Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä jos Raisa Räisänen nousikin siihen kaveriporukan autoon?

Vierailija
07.05.2026 |

Räisänen oli viettänyt iltaa samanikäisen naispuolisen ystävänsä kanssa Hämeenkatu 18:ssa sijaitsevassa ravintola Casablancassa noin kello 21.30–22.00. Hieman ennen kello 23.00 Räisäsen ystävä lähti Hämeenkadulta autokyydillä Huittisten Seurahuoneelle, mutta Räisänen ei mahtunut mukaan. 

 

Ystävä näki Räisäsen kävelevän Hämeenkadun yli takaisin Casablancan puolelle, mikä on viimeinen varma havainto hänestä. Sen jälkeen Räisäsestä ei ole yhtään luotettavaa silminnäkijähavaintoa.

 

https://fi.wikipedia.org/wiki/Raisa_R%C3%A4is%C3%A4sen_katoamistapaus

 

Kommentit (7391)

Vierailija
621/7391 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

" Ja jos poliisi on kysynyt, niin porukka ei ole uskaltanut poliisille tunnustaa, että kymmenenhän heitä siellä autossa oli."

 

Tämä. Teinit ja nuoret eivät uskalla tunnustaa mitään rikkeitä, varsinkaan poliisille. Muka niin ollaan lakiakin noudatettu, ettei oteta kyytiin, kun auto jo täynnä. Niin varmaan. Kaikki ottivat ysärillä ylimääräisiä. Se ihan kuului asiaan. Varsinkin, kun Raisan pyytämä automatka oli tosi lyhyt. Pirkkala on aivan keskustan kupeessa.

 

Vielä vähemmän tunnustettaisiin joku tapaturmainen kuolema ja ruumiin kätkeminen. Sehän on nyt ihan ehdoton no no. Porukassa tyhmyys tiivistyy, tulee ryhmäpainetta ja paineita olla hiljaa.

 

Onko kukaan katsonut ysärileffaa "Tiedän, mitä teit viime kesänä"? Siinäkin porukalla vahingossa ajetaan ihmisen yli ja koko porukka sitoutuu ruumiin hävittämiseen ja sitten ollaan vain hiljaa.

Raisan tapaukseen sopisi leffa, jonka nimi olisi "Tiedän, mitä teit viime syksynä".

Vierailija
622/7391 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tästä tapauksesta ole jo melkein kolmekymmentä vuotta? Tuskinpa niitä autoja tai mitään muitakaan esineitä on enää edes mahdollista tutkia.  Se, että kaverit eivät ole julkisuudessa olleet kertoo lähinnä sellaisesta etteivät halua toisen kuolemalla riekkua julkisesti. Kaikilla ei ole tarvetta päästä lehteen keinolla millä hyvänsä.

Luulisi, että ihmiset haluaisi kaverinsa kohtalon kuitenkin selvittää keinolla millä hyvänsä. Julkisuudessahan voi anonyymistikin kommunikoida.

Miten se julkisuudessa olo ja "kommunikointi" auttaisi Raisan asiaa? 

Pienikin oivallus tai skenaario voikin osua yllättäen oikeaan. Poliisi tutkii uutta skenaariota ja tapaus ratkeaa.

Minusta Raisan ystävällä ei ole mitään velvollisuutta olla julkisuudessa keksimässä "oivalluksia ja skenaarioita."

 

Muutenkin olen sitä mieltä että ystävä on ikäisekseen toiminut kypsästä ja vastuullisesti tarkastaessaan että Raisalla on rahaa ja akkua puhelimessa. Raisa ei kutenkaan ollut misään kaato kännissä tai muutoin avuttomassa tilassa .Jatkuvasti törmää aikuisten ihmisten kohdalla vastuuttomampaan käytökseen, ei esim pysähdytä auttamaan maassa makaavaa. 

