Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä jos Raisa Räisänen nousikin siihen kaveriporukan autoon?

Vierailija
07.05.2026 |

Räisänen oli viettänyt iltaa samanikäisen naispuolisen ystävänsä kanssa Hämeenkatu 18:ssa sijaitsevassa ravintola Casablancassa noin kello 21.30–22.00. Hieman ennen kello 23.00 Räisäsen ystävä lähti Hämeenkadulta autokyydillä Huittisten Seurahuoneelle, mutta Räisänen ei mahtunut mukaan. 

 

Ystävä näki Räisäsen kävelevän Hämeenkadun yli takaisin Casablancan puolelle, mikä on viimeinen varma havainto hänestä. Sen jälkeen Räisäsestä ei ole yhtään luotettavaa silminnäkijähavaintoa.

 

https://fi.wikipedia.org/wiki/Raisa_R%C3%A4is%C3%A4sen_katoamistapaus

 

Kommentit (7402)

Vierailija
701/7402 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei täällä saisi spekuloida kaikista mahdollisista vaihtoehdoista ja tutkintalinjoista? Myös sellaisista, joita poliisi ei ainakaan julkisesti ole tutkinut? Onko jonkun tutkintalinjan läpikäyminen ja spekulaatio kiellettyä vai? Miksi?

 Täällä rupupalstalla  kuolemalla tms revittely on väärin omaisia kohtaan,  Vainajan halventamista.  Ajatelkaa hänet omaksi lähiomaiseksi.  Miettikää.

Ystävällisesti kysyn nyt sinulta, että oletko tietoinen muista ketjuista täällä Aihe Vapaalla? Tämä ketju menee selvästi aivan liiaksi ihosi alle ja vaikuttaa henkiseen hyvinvointiisi poikkeuksellisen negatiivisesti. Jossain toisessa ketjussa voisit saada mielenrauhasi takaisin. 

Samoin ystävällisesti kysyn Sinulta että haluatko olla aiheuttamassa omaisille henkistä pahoinvointia. Jos sydämesi sanoo tosta niin Sinulla on vapaa valinta. 

Miksi tästä tulisi omaisille henkistä pahoinvointia? Eikö reaktion pitäisi olla päinvastainen, että jotkut tätä keissiä vieläkin haluavat selvittää ja löytää Raisan sekä totuuden. 

Tässä ketjussa on myös paljon aivan puutaheinää mm. että katoamisiltana Raisan kanssa ollut ystävä olisi ollut sutenööri joka kaupannut Raisaa.

No se oli kyllä tyhmä spekulointi, eikä kukaan edes tarttunut siihen.

Vierailija
702/7402 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raisan puhelintiedot on kyllä tarkistettu melko tuoreeltaan. Tiedetään kenelle Raisa soitti ