Mitä jos Raisa Räisänen nousikin siihen kaveriporukan autoon?
Räisänen oli viettänyt iltaa samanikäisen naispuolisen ystävänsä kanssa Hämeenkatu 18:ssa sijaitsevassa ravintola Casablancassa noin kello 21.30–22.00. Hieman ennen kello 23.00 Räisäsen ystävä lähti Hämeenkadulta autokyydillä Huittisten Seurahuoneelle, mutta Räisänen ei mahtunut mukaan.
Ystävä näki Räisäsen kävelevän Hämeenkadun yli takaisin Casablancan puolelle, mikä on viimeinen varma havainto hänestä. Sen jälkeen Räisäsestä ei ole yhtään luotettavaa silminnäkijähavaintoa.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Raisa_R%C3%A4is%C3%A4sen_katoamistapaus
Kommentit (7391)
Voi hyvänen aika, poliisi on tietenkin tutkinut sen kaveriporukan ensimmäisenä.
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvänen aika, poliisi on tietenkin tutkinut sen kaveriporukan ensimmäisenä.
Miten tarkasti, tiedätkö?
Kaffebulla kirjoitti:
Onko täällä ketään suunnilleen Raisan ikäistä, joka on käynyt Huittisten Seurahuoneella noihin aikoihin? Minkähänlainen paikka se on ollut? Kuulostaa joltain mummojen tanssiravintolalta. Outoa, että nuoret halusivat sinne.
Me käytiin 2002-2005 välillä Huittisten Seurahuoneella useasti, se oli nuortenkin suosiossa. Yläkerrassa oli mummojen tanssibaari ja alakerrassa nuorten baari. Tuli ihan hyvää musiikkia ja pääsi tanssimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet jotka on tunnustanut murhanneensa itseään pienemmän ihmisen ja ovat hävittäneet jäljet niin lopulta ne on löydettävissä jotakin aina jää kuten ne tavarat ja monen osia säilyy. Vaikka elukan luut on erilaisia niin kyllä ihmisen luut erottaa. Kannattaa uskoa Jeesukseen niin pääsee jahvenvihasta .
Raisan Nokian 2110i puhelin on varmasti aivan teräskunnossa yhä.
Mistä tiedät sanoa varmasti???
Jos se on maastossa, se on hyvässä kunnossa ikäänsä nähden. Eihän tuosta ole kauaankaan aikaa, kun pellolta löydettiin noin 20 vuotta vanha Nokian näppäinpuhelin hyvässä kunnossa. Nokian kännykäthän ovat tunnettuja siitä, että ne kestää mitä vain. Meemejäkin on niistä tehty.
TRE-Huittinen välillä asuvat/mökkeilevät/samoilevat, katselkaa metsikössä, pelloilla ja pientareilla jos tulee Raisan kännykän näköinen kapula vastaan..! Raisan kännykkähän saattaa vielä löytyäkin jostain maastosta/vesirajasta tunnistettavassa kunnossa jos on jossain pinnassa eikä painunut syvälle maaperään tai vesistöön.
Yksi mahdollinen kännykän hylkäyspaikka on ikkunasta ulos maantien varteen välillä Tampere - Huittinen
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Onko täällä ketään suunnilleen Raisan ikäistä, joka on käynyt Huittisten Seurahuoneella noihin aikoihin? Minkähänlainen paikka se on ollut? Kuulostaa joltain mummojen tanssiravintolalta. Outoa, että nuoret halusivat sinne.
Me käytiin 2002-2005 välillä Huittisten Seurahuoneella useasti, se oli nuortenkin suosiossa. Yläkerrassa oli mummojen tanssibaari ja alakerrassa nuorten baari. Tuli ihan hyvää musiikkia ja pääsi tanssimaan.
Ei kun hetkinen, tuo olikin Loimaan Seurahuone, missä käytiin! Huittisissa käytiin myös muutaman kerran ,mutta ei muistikuvaa millainen paikka se oli. Ehkä samantyyppinen kuin Loimaan.
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Onko täällä ketään suunnilleen Raisan ikäistä, joka on käynyt Huittisten Seurahuoneella noihin aikoihin? Minkähänlainen paikka se on ollut? Kuulostaa joltain mummojen tanssiravintolalta. Outoa, että nuoret halusivat sinne.
Me käytiin 2002-2005 välillä Huittisten Seurahuoneella useasti, se oli nuortenkin suosiossa. Yläkerrassa oli mummojen tanssibaari ja alakerrassa nuorten baari. Tuli ihan hyvää musiikkia ja pääsi tanssimaan.
Kuinka kaukaa kävitte tuolla? 100 km päästäkö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvänen aika, poliisi on tietenkin tutkinut sen kaveriporukan ensimmäisenä.
Miten tarkasti, tiedätkö?
Aika löperösti tutki, kun 10 vuoden päästä selvisi Huittinen seikkailukin. Ja Pirkkalan kotibileistä ei ole puhuttu senkään vertaa, vaikka sinne Raisa nimenomaan oli menossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin 1 silminnäkijä oli tunnistanut Virpi Buttin liikkuneen Raisan näköisen tytön kanssa. Useampi silminnäkijä oli nähnyt naisparin. Joten tämä on kyllä aika todennäköinen linja..
No ei todellakaan ole. Kukaan heistä ei tuntenut Raisaa.
Mietipä nyt. Kävelet syksyisellä kadulla keskustassa, jossa tulee ja menee porukkaa vastaan. On pimeää ja vain katuvalaistus.
Jos sinulta jälkeen päin kysyttäisiin pelkästä valokuvasta, näkyikö tämmöistä tyttöä, sehän on mahdotonta varmuudella sanoa.
Sitä paitsi niitä nuoria tyttöjä liikkui siellä ties kuinka paljon. Ollaan voitu luulla Raisaksi, vaikka se ei Raisa ollutkaan.
Toki mutta tuo yksi tunsi entuudestaan Buttin ja tunnisti tämän. Jos Butt on kävellyt jonkun Raisan näköisen, kokoisen ja pituisen nuoren naisen kanssa, joka kuitenkaan EI ollut Raisa, niin kukaan tuollainen ei ilmeisesti ole kuitenkaan ilmoittautunut poliisille ja kertonut kävelleensä Buttin kanssa. Pidän Buttin linjaa aika todennäköisenä.
Kuka Buttin tunnisti, onko siitä muita todisteita, vai onko vain yritetty vierittää epäilystä muulle taholle keksimällä Butt kulkemaan sinne?
Joku joka tunsi Buttin jostain kuntoilupiireistä ym. Ja joku katusoittaja (ilmeisesti eri hlö) kertoi Buttin esitelleen tälle tytön päätä.
Höpö höpö nyt taas. Tuo pään esittely oli aivan eri keissi, se oli sen miehen pää, kun tapahtui se paloittelumurha. Silloin Butt esitteli sen miehen päätä ravintolassa repussa.
Höpö höpö itellesi, mikä totuuden vääntelijä sinä oikein olet. Tuo paloittelumurha ja miehen pään esittely, johon viittaat, tapahtui myöhemmin. Katusoittajan mukaan hänelle esiteltiin tytön päätä ja ennen kuin tuota miehen paloittelumurhaa oli tapahtunut.
Jos se oli Butt, niin miksei poliisi saa sitä selvitettyä?
Luuletko että poliisi saa kaikki tapaukset selvitettyä?
Kaffebulla kirjoitti:
Onko täällä ketään suunnilleen Raisan ikäistä, joka on käynyt Huittisten Seurahuoneella noihin aikoihin? Minkähänlainen paikka se on ollut? Kuulostaa joltain mummojen tanssiravintolalta. Outoa, että nuoret halusivat sinne.
Googlasin,, siellä on ollut majoitustakin , ei vaikuta nuorison paikalta. Seurahuoneiila on fiini, vanhemman väen paikan maine.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tästä tapauksesta ole jo melkein kolmekymmentä vuotta? Tuskinpa niitä autoja tai mitään muitakaan esineitä on enää edes mahdollista tutkia. Se, että kaverit eivät ole julkisuudessa olleet kertoo lähinnä sellaisesta etteivät halua toisen kuolemalla riekkua julkisesti. Kaikilla ei ole tarvetta päästä lehteen keinolla millä hyvänsä.
Luulisi, että ihmiset haluaisi kaverinsa kohtalon kuitenkin selvittää keinolla millä hyvänsä. Julkisuudessahan voi anonyymistikin kommunikoida.
Miten se julkisuudessa olo ja "kommunikointi" auttaisi Raisan asiaa?
Pienikin oivallus tai skenaario voikin osua yllättäen oikeaan. Poliisi tutkii uutta skenaariota ja tapaus ratkeaa.
Minusta Raisan ystävällä ei ole mitään velvollisuutta olla julkisuudessa keksimässä "oivalluksia ja skenaarioita."
Muutenkin olen sitä mieltä että ystävä on ikäisekseen toiminut kypsästä ja vastuullisesti tarkastaessaan että Raisalla on rahaa ja akkua puhelimessa. Raisa ei kutenkaan ollut misään kaato kännissä tai muutoin avuttomassa tilassa .Jatkuvasti törmää aikuisten ihmisten kohdalla vastuuttomampaan käytökseen, ei esim pysähdytä auttamaan maassa makaavaa.
Millä tavoin muuten on aukotonta, että kaveri on tarkistanut, että Raisalla on rahaa ja akkua puhelimessa? Ne autossa olleet kaveritko ovat todistaneet tilanteen? Onko poliisi luottanut ainoastaan nuorten sanaan siinä asiassa?
Millä tavalla muuten on aukotonta, että kaverin tulisi olla julkisuudessa keksimässä oivalluksia ja skenaarioita ja tapaus ratkeaisi?
Omituinen vastakysymys. Miten niin "tulisi olla julkisuudessa keksimässä oivalluksia ja skenaarioita"? Millä logiikalla hänen tulisi mielestäsi olla julkisuudessa sellaisten asioiden tiimoilta? Poliisihan asiaa virallisesti tutkii. Tässä ketjussa ainoastaan spekuloidaan Raisa Räisäsen mystistä katoamista.
Tarkalleen ottaen tässä ketjussa on suoraan syytetty Raisan ystäviä murhasta.
Tarkalleen ottaen tässä ketjussa on kylläkin pohdittu, miksei poliisi ole huomioinut enemmän Raisan kaveriporukan mahdollista (huom.) osuutta Raisan katoamiseen.
Jos nyt aloittaa ensimmäiseltä sivulta, löytyy viestistä kuusi esimerkiksi tällaista tekstiä:
"Raisa on noussut kavereidensa autokyytiin. Takapenkillä ollaan oltu päällekkäin.
Ei olla menty autolla Seurahuoneelle, vaan jonnekkin muualle. Kenties kotibileisiin. Jotain on tapahtunut, jonka seurauksena Raisa menettänyt henkensä. Nuoret ovat pelästyneet ja halunneet peittää koko tapahtuman. Ihan niinkuin lapset, kun tekevät jotain väärää, he mieluummin peittelevät totuuden kuin myöntävät mitään. Nuorten mieli toimii samoin. Ruumis on kuljetettu autolla jonnekkin ja piilotettu."
Eli ainakin hautarauhan rikkomisesta syytetään ihan suoraan, henkirikoksesta epäsuoremmun.
Ja tämä siis vain esimerkki.
Tuo on pelkkää spekulointia ja jonkun omaa ajatuksen virtaa. Suora syytös tuo ei ole.
Ihan selviä, toteavia lauseita nuo ovat.
Monet Seurahuoneet oli vuosituhannen vaihteessa kaksiosaisia. Tanssipuoli ja discopuoli saman rakennuksen eri huoneissa, eli oli nuoriakin. Tosin ikäraja taisi olla 20, eli 16-veen tosi vaikea päästä sisään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tästä tapauksesta ole jo melkein kolmekymmentä vuotta? Tuskinpa niitä autoja tai mitään muitakaan esineitä on enää edes mahdollista tutkia. Se, että kaverit eivät ole julkisuudessa olleet kertoo lähinnä sellaisesta etteivät halua toisen kuolemalla riekkua julkisesti. Kaikilla ei ole tarvetta päästä lehteen keinolla millä hyvänsä.
Luulisi, että ihmiset haluaisi kaverinsa kohtalon kuitenkin selvittää keinolla millä hyvänsä. Julkisuudessahan voi anonyymistikin kommunikoida.
Miten se julkisuudessa olo ja "kommunikointi" auttaisi Raisan asiaa?
Pienikin oivallus tai skenaario voikin osua yllättäen oikeaan. Poliisi tutkii uutta skenaariota ja tapaus ratkeaa.
Minusta Raisan ystävällä ei ole mitään velvollisuutta olla julkisuudessa keksimässä "oivalluksia ja skenaarioita."
Muutenkin olen sitä mieltä että ystävä on ikäisekseen toiminut kypsästä ja vastuullisesti tarkastaessaan että Raisalla on rahaa ja akkua puhelimessa. Raisa ei kutenkaan ollut misään kaato kännissä tai muutoin avuttomassa tilassa .Jatkuvasti törmää aikuisten ihmisten kohdalla vastuuttomampaan käytökseen, ei esim pysähdytä auttamaan maassa makaavaa.
Millä tavoin muuten on aukotonta, että kaveri on tarkistanut, että Raisalla on rahaa ja akkua puhelimessa? Ne autossa olleet kaveritko ovat todistaneet tilanteen? Onko poliisi luottanut ainoastaan nuorten sanaan siinä asiassa?
Millä tavalla muuten on aukotonta, että kaverin tulisi olla julkisuudessa keksimässä oivalluksia ja skenaarioita ja tapaus ratkeaisi?
Omituinen vastakysymys. Miten niin "tulisi olla julkisuudessa keksimässä oivalluksia ja skenaarioita"? Millä logiikalla hänen tulisi mielestäsi olla julkisuudessa sellaisten asioiden tiimoilta? Poliisihan asiaa virallisesti tutkii. Tässä ketjussa ainoastaan spekuloidaan Raisa Räisäsen mystistä katoamista.
Tarkalleen ottaen tässä ketjussa on suoraan syytetty Raisan ystäviä murhasta.
Tarkalleen ottaen tässä ketjussa on kylläkin pohdittu, miksei poliisi ole huomioinut enemmän Raisan kaveriporukan mahdollista (huom.) osuutta Raisan katoamiseen.
Jos nyt aloittaa ensimmäiseltä sivulta, löytyy viestistä kuusi esimerkiksi tällaista tekstiä:
"Raisa on noussut kavereidensa autokyytiin. Takapenkillä ollaan oltu päällekkäin.
Ei olla menty autolla Seurahuoneelle, vaan jonnekkin muualle. Kenties kotibileisiin. Jotain on tapahtunut, jonka seurauksena Raisa menettänyt henkensä. Nuoret ovat pelästyneet ja halunneet peittää koko tapahtuman. Ihan niinkuin lapset, kun tekevät jotain väärää, he mieluummin peittelevät totuuden kuin myöntävät mitään. Nuorten mieli toimii samoin. Ruumis on kuljetettu autolla jonnekkin ja piilotettu."
Eli ainakin hautarauhan rikkomisesta syytetään ihan suoraan, henkirikoksesta epäsuoremmun.
Ja tämä siis vain esimerkki.
Tuo on pelkkää spekulointia ja jonkun omaa ajatuksen virtaa. Suora syytös tuo ei ole.
Ihan selviä, toteavia lauseita nuo ovat.
Soita poliisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Onko täällä ketään suunnilleen Raisan ikäistä, joka on käynyt Huittisten Seurahuoneella noihin aikoihin? Minkähänlainen paikka se on ollut? Kuulostaa joltain mummojen tanssiravintolalta. Outoa, että nuoret halusivat sinne.
Me käytiin 2002-2005 välillä Huittisten Seurahuoneella useasti, se oli nuortenkin suosiossa. Yläkerrassa oli mummojen tanssibaari ja alakerrassa nuorten baari. Tuli ihan hyvää musiikkia ja pääsi tanssimaan.
Kuinka kaukaa kävitte tuolla? 100 km päästäkö?
Ei tuo ollut ihmeellistä ysärillä, kun bensa oli halpaa ja autoksi riitti joku rämä. Me käytiin bilettämässä Kankaanpäästä sekä Porissa että Tampereella. 60 km ja 100 km oli matkaa.