Millä tavoin muuten on aukotonta, että kaveri on tarkistanut, että Raisalla on rahaa ja akkua puhelimessa? Ne autossa olleet kaveritko ovat todistaneet tilanteen? Onko poliisi luottanut ainoastaan nuorten sanaan siinä asiassa?

Millä tavalla muuten on aukotonta, että kaverin tulisi olla julkisuudessa keksimässä oivalluksia ja skenaarioita ja tapaus ratkeaisi?

Omituinen vastakysymys. Miten niin "tulisi olla julkisuudessa keksimässä oivalluksia ja skenaarioita"? Millä logiikalla hänen tulisi mielestäsi olla julkisuudessa sellaisten asioiden tiimoilta? Poliisihan asiaa virallisesti tutkii. Tässä ketjussa ainoastaan spekuloidaan Raisa Räisäsen mystistä katoamista. 

Tarkalleen ottaen tässä ketjussa on suoraan syytetty Raisan ystäviä murhasta.

Ei muuten ole. On puhuttu mahdollisesta onnettomuudesta ja vahingosta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
623/7391 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän poliisien on ollut pakko ajatella asiaa. Ei voi olla niin, että vuonna 2026 joku vauva-palstalla saa ajatuksen päähänsä ensimmäistä kertaa.

Onhan noita rikoshistoriassa muitakin murhia, jossa ihmiset ovat antaneet toisilleen vääriä alibeja ja poliisi on ne uskonut.

Poliisi on jopa uskonut murhaajan sepityksiä. Kuten se aviomies, joka murhasi Raija vaimonsa ja hautasi työpaikkansa tontille. Haki ihan muutamien päivien kuluttua jo emäntää taloon lehti-ilmoituksella. Ihmettelijöille kertoi Raijan lähteneen Viroon. 

Vierailija
624/7391 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tästä tapauksesta ole jo melkein kolmekymmentä vuotta? Tuskinpa niitä autoja tai mitään muitakaan esineitä on enää edes mahdollista tutkia.  Se, että kaverit eivät ole julkisuudessa olleet kertoo lähinnä sellaisesta etteivät halua toisen kuolemalla riekkua julkisesti. Kaikilla ei ole tarvetta päästä lehteen keinolla millä hyvänsä.

Luulisi, että ihmiset haluaisi kaverinsa kohtalon kuitenkin selvittää keinolla millä hyvänsä. Julkisuudessahan voi anonyymistikin kommunikoida.

Miten se julkisuudessa olo ja "kommunikointi" auttaisi Raisan asiaa? 

Pienikin oivallus tai skenaario voikin osua yllättäen oikeaan. Poliisi tutkii uutta skenaariota ja tapaus ratkeaa.

Minusta Raisan ystävällä ei ole mitään velvollisuutta olla julkisuudessa keksimässä "oivalluksia ja skenaarioita."

 

Muutenkin olen sitä mieltä että ystävä on ikäisekseen toiminut kypsästä ja vastuullisesti tarkastaessaan että Raisalla on rahaa ja akkua puhelimessa. Raisa ei kutenkaan ollut misään kaato kännissä tai muutoin avuttomassa tilassa .Jatkuvasti törmää aikuisten ihmisten kohdalla vastuuttomampaan käytökseen, ei esim pysähdytä auttamaan maassa makaavaa. 

Millä tavoin muuten on aukotonta, että kaveri on tarkistanut, että Raisalla on rahaa ja akkua puhelimessa? Ne autossa olleet kaveritko ovat todistaneet tilanteen? Onko poliisi luottanut ainoastaan nuorten sanaan siinä asiassa?

Millä tavalla muuten on aukotonta, että kaverin tulisi olla julkisuudessa keksimässä oivalluksia ja skenaarioita ja tapaus ratkeaisi?

Omituinen vastakysymys. Miten niin "tulisi olla julkisuudessa keksimässä oivalluksia ja skenaarioita"? Millä logiikalla hänen tulisi mielestäsi olla julkisuudessa sellaisten asioiden tiimoilta? Poliisihan asiaa virallisesti tutkii. Tässä ketjussa ainoastaan spekuloidaan Raisa Räisäsen mystistä katoamista. 

Et siis itsekään tiedä, mitä kirjoitat? Kannattaisiko katsoa siinä tapauksessa lainaukset.

Sinun tulisi ensisijaisesti sisäistää itse kysymys. 

Vierailija
625/7391 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin 1 silminnäkijä oli tunnistanut Virpi Buttin liikkuneen Raisan näköisen tytön kanssa. Useampi silminnäkijä oli nähnyt naisparin. Joten tämä on kyllä aika todennäköinen linja..  

No ei todellakaan ole. Kukaan heistä ei tuntenut Raisaa.

Mietipä nyt. Kävelet syksyisellä kadulla keskustassa, jossa tulee ja menee porukkaa vastaan. On pimeää ja vain katuvalaistus.

Jos sinulta jälkeen päin kysyttäisiin pelkästä valokuvasta, näkyikö tämmöistä tyttöä, sehän on mahdotonta varmuudella sanoa.

Sitä paitsi niitä nuoria tyttöjä liikkui siellä ties kuinka paljon. Ollaan voitu luulla Raisaksi, vaikka se ei Raisa ollutkaan.

Toki mutta tuo yksi tunsi entuudestaan Buttin ja tunnisti tämän. Jos Butt on kävellyt jonkun Raisan näköisen, kokoisen ja pituisen nuoren naisen kanssa, joka kuitenkaan EI ollut Raisa, niin kukaan tuollainen ei ilmeisesti ole kuitenkaan ilmoittautunut poliisille ja kertonut kävelleensä Buttin kanssa. Pidän Buttin linjaa aika todennäköisenä.

Kuka Buttin tunnisti, onko siitä muita todisteita, vai onko vain yritetty vierittää epäilystä muulle taholle keksimällä Butt kulkemaan sinne?

Joku joka tunsi Buttin jostain kuntoilupiireistä ym. Ja joku katusoittaja (ilmeisesti eri hlö) kertoi Buttin esitelleen tälle tytön päätä.

Vierailija
626/7391 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta poliisin kannattaa tutkia arkistonsa juurikin tältä kantilta: ELI ETTÄ ONKO NS. KAVERIEN OSUUTTA RR:N KATOAMISEEN JA MURHAAN TUTKITTU RIITTÄVÄSTI. ONKO HEILLÄ PITÄVÄ ALIBI?

Murha ei rikoksena vanhene koskaan!

Kaveriporukka, joka ei suostunut ottamaan Raisaa kyytiin, tutkittava.

Samoin koko kotibileporukka Pirkkalassa, jonne Raisa oli pyrkimässä Casablancan jälkeen.

Luuletko oikeasti etteikö niitä ole tutkittu ja kuulusteltu moneen otteeseen 20 vuoden aikana. 

Heidät kuulusteltiin ensimmäisen kerran 2005. 

Oikeesti...😐. Miten voi olla?

Se selittää juuri tämän että tämä aloitus oli sangen innovatiivinen. Tätä näkökulmaa ei ole KOSKAAN tuotu esiin missään, eikä poliisi miettinyt lainkaan puhuvatko ystävät totta. 

Uskotko tuohon kertomaasi itsekkään?

Puhun uutisia aiheesta lukeneen suomalaisen näkökulmasta. Puhun myös siitä, ettei kavereita kuulusteltu kuuteen vuoteen. Tämä tieto käy ilmi Viimeinen johtolanka -podcastista. Valita Marko Niemelle jos sinulla on ongelma hänen ohjelmastaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
627/7391 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika muuten ammattilaisen ottein Raisa bilettänyt 16-vuotiaaksi. Aloittanut kaverin kanssa kotonaan, sitten menty keskustaan ja on kierretty useampi ravintola väärillä henkkareilla. Käyty tanssittamassa miehiä useammassa paikassa ja juotu humalahakuisesti. 

Itse en meinannut päästä 25-vuotiaana ysärin puolessavälissä omalla ajokortillani ravintolaan Tampereella. Että en nyt kauhean lepsuiksi moittisi Tampereen pokeja.

Vierailija
628/7391 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tästä tapauksesta ole jo melkein kolmekymmentä vuotta? Tuskinpa niitä autoja tai mitään muitakaan esineitä on enää edes mahdollista tutkia.  Se, että kaverit eivät ole julkisuudessa olleet kertoo lähinnä sellaisesta etteivät halua toisen kuolemalla riekkua julkisesti. Kaikilla ei ole tarvetta päästä lehteen keinolla millä hyvänsä.

Luulisi, että ihmiset haluaisi kaverinsa kohtalon kuitenkin selvittää keinolla millä hyvänsä. Julkisuudessahan voi anonyymistikin kommunikoida.

Miten se julkisuudessa olo ja "kommunikointi" auttaisi Raisan asiaa? 

Pienikin oivallus tai skenaario voikin osua yllättäen oikeaan. Poliisi tutkii uutta skenaariota ja tapaus ratkeaa.

Minusta Raisan ystävällä ei ole mitään velvollisuutta olla julkisuudessa keksimässä "oivalluksia ja skenaarioita."

 

Muutenkin olen sitä mieltä että ystävä on ikäisekseen toiminut kypsästä ja vastuullisesti tarkastaessaan että Raisalla on rahaa ja akkua puhelimessa. Raisa ei kutenkaan ollut misään kaato kännissä tai muutoin avuttomassa tilassa .Jatkuvasti törmää aikuisten ihmisten kohdalla vastuuttomampaan käytökseen, ei esim pysähdytä auttamaan maassa makaavaa. 

Millä tavoin muuten on aukotonta, että kaveri on tarkistanut, että Raisalla on rahaa ja akkua puhelimessa? Ne autossa olleet kaveritko ovat todistaneet tilanteen? Onko poliisi luottanut ainoastaan nuorten sanaan siinä asiassa?

Millä tavalla muuten on aukotonta, että kaverin tulisi olla julkisuudessa keksimässä oivalluksia ja skenaarioita ja tapaus ratkeaisi?

Omituinen vastakysymys. Miten niin "tulisi olla julkisuudessa keksimässä oivalluksia ja skenaarioita"? Millä logiikalla hänen tulisi mielestäsi olla julkisuudessa sellaisten asioiden tiimoilta? Poliisihan asiaa virallisesti tutkii. Tässä ketjussa ainoastaan spekuloidaan Raisa Räisäsen mystistä katoamista. 

Tarkalleen ottaen tässä ketjussa on suoraan syytetty Raisan ystäviä murhasta.

Jenkeissä ratkes eräs keissi kun tyyppi tunnusti kuolinvuoteellaan, kuinka he ollessaan teinejä ra*skasivat ja mu*hasivat porukalla erään tytön. Tyttö ei suostunut seksiin erään tyypin kanssa, niin nämä joukolla sitten yrittävät ra*skata tytön. Samalla tyttö sai kuolettavan vamman päähän ja he sitten piilottivat hänen ruumiinsa metsään. Keksivät porukalla tarinan kuinka tyttö katosi metsään.

Teinit saattavat olla hyvin kylmiä toisilleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
629/7391 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö hänen ystävänsä juuri hänet houkutellut tuonne ja eikö hän käyttänyt ystävänsä henkkareista sisäänpääsyyn. Joten sutenööri ystävä tai ei niin ainakin houkuttelija.  Tiedä mitä ihmiskauppaa.  

