Jalkapallon MM-kilpailut -Official
Noin pari viikkoa ja sitten mennään. Mikä maa on suosikkisi kisoissa ja keitä pelaajia seuraat?
Itsellä suosikit Espanja, Argentiina ja Uruguay. Pelaajista nostaisin esiin Pedrin , Yamalin, Julian Alvarezin ja Nico Pazin
Katso lähetysajat : Jalkapallon MM-kilpailut - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (3042)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmi, kun Brasilia-Japani matsi tulee jo tässä vaiheessa kisoja. Toinen hyvistä joukkueista putoaa pois.
Kap Verde on kisojen yllättäjä, mutta seuraavaksi nousee kyllä tie pystyyn. Mahdollinen Saksa-Ranska matsi neljännesvälierissä olisi herkkupala.
Myös Hollanti-Marokko jo ekalla pudotuspelikierroksella tulee olemaan kova. Varmoja ottelupareja on ainakin myös Norsunluurannikko-Norja, Ranska-Ruotsi, USA-Bosnia-Hertzegovina, Argentiina-Kap Verde ja pudostuspelit avaava Etelä-Afrikka-Kanada.
Australia-Egypti sekä Saksa-Paraguay on noiden lisäksi jo varmistunut.
Norjansuurannikko-Norsu olisi kyllä paljon parempi. Jatkolohkoon myös kaikki NOR - alkuiset norjat norsut???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äitiitten vauva palstalla jalkapalloo...
Onks joku äijä eksyny:)
Naiset vain virkkaa peräkammarissa ei ne katso fudista?
Minä katson ja suosikit ovat Ranska, Espanja ja Argentiina.
Ranska saattaa voittaa. Olisiko Espanja sitten vastassa? Taitaa täälläkin seuraavat viikot kutimet heilua töllön ääressä. N42
Ranskalla ei ole ihan helpoin tie kyllä mitallipeleihin. Eiköhän pelityylikin ole paljon kovempien joukkueitten tiedossa.
Nico Williams loukkaantunut, Yamal on toipumassa loukkaantumisesta. Joku muu oli nyt ihan kokonaan ulkona kisoista solisluun murtuman takia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan muuten Ruotsi-Brasilia mm-jalkapallon pelatuin ottelu kisoissa??
Pelattu mielestäni 7 kertaa (kisavuodet : 1938, 1950, 1958, 1978, 1990, ja kahdesti 1994), joista 2 tasapeliä ja 5 Brasilian voittoon. Maalit Brasilialle 21-8. Löytääkö kukaan ottelua joka olisi mm:ssa pelettu useammin???
Miten tuo Ruotsi noin usein kisoissa on ollut. Pirulaiset.
13:sta kerta on heillä (edelliset : 1934, 1938, 1950, 1958, 1970, 1974, 1978, 1990, 1994, 2002, 2006 ja 2018). Hannuhanhille 13:stakin on jo onneluku ... Kolme mitallia noista käynneistä on vuosilta : 1950 pronssi, 1958 hopea (kotikisat!!) ja 1994 pronssi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan muuten Ruotsi-Brasilia mm-jalkapallon pelatuin ottelu kisoissa??
Pelattu mielestäni 7 kertaa (kisavuodet : 1938, 1950, 1958, 1978, 1990, ja kahdesti 1994), joista 2 tasapeliä ja 5 Brasilian voittoon. Maalit Brasilialle 21-8. Löytääkö kukaan ottelua joka olisi mm:ssa pelettu useammin???
Miten tuo Ruotsi noin usein kisoissa on ollut. Pirulaiset.
Täytyy kai se kertoa nuoremmille : Etenkin 1950 luvun kisoissa suosittiin 2.maailmansotaan osallistumattomia maita. Niitä olivat kaikki 50luvun kisaisännätkin, eli 1950 Brasilia, 1954 Sveitsi sekä 1958 Ruotsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan muuten Ruotsi-Brasilia mm-jalkapallon pelatuin ottelu kisoissa??
Pelattu mielestäni 7 kertaa (kisavuodet : 1938, 1950, 1958, 1978, 1990, ja kahdesti 1994), joista 2 tasapeliä ja 5 Brasilian voittoon. Maalit Brasilialle 21-8. Löytääkö kukaan ottelua joka olisi mm:ssa pelettu useammin???
Miten tuo Ruotsi noin usein kisoissa on ollut. Pirulaiset.
Näistä 4: joukossa eli käytännössä mitallipeleissä pelattu vieläpä 4 eli:
1938 pronssiottelu : Brasilia-Ruotsi 4-2 (Brasilialle pronssia)
1950 loppusarjassa: Brasilia - Ruotsi 7-1 (Brasilia lopunta hopeaa, Ruotsille pronssia)
1958 loppuottelu (Tukholmassa) : Brasilia - Ruotsi 5-2 (Pelen ja Mario Zagallon 1.maailmanmestaruus)
1978 Brasilia - Ruotsi 1-1 alkusarjassa : Brasilia sai pronssin, kun Argentiina meni paremmalla maalierolla (=lahjusepäily pitkään) loppuotteluun
1990 : Alkulohkossa Brasilia-Ruotsi 2-1 : Ruosi hävisi myös ennalta heikoimmille Costa Ricalle ja Skotlannille molemmille 2-1, joista Costa Rica meni Brasilian kanssa ensimmäistä kertaa jatkoon
1994 : Ruotsi pääsi jatkoon pelattuaan alkulohkossa 1-1 Brasilian kanssa ja välierissä Ruotsi taipui Romarion 1-0 maalilla tiukasti. Brasilia sai neljännen maailmanmestaruuden, Ruotsi voitti Bulgarian 4-0 pronssipelissä.
Viimeisestä maiden kohtaamisesti siis jo 32 vuotta !!!
Oletteko muistaneet bongailla komeita tuomareita? Viime yönä taas oli komea ranskalainen tuomari kentällä ja yksi avustava jenkkituomari. Hyvin pitivät hereillä ;).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukaku ja De Bruyne, vanhat taisteluratsut, tekivät maalit mieheen Belgia-matsissa.
onko lukaku syntynyt viidakossa?
Belgian Antwerpenissa hyvin köyhiin oloihin, kuten on usein kertonut.
antwerpen on nykyään viidakko
Teollisesti ainakin timanttiviidakko, kys.kaupugissa jalostetaan suuri osa maailman raakatimanteista. Oliko yli 80% niin muistelen.
nyt ei puhuttu timanteista...
Vierailija kirjoitti:
Mo Salah on ilmeisesti myös loukkaantunut.
Varmaan jostain kommentista, mutta ei niin pienestä kuin Messi??!
Vierailija kirjoitti:
Eikö Ranskassa pelaa valkoiset ollenkaan jalkapalloa?
Onha siellä Rabiot!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mitäköhän shampoota haaland käyttää
En tiiä mutta jollain Norjan joukkueesta on ihan sama hiusmalli mikä Haalandilla
Joo, nutturakampaus. Se joka teki maalinkin äsken, mutta nimi meni ohi.
Uruguayn joukkueessa oli tosi nätti pelaaja, jolla puolinuttura. Agustin Canobbio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukaku ja De Bruyne, vanhat taisteluratsut, tekivät maalit mieheen Belgia-matsissa.
onko lukaku syntynyt viidakossa?
Belgian Antwerpenissa hyvin köyhiin oloihin, kuten on usein kertonut.
antwerpen on nykyään viidakko
Teollisesti ainakin timanttiviidakko, kys.kaupugissa jalostetaan suuri osa maailman raakatimanteista. Oliko yli 80% niin muistelen.
nyt ei puhuttu timanteista...
Veritimantteja varmaan ovat Antwerpenissa.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko muistaneet bongailla komeita tuomareita? Viime yönä taas oli komea ranskalainen tuomari kentällä ja yksi avustava jenkkituomari. Hyvin pitivät hereillä ;).
Francois Letexier (ranskalaistuomari)
Kap Verde oli Linkedin kautta kontaktoinut irlantilaisen pankkivirkailijan Kap Verden joukkueeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukaku ja De Bruyne, vanhat taisteluratsut, tekivät maalit mieheen Belgia-matsissa.
onko lukaku syntynyt viidakossa?
Belgian Antwerpenissa hyvin köyhiin oloihin, kuten on usein kertonut.
antwerpen on nykyään viidakko
Teollisesti ainakin timanttiviidakko, kys.kaupugissa jalostetaan suuri osa maailman raakatimanteista. Oliko yli 80% niin muistelen.
nyt ei puhuttu timanteista...
Veritimantteja varmaan ovat Antwerpenissa.
Hyvin yksinkertaisesti googleamalla saa tiedot että jopa yli 80% maailman raakatimanteista hiotaan nimenomaan Antwerpenissä.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko muistaneet bongailla komeita tuomareita? Viime yönä taas oli komea ranskalainen tuomari kentällä ja yksi avustava jenkkituomari. Hyvin pitivät hereillä ;).
Olemme me kaikki sen jo tehneet. Ja toivottavasti jatkossa tuomiot tehdäänkin vain äänestämälllä HÄNen ulkonäöistään (=monikko).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi mielenkiintoista nähdä Japani ja Brasilia vastakkain. Ei minulla kyllä ole vielä oikein mitään tuntumaa minkälainen se Japani oikeasti on. On siellä taitoa kyllä. Ilmeisesti maalivahti on tosi hyvä.
Japanin maalit tulee ainakin keskivertoa useammin kaukolaukauksesta. Siistejä maaleja kieltämättä kyllä, mutta samalla kertoo että hennoilla aasialaisilla ei ole niinkään kykyä paljon murtautua boksiin, joista nykyään monet maalin tekee.
Kaukolaukaukset ovat mielestäni hienoimpia maaleja. Semmoinen kulmapotkun jälkisähellys maalilla josta joku tölvöisee pallon maaliin, on hyvin tuhnuista siistiin kaukolaukaukseen verrattuna.
Molemmat kyllä paljon kertoo keskeisten pelaajien väärin sijoittumisista. Tai ehkä vastustajien hyvyydestä joskus peittää maalinteko linjat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi mielenkiintoista nähdä Japani ja Brasilia vastakkain. Ei minulla kyllä ole vielä oikein mitään tuntumaa minkälainen se Japani oikeasti on. On siellä taitoa kyllä. Ilmeisesti maalivahti on tosi hyvä.
Japanin maalit tulee ainakin keskivertoa useammin kaukolaukauksesta. Siistejä maaleja kieltämättä kyllä, mutta samalla kertoo että hennoilla aasialaisilla ei ole niinkään kykyä paljon murtautua boksiin, joista nykyään monet maalin tekee.
Todella rasistinen kommentti. Taidanpa tehdä rikosilmoituksen.
Keskipituus on Japanilaisilla jotain yli 181 senttiä, joka ei paljon ole ale keskipituudesta, josta ei ole suoria tilastoja tietääkseni.
Tilastoilla ja rasismilla ei ole tekemistä toistensa kanssa. Koska Japanissa pärjätty aivan oikeasti hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi Ylellä puhutaan koko ajan Hoolandista? Norjalaisen opetusvideon mukaan nimi lausutaan niinkuin se kirjoitetaan: Haaland.
Kirjoituksesta sitä ei voi kokonaan päätellä, mutta kyseisen jätkän nimi äännetään hoolan. Sitä d:täkään ei loppuun äännetä.
Pitäisikö olla jo melko lähellä vastustaja boksia menossa, kyllähän monet voi läpijuoksusta jäädä odottelemaan taustatukea. Arvailen vaan.