Hallitus leikkaa työttömyystukea lähes 80 euroa kuukaudessa
Hallituksen indeksijäädytys leikkaa hallituskauden aikana esimerkiksi perusmuotoista työttömyystukea lähes 80 euroa kuukaudessa. Kelan laskelman mukaan etuudet ovat ensi vuonna 8,9 prosenttia pienempiä kuin ne olisivat ilman jäädytystä. Se kuvaa koko hallituskauden 2024-2027 kestävän indeksijäädytyksen yhteisvaikutusta.
Nykyinen työmarkkinatuki on edelleen tammikuun 2023 tasolla eli 37,21 euroa arkipäivältä.
Kommentit (240)
Syödään pelkkää makaroonia ja ketsuppia. Terveys nousuun.
Vierailija kirjoitti:
Syödään pelkkää makaroonia ja ketsuppia. Terveys nousuun.
Joka toinen päivä makaroonia ja joka toinen päivä nuudeleita. Halpaa ja hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syödään pelkkää makaroonia ja ketsuppia. Terveys nousuun.
Joka toinen päivä makaroonia ja joka toinen päivä nuudeleita. Halpaa ja hyvää.
Miksi nämä työttömien laboratoriokoetulokset on niin huonot?
Mulla on laboratoriokoetulokset perseellään. Sitä se työttömyys teettää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Xtra pikakaurahiutale, Xtra vehnäjauhot, Xtra rapsiöljy ja perunat. Muuhun ei monella ole kohta varaa.
Lisäksi tuohon työttömyystukeen pitää useimpien hakea neljää työpaikkaa kuussa ja käydä neljä kertaa vuodessa työttömyyskeskustelussa. Aikamoinen yhtälö!
Kohta Xtra tuotteetkin kielletään. Mitäs sitte?
Syödään pelkkää makaroonia.
Suomalaisten terveys nousuun
Ketkä syö?
älä yleistä suurinosa suomalaisista käy töissä.
Pitäähän Petterin saada kyykyttää köyhää. Samalla on kiva jelpata rikkaita kavereita ja antaa niille etuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syödään pelkkää makaroonia ja ketsuppia. Terveys nousuun.
Joka toinen päivä makaroonia ja joka toinen päivä nuudeleita. Halpaa ja hyvää.
Ja se on tollaselle tapatyöttömälle oikeen et pelkkää tollaista paskaa voi syödä. just wolttaan safkaa prk taas menee rahaa mut ei haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Pitäähän Petterin saada kyykyttää köyhää. Samalla on kiva jelpata rikkaita kavereita ja antaa niille etuuksia.
Jep hyvä hallitus 3 velatonta vuokra kämppää ja hyvä palkka mihin tätä rahaa laittais? uuden veneen tilasin on mukava veneillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Xtra pikakaurahiutale, Xtra vehnäjauhot, Xtra rapsiöljy ja perunat. Muuhun ei monella ole kohta varaa.
Lisäksi tuohon työttömyystukeen pitää useimpien hakea neljää työpaikkaa kuussa ja käydä neljä kertaa vuodessa työttömyyskeskustelussa. Aikamoinen yhtälö!
Kohta Xtra tuotteetkin kielletään. Mitäs sitte?
Syödään pelkkää makaroonia.
Suomalaisten terveys nousuun
Ketkä syö?
älä yleistä suurinosa suomalaisista käy töissä.
No, syökää hyvin. Mitä se nyt haittaa, jos työtön joutuu dialyysi hoitoon. Ainahan se tukien leikkaus jossakin kohtaa tulee kalliiksi.
Dialyysi hoito maksaa 10000 euroa kuukaudessa veronmaksajille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Xtra pikakaurahiutale, Xtra vehnäjauhot, Xtra rapsiöljy ja perunat. Muuhun ei monella ole kohta varaa.
Lisäksi tuohon työttömyystukeen pitää useimpien hakea neljää työpaikkaa kuussa ja käydä neljä kertaa vuodessa työttömyyskeskustelussa. Aikamoinen yhtälö!
Kohta Xtra tuotteetkin kielletään. Mitäs sitte?
Syödään pelkkää makaroonia.
Suomalaisten terveys nousuun
Ketkä syö?
älä yleistä suurinosa suomalaisista käy töissä.
No, syökää hyvin. Mitä se nyt haittaa, jos työtön joutuu dialyysi hoitoon. Ainahan se tukien leikkaus jossakin kohtaa tulee kalliiksi.
Tottakai syön hyvin kun teen töitä kovin .ihan sama syö vaikka paskaa jos ei työt kiinosta.
kyllä mulla ruokaan menee noin 100e päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Dialyysi hoito maksaa 10000 euroa kuukaudessa veronmaksajille.
Itke tapatyötön paska itke.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Dialyysi hoito maksaa 10000 euroa kuukaudessa veronmaksajille.
Itke tapatyötön paska itke.
Ei sitä itse makseta vaan verorahoista.
Mitä täällä itkette tätähän te olette tilanneet!!
Terveydenhoitoon menee 16 miljardia valtion budjetista tällä hetkellä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä täällä itkette tätähän te olette tilanneet!!
KYLLÄ! onko viellä kiva vältellä töitä ja kehua kuinka helppoa ja kivaa olla työtön.
Ottaisivat sieltä, missä on mitä ottaa, niin saisivat otettua enemmän. Turha sitä on tyhjistä taskuista ottaa, kun on täysiäkin taskuja, joista voisi ottaa. Kumpi kannattaa ryöstää: henkilö, jonka taskuista ei löydy kuin reikä ja nöyhtää, vai henkilö, jolla on taskut täynnä rahaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, miettikää ihmistä jolla on vaikkapa osa-aikatyö ja sai soviteltua työttömyysturvan, sekä on lapsia. Tulosta leikattiin suojaosa, lapsikorotukset ja sitten päälle nämä indeksijäädytykset.
Sinä et nyt ymmärrä. Se on tämän ihmisen omaa syytä ettei hänellä ole korkeasti palkattua vakituista kokopäivätyötä. Tätä mieltä hallitus on.
Kyllähän se on ihmisen omaa syytä. Joko osaaminen tai äly ei riitä.
Kannatti tuoda maailman nälkää näkevät kylään. Hieman yllättäen kakunpala on siitä pienempi mitä enemmän jakajia.
Marinin hallitus sentään tasapainotti noita tekemällä karenssit kohtuullisiksi, se ero on