Mitä jos Raisa Räisänen nousikin siihen kaveriporukan autoon?
Räisänen oli viettänyt iltaa samanikäisen naispuolisen ystävänsä kanssa Hämeenkatu 18:ssa sijaitsevassa ravintola Casablancassa noin kello 21.30–22.00. Hieman ennen kello 23.00 Räisäsen ystävä lähti Hämeenkadulta autokyydillä Huittisten Seurahuoneelle, mutta Räisänen ei mahtunut mukaan.
Ystävä näki Räisäsen kävelevän Hämeenkadun yli takaisin Casablancan puolelle, mikä on viimeinen varma havainto hänestä. Sen jälkeen Räisäsestä ei ole yhtään luotettavaa silminnäkijähavaintoa.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Raisa_R%C3%A4is%C3%A4sen_katoamistapaus
Kommentit (7402)
Raisan puhelintiedot on kyllä tarkistettu melko tuoreeltaan. Tiedetään kenelle Raisa soitti ja kuka soitti Raisalle. Varmasti tiedetään, mihin puhelinmastoon Raisan kännykkä on pingannut. Ei ole kerrottu julkisuuteen, missä Raisan puhelin on seilannut katoamisyönä. Kuinka tarkkaan puhelimen sijainnin ja kulkemiset pystyi jäljittämään vuonna 1999?
Raisa oli pitkä ja lisäksi. 10 cm korot
Vilkas ilta
Luulisi jonkun nähneen
Vierailija kirjoitti:
Raisan puhelintiedot on kyllä tarkistettu melko tuoreeltaan. Tiedetään kenelle Raisa soitti ja kuka soitti Raisalle. Varmasti tiedetään, mihin puhelinmastoon Raisan kännykkä on pingannut. Ei ole kerrottu julkisuuteen, missä Raisan puhelin on seilannut katoamisyönä. Kuinka tarkkaan puhelimen sijainnin ja kulkemiset pystyi jäljittämään vuonna 1999?
Onko ketään kännykkäinsinööriä paikalla?
Vierailija kirjoitti:
Raisa oli pitkä ja lisäksi. 10 cm korot
Vilkas ilta
Luulisi jonkun nähneen
185 senttiä noilla koroilla. Aika näyttävä näky.
Vierailija kirjoitti:
Raisa oli pitkä ja lisäksi. 10 cm korot
Vilkas ilta
Luulisi jonkun nähneen
Paha nähdä, jos nousi kaveriporukan autoon. Siihenhän hänen jälkensä loppuvatkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Onko täällä ketään suunnilleen Raisan ikäistä, joka on käynyt Huittisten Seurahuoneella noihin aikoihin? Minkähänlainen paikka se on ollut? Kuulostaa joltain mummojen tanssiravintolalta. Outoa, että nuoret halusivat sinne.
Me käytiin 2002-2005 välillä Huittisten Seurahuoneella useasti, se oli nuortenkin suosiossa. Yläkerrassa oli mummojen tanssibaari ja alakerrassa nuorten baari. Tuli ihan hyvää musiikkia ja pääsi tanssimaan.
Kuinka kaukaa kävitte tuolla? 100 km päästäkö?
Turusta, oisko siis joku 60-50km
Kaunis pitkä nuori nainen kadulla vähissä vaatteissa.
Onkohan se nyt jossain kellarissa vankina Keski-Euroopassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jankuti jankuti.
Kaverit kuulusteltiin ensimmäisen kerran vuonna 2005. Se on tärkein tämän aiheen tutkinnasta kertova fakta, joka monen muun asian tavoin selviää Marko Niemen Viimeinen johtolanka -podcastista.No just. Ja joku kertoi aiemmalla sivulla tässä ketjussa poliisin kuulustelleen sen kaveriporukan ensimmäisenä. Viisi vuotta jälkikäteen on kyllä kaikkea muuta kuin ensimmäisenä...
Siis kuusi vuotta jälkikäteen. T. Sama
Vierailija kirjoitti:
Kaunis pitkä nuori nainen kadulla vähissä vaatteissa.
Onkohan se nyt jossain kellarissa vankina Keski-Euroopassa?
Ja miten Raisa olisi sinne kuljetettu?
"Yhteenvetona: Vuonna 1999 henkilö pystyttiin paikallistamaan kaupunginosan tai useamman korttelin tarkkuudella, mutta tarkka katuosoite oli harvoin saatavilla ilman erikoislaitteita (GPS) tai laajempaa tutkintaa."
Näin muistelinkin. Muistelin, että muutaman sadan metrin tarkkuudella pystyttiin seuraamaan ja maaseudulla muutamien kilsojen tarkkuudella. Ja nimenomaan perustuu siihen mastoon, mihin puhelin yhdistyy.
Julkisuuteen ei myöskään ole kerrottu, miten ja milloin tämä Huittiset kuvio selvisi poliisille.
Julkisuuteen asia kerrottiin vasta 10 vuotta katoamisesta. Tutkittiinko porukan teletietoja 10 vuotta jälkijunassa ja sieltä löydettiin Huittisten masto? Vai miten tämä tuli ilmi? Miksi kaveriporukka antoi väärän tiedon heidän kulkemisistaan Raisan katoamisen jälkeen olla julkisuudessa 10 vuoden ajan? Ja mikä tämä Pirkkalan kotibilejuttu on? Sinne Raisa oli menossa, eikä siitä sitten puhuta yhtään mitään.
Raisan katoamista alettiin tutkimaan liian myöhään, suurin osa valvontakamera materiaalista oli jo uudelleen nauhoitettu. Raisalla ei ollut tarkoitusta juhlia liian myöhäiseen asti, joten aika epäuskottavaa, että olisi poistunut Tampereelta.
Eniten todennäköistä, että hän kohtasi sattumalta väärän ihmisen. Sekin mahdollisuus, että hänet saatiin luottamaan vääriin ihmisiin.
Eikö todennäköisin skenaario ole se, että Raisa pyrki sinne Pirkkalan kotibileisiin, jossa hänen poikaystävänsä oli? Pääsikö Raisa koskaan kotibileisiin ja miten? Jos pääsi, mitäs sitten tapahtui?
Miksi lähdettiin Huittisiin no.23 ja takaisin puolen yön maissa, kun tuttava koitti soittaa? Että siellä oltiin siis tyyliin 10 min? Uskottavaa? Pettääkö aika ikkuna ?
Vierailija kirjoitti:
Raisan katoamista alettiin tutkimaan liian myöhään, suurin osa valvontakamera materiaalista oli jo uudelleen nauhoitettu. Raisalla ei ollut tarkoitusta juhlia liian myöhäiseen asti, joten aika epäuskottavaa, että olisi poistunut Tampereelta.
Eniten todennäköistä, että hän kohtasi sattumalta väärän ihmisen. Sekin mahdollisuus, että hänet saatiin luottamaan vääriin ihmisiin.
Katoamista tutkittiin kyllä pian ja jo 5 vrk päästä alettiin tutkia tappona. Poliisilla on paljon valvontakamerakuvaa illalta ja yöltä, valitettavan heikkolaatuista tosin kuten kuvanlaatu tuohon aikaan oli.
"Eikö todennäköisin skenaario ole se, että Raisa pyrki sinne Pirkkalan kotibileisiin, jossa hänen poikaystävänsä oli? Pääsikö Raisa koskaan kotibileisiin ja miten? Jos pääsi, mitäs sitten tapahtui?"
Tähän mahdollisuuteen voisi liittyä eräs epämääräinen tutkinta, joka suoritettiin Tampereen ja Pirkkalan välisen reitin varrella, vesistön vieressä. Koska oli aihetta epäillä jotakin. Tässä hän olisi saanut kyydin tuntemattomilta tai tutuilta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi lähdettiin Huittisiin no.23 ja takaisin puolen yön maissa, kun tuttava koitti soittaa? Että siellä oltiin siis tyyliin 10 min? Uskottavaa? Pettääkö aika ikkuna ?
Junnut ei päässeet sisään? Alaikäinen ainakin se tyttö jokaboli Raisan kamu
" Räisänen soitti viimeisen puhelunsa kello 22.18 poikaystävälleen, joka oli kotijuhlissa Pirkkalassa. Puhelussa Räisänen arveli voivansa itsekin tulla Pirkkalaan, jos saisi jostakin kyydin. "
https://fi.wikipedia.org/wiki/Raisa_R%C3%A4is%C3%A4sen_katoamistapaus
Talvella oli hieman plussalla joku 3-4 astetta. Mutta kylmä tulee nopeasti etenkin hoikalle ja nuorelle. Ei takkia? Kuka nyt talvella liikkuu ilman päällystakkia tuohon vuodenaikaan
No se oli kyllä tyhmä spekulointi, eikä kukaan edes tarttunut siihen.