Hallitus leikkaa työttömyystukea lähes 80 euroa kuukaudessa
Hallituksen indeksijäädytys leikkaa hallituskauden aikana esimerkiksi perusmuotoista työttömyystukea lähes 80 euroa kuukaudessa. Kelan laskelman mukaan etuudet ovat ensi vuonna 8,9 prosenttia pienempiä kuin ne olisivat ilman jäädytystä. Se kuvaa koko hallituskauden 2024-2027 kestävän indeksijäädytyksen yhteisvaikutusta.
Nykyinen työmarkkinatuki on edelleen tammikuun 2023 tasolla eli 37,21 euroa arkipäivältä.
Kommentit (240)
Menisin töihin vaikka masu täynnä eikä rahatkaan ole loppu ja salkkukin vaan kasvaa.
N61 v.
Kyllä on todella syvältä hanurista tämä hallitus.
Kansanedustajien ja ministerien palkoista ei leikata - eikä puoluetuista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen verran lisää tulee siis toimeentulotukena.
Ei niille joiden puoliso on töissä tai omistavat kesämökin.
Ei niin. Mutta aikooko Lindtman muuttaa kaikki tuet takaisin Marinin aikaan? Se olisi hyvä, mutta kun en oikein usko. Mitä mieltä olet, uskaltaako demareita äänestää? Lupasi kuitenkin ay-jäsenmaksun palauttaa verovähennyskelpoiseksi.
Ei aio, koska rahaa ei ole. Lindtman ei ole osannut edes kertoa, mistä hän aikoo leikata 10 miljardia, jotka on ilmoittanut leikkaustarpeeksi.
Ei Lindtman ole tuota ilmoittanut.
Se on nykyisen hallituksen tehtailema miina.
Itse kykenivät leikksamaan vaan 3,5 miljsrdia suurista puheista huolimatta.
SDP on hyväksynyt velkajarrun, kuten muutkin puolueet vasemmistoliittoa lukuunottamatta.
Valtiovarainministeriön ehdotuksessa oli, että eläkeläiset siirrettäisiin yleisen asumistuen piiriin ja että lapsilisistä poistettaisiin yksinhuoltajakorotus.
"Sulta jäi rahoitusvastike pois ja tuo 140 euroa on liian vähän laskettu yhtiövastiketta."
No mulla ei ole rahoitusvastiketta. 140 euroa vedestä ja yhtiövastikkeesta pyöristin ylöspäin.
Vierailija kirjoitti:
"Tuon 595€ pitää riittää yhtiövastikkeeseen, sähkö- ja vesilaskuun sekä vakuutuksiin.. Ei siitä jää ruoka- ja lääkerahaa."
Vastike+vesi = 140e
Sähkö 10e
Vakuutukset 0e
Lääkkeet 0e
Ruoka 250e
Suoratoistopalvelut 20e
= 175e jää harrastuksiin, vaatteisiin, matkakuluihin jne.
= 100-150e kuussa jää säästöön
Vastike on niin pieni, ettei taloyhtiö taida olla kovinkaan hyvässä kunnossa. Pankistakaan tuskin irtoaa taloyhtiölle lainaa isompaan remonttiin.
Vierailija kirjoitti:
Kansanedustajien ja ministerien palkoista ei leikata - eikä puoluetuista
Orpon hallitus leikkasi ministerien palkoista.
Vierailija kirjoitti:
2028 alusta yleistuki nousee noin 900 euroon. Koska indeksijäädytys tarkoittaa, että tuen suuruutta muutetaan vasta kun indeksikorotus on vähintään 10 %.
Eli nykyisen noin 2000e/v sijaan mulle jää silloin säästöön pauttiarallaa kolme tonnia vuodessa.
t: köyhä työtön
Siinä tääs yksi kehitysvammanen kela hölmö mikä koittaa vakuutella miten hyvin menee surkeilla kelan rahoilla kalliissa suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kansanedustajien ja ministerien palkoista ei leikata - eikä puoluetuista
Orpon hallitus leikkasi ministerien palkoista.
Mutta korotti niitä ensin.
Ehkä jo nyt alkaa löytyä motia lähteä töihin, vai leikataanko vaikka saman verran lisää?
Vierailija kirjoitti:
Ehkä jo nyt alkaa löytyä motia lähteä töihin, vai leikataanko vaikka saman verran lisää?
Tullaan leikkaamaan lisää kun rahat on loppu vuosikymmenten sossuttelun takia.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä jo nyt alkaa löytyä motia lähteä töihin, vai leikataanko vaikka saman verran lisää?
Täällä on helpompi itkeä tukien pienuutta kun lähteä oikeasti töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä jo nyt alkaa löytyä motia lähteä töihin, vai leikataanko vaikka saman verran lisää?
Tullaan leikkaamaan lisää kun rahat on loppu vuosikymmenten sossuttelun takia.
Valtiovarainministeriö on ehdottanut eläkeläisten siirtämistä yleisen asumistuen piiriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä jo nyt alkaa löytyä motia lähteä töihin, vai leikataanko vaikka saman verran lisää?
Tullaan leikkaamaan lisää kun rahat on loppu vuosikymmenten sossuttelun takia.
Valtiovarainministeriö on ehdottanut eläkeläisten siirtämistä yleisen asumistuen piiriin.
Nii?
Kokopersehallitus itsenäisen suomen järkyttävin tollohallitus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kansanedustajien ja ministerien palkoista ei leikata - eikä puoluetuista
Orpon hallitus leikkasi ministerien palkoista.
Purra on ehdottanut että puoluetuista voitaisiin leikata mutta muille puolueille se ei käynyt, ei edes demareille. Nousi kova älämölö.
Vierailija kirjoitti:
Kokopersehallitus itsenäisen suomen järkyttävin tollohallitus
Sanoo suomen tolloin luuseripummi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kansanedustajien ja ministerien palkoista ei leikata - eikä puoluetuista
Orpon hallitus leikkasi ministerien palkoista.
Purra on ehdottanut että puoluetuista voitaisiin leikata mutta muille puolueille se ei käynyt, ei edes demareille. Nousi kova älämölö.
Puoluetuista ei leikata. Se ei meille käy.
- Purra
Sulta jäi rahoitusvastike pois ja tuo 140 euroa on liian vähän laskettu yhtiövastiketta.