Vierailija
630/7391 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Toki mutta tuo yksi tunsi entuudestaan Buttin ja tunnisti tämän. Jos Butt on kävellyt jonkun Raisan näköisen, kokoisen ja pituisen nuoren naisen kanssa, joka kuitenkaan EI ollut Raisa, niin kukaan tuollainen ei ilmeisesti ole kuitenkaan ilmoittautunut poliisille ja kertonut kävelleensä Buttin kanssa. Pidän Buttin linjaa aika todennäköisenä."

 

Tämä nyt on ihan höpöhöpö linja ja umpikujaan sekin päättyi.

Millä tavalla höpöhöpölinja? Silminnäkijöitä, ja netin mukaan yksi poliisin päätutkintalinjoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
631/7391 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet jotka on tunnustanut murhanneensa itseään pienemmän ihmisen ja ovat hävittäneet jäljet niin lopulta ne on löydettävissä jotakin aina jää kuten ne tavarat ja monen osia säilyy. Vaikka elukan luut on erilaisia niin kyllä ihmisen luut erottaa. Kannattaa uskoa Jeesukseen niin pääsee jahvenvihasta . 

Raisan Nokian 2110i puhelin on varmasti aivan teräskunnossa yhä. 

Mistä tiedät sanoa varmasti???

Jos se on maastossa, se on hyvässä kunnossa ikäänsä nähden. Eihän tuosta ole kauaankaan aikaa, kun pellolta löydettiin noin 20 vuotta vanha Nokian näppäinpuhelin hyvässä kunnossa. Nokian kännykäthän ovat tunnettuja siitä, että ne kestää mitä vain. Meemejäkin on niistä tehty.

TRE-Huittinen välillä asuvat/mökkeilevät/samoilevat, katselkaa metsikössä, pelloilla ja pientareilla jos tulee Raisan kännykän näköinen kapula vastaan..! Raisan kännykkähän saattaa vielä löytyäkin jostain maastosta/vesirajasta tunnistettavassa kunnossa jos on jossain pinnassa eikä painunut syvälle maaperään tai vesistöön.

Vierailija
632/7391 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin 1 silminnäkijä oli tunnistanut Virpi Buttin liikkuneen Raisan näköisen tytön kanssa. Useampi silminnäkijä oli nähnyt naisparin. Joten tämä on kyllä aika todennäköinen linja..  

No ei todellakaan ole. Kukaan heistä ei tuntenut Raisaa.

Mietipä nyt. Kävelet syksyisellä kadulla keskustassa, jossa tulee ja menee porukkaa vastaan. On pimeää ja vain katuvalaistus.

Jos sinulta jälkeen päin kysyttäisiin pelkästä valokuvasta, näkyikö tämmöistä tyttöä, sehän on mahdotonta varmuudella sanoa.

Sitä paitsi niitä nuoria tyttöjä liikkui siellä ties kuinka paljon. Ollaan voitu luulla Raisaksi, vaikka se ei Raisa ollutkaan.

Toki mutta tuo yksi tunsi entuudestaan Buttin ja tunnisti tämän. Jos Butt on kävellyt jonkun Raisan näköisen, kokoisen ja pituisen nuoren naisen kanssa, joka kuitenkaan EI ollut Raisa, niin kukaan tuollainen ei ilmeisesti ole kuitenkaan ilmoittautunut poliisille ja kertonut kävelleensä Buttin kanssa. Pidän Buttin linjaa aika todennäköisenä.

Kuka Buttin tunnisti, onko siitä muita todisteita, vai onko vain yritetty vierittää epäilystä muulle taholle keksimällä Butt kulkemaan sinne?

Joku joka tunsi Buttin jostain kuntoilupiireistä ym. Ja joku katusoittaja (ilmeisesti eri hlö) kertoi Buttin esitelleen tälle tytön päätä.

Höpö höpö nyt taas. Tuo pään esittely oli aivan eri keissi, se oli sen miehen pää, kun tapahtui se paloittelumurha. Silloin Butt esitteli sen miehen päätä ravintolassa repussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
633/7391 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

DOPING AINEET MYÖS SEKOTTAA NORMIHORMONIT JA SITEN AIVOTOIMINNAN. 

Vierailija
634/7391 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tästä tapauksesta ole jo melkein kolmekymmentä vuotta? Tuskinpa niitä autoja tai mitään muitakaan esineitä on enää edes mahdollista tutkia.  Se, että kaverit eivät ole julkisuudessa olleet kertoo lähinnä sellaisesta etteivät halua toisen kuolemalla riekkua julkisesti. Kaikilla ei ole tarvetta päästä lehteen keinolla millä hyvänsä.

Luulisi, että ihmiset haluaisi kaverinsa kohtalon kuitenkin selvittää keinolla millä hyvänsä. Julkisuudessahan voi anonyymistikin kommunikoida.

Miten se julkisuudessa olo ja "kommunikointi" auttaisi Raisan asiaa? 

Pienikin oivallus tai skenaario voikin osua yllättäen oikeaan. Poliisi tutkii uutta skenaariota ja tapaus ratkeaa.

Minusta Raisan ystävällä ei ole mitään velvollisuutta olla julkisuudessa keksimässä "oivalluksia ja skenaarioita."

 

Muutenkin olen sitä mieltä että ystävä on ikäisekseen toiminut kypsästä ja vastuullisesti tarkastaessaan että Raisalla on rahaa ja akkua puhelimessa. Raisa ei kutenkaan ollut misään kaato kännissä tai muutoin avuttomassa tilassa .Jatkuvasti törmää aikuisten ihmisten kohdalla vastuuttomampaan käytökseen, ei esim pysähdytä auttamaan maassa makaavaa. 

Millä tavoin muuten on aukotonta, että kaveri on tarkistanut, että Raisalla on rahaa ja akkua puhelimessa? Ne autossa olleet kaveritko ovat todistaneet tilanteen? Onko poliisi luottanut ainoastaan nuorten sanaan siinä asiassa?

Millä tavalla muuten on aukotonta, että kaverin tulisi olla julkisuudessa keksimässä oivalluksia ja skenaarioita ja tapaus ratkeaisi?

Omituinen vastakysymys. Miten niin "tulisi olla julkisuudessa keksimässä oivalluksia ja skenaarioita"? Millä logiikalla hänen tulisi mielestäsi olla julkisuudessa sellaisten asioiden tiimoilta? Poliisihan asiaa virallisesti tutkii. Tässä ketjussa ainoastaan spekuloidaan Raisa Räisäsen mystistä katoamista. 

Tarkalleen ottaen tässä ketjussa on suoraan syytetty Raisan ystäviä murhasta.

Kaikki Tampereella tuolloin olleet tai käyneet on mahdollisia tekijöitä. Siksihän tässä ihmetellään, miksei kukaan tule esille kertomaan mitään. Koko kaupungille on ihan fine, että teinityttö kadonnut ikiajoiksi ja murhaaja voi olla ihan kuka vaan, vaikka naapuri seinän takaa. Anteeksi nyt vaan, mutta pikkasen kylmää toispaikkakuntalaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
635/7391 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos arabilöytää kännykän ne avaa sen ja korjaa omaan käyttöön tai myyntiin. Moniakin korjaamoja. Mutta suomalaiset vie löytötavarat toimistoon. 

Vierailija
636/7391 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten kun hänellä oli ne väärät henkkarit niin sitä väärää henkkaria ei sitten ole löytynyt vai missä se on .  Sen mukaan voi tietysti myös seurata jossakin mielessä ja  kaverin pankkikortit. 

637/7391 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä ketään suunnilleen Raisan ikäistä, joka on käynyt Huittisten Seurahuoneella noihin aikoihin? Minkähänlainen paikka se on ollut? Kuulostaa joltain mummojen tanssiravintolalta. Outoa, että nuoret halusivat sinne.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
638/7391 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos arabilöytää kännykän ne avaa sen ja korjaa omaan käyttöön tai myyntiin. Moniakin korjaamoja. Mutta suomalaiset vie löytötavarat toimistoon. 

Jos haluaa lakia noudattaa, niin nax 20 e arvoisen saa pitää itsellä ilmoittamatta.

Vierailija
639/7391 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tästä tapauksesta ole jo melkein kolmekymmentä vuotta? Tuskinpa niitä autoja tai mitään muitakaan esineitä on enää edes mahdollista tutkia.  Se, että kaverit eivät ole julkisuudessa olleet kertoo lähinnä sellaisesta etteivät halua toisen kuolemalla riekkua julkisesti. Kaikilla ei ole tarvetta päästä lehteen keinolla millä hyvänsä.

Luulisi, että ihmiset haluaisi kaverinsa kohtalon kuitenkin selvittää keinolla millä hyvänsä. Julkisuudessahan voi anonyymistikin kommunikoida.

Miten se julkisuudessa olo ja "kommunikointi" auttaisi Raisan asiaa? 

Pienikin oivallus tai skenaario voikin osua yllättäen oikeaan. Poliisi tutkii uutta skenaariota ja tapaus ratkeaa.

Minusta Raisan ystävällä ei ole mitään velvollisuutta olla julkisuudessa keksimässä "oivalluksia ja skenaarioita."

 

Muutenkin olen sitä mieltä että ystävä on ikäisekseen toiminut kypsästä ja vastuullisesti tarkastaessaan että Raisalla on rahaa ja akkua puhelimessa. Raisa ei kutenkaan ollut misään kaato kännissä tai muutoin avuttomassa tilassa .Jatkuvasti törmää aikuisten ihmisten kohdalla vastuuttomampaan käytökseen, ei esim pysähdytä auttamaan maassa makaavaa. 

Millä tavoin muuten on aukotonta, että kaveri on tarkistanut, että Raisalla on rahaa ja akkua puhelimessa? Ne autossa olleet kaveritko ovat todistaneet tilanteen? Onko poliisi luottanut ainoastaan nuorten sanaan siinä asiassa?

Millä tavalla muuten on aukotonta, että kaverin tulisi olla julkisuudessa keksimässä oivalluksia ja skenaarioita ja tapaus ratkeaisi?

Omituinen vastakysymys. Miten niin "tulisi olla julkisuudessa keksimässä oivalluksia ja skenaarioita"? Millä logiikalla hänen tulisi mielestäsi olla julkisuudessa sellaisten asioiden tiimoilta? Poliisihan asiaa virallisesti tutkii. Tässä ketjussa ainoastaan spekuloidaan Raisa Räisäsen mystistä katoamista. 

Tarkalleen ottaen tässä ketjussa on suoraan syytetty Raisan ystäviä murhasta.

Tarkalleen ottaen tässä ketjussa on kylläkin pohdittu, miksei poliisi ole huomioinut enemmän Raisan kaveriporukan mahdollista (huom.) osuutta Raisan katoamiseen.

Vierailija
640/7391 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Onko täällä ketään suunnilleen Raisan ikäistä, joka on käynyt Huittisten Seurahuoneella noihin aikoihin? Minkähänlainen paikka se on ollut? Kuulostaa joltain mummojen tanssiravintolalta. Outoa, että nuoret halusivat sinne.

Tääkin on muuten outoa, ettei kukaan tule kertomaan ketjuihin mitään omia biletyskokemuksia tuolta ajalta Tampereelta/Pirkkalasta/Huittisista. Yleensä näitä aikalaisia on jorisemassa niitänäitä ketjuissa vaikka ja kuinka. Ihmeellinen kollektiivinen hiljaisuus tytön murhasta. Tulee ihan sellainen outo tunne, että koko Tampere tietää jotain, mitä ei muulle Suomelle kerrota.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme