Mitä jos Raisa Räisänen nousikin siihen kaveriporukan autoon?
Räisänen oli viettänyt iltaa samanikäisen naispuolisen ystävänsä kanssa Hämeenkatu 18:ssa sijaitsevassa ravintola Casablancassa noin kello 21.30–22.00. Hieman ennen kello 23.00 Räisäsen ystävä lähti Hämeenkadulta autokyydillä Huittisten Seurahuoneelle, mutta Räisänen ei mahtunut mukaan.
Ystävä näki Räisäsen kävelevän Hämeenkadun yli takaisin Casablancan puolelle, mikä on viimeinen varma havainto hänestä. Sen jälkeen Räisäsestä ei ole yhtään luotettavaa silminnäkijähavaintoa.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Raisa_R%C3%A4is%C3%A4sen_katoamistapaus
Kommentit (7391)
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tuo Butt vaikuttaa hyvinkin syylliseltä. Harva pystyy kuitenkaan toista ihmistä t*ppamaan ilman että omatunto kolkuttelee. Ei niitä t*ppajia montaa ole per kaupunki.
Miksei sitten mitään todisteita tästä löydetty, vaikka kuinka tutkittiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin raisan kaverina pyydän, lopettakaa. Tämä ei ole helppoa meille
Eri. Samaa toivon.å ja moni muu. Täällä yksikäänei varmasti tiedä mitään sen paremmin kun viranomaiset 20 vuoden aikana. Tässäkin ketjussa niin tuhaa ja lapsellista höpinää samaa ees taas. Tämä oli omaisille ja tuttaville loukkaavaa. 🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏
No soita ne poliisit.
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvänen aika, poliisi on tietenkin tutkinut sen kaveriporukan ensimmäisenä.
Poliisi kuulusteli heidät vasta vuonna 2005.
Kaveriporukan oikeusturvan kannalta poliisin olisi kannattanut puhdistaa heidän maineensa ensimmäisenä.
Miksei täällä saisi spekuloida kaikista mahdollisista vaihtoehdoista ja tutkintalinjoista? Myös sellaisista, joita poliisi ei ainakaan julkisesti ole tutkinut? Onko jonkun tutkintalinjan läpikäyminen ja spekulaatio kiellettyä vai? Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin raisan kaverina pyydän, lopettakaa. Tämä ei ole helppoa meille
Eri. Samaa toivon.å ja moni muu. Täällä yksikäänei varmasti tiedä mitään sen paremmin kun viranomaiset 20 vuoden aikana. Tässäkin ketjussa niin tuhaa ja lapsellista höpinää samaa ees taas. Tämä oli omaisille ja tuttaville loukkaavaa. 🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏
Jokainen voi tahallaan miettiä miltä tämmönen sikailu kuolemalla tuntuisi jos oma nuori omainen katoaisi .
Siis kuka menee lainaamaan henkkareitaan nuoremmalle? On nyt sitten osavastuussa Raisan 16v kohtalosta. Onko kivaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvänen aika, poliisi on tietenkin tutkinut sen kaveriporukan ensimmäisenä.
Miten tarkasti, tiedätkö?
Eri. Ihan tarpeeksi tarkasti. Älä kysele hölmöjä.
Sama. Ylempänä vastattiin jo, mutta kiitos sinullekin asiallisesta kommentistasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö hänen ystävänsä juuri hänet houkutellut tuonne ja eikö hän käyttänyt ystävänsä henkkareista sisäänpääsyyn. Joten sutenööri ystävä tai ei niin ainakin houkuttelija. Tiedä mitä ihmiskauppaa.
Raisa käytti toisen ystävän henkilöllisyystodistusta, tämä ystävä ei ollut mukana koko yönä. Raisa oli kokenut juhlija, oli usein ollut yöelämässä alaikäisenä. Ei varmasti häntä tarvinnut kenenkään houkutella yhtään mihinkään.
Raisa oli aiemmin kesällä mennyt 7 miehen porukan autokyytiin mukaan ja lähteneet jonkun asunnolle. Hyvin uhkarohkeita valintoja teki.
Ystävä joutui sitten hankkimaan uudet henkkarit. Selittikö poliisiasemalla hukanneensa entiset vai tunnustiko antaneensa ne RR:lle "lainaan"?
Kyllähän se oli tiedossa, että Raisalla oli lainattuna joltain kaverilta henkkarit. Eli tuo ollaan kyllä jossain kohtaa kerrottu poliisille.
Se lukee ihan täällä:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Raisa_R%C3%A4is%C3%A4sen_katoamistapaus
"Räisänen oli 16-vuotias, mutta pääsi sisään ravintolaan väärillä henkilöllisyyspapereilla, jotka oli lainattu täysi-ikäiseltä tuttavalta."
Vierailija kirjoitti:
Siis kuka menee lainaamaan henkkareitaan nuoremmalle? On nyt sitten osavastuussa Raisan 16v kohtalosta. Onko kivaa?
Tuo oli aivan yleistä 90-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin raisan kaverina pyydän, lopettakaa. Tämä ei ole helppoa meille
Eri. Samaa toivon.å ja moni muu. Täällä yksikäänei varmasti tiedä mitään sen paremmin kun viranomaiset 20 vuoden aikana. Tässäkin ketjussa niin tuhaa ja lapsellista höpinää samaa ees taas. Tämä oli omaisille ja tuttaville loukkaavaa. 🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏
Jokainen voi tahallaan miettiä miltä tämmönen sikailu kuolemalla tuntuisi jos oma nuori omainen katoaisi .
Tässä ketjussahan yritetään löytää ratkaisu Raisan kohtaloon. Mietitään kaikkia mahdollisuuksia, mitä on voinut käydä. Tämä on sikailusta kaukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö hänen ystävänsä juuri hänet houkutellut tuonne ja eikö hän käyttänyt ystävänsä henkkareista sisäänpääsyyn. Joten sutenööri ystävä tai ei niin ainakin houkuttelija. Tiedä mitä ihmiskauppaa.
Raisa käytti toisen ystävän henkilöllisyystodistusta, tämä ystävä ei ollut mukana koko yönä. Raisa oli kokenut juhlija, oli usein ollut yöelämässä alaikäisenä. Ei varmasti häntä tarvinnut kenenkään houkutella yhtään mihinkään.
Raisa oli aiemmin kesällä mennyt 7 miehen porukan autokyytiin mukaan ja lähteneet jonkun asunnolle. Hyvin uhkarohkeita valintoja teki.
Ystävä joutui sitten hankkimaan uudet henkkarit. Selittikö poliisiasemalla hukanneensa entiset vai tunnustiko antaneensa ne RR:lle "lainaan"?
Oletettavasti on sanonut hukanneensa ne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin raisan kaverina pyydän, lopettakaa. Tämä ei ole helppoa meille
Eri. Samaa toivon.å ja moni muu. Täällä yksikäänei varmasti tiedä mitään sen paremmin kun viranomaiset 20 vuoden aikana. Tässäkin ketjussa niin tuhaa ja lapsellista höpinää samaa ees taas. Tämä oli omaisille ja tuttaville loukkaavaa. 🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏
No soita ne poliisit.
Onko sinusta oikeasti revitellä jonkun kuolemalla.? Kun menet nukkumaan niin muist Raisaa iltarukouksessasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin raisan kaverina pyydän, lopettakaa. Tämä ei ole helppoa meille
Eri. Samaa toivon.å ja moni muu. Täällä yksikäänei varmasti tiedä mitään sen paremmin kun viranomaiset 20 vuoden aikana. Tässäkin ketjussa niin tuhaa ja lapsellista höpinää samaa ees taas. Tämä oli omaisille ja tuttaville loukkaavaa. 🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏
No soita ne poliisit.
Onko sinusta oikeasti revitellä jonkun kuolemalla.? Kun menet nukkumaan niin muist Raisaa iltarukouksessasi.
Ketjussa yritetään selvittää 16-vuotiaan tytön katoamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin raisan kaverina pyydän, lopettakaa. Tämä ei ole helppoa meille
Eri. Samaa toivon.å ja moni muu. Täällä yksikäänei varmasti tiedä mitään sen paremmin kun viranomaiset 20 vuoden aikana. Tässäkin ketjussa niin tuhaa ja lapsellista höpinää samaa ees taas. Tämä oli omaisille ja tuttaville loukkaavaa. 🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏
Jokainen voi tahallaan miettiä miltä tämmönen sikailu kuolemalla tuntuisi jos oma nuori omainen katoaisi .
Tässä ketjussahan yritetään löytää ratkaisu Raisan kohtaloon. Mietitään kaikkia mahdollisuuksia, mitä on voinut käydä. Tämä on sikailusta kaukana.
No niinpä. Tuo yksi yrittää sotkea tätä ketjua niin epätoivoisesti draamailullaan, että alkaa pikkuhiljaa epäilyttää, tietääkö hän jotain olennaista Raisan viimeisestä illasta, ja hermostuttaako tämä ketju häntä sen takia noin pahasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin raisan kaverina pyydän, lopettakaa. Tämä ei ole helppoa meille
Eri. Samaa toivon.å ja moni muu. Täällä yksikäänei varmasti tiedä mitään sen paremmin kun viranomaiset 20 vuoden aikana. Tässäkin ketjussa niin tuhaa ja lapsellista höpinää samaa ees taas. Tämä oli omaisille ja tuttaville loukkaavaa. 🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏
Jokainen voi tahallaan miettiä miltä tämmönen sikailu kuolemalla tuntuisi jos oma nuori omainen katoaisi .
Multa on tytär kadonnut aikoinaan, ja olisin ollut ihan hiton kiitollinen, jos se katoaminen olisi kiinnostanut edes jotain. Ei kiinnostanut. Ei kiinnostanut edes poliisia. Kun teinit nyt vaan karkailee kotoaan kuulemma. Mutta sen voin nyt tässä kertoa, että kaikki tytön kaverit oli tuolloin joko ihan hiljaa, eivät suostuneet puhumaan mulle mitään vaikka oltiin entuudestaan tuttuja, tai sitten valehtelivat päin naamaa mulle. Kaikki teinit oli ihan yksiä s**tanan ihmisp*skoja, kun olin kuolemaisillani huolesta. Että mulla ei ole mitään sitä vastaan, että vähän kovistellaan kadonneen teinin kavereista totuutta esille, vaikka sitten julmien spekulaatioiden avulla.
(Löysin itse sitten tyttären ja onneksi elossa.)
Vierailija kirjoitti:
Miksei täällä saisi spekuloida kaikista mahdollisista vaihtoehdoista ja tutkintalinjoista? Myös sellaisista, joita poliisi ei ainakaan julkisesti ole tutkinut? Onko jonkun tutkintalinjan läpikäyminen ja spekulaatio kiellettyä vai? Miksi?
Täällä rupupalstalla kuolemalla tms revittely on väärin omaisia kohtaan, Vainajan halventamista. Ajatelkaa hänet omaksi lähiomaiseksi. Miettikää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö hänen ystävänsä juuri hänet houkutellut tuonne ja eikö hän käyttänyt ystävänsä henkkareista sisäänpääsyyn. Joten sutenööri ystävä tai ei niin ainakin houkuttelija. Tiedä mitä ihmiskauppaa.
Raisa käytti toisen ystävän henkilöllisyystodistusta, tämä ystävä ei ollut mukana koko yönä. Raisa oli kokenut juhlija, oli usein ollut yöelämässä alaikäisenä. Ei varmasti häntä tarvinnut kenenkään houkutella yhtään mihinkään.
Raisa oli aiemmin kesällä mennyt 7 miehen porukan autokyytiin mukaan ja lähteneet jonkun asunnolle. Hyvin uhkarohkeita valintoja teki.
Ystävä joutui sitten hankkimaan uudet henkkarit. Selittikö poliisiasemalla hukanneensa entiset vai tunnustiko antaneensa ne RR:lle "lainaan"?
Oletettavasti on sanonut hukanneensa ne.
Ei ole vaan poliisilla on ollut heti katoamisen jälkeen keneltä Raisa on ne lainannut.
Mutta nyt pohdttiinkin sitä, mitä se henkkareita Raisalle lainannut kaveri on kertonut selitykseksi poliisille siitä, että hänen henkkarinsa olivat kadonneet. Siinä vaiheessa kun tuo (Raisalle) lainaus on paljastunut poliisille, oli se heti tai vasta kuukauden päästä, on tuolla kaverilla saattanut olla jo uudet henkkarit joko tulossa tai peräti jo käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Onko täällä ketään suunnilleen Raisan ikäistä, joka on käynyt Huittisten Seurahuoneella noihin aikoihin? Minkähänlainen paikka se on ollut? Kuulostaa joltain mummojen tanssiravintolalta. Outoa, että nuoret halusivat sinne.
Tääkin on muuten outoa, ettei kukaan tule kertomaan ketjuihin mitään omia biletyskokemuksia tuolta ajalta Tampereelta/Pirkkalasta/Huittisista. Yleensä näitä aikalaisia on jorisemassa niitänäitä ketjuissa vaikka ja kuinka. Ihmeellinen kollektiivinen hiljaisuus tytön murhasta. Tulee ihan sellainen outo tunne, että koko Tampere tietää jotain, mitä ei muulle Suomelle kerrota.
Muistan sen EU-kokouksen, mutten mitään tästä tapahtumasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei täällä saisi spekuloida kaikista mahdollisista vaihtoehdoista ja tutkintalinjoista? Myös sellaisista, joita poliisi ei ainakaan julkisesti ole tutkinut? Onko jonkun tutkintalinjan läpikäyminen ja spekulaatio kiellettyä vai? Miksi?
Täällä rupupalstalla kuolemalla tms revittely on väärin omaisia kohtaan, Vainajan halventamista. Ajatelkaa hänet omaksi lähiomaiseksi. Miettikää.
Täällä yritetään löytää Raisa. Tämä on auttamista.
Ei ole.