinnosta, jos Suomi hakisi menestystä niin, että kaikki pelaajat olisi tavalla tai toisella afrikkalaistaustaisia. Ei siinä ole mitään järkeä, se on tylsää.

 

Hollanti jatkaa tavallaan siirtomaaperinteitään omimalla entisistä alusmaistaan lahjakkuuksia, joiden pitäisi edustaa ja kehittää lähtömaitaan, eikä jotain Hollantia. Tämä omiminen on sitä rakenteellista rsismia. Imetään rahalla lahjakkuudet omaan joukkueeseen ja sitten hoilataan riemurinnoin Oi Hollanti kun olet niin rakas ja mahtava. Juu.

 

Ruotsi menee samaa polkua. Ja se on myös paitsi noloa niin naurettavaakin, mutta niinhän Ruotsin touhut on sitä ollut jo pitkän aikaa.

"Hollanti jatkaa tavallaan siirtomaaperinteitään omimalla entisistä alusmaistaan lahjakkuuksia, joiden pitäisi edustaa ja kehittää lähtömaitaan, eikä jotain Hollantia."

Aika iso osa Hollandin "eksoottisen" näköisistä pelaajista on syntynyt Hollandissa.

Vierailija
1576/2462 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä veikkaatte, luovutaanko näistä juomatauoista?

Ne on oikeasti mainoskatkoja juomatauon verukkeella. Ei todellakaan suostuta luopumaan ikinä

Mitähän Uefa tuumaa. Nähtäväksi jää. Kyllä niillekin varmasti raha kelpaa

Vierailija
1577/2462 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha haukkua Alankomaita. Se on sellainen maa, jossa saat olla minkävärinen tahansa, mutta yhteiskunnan elätti et saa olla.

Vierailija
1578/2462 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että sylettää tuollaiset pelaajat, jotka tulevat jonkin vihellyksen jälkeen kiinni tuomariin tai ainakin hyvin lähelle. Lapsellista, sellaista ala-astetouhua. Mitä he kuvittelevat tuolla saavuttavansa? Että tuomari murtuu henkisesti ja peruu päätöksensä, kun mä vähän  niin kuin silleen käyttäydyn uhkaavasti?

 

Tosiaan, tuo Hollanti. Kaukana ollaan niistä ajoista jolloin oli kentällä jalkapallotaiteilija Johan Cruyff tai Marco van Basten. Noi pelaajat on jotain geneeristä siirtomaaporukkaa. 

Olihan Bastenin aikana jo Ruud Gullit ja Frank Rijkaard etnistä syntyperää ainakin. 

Vierailija
1579/2462 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän tää jalkapallon paitsiosääntö on typerä ja tää on typerä laji. Miksi tuo ei sais olla maali? Mitataan onko joku ollu 5cm liian edessä niinku sil ois mitään vaikutusta.

Kannattaa lähteä ajattelemaan sitä vaikka niin, että miten jalkapallo muuttuisi, jos paitsiosääntöä ei noudateta, kun ei huvita tai oli vaan ihan vähän tai kun mä en halua.

 

 Tai jos poistettaisiin koko paitsio pois? Siellä seisoisi aina joku hyökkääjä maalivahdin vieressä odottamassa syöttöä, että pääsee puskemaan maalin.  Sama kuin jääkiekossa. Se olisi silloin ihan joku muu peli kuin jalkapallo. En tiedä katsoisiko sitä kukaan, olisi se varmaan niin tylsää. 

Jääkiekko on just siitä järkevämpi laji ku siinä on se paitsioviiva. Miksei sitä voi ottaa jalkapalloon

Ei helvata, ei kukaan voi olla ...OK. No, se paitsioviiva on sen puolustavan joukkueen alimman (siis lähimpänä omaa maalia) olevan pelaajan kohdalla. Maalivahti ei lasketa mukaan.  Sen takia jalkapallossa on 2 sivutuomaria, joka liikkuu aina sen valvomansa joukkueen alimman pelaajan mukana ja liputtaa ne paitsiot. Eli kun syöttö lähtee (pallo potkaistaan liikkeeseen) ei alimpana pelaajana saa olla hyökkäävän joukkueen pelaaja. 

 

Näistä tulee aina tulkintoja, ja se on yksi jalkapallopelin ominaispiirteitä. Ennen muinoin liputettiin joka ainoa paitsio, sitten tuli sääntö (josta itkettiin aikoinaan ihan hirveästi) että paitsio vihelletään silloin, jos pelaaja 'osallistuu peliin'. Eli siis jos syöttö on hänelle tarkoitettu tai hän on niin lähellä, että saa paitsiosta hyötyä (eli itkettiin sitä, että herrajestas onko kentällä pelaajia jotka eivät osallistu peliin). Tällä säännöllä pyrittiin (ja onnistuttiinkin) nopeuttamaan peliä pääsemällä eroon turhista, hyödyttömistä paitsiopuhalluksista. Mutta silloin paitsiossa olevan pelaajan pitää olla kaukana pallosta, jotta ei saa hyötyä. Taitavat pelaajat älyävät tulla pois paitsiosta ja käyttävät hyväksi tätä sääntöä ei paitsiosta. Niistä on suurimmat rähinät tulleet, että hyötyikö vai ei. Niistä on veivattu minuuttitolkulla videopätkää.

Kyllä nyt näyttää, että vain ne pelaajat joiden päähän tai jalkaa pallo voi osua, voivat olla paitsiossa 🤔

Vierailija
1580/2462 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä veikkaatte, luovutaanko näistä juomatauoista?

Hyödyttömiä nuo tauot. Eilenkin tuomari jäi nurmikkoon vaikka kuinka oli taukoja. Ei jatkoon siis tauot.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä