Jalkapallon MM-kilpailut -Official
Noin pari viikkoa ja sitten mennään. Mikä maa on suosikkisi kisoissa ja keitä pelaajia seuraat?
Itsellä suosikit Espanja, Argentiina ja Uruguay. Pelaajista nostaisin esiin Pedrin , Yamalin, Julian Alvarezin ja Nico Pazin
Katso lähetysajat : Jalkapallon MM-kilpailut - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (2462)
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä veikkaatte, luovutaanko näistä juomatauoista?
Tuskinpa. Nämä on nyt istutettu peliin, miksi muuttaisivat seuraaviin kisoihin.
Lopeta nyt jo nyt noiden Kunta Kintejen sukupuiden tutkiminen. Kaikki ne ois joka tapaukses Ku Klux Klan lynkannu 100 sit tuossa samassa kaupungissa.
Terävyyttä pitäisi tulla Ruotsin peliin.
Brian Brobbeyn vanhemmat ovat ghanalaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ois kiva jos tässä ketjussa voisi joskus keskittyä pelin seuraamiseen eikä pelaajien ihonväriin.
Mitä, mitä, eikö kiinnostakaan rakenteellinen rsismi ja hyväksikäyttö sekä opportunismi? Yht'äkkiä kun alkaa tulla oman maailmankuvan vaarantavaa argumentointia, niin ei niinku silleen kiinnosta yhtään nää rotuhommelit. Mut kuitenkin ollaan herkästi syyttämässä MUITA rssuiksi?
Haista v.ittu. Kukaan ei jaksa teidän mölinöitä. Bännit pitäis tulla. Täällä puhutaan jalkapallosta.
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä veikkaatte, luovutaanko näistä juomatauoista?
Ne on oikeasti mainoskatkoja juomatauon verukkeella. Ei todellakaan suostuta luopumaan ikinä
Uskomattoman vetelää pelaamista Ruotsilta.
Ruotsilla liian heikko maalivahti, ainakin muutama olisi voinut olla torjuttavissa.
Huono päivä Ruotsilla 😬. Tämän illan ja aamuyön peleissä ei ole mitään ihmeellisiä kiinnostuksen kohteita. Mutta saattaa niistä sitten joku yllättääkin.
Houston-Swedes got a problem
Vierailija kirjoitti:
Uskomattoman vetelää pelaamista Ruotsilta.
Antavat loputtomasti tilaa Hollannille. Euroissa joku heikompi maa piti sitä kuristusotteessa matalalla blokilla. Silloin Gakpo teki tahtomaalin ja voittivat.
4-1
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän tää jalkapallon paitsiosääntö on typerä ja tää on typerä laji. Miksi tuo ei sais olla maali? Mitataan onko joku ollu 5cm liian edessä niinku sil ois mitään vaikutusta.
Kannattaa lähteä ajattelemaan sitä vaikka niin, että miten jalkapallo muuttuisi, jos paitsiosääntöä ei noudateta, kun ei huvita tai oli vaan ihan vähän tai kun mä en halua.
Tai jos poistettaisiin koko paitsio pois? Siellä seisoisi aina joku hyökkääjä maalivahdin vieressä odottamassa syöttöä, että pääsee puskemaan maalin. Sama kuin jääkiekossa. Se olisi silloin ihan joku muu peli kuin jalkapallo. En tiedä katsoisiko sitä kukaan, olisi se varmaan niin tylsää.
Jääkiekko on just siitä järkevämpi laji ku siinä on se paitsioviiva. Miksei sitä voi ottaa jalkapalloon
Ei helvata, ei kukaan voi olla ...OK. No, se paitsioviiva on sen puolustavan joukkueen alimman (siis lähimpänä omaa maalia) olevan pelaajan kohdalla. Maalivahti ei lasketa mukaan. Sen takia jalkapallossa on 2 sivutuomaria, joka liikkuu aina sen valvomansa joukkueen alimman pelaajan mukana ja liputtaa ne paitsiot. Eli kun syöttö lähtee (pallo potkaistaan liikkeeseen) ei alimpana pelaajana saa olla hyökkäävän joukkueen pelaaja.
Näistä tulee aina tulkintoja, ja se on yksi jalkapallopelin ominaispiirteitä. Ennen muinoin liputettiin joka ainoa paitsio, sitten tuli sääntö (josta itkettiin aikoinaan ihan hirveästi) että paitsio vihelletään silloin, jos pelaaja 'osallistuu peliin'. Eli siis jos syöttö on hänelle tarkoitettu tai hän on niin lähellä, että saa paitsiosta hyötyä (eli itkettiin sitä, että herrajestas onko kentällä pelaajia jotka eivät osallistu peliin). Tällä säännöllä pyrittiin (ja onnistuttiinkin) nopeuttamaan peliä pääsemällä eroon turhista, hyödyttömistä paitsiopuhalluksista. Mutta silloin paitsiossa olevan pelaajan pitää olla kaukana pallosta, jotta ei saa hyötyä. Taitavat pelaajat älyävät tulla pois paitsiosta ja käyttävät hyväksi tätä sääntöä ei paitsiosta. Niistä on suurimmat rähinät tulleet, että hyötyikö vai ei. Niistä on veivattu minuuttitolkulla videopätkää.
Vierailija kirjoitti:
Juu, ei kiinnosta, jos Suomi hakisi menestystä niin, että kaikki pelaajat olisi tavalla tai toisella afrikkalaistaustaisia. Ei siinä ole mitään järkeä, se on tylsää.
Hollanti jatkaa tavallaan siirtomaaperinteitään omimalla entisistä alusmaistaan lahjakkuuksia, joiden pitäisi edustaa ja kehittää lähtömaitaan, eikä jotain Hollantia. Tämä omiminen on sitä rakenteellista rsismia. Imetään rahalla lahjakkuudet omaan joukkueeseen ja sitten hoilataan riemurinnoin Oi Hollanti kun olet niin rakas ja mahtava. Juu.
Ruotsi menee samaa polkua. Ja se on myös paitsi noloa niin naurettavaakin, mutta niinhän Ruotsin touhut on sitä ollut jo pitkän aikaa.
"Hollanti jatkaa tavallaan siirtomaaperinteitään omimalla entisistä alusmaistaan lahjakkuuksia, joiden pitäisi edustaa ja kehittää lähtömaitaan, eikä jotain Hollantia."
Aika iso osa Hollandin "eksoottisen" näköisistä pelaajista on syntynyt Hollandissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä veikkaatte, luovutaanko näistä juomatauoista?
Ne on oikeasti mainoskatkoja juomatauon verukkeella. Ei todellakaan suostuta luopumaan ikinä
Mitähän Uefa tuumaa. Nähtäväksi jää. Kyllä niillekin varmasti raha kelpaa
Turha haukkua Alankomaita. Se on sellainen maa, jossa saat olla minkävärinen tahansa, mutta yhteiskunnan elätti et saa olla.
Vierailija kirjoitti:
Ai että sylettää tuollaiset pelaajat, jotka tulevat jonkin vihellyksen jälkeen kiinni tuomariin tai ainakin hyvin lähelle. Lapsellista, sellaista ala-astetouhua. Mitä he kuvittelevat tuolla saavuttavansa? Että tuomari murtuu henkisesti ja peruu päätöksensä, kun mä vähän niin kuin silleen käyttäydyn uhkaavasti?
Tosiaan, tuo Hollanti. Kaukana ollaan niistä ajoista jolloin oli kentällä jalkapallotaiteilija Johan Cruyff tai Marco van Basten. Noi pelaajat on jotain geneeristä siirtomaaporukkaa.
Olihan Bastenin aikana jo Ruud Gullit ja Frank Rijkaard etnistä syntyperää ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän tää jalkapallon paitsiosääntö on typerä ja tää on typerä laji. Miksi tuo ei sais olla maali? Mitataan onko joku ollu 5cm liian edessä niinku sil ois mitään vaikutusta.
Kannattaa lähteä ajattelemaan sitä vaikka niin, että miten jalkapallo muuttuisi, jos paitsiosääntöä ei noudateta, kun ei huvita tai oli vaan ihan vähän tai kun mä en halua.
Tai jos poistettaisiin koko paitsio pois? Siellä seisoisi aina joku hyökkääjä maalivahdin vieressä odottamassa syöttöä, että pääsee puskemaan maalin. Sama kuin jääkiekossa. Se olisi silloin ihan joku muu peli kuin jalkapallo. En tiedä katsoisiko sitä kukaan, olisi se varmaan niin tylsää.
Jääkiekko on just siitä järkevämpi laji ku siinä on se paitsioviiva. Miksei sitä voi ottaa jalkapalloon
Ei helvata, ei kukaan voi olla ...OK. No, se paitsioviiva on sen puolustavan joukkueen alimman (siis lähimpänä omaa maalia) olevan pelaajan kohdalla. Maalivahti ei lasketa mukaan. Sen takia jalkapallossa on 2 sivutuomaria, joka liikkuu aina sen valvomansa joukkueen alimman pelaajan mukana ja liputtaa ne paitsiot. Eli kun syöttö lähtee (pallo potkaistaan liikkeeseen) ei alimpana pelaajana saa olla hyökkäävän joukkueen pelaaja.
Näistä tulee aina tulkintoja, ja se on yksi jalkapallopelin ominaispiirteitä. Ennen muinoin liputettiin joka ainoa paitsio, sitten tuli sääntö (josta itkettiin aikoinaan ihan hirveästi) että paitsio vihelletään silloin, jos pelaaja 'osallistuu peliin'. Eli siis jos syöttö on hänelle tarkoitettu tai hän on niin lähellä, että saa paitsiosta hyötyä (eli itkettiin sitä, että herrajestas onko kentällä pelaajia jotka eivät osallistu peliin). Tällä säännöllä pyrittiin (ja onnistuttiinkin) nopeuttamaan peliä pääsemällä eroon turhista, hyödyttömistä paitsiopuhalluksista. Mutta silloin paitsiossa olevan pelaajan pitää olla kaukana pallosta, jotta ei saa hyötyä. Taitavat pelaajat älyävät tulla pois paitsiosta ja käyttävät hyväksi tätä sääntöä ei paitsiosta. Niistä on suurimmat rähinät tulleet, että hyötyikö vai ei. Niistä on veivattu minuuttitolkulla videopätkää.
Kyllä nyt näyttää, että vain ne pelaajat joiden päähän tai jalkaa pallo voi osua, voivat olla paitsiossa 🤔
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä veikkaatte, luovutaanko näistä juomatauoista?
Hyödyttömiä nuo tauot. Eilenkin tuomari jäi nurmikkoon vaikka kuinka oli taukoja. Ei jatkoon siis tauot.
Nyt tuli tekemätön työ Ruotsille.