Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jalkapallon MM-kilpailut -Official

Vierailija
30.05.2026 |

Noin pari viikkoa ja sitten mennään. Mikä maa on suosikkisi kisoissa ja keitä pelaajia seuraat?

 

Itsellä suosikit Espanja, Argentiina ja Uruguay. Pelaajista nostaisin esiin Pedrin , Yamalin, Julian Alvarezin ja Nico Pazin

Kommentit (3041)

Vierailija
2901/3042 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

messi kiertää veroja

cr7 lahjoittaa verta

Vierailija
2902/3042 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huh mikä jännitys oli tässä Kap Verde pelissä, hikiset ja nahkeat kädet koko pelin ajan. 

Seuraavaksi heillä vastassa Messi ja Argentiina. 

Heh, kap verdellä näytti olleen vaikka kuinka montaa paikkaa tehdä se voittomaali, mutta kun ei avoipaikoista saa sisään...pääsivät silti jatkoon. Ja aika idiootti sen ulosajon saanut Uruguain pelaaja, hyvä kun putosivat.

Helsingin asukasmäärää vastaava luku ihmisiä joten on kyllä aikamoinen suoritus mennä läpi seuraavalle kierrokselle. Kaikki keinot sallitaan. 

Ja olisi varmaan Huuhkajille ihan kova vastustaja.

Suomalaisia ulkosuomalaisia ei taida olla ympäri maailmaa kerättäväksi joukkueeksi asti 😅

Mahtavan paljon Kap Verde on saanut kansainvälisiä faneja. Iso stadikka oli melkein täysi. 

Vozinhan äitikin oli saanut make overin ja näytti vähemmän favelan asukkaalta. Sen jälkeen kun luin, että on lentopallon pelaaja myös, olen näkevinäni sen sitten hänen tyylistään. Hänelle sopii melkein paremmin jatkuva tykitys kuin yksittäiset torjunnat. Ei ehdi hermoilla ja miettiä liikaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2903/3042 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis Vozinha on lentopallovalmentaja, ei hänen äitee 

Vierailija
2904/3042 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huh mikä jännitys oli tässä Kap Verde pelissä, hikiset ja nahkeat kädet koko pelin ajan. 

Seuraavaksi heillä vastassa Messi ja Argentiina. 

Heh, kap verdellä näytti olleen vaikka kuinka montaa paikkaa tehdä se voittomaali, mutta kun ei avoipaikoista saa sisään...pääsivät silti jatkoon. Ja aika idiootti sen ulosajon saanut Uruguain pelaaja, hyvä kun putosivat.

Helsingin asukasmäärää vastaava luku ihmisiä joten on kyllä aikamoinen suoritus mennä läpi seuraavalle kierrokselle. Kaikki keinot sallitaan. 

Ja olisi varmaan Huuhkajille ihan kova vastustaja.

Nojaa, olisiko Suomella kuitenkin ne maalintekijät. Kap Verden saa päästää maalille asti ja ohi vetävät.

Vierailija
2905/3042 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Minulla ei ole tatuointeja, koska jos minulla olisi, en voisi luovuttaa verta kovin usein. Ihmiset ajattelevat, että veren luovuttaminen on hankalaa, mutta se ei maksa mitään, prosessi on yksinkertainen ja jälkeenpäin on hyvä olo, kun on voinut auttaa toista ihmistä, Ronaldo kertoo Diretta Newsille.

Ronaldo paljasti samassa haastattelussa myös, kuinka hän lahjoitti luuydintä joukkuetoverinsa pojalle, joka tarvitsi kipeästi apua.

- Kun Carlos Martins pelasi maajoukkueessa, hän kertoi meille, että hänen pojallaan oli luuytimen ongelma, joten me pelaajat osoitimme yhtenäisyyttä ja autoimme. Tiesimme, miten hankalasta tilanteesta oli kysymys, ja toimisin samoin tänäänkin. Kyseessä on vaikea sairaus lapsille, ja meidän on autettava heitä.

 

melkoinen ero tässäkin messiin

Ja tätä miestä monet haukkuvat itsekkääksi, turhamaiseksi jne vain koska hän käyttää kalliita vaatteita ja nauttii rahoistaan. Tainnut tämä puoli jäädä näkemättä?

Minä olen ainakin kääntynyt Ronaldon puolelle tämän haukkumisen takia. Kaveri on ehkä vähän turhamainen, mutta hänellä on kaikesta huolimatta sydän paikallaan.

Messihän tekee vaikka minkälaista hyväntekeväisyyttä. Nyt tulee mieleen esim se, kun noin 8v? afgaanipoika pelasi muovipussista tehty Messi-paita päällä Afganistanissa. Messi lennätti pojan katsomaan peliä ja poika oli luonnollisesti Messin vierellä kun saapuivat stadionille. Poika ei suostunut päästämään irti ja lopulta karkasi mukaan vielä joukkuekuvaan ja siinäkin piti Messiä kädestä kiinni. Lopulta tuomarin piti kantaa poika pois kentältä

Vierailija
2906/3042 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Minulla ei ole tatuointeja, koska jos minulla olisi, en voisi luovuttaa verta kovin usein. Ihmiset ajattelevat, että veren luovuttaminen on hankalaa, mutta se ei maksa mitään, prosessi on yksinkertainen ja jälkeenpäin on hyvä olo, kun on voinut auttaa toista ihmistä, Ronaldo kertoo Diretta Newsille.

Ronaldo paljasti samassa haastattelussa myös, kuinka hän lahjoitti luuydintä joukkuetoverinsa pojalle, joka tarvitsi kipeästi apua.

- Kun Carlos Martins pelasi maajoukkueessa, hän kertoi meille, että hänen pojallaan oli luuytimen ongelma, joten me pelaajat osoitimme yhtenäisyyttä ja autoimme. Tiesimme, miten hankalasta tilanteesta oli kysymys, ja toimisin samoin tänäänkin. Kyseessä on vaikea sairaus lapsille, ja meidän on autettava heitä.

 

melkoinen ero tässäkin messiin

Hyvä Ronaldolle, mutta ei Messi ole velvoitettu tekemään tuollaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2907/3042 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Minulla ei ole tatuointeja, koska jos minulla olisi, en voisi luovuttaa verta kovin usein. Ihmiset ajattelevat, että veren luovuttaminen on hankalaa, mutta se ei maksa mitään, prosessi on yksinkertainen ja jälkeenpäin on hyvä olo, kun on voinut auttaa toista ihmistä, Ronaldo kertoo Diretta Newsille.

Ronaldo paljasti samassa haastattelussa myös, kuinka hän lahjoitti luuydintä joukkuetoverinsa pojalle, joka tarvitsi kipeästi apua.

- Kun Carlos Martins pelasi maajoukkueessa, hän kertoi meille, että hänen pojallaan oli luuytimen ongelma, joten me pelaajat osoitimme yhtenäisyyttä ja autoimme. Tiesimme, miten hankalasta tilanteesta oli kysymys, ja toimisin samoin tänäänkin. Kyseessä on vaikea sairaus lapsille, ja meidän on autettava heitä.

 

melkoinen ero tässäkin messiin

Ja tätä miestä monet haukkuvat itsekkääksi, turhamaiseksi jne vain koska hän käyttää kalliita vaatteita ja nauttii rahoistaan. Tainnut tämä puoli jäädä näkemättä?

Oliko se jostain dokkarista, kun Ronaldo koko perheen kera oli syömässä ja siinä lapsilta kysyttii kuka on tunnetuin henkilö jonka he tuntevat. Joku lapsista vastasi, että heidän äitinsä. Ronaldon ilme oli aika hyvä 😹

Vierailija
2908/3042 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lionel Messi tuomittiin vuonna 2017 Espanjassa 21 kuukauden vankeusrangaistukseen ja miljooniin euroihin veropetoksista. Rangaistus ja taustat liittyvät kuvaoikeuksien tulojen piilottamiseen verottajalta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2909/3042 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Messi ei ole ainoa Barcelonan verorikollinen

Lionel Messi ei ole ainoa Barcelonan pelaaja, jota on tuomittu verorikoksista. Messin joukkuetovereista Neymar tuomittiin viime vuonna 40 miljoonan euron sakkoihin, koska oli vältellyt sponsorisopimuksista maksettavia veroja.

Vierailija
2910/3042 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

messi kiertää veroja

cr7 lahjoittaa verta

Ja sekunnin googlauksella löytyy otsikoita tyyliin "ronaldo fined for 18 million for tax evasion". 

Eli koitahan uusiksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2911/3042 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

messi kiertää veroja

cr7 lahjoittaa verta

Ja sekunnin googlauksella löytyy otsikoita tyyliin "ronaldo fined for 18 million for tax evasion". 

Eli koitahan uusiksi. 

messi näytti esimerkkiä

Vierailija
2912/3042 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Messi ei pelaa Jordaniaa vastaan, joten ei ole kisaamassa kuin ja vain ainoastaan voitosta. Muutaman maalin olisi voinut tuossakin ottelussa nimiinsä ottaa. Mutta eiköhän Kap Verde tarjoa mahdollisuuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2913/3042 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika koomista miten ihmiset fanittaa ökyrikkaita tuomittuja verorikollisia.

Vierailija
2914/3042 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta eilinen tuomari suosi Kap Verdeä. Puhalsi aika kyseenalaisia vapaapotkuja useamman kerran.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2915/3042 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa aika paljon olla päässä vikaa jos fanittaa tatuoitua verorikollinen messiä.

Vierailija
2916/3042 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tuolla Espanjassa ole monet joutuneet verottajan hampaisiin? Shakirakin oli yhtäkkiä miljoonia velkaa valtiolle. Kaikki nuo on vissiin sovittu hiljaisesti. Espanja tiedä itsekään miten niiden verotus menee.

Vierailija
2917/3042 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viime yön pelissä Irakin pelaajalle vihellettin punainen, kun kaatoi vastustajan paidasta repimällä rangaistusalueen ulkopuolella ja tilanteesta olisi muuten näyttänyt voivan tulla vastustajalle maalintekopaikka. Onko tämä joku uusi sääntö? Itse teko ei näyttänyt niin rajulta, että siitä olisi muuten tullur edes keltaista, selvä vapaapotkun paikka tpki.

Itsekin mietin että yleensä tullut keltainen tuollasesta. Maalivahdit on joskus saanut punaisia kun kampanneet varmasta maalipaikasta.

Jos sanalla ”yleensä” tarkoitat vuosien 1979 ja 1990 välistä aikaa, niin ihan oikeassa olet. Jos siis kansainvälisistä otteluista puhutaan. 

Kun tunnut tietävän säännöt niin kysymys: Kulmapotkun jälkitilanteesta on kaveri pääsemässä yksin läpi. Vastapelaaja kaatanut sen jossain puolessakentässä. Tuloksena keltainen. Onko tällöin tuomari tulkinnut vuoden 1990 sääntöä väärin? Olen nimittäin nähnyt vastaavan tilanteen monta kertaa. Ja kyse siis ihan viime vuosien kansainvälisistä otteluista.

Vierailija
2918/3042 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös tuolla Espanjassa ole monet joutuneet verottajan hampaisiin? Shakirakin oli yhtäkkiä miljoonia velkaa valtiolle. Kaikki nuo on vissiin sovittu hiljaisesti. Espanja tiedä itsekään miten niiden verotus menee.

eräs sanna lähetti sinne 6 mrd

Vierailija
2919/3042 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haalandin peruspalkka olisi noin 500 000 puntaa eli lähes 600 000 euroa viikossa. Norjalaisen palkka olisi jo ennen muhkeita bonuksia vuositasolla 26 miljoonaa puntaa eli yli 31 miljoonaa euroa.

Brittiläisen Daily Mailin mukaan megasopimus bonuksineen tekee norjalaisesta maailman korkeapalkkaisimman jalkapalloilijan. Lehti väittää, että palkka lähentelee jopa miljoonaa puntaa viikossa vaikkei aivan siihen ylläkään.

Vierailija
2920/3042 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukaku tuli vaihdosta kentälle ja teki heti maalin ja alusti toisen. On se kova!

Komea pusku maaliin oli. Mies kuin härkä! Mietin tuossa että eihän sitä tiedä vaikka Belgia yllättäisi ja menisi päätyyn saakka.. vaikka Ranska on kyllä kova.