Ihmiset on kyllä hulluja. Kuvasin kukkia ja yhtäkkiä joku nainen tuli raivoomaan pää punaisena
Rikoin kuulemma hänen kotirauhaansa ja yksityisaluetta kuvaamalla lähinnä maan pintaa. Yritti vielä repiä puhelinta mun kädestä. Mietin jo oikeasti rikosilmoituksen tekemistä, sen verran pelottava tapaus oli tämä sekopää.
Kommentit (95)
Et voi mennä yksityisalueelle kuvaamaan, et varmaan tykkäisi myöskään jos joku tulisi sun pihalle kuvaamaan?
Vierailija kirjoitti:
Et voi mennä yksityisalueelle kuvaamaan, et varmaan tykkäisi myöskään jos joku tulisi sun pihalle kuvaamaan?
En mennyt hänen pihalleen vaan olin koko ajan kadun puolella. Istutukset oli ihan kadun vieressä.
Ap
Olisit sanonut että vttuuks niitä rehuja toisten silmille laitat jos ei saa katsoa tai kuvata.
Palstan ap:t on kyllä hulluja. Tämän aloituksen perusteella.
Olisit vetänyt turpaan. Ei nuo karenit muuten opi.
Tule kokeilemaan kuvata mun tonttia, saat ikimuistoisen kokemuksen.
Vierailija kirjoitti:
Olisit sanonut että vttuuks niitä rehuja toisten silmille laitat jos ei saa katsoa tai kuvata.
Olisi pitänyt. Pelästyin vaan niin paljon, etten saanut sanottua oikein mitään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mennyt hänen pihalleen vaan olin koko ajan kadun puolella. Istutukset oli ihan kadun vieressä.
Ap
Kotirauha koskee myös pihan kuvaamista, jos on oletettavaa, että kuvassa voi olla ihmisiä.
Juu. Jotkut on ihan sekasin. Samankaltainen tapaus sattui itselle kun olin pyöräilemässä ja tiellä vastaan tuli yhdessä kohtaa pariskunta jolla oli ilmeisesti riitaa, nainen itki ja kuvasi itseään puhelimella (?), sitten kun olin lähestymässä ja katsoin päin niin se heristi nyrkillä ja uhosi lyömisellä.
Vierailija kirjoitti:
Niin sinäkin. Nimittäin syytteen ja tuomion. Tämä sun kommenttikin on jo laiton uhkaus.
Vierailija kirjoitti:
Oi vanha kunnon keyboard warrior, ihanan retroa😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
eli kyykit jossain kukkapuskan takana kuvaamassa toisen pihalle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kotirauha koskee myös pihan kuvaamista, jos on oletettavaa, että kuvassa voi olla ihmisiä.
"Kotirauha koskee myös pihan kuvaamista, jos on oletettavaa, että kuvassa voi olla ihmisiä."
En nähnyt pihalla yhtään ihmistä eikä niitä ainakaan siinä kukkapenkissä ollut.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Nimenomaan vain silloin jos kuvassa on ihmisiä, ja niin ei tässä tapauksessa ollut.
Mieti tätä. Yksityispiha kuuluu kotirauhan piiriin. Kuvaaminen voi täyttää salakatselun- ja kuvaamisen ehdot. Lopeta tuollainen toiminta. Tuskin itsekään tykkäisit, jos vieraat ihmiset töllistelisivät ja kuvailisivat pihaasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
eli kyykit jossain kukkapuskan takana kuvaamassa toisen pihalle?
Onko kadulla kyykkiminen siis kiellettyä? Kuvasin kukkia, en ihmisiä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mieti tätä. Yksityispiha kuuluu kotirauhan piiriin. Kuvaaminen voi täyttää salakatselun- ja kuvaamisen ehdot. Lopeta tuollainen toiminta. Tuskin itsekään tykkäisit, jos vieraat ihmiset töllistelisivät ja kuvailisivat pihaasi.
Kukkien salakatselu? :D
Vierailija kirjoitti:
Mieti tätä.
Toisen pihalla olevien kukkien ja esineiden kuvaaminen on yleensä sallittua, mutta siihen liittyy tärkeä yksityisyyden suojaan ja kotirauhaan liittyvä reunaehto.
Voit ottaa kukkia ja esineitä kuvaan, kunhan huomioit seuraavat asiat:
Älä häiritse kotirauhaa: Piha-alue on kotirauhan suojaamaa aluetta. Et saa tunkeutua toisen pihalle kuvaamaan ilman lupaa.
Kuvaa yleiseltä paikalta: Kukkien ja esineiden kuvaaminen on laillista, kun teet sen esimerkiksi kadulta tai muulta julkiselta paikalta.
Vierailija kirjoitti:
vihervassareiden mukaan ne rehut saa sieltä toisen pihalta vaikka poimia, kun ne ei ole lukittu
Pakkoko on kuvata ihan kaikkialla?