Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hallitus leikkaa työttömyystukea lähes 80 euroa kuukaudessa

Vierailija
26.05.2026 |

Hallituksen indeksijäädytys leikkaa hallituskauden aikana esimerkiksi perusmuotoista työttömyystukea lähes 80 euroa kuukaudessa. Kelan laskelman mukaan etuudet ovat ensi vuonna 8,9 prosenttia pienempiä kuin ne olisivat ilman jäädytystä. Se kuvaa koko hallituskauden 2024-2027 kestävän indeksijäädytyksen yhteisvaikutusta.

 

Nykyinen työmarkkinatuki on edelleen tammikuun 2023 tasolla eli 37,21 euroa arkipäivältä.

Kommentit (240)

Vierailija
141/240 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hätää! Kerro tähän kuukauden budjettisi euro eurolta niin autetaan sua!

Vierailija
142/240 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki työttömät mukaan laskien tuo on 24 miljoonaa vuodessa pois kauppojen liikevaihdosta.

No, viimeinen ja valot sanonta sopinee tähän.

Kuka idi-ootti enää ostaa Suomesta jollei ole pakko. Rahat menevät ulkomaille

Niin, onkin hyvä, että ulkomaille menevää rahavirtaa on leikattu. Tullimaksutkin ovat oiva juttu, vähän isommat tosin saisivat olla.

Taidat himoita jotain kommunistista diktatuuria kommenttisi perusteella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/240 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ku ne ei kässää että se on suoraan kulutuksesta pois ja pahentaa taas työttömyyttä. Sama koskee pieniä eläkkeitä! "Säästöt" suhteessa minimaalisia ja lopulta taas valtion kulut vaan kasvaa...Ne on typeryksiä!

Vierailija
144/240 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vahva ja välittävä Suomi nousuun! 

hehhehhheeeeh

Tuillako lähtis nousuun?

Vierailija
145/240 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen verran lisää tulee siis toimeentulotukena.

Sitä leikataan seuraavaksi alkaa sullakin paskaläjä tulee nälkä  ja työt maistumaan.

Vierailija
146/240 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ku ne ei kässää että se on suoraan kulutuksesta pois ja pahentaa taas työttömyyttä. Sama koskee pieniä eläkkeitä! "Säästöt" suhteessa minimaalisia ja lopulta taas valtion kulut vaan kasvaa...Ne on typeryksiä!

Eli kaikille työttömille 5000e käteen kotona makailusta ja talous rullais hienosti?

ei ihme että olet työtön.

hyvä leikkauksia jatkettava näille laiskoille työnvälttelijöille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
147/240 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosiaalitukiin menee Suomessa 33% bruttokansantuotteesta mikä on  maailmanennätys ja EU maiden suurin luku.

Samaan aikaan työttömyys on Suomen suurinta.

 

OECD:n JA IMF:n raporttien mukaan tärkeintä nyt olisi

 

1) työmarkkinoiden vapauttaminen, irtisanomissuojaa pitäisi heikentää. Tämä pienentäisi työttömyyttä koska yritykset uskaltaisivat helpommin palkata.

2) Julkista sektoria pitäisi karsia

3) Tutkimusta ja tuotekehitystä pitäisi tukea

4) Työperäistä maahanmuuttoa pitäisi lisätä

5) Vientiyrityksiä pitäisi tukea ja saada ne kasvamaan

 

Sijoituksia pitäisi saada Suomeen lisää ja yritykset pitäisi saada menestymään.

 

Demareiden Antti Lindtmanin esittämä yhteisöveron veivaaminen on ihan viimeinen asia mitä tässtä tilanteessa tarvitaan.

Miksi suomalaiset eivät tätä tajua ?

Vierailija
148/240 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen verran lisää tulee siis toimeentulotukena.

Sitä leikataan seuraavaksi alkaa sullakin paskaläjä tulee nälkä  ja työt maistumaan.

Vaikka miten leikeltäisiin tukia ja etuuksia, ei se silti luo uusia työpaikkoja. Milloinkohan tuo menee PersKokkarekikkareiden päähän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
149/240 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oli se kuuluisa viimeinen tikki. Pitihän tuon perkelehallituksen vielä viimeisiä nauloja alkaa köyhimpien työttömien arkkuihin lyömään.

 

Enpä tule siis jatkossakaan koskaan ostamaan Suomalaisia tuotteita/palveluita, ei tämä valtio ansaitse minunkaan tukeani tällä menolla enempää, kuin mitä on pakko. 

Vierailija
150/240 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin, äläkä kitise.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
151/240 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää taas muistuttaa että suuremmat tuet saavat varaikkammat koska moni tuki on tuloperusteinen. ja eniten kelasta maksetaan yli 75-vuotiaille.

Vierailija
152/240 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen verran lisää tulee siis toimeentulotukena.

Ei tule kaikille. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
153/240 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli se kuuluisa viimeinen tikki. Pitihän tuon perkelehallituksen vielä viimeisiä nauloja alkaa köyhimpien työttömien arkkuihin lyömään.

 

Enpä tule siis jatkossakaan koskaan ostamaan Suomalaisia tuotteita/palveluita, ei tämä valtio ansaitse minunkaan tukeani tällä menolla enempää, kuin mitä on pakko. 

No, tuo on kyllä vähän ristiriitainen päätös, koska lisäät vaan työttömyyttä entisestään omalta osaltasi.

Vierailija
154/240 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, että hallitus vihdoinkin leikkaa menoja. Tähän mennessä Kelan menot ovat kasvaneet jokaikinen vuosi tällä vuosituhannella!

Kelan menot vuonna 2025 peräti 17,5 miljardia euroa!

En tiedä mistä Kelan menoista puhut, mutta työttömyystuet on ainakin n. 5 miljardia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
155/240 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen verran lisää tulee siis toimeentulotukena.

Sitä leikataan seuraavaksi alkaa sullakin paskaläjä tulee nälkä  ja työt maistumaan.

Vaikka miten leikeltäisiin tukia ja etuuksia, ei se silti luo uusia työpaikkoja. Milloinkohan tuo menee PersKokkarekikkareiden päähän.

Ei ole tarkoituskaan palkata ketään. Pienipalkkaiset lopettavat palkankorotustoiveet, kun työttömyys on entistäkin pahempaa helvettiä.

Vierailija
156/240 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos työttömyysturvaa heikennettäisiin ja työttömyys saataisiin alenemaan, olisi varaa nostaa työttömyyskorvauksia. Eli siirryttäisiin Tanskan malliin.

 

Mutta tällaiseen muutokseenhan entinen SAK-mies Antti Lindtman kykene.

Täh? Jos työttömyyskorvauksia laskettaisiin, olisi niitä varaa nostaa? 

 

Jotain kokkarilogiikkaa?

Vierailija
157/240 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaan aikaan vuokrat, ruoka, sähkö, kaikki elinkustannukset ovat suorastaan räjähtäneet pilviin. Leikkaukset ovat aiheuttaneet valtavasti köyhyyttä suomalaisille. Se on anteeksiantamaton teko!!

Sun kannattaa päivittää  vähän tietojasi. Nuo hintojen nousut ovat yleismaailmallisia ja johtuvat suurvaltojen sotatiloista, jotka vaikuttavat maailmantalouteen. Monissa maissa on sama tilanne: hinnat karkaavat pilviin. 
Kaikki ei siis ole hallituksen eikä persujen syytä, vaikka se varmaan susta olisikin kivaa.

Jännä miten nää yleismaailmalliset ongelmat kaatuu esim. euroopassa vain ja ainoastaan suomen niskaan. Muilla menee enimmäkseen hyvin tai vieläkin paremmin eikä maat ole umpivelkakurjimuksessa. 

Kyllä keskieurooppalainen kuluttaja on aika tukalassa pinteessä myös.

Ja jenkkiläinen joutuu elämään velalla, ellei sitten kuulu rikkaimpaan 10%, jotka siellä vastaa 50% kulutuksesta. 

Vierailija
158/240 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämähän on ihan johdonmukaista hallitukselta. Heidän mielestään työttömyys on ihmisen oma vika eli heitä pitää rankaista kovaa sekä nöyryyttää niin paljon kuin mahdollista. 

Voisivat edes myöntää tämän halveksuntansa avoimesti, tämä pelleily on ihan naurettavaa. 

Hallituspuolueet ovat jämähtäneet vanhanaikaiseen ajatteluun, jossa kuvitellaan, että palkkatöitä riittää ihan kaikille ja että jokainen työtön on työtön ihan vain laiskuuttaan.

Varsinkin persuja äänestäneidän kannattaa kysyä itseltään, ovatko saaneet äänelleen vastinetta ja mitä hyvää persut ovat tuottaneet tavallisille suomalaisille viimeisten kolmen vuoden aikana.

Vierailija
159/240 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen verran lisää tulee siis toimeentulotukena.

Eli oliko nämä sosiaalitukien leikkaukset sitä hölmöläisten peitonjatkamista, jossa toisesta päästä leikataan ja ommellaan toiseen päähän? Jos puhutaan leikkauksista jotka eivät edes leikkaa niin mistä hemmetistä ne vaaditus säästöt saadaan kun samalla työtätekevien verotusta kevennetään?

V*ttu mitä talousosaajia meidän hallitus on. 

Vaikka hallitus muuta väittää niin näiden leikkausten ainoa tarkoitus on saada työttömät nöyräksi ja kuuliaiseksi työvoimaksi joka suostuu roskapalkalla töihin. Ainoa ongelma on että niitä töitä ei vain ole, eikä se kauan odotettu talouskasvu nyt ole vieläkään alkanut.


Kokoomus ei halua että valtiontaloudella menee hyvin, he haluavat että varakkaimmalla väestönosalla menee hyvin. 

No siis töitähän ei ole. 350 000 työtöntä ja Te-toimistolla 10t työpaikkaa haussa koko maassa.

Koko systeemin tarkoitus on pitää kansa nöyränä, alistaminen alkaa jo peruskoulusta. Nöyrtyminen on niin sisäänvalettu että kukaan ei enää edes pidä puoliaan auktoriteettien korruptiota vastaan. Virkarälssi porskuttaa. Suomi on sosialistinen dystopia. Kaikki poliitikot sosialisteja.

Vierailija
160/240 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki työttömät mukaan laskien tuo on 24 miljoonaa vuodessa pois kauppojen liikevaihdosta.

No, viimeinen ja valot sanonta sopinee tähän.

Kuka idi-ootti enää ostaa Suomesta jollei ole pakko. Rahat menevät ulkomaille

Niin, onkin hyvä, että ulkomaille menevää rahavirtaa on leikattu. Tullimaksutkin ovat oiva juttu, vähän isommat tosin saisivat olla.

Niitä ei leikata. Suurin osa tuista menee kelaturisteleille ja vähät työpaikat siirtolaistyövoimalle. Kaikki rahat lähetetään kotimaihin koska siellä suomesta saatavat hilut on iso raha.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän