Hallitus leikkaa työttömyystukea lähes 80 euroa kuukaudessa
Hallituksen indeksijäädytys leikkaa hallituskauden aikana esimerkiksi perusmuotoista työttömyystukea lähes 80 euroa kuukaudessa. Kelan laskelman mukaan etuudet ovat ensi vuonna 8,9 prosenttia pienempiä kuin ne olisivat ilman jäädytystä. Se kuvaa koko hallituskauden 2024-2027 kestävän indeksijäädytyksen yhteisvaikutusta.
Nykyinen työmarkkinatuki on edelleen tammikuun 2023 tasolla eli 37,21 euroa arkipäivältä.
Kommentit (240)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämähän on ihan johdonmukaista hallitukselta. Heidän mielestään työttömyys on ihmisen oma vika eli heitä pitää rankaista kovaa sekä nöyryyttää niin paljon kuin mahdollista.
Voisivat edes myöntää tämän halveksuntansa avoimesti, tämä pelleily on ihan naurettavaa.Tästä kaikesta on kiittäminen muutamaa elämäntapatyötöntä. Yksihän niistä oli miespuolinen nuori kirjailijanalku, joka avoimesti lehdessä rehenteli olevansa elämäntapatyötön. Sitten seurasi samanlainen uutisointi ainakin parista naispuolisesta vastaavasta. Kuvissa oltiin leuka pystyssä ynseän näköisenä. Lisäksi oli muutama juttu paristakin omakotitalossa asuvasta miehestä, jotka pöllämystyneen näköisenä seisoivat kuvissa ja itsekin ikään kuin i hmettelivät, että tosiaan saavat asumistukea omistusasuntoihinsa.
Näiden kaikkien juttujen jälkeen leimahti viha näitä elämäntapataiteilijoita ja muita systeemin hyödyntäjiä vastaan. Sitten lähtivät tuet niiltäkin, jotka niitä oikeasti tarvitsivat. Lakeja kun ei voi säätää vain muutamia yksilöitä varten.
Nyt jokaisen pitäisi ymmärtää, että poliitikot ovat hyvin typerää ja sivistymätöntä sakkia. Jo siksi, että niiden aika menee OMAN aseman pönkittämiseen. Ne lukevat iltapäivälehtien uutiset ja siinä se. Siinä se pohja, jolta ne tekevät kauaskantoisia poliittisia päätöksiä.
Nyt niin toimittajien kuin elämäntavallaan lehtien palstoilla leuhkivien kannattaisi mennä peilin eteen. On molempien ryhmien VIKA, että näitä asioita alettiin penko. Täm kaikki perustuu kollektiiviseen vihaan ja kateuteen näitä muutamia hyvin typeriä ihmisiä kohtaan. Seurauksena oikeasti köyhät ja apua tarvitsevat joutuivat ahdinkoon.
Muistakaa, että poliitikot ovat ihmisiä. Niiden käyttövoimana on ihan samat kateudet ja vihat systeemin hyväksikäyttäjiä kohtaan kuin meillä kaikille. Ne eivät vain tajua sitä, että tuo porukka on vain OSA totuudesta. Toimittajat nostavat esiin sen tyhperimmän ylimielisen sakin saadakseen klikkauksia.
Nyt sitten ihmetellään tämän rallin seurauksia. Kukaan ei varmaan halunnut, että ne olisivat tällaiset.
Kiitetään yhdessä näitä julkisuudessa rehennelleitä elämäntapataitelijoita ja toimittajia, jotka tekivät niistä aseen oikeistolle.
Kyllä se viha työttömiä ja muita huono-osaisia kohtaan tulee ihan ideologiasta ja empatiakyvyttömyyteen yhdistetystä pohjattomasta itsekkyydestä. Purra on hyvä esimerkki, itse eli vuosia tukien varassa ja nyt hyökkää aivan antaumuksella heidän kimppuunsa.
joo mutta koita ymmärtää, ettei nämä tietäisi mihin hyökätä jos ei toimittajat olisi niin antaumuksella tehneet niitä juttuja. juuri siksi tuo omistusasunnonomistajien asumistukikin hävitettiin kun se ylipäänsä nostettiin lehtien otsikoihin. Jos näin ei olisi tehty, tämä tukimuoto olisi edelleen olemassa. Toimittajat antoivat typeryyttään näille uusthatcher-persuille moraalisen oikeutuksen viedä tuet kaikilta. Jos toimittajat eivät olisi kultalautasella näille näitä säästökohteita tarjonneet, niitä ei olisi osattu myöskään ruveta tuhoamaan. Kaikki, minkäå toimittajat nostavat esiin, persut ja kokkareet hyödyntävät leikkauslistana.
Ja kuinka irvokastsa, että vasemmistotoimittajat toimivat näiden ilmaisena ilmiantokanavana.
Ei kaikki toimittajat ole vasemmistolaisia.
Vierailija kirjoitti:
Tämä oli se kuuluisa viimeinen tikki. Pitihän tuon perkelehallituksen vielä viimeisiä nauloja alkaa köyhimpien työttömien arkkuihin lyömään.
Enpä tule siis jatkossakaan koskaan ostamaan Suomalaisia tuotteita/palveluita, ei tämä valtio ansaitse minunkaan tukeani tällä menolla enempää, kuin mitä on pakko.
Luuletko tyhmä että muut poliitikot kohtelee suomalaisia sen paremmin. Ne kaikki on sadisteja suomalaisia kohtaan ja vaihtaa kansan.
Vierailija kirjoitti:
Äänestäkää nyt pölvöstit SDP,PS.kok.Kylmä kyyti jatkuu,kun säästö kohteet muu kuin ihmiset joilta viedään leipäkin suusta niin.se olisi se juttu..Säästöt jatkuu meno pahenee.Ei puhuu enää paljon kehnoutta tästä maasta.Kaikilla on vaikeaa.
700 000 päinen virkarälssi porskuttaa ja 1000 000 päinen kelaturistijoukko. Mitään niiltä ei ole leikattu.
Vierailija kirjoitti:
No, ei työttömyystuista voi kukaan leikata 10 miljardia, kun niitä maksetaan 4 miljardia.
Saakin leikata. Toivottavasti leikkaavat myös toimeentulotukea ja asumistukea. Lopettavat ensimmäisenä kaiken ulkomaanavun, lapsilisät keskituloisista ylöpäin ja ehdottomasti sosiaalietuudet vain kansalaisuuden omaaville. Kaikki tuet vastikkeelliseksi, eli ei ilmaista rahaa muille, kuin sairaille ja opiskelijoille, sekä oikeasti tukea tarvitseville. Olisi jo aika käyttää sosiaalitukia siihen, johon ne on aikoinaan luotu. Eli tukemaan tilapäisesti henkilön tai perheen tilannetta. Se on tarkoitettu myös välineeksi, jolla voidaan pitää huolta heikoimmassa asemassa olevia. EI ideologisesti työttömiä, elintasopakolaisia, "saan enemmän kotona olemalla" laiskoja ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on omistusasunto eli en siis saa asumistukea tai toimeentulotukea. Vaikeeta kitkutella sillä 595 eurolla.
Sulla on siinä tapauksessa joko muuta omaisuutta tai tuloa.
Myy asuntosi, jos tekee tiukkaa. Asunnon myyminen on tällä hetkellä haasteellista markkinatilanteen vuoksi, kuten varmasti tiedät, mutta joskus vain pitää ottaa takkiin, jotta elintaso paranee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen verran lisää tulee siis toimeentulotukena.
Sitä leikataan seuraavaksi alkaa sullakin paskaläjä tulee nälkä ja työt maistumaan.
Vaikka miten leikeltäisiin tukia ja etuuksia, ei se silti luo uusia työpaikkoja. Milloinkohan tuo menee PersKokkarekikkareiden päähän.
On pakko leikata tukia kun valtiolla ei ole enää rahaa elättää aikuisia ihmisiä vuositolkulla milloinhan tämä menee vassusian päähän.
Hyvät ihmiset säästäkää, jos vain pystytte.
Suomessa ei ole enää välttämättömiin elinkuluihin riittävää sosiaaliturvaa. Kun heikommat ajat koittaa itselle (sairaus tai potkut), niin olisi hyvä, jos löytyisi välttämättömiin elinkuluihin säästöjä tai helposti rahaksi vaihdettavaa omaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Hyvät ihmiset säästäkää, jos vain pystytte.
Suomessa ei ole enää välttämättömiin elinkuluihin riittävää sosiaaliturvaa. Kun heikommat ajat koittaa itselle (sairaus tai potkut), niin olisi hyvä, jos löytyisi välttämättömiin elinkuluihin säästöjä tai helposti rahaksi vaihdettavaa omaisuutta.
Olipahan laiskaltapummilta neuvo.
ei tullut mieleen normaali vaihtoehto opiskelkaa hakekaan töitä.
mulle tulee n4200e tilille palkkaa hyvin pärjään.
Vierailija kirjoitti:
Xtra pikakaurahiutale, Xtra vehnäjauhot, Xtra rapsiöljy ja perunat. Muuhun ei monella ole kohta varaa.
Lisäksi tuohon työttömyystukeen pitää useimpien hakea neljää työpaikkaa kuussa ja käydä neljä kertaa vuodessa työttömyyskeskustelussa. Aikamoinen yhtälö!
Kohta Xtra tuotteetkin kielletään. Mitäs sitte?
Toimeentulotuesta saa jäädytykset pois.
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotuesta saa jäädytykset pois.
Paskat! hinnat nousee tuet ei olet kusessa paskaloinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen verran lisää tulee siis toimeentulotukena.
Ei niille joiden puoliso on töissä tai omistavat kesämökin.
No hei, laita mökki vuokralle, ahne paska.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen verran lisää tulee siis toimeentulotukena.
Ei niille joiden puoliso on töissä tai omistavat kesämökin.
No hei, laita mökki vuokralle, ahne paska.
Noh hei mene töihin lihavasika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen verran lisää tulee siis toimeentulotukena.
Ei niille joiden puoliso on töissä tai omistavat kesämökin.
No hei, laita mökki vuokralle, ahne paska.
Vuokratulot vähentävät yleistukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvät ihmiset säästäkää, jos vain pystytte.
Suomessa ei ole enää välttämättömiin elinkuluihin riittävää sosiaaliturvaa. Kun heikommat ajat koittaa itselle (sairaus tai potkut), niin olisi hyvä, jos löytyisi välttämättömiin elinkuluihin säästöjä tai helposti rahaksi vaihdettavaa omaisuutta.
Olipahan laiskaltapummilta neuvo.
ei tullut mieleen normaali vaihtoehto opiskelkaa hakekaan töitä.
mulle tulee n4200e tilille palkkaa hyvin pärjään.
Mistä päättelit ettei tämä neuvo olisi jo elämäntilanteita ennakoivien hyvätuloisten tai rikkaiden käytössä?
Mistään et voi tehdä päätelmää, että vain laiskapummi ymmärtäisi tämän varautumisen tärkeyden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Xtra pikakaurahiutale, Xtra vehnäjauhot, Xtra rapsiöljy ja perunat. Muuhun ei monella ole kohta varaa.
Lisäksi tuohon työttömyystukeen pitää useimpien hakea neljää työpaikkaa kuussa ja käydä neljä kertaa vuodessa työttömyyskeskustelussa. Aikamoinen yhtälö!
Kohta Xtra tuotteetkin kielletään. Mitäs sitte?
Syödään pelkkää makaroonia.
Suomalaisten terveys nousuun
Vierailija kirjoitti:
Sen verran lisää tulee siis toimeentulotukena.
On suuri ryhmä niitä, joihin tuo ei päde!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äänestäkää nyt pölvöstit SDP,PS.kok.Kylmä kyyti jatkuu,kun säästö kohteet muu kuin ihmiset joilta viedään leipäkin suusta niin.se olisi se juttu..Säästöt jatkuu meno pahenee.Ei puhuu enää paljon kehnoutta tästä maasta.Kaikilla on vaikeaa.
700 000 päinen virkarälssi porskuttaa ja 1000 000 päinen kelaturistijoukko. Mitään niiltä ei ole leikattu.
Ei ole halua leikata itseltä ja turisteilta ei tiedät kyllä miksi, joten vaihtoehdoksi jää työttömät.
Huonoksi menee ja harva työttömistä on vapaaehtoisesti työtön.
No niin. Nyt sitten leikkaamaan lisää niin näin Suomi nousuun!