Vierailija kirjoitti:
Näin raisan kaverina pyydän, lopettakaa. Tämä ei ole helppoa meille
Eri. Samaa toivon.å ja moni muu. Täällä yksikäänei varmasti tiedä mitään sen paremmin kun viranomaiset 20 vuoden aikana. Tässäkin ketjussa niin tuhaa ja lapsellista höpinää samaa ees taas. Tämä oli omaisille ja tuttaville loukkaavaa. 🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvänen aika, poliisi on tietenkin tutkinut sen kaveriporukan ensimmäisenä.
Miten tarkasti, tiedätkö?
Aika löperösti tutki, kun 10 vuoden päästä selvisi Huittinen seikkailukin. Ja Pirkkalan kotibileistä ei ole puhuttu senkään vertaa, vaikka sinne Raisa nimenomaan oli menossa.
Ok. Eli oletettavasti on uskottu enemmän tai vähemmän sokeasti tuota autossa olleen kaveriporukan sanaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin 1 silminnäkijä oli tunnistanut Virpi Buttin liikkuneen Raisan näköisen tytön kanssa. Useampi silminnäkijä oli nähnyt naisparin. Joten tämä on kyllä aika todennäköinen linja..
No ei todellakaan ole. Kukaan heistä ei tuntenut Raisaa.
Mietipä nyt. Kävelet syksyisellä kadulla keskustassa, jossa tulee ja menee porukkaa vastaan. On pimeää ja vain katuvalaistus.
Jos sinulta jälkeen päin kysyttäisiin pelkästä valokuvasta, näkyikö tämmöistä tyttöä, sehän on mahdotonta varmuudella sanoa.
Sitä paitsi niitä nuoria tyttöjä liikkui siellä ties kuinka paljon. Ollaan voitu luulla Raisaksi, vaikka se ei Raisa ollutkaan.
Toki mutta tuo yksi tunsi entuudestaan Buttin ja tunnisti tämän. Jos Butt on kävellyt jonkun Raisan näköisen, kokoisen ja pituisen nuoren naisen kanssa, joka kuitenkaan EI ollut Raisa, niin kukaan tuollainen ei ilmeisesti ole kuitenkaan ilmoittautunut poliisille ja kertonut kävelleensä Buttin kanssa. Pidän Buttin linjaa aika todennäköisenä.
Kuka Buttin tunnisti, onko siitä muita todisteita, vai onko vain yritetty vierittää epäilystä muulle taholle keksimällä Butt kulkemaan sinne?
Joku joka tunsi Buttin jostain kuntoilupiireistä ym. Ja joku katusoittaja (ilmeisesti eri hlö) kertoi Buttin esitelleen tälle tytön päätä.
Höpö höpö nyt taas. Tuo pään esittely oli aivan eri keissi, se oli sen miehen pää, kun tapahtui se paloittelumurha. Silloin Butt esitteli sen miehen päätä ravintolassa repussa.
Höpö höpö itellesi, mikä totuuden vääntelijä sinä oikein olet. Tuo paloittelumurha ja miehen pään esittely, johon viittaat, tapahtui myöhemmin. Katusoittajan mukaan hänelle esiteltiin tytön päätä ja ennen kuin tuota miehen paloittelumurhaa oli tapahtunut.
Jos se oli Butt, niin miksei poliisi saa sitä selvitettyä?
Tätä minäkin ihmettelen. Jäivät kuitenkin siitä toisesta paloittelusurmasta kiinni, miksei sitten tästäkin, vaikka vuosien päästä. Luulisi jotain todisteita löytyneen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvänen aika, poliisi on tietenkin tutkinut sen kaveriporukan ensimmäisenä.
Miten tarkasti, tiedätkö?
Eri. Ihan tarpeeksi tarkasti. Älä kysele hölmöjä.
Menkää "kaverit" sanomaan poliisille, että älkää tutkiko enää murhana. Menkää toimittajille sanomaan, että älkää kirjoittako enää mitään. Kun meille on niin tuskaa, että kohta 30 vuotta sitten kadonneesta lapsuudenkaverista kirjoitellaan. Joopa joo.
Kyllähän tuo Butt vaikuttaa hyvinkin syylliseltä. Harva pystyy kuitenkaan toista ihmistä t*ppamaan ilman että omatunto kolkuttelee. Ei niitä t*ppajia montaa ole per kaupunki.
Näin raisan kaverina pyydän, lopettakaa. Tämä ei ole helppoa meille