Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hallitus leikkaa työttömyystukea lähes 80 euroa kuukaudessa

Vierailija
26.05.2026 |

Hallituksen indeksijäädytys leikkaa hallituskauden aikana esimerkiksi perusmuotoista työttömyystukea lähes 80 euroa kuukaudessa. Kelan laskelman mukaan etuudet ovat ensi vuonna 8,9 prosenttia pienempiä kuin ne olisivat ilman jäädytystä. Se kuvaa koko hallituskauden 2024-2027 kestävän indeksijäädytyksen yhteisvaikutusta.

 

Nykyinen työmarkkinatuki on edelleen tammikuun 2023 tasolla eli 37,21 euroa arkipäivältä.

Kommentit (240)

Vierailija
181/240 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, miettikää ihmistä jolla on vaikkapa osa-aikatyö ja sai soviteltua työttömyysturvan, sekä on lapsia. Tulosta leikattiin suojaosa, lapsikorotukset ja sitten päälle nämä indeksijäädytykset.

 Jos muistellaan aikaa kahdeksan vuotta taaksepäin, SipiläOrpon Aktiivimalli tarkoitti tätä: Jos työtön ei saanut 3kk tarkastelujakson aikana lyhyitä työkeikkoja tai osallistunut työllisyyspalveluihin, hän menetti yhden korvauspäivän kuukaudessa eli 4,65 prosenttia työttömyysturvasta.

Aktiivimallit on kehitetty vasemmiston toimesta vasemmistolaisen ay-vaikuttaja ralf sundin työryhmässä joskus aikoina ennen sipilää. Ja kuten huomasimme, sama malli kelpasi suoraan demareillekin kun se piti vaan ottaa omiin nimiin.

Sund tosin selitti ettei sitä ihan tällaiseen tilanteeseen aikanaan suunniteltu. 

Ja nämä on niin julmia malleja työttömälle, että ne kelpaa sellaisenaan oikeistollekin eli demari ja muu vasemmistopolitiikka ei tältä osin eroa mitenkään oikeistosta vaikka muuta kyllä yritetään kovasti vakuuttaa.

Mikään eduskuntapuolue ei ole aidosti työttömän puolella eikä työttömän asialla. 

Marinin hallitus sentään tasapainotti noita tekemällä karenssit kohtuullisiksi, se ero on

Vierailija
182/240 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syödään pelkkää makaroonia ja ketsuppia. Terveys nousuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/240 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syödään pelkkää makaroonia ja ketsuppia. Terveys nousuun.

Joka toinen päivä makaroonia ja joka toinen päivä nuudeleita. Halpaa ja hyvää.

Vierailija
184/240 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syödään pelkkää makaroonia ja ketsuppia. Terveys nousuun.

Joka toinen päivä makaroonia ja joka toinen päivä nuudeleita. Halpaa ja hyvää.

Miksi nämä työttömien laboratoriokoetulokset on niin huonot?

Vierailija
185/240 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on laboratoriokoetulokset perseellään. Sitä se työttömyys teettää.

Vierailija
186/240 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Xtra pikakaurahiutale, Xtra vehnäjauhot, Xtra rapsiöljy ja perunat. Muuhun ei monella ole kohta varaa. 

Lisäksi tuohon työttömyystukeen pitää useimpien hakea neljää työpaikkaa kuussa ja käydä neljä kertaa vuodessa työttömyyskeskustelussa. Aikamoinen yhtälö!

Kohta Xtra tuotteetkin kielletään. Mitäs sitte?

Syödään pelkkää makaroonia.

Suomalaisten terveys nousuun

Ketkä syö?

älä yleistä suurinosa suomalaisista käy töissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
187/240 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäähän Petterin saada kyykyttää köyhää. Samalla on kiva jelpata rikkaita kavereita ja antaa niille etuuksia.

Vierailija
188/240 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syödään pelkkää makaroonia ja ketsuppia. Terveys nousuun.

Joka toinen päivä makaroonia ja joka toinen päivä nuudeleita. Halpaa ja hyvää.

Ja se on tollaselle tapatyöttömälle oikeen et pelkkää tollaista paskaa voi syödä. just wolttaan safkaa prk taas menee rahaa mut ei haittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
189/240 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäähän Petterin saada kyykyttää köyhää. Samalla on kiva jelpata rikkaita kavereita ja antaa niille etuuksia.

Jep hyvä hallitus 3 velatonta vuokra kämppää ja hyvä palkka mihin tätä rahaa laittais? uuden veneen tilasin on mukava veneillä.

Vierailija
190/240 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Xtra pikakaurahiutale, Xtra vehnäjauhot, Xtra rapsiöljy ja perunat. Muuhun ei monella ole kohta varaa. 

Lisäksi tuohon työttömyystukeen pitää useimpien hakea neljää työpaikkaa kuussa ja käydä neljä kertaa vuodessa työttömyyskeskustelussa. Aikamoinen yhtälö!

Kohta Xtra tuotteetkin kielletään. Mitäs sitte?

Syödään pelkkää makaroonia.

Suomalaisten terveys nousuun

Ketkä syö?

älä yleistä suurinosa suomalaisista käy töissä.

No, syökää hyvin. Mitä se nyt haittaa, jos työtön joutuu dialyysi hoitoon. Ainahan se tukien leikkaus jossakin kohtaa tulee kalliiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
191/240 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dialyysi hoito maksaa 10000 euroa kuukaudessa veronmaksajille.

Vierailija
192/240 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Xtra pikakaurahiutale, Xtra vehnäjauhot, Xtra rapsiöljy ja perunat. Muuhun ei monella ole kohta varaa. 

Lisäksi tuohon työttömyystukeen pitää useimpien hakea neljää työpaikkaa kuussa ja käydä neljä kertaa vuodessa työttömyyskeskustelussa. Aikamoinen yhtälö!

Kohta Xtra tuotteetkin kielletään. Mitäs sitte?

Syödään pelkkää makaroonia.

Suomalaisten terveys nousuun

Ketkä syö?

älä yleistä suurinosa suomalaisista käy töissä.

No, syökää hyvin. Mitä se nyt haittaa, jos työtön joutuu dialyysi hoitoon. Ainahan se tukien leikkaus jossakin kohtaa tulee kalliiksi.

Tottakai syön hyvin kun teen töitä kovin .ihan sama syö vaikka paskaa jos ei työt kiinosta.

kyllä mulla ruokaan menee noin 100e päivässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
193/240 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dialyysi hoito maksaa 10000 euroa kuukaudessa veronmaksajille.

Itke tapatyötön paska itke.

Vierailija
194/240 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dialyysi hoito maksaa 10000 euroa kuukaudessa veronmaksajille.

Itke tapatyötön paska itke.

Ei sitä itse makseta vaan verorahoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
195/240 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä täällä itkette tätähän te olette tilanneet!!

Vierailija
196/240 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveydenhoitoon menee 16 miljardia valtion budjetista tällä hetkellä.

Vierailija
197/240 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä täällä itkette tätähän te olette tilanneet!!

KYLLÄ! onko viellä kiva vältellä töitä ja kehua kuinka helppoa ja kivaa olla työtön.

Vierailija
198/240 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisivat sieltä, missä on mitä ottaa, niin saisivat otettua enemmän. Turha sitä on tyhjistä taskuista ottaa, kun on täysiäkin taskuja, joista voisi ottaa. Kumpi kannattaa ryöstää: henkilö, jonka taskuista ei löydy kuin reikä ja nöyhtää, vai henkilö, jolla on taskut täynnä rahaa? 

Vierailija
199/240 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, miettikää ihmistä jolla on vaikkapa osa-aikatyö ja sai soviteltua työttömyysturvan, sekä on lapsia. Tulosta leikattiin suojaosa, lapsikorotukset ja sitten päälle nämä indeksijäädytykset.

Sinä et nyt ymmärrä. Se on tämän ihmisen omaa syytä ettei hänellä ole korkeasti palkattua vakituista kokopäivätyötä. Tätä mieltä hallitus on. 

Kyllähän se on ihmisen omaa syytä. Joko osaaminen tai äly ei riitä.

Vierailija
200/240 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatti tuoda maailman nälkää näkevät kylään. Hieman yllättäen kakunpala on siitä pienempi mitä enemmän jakajia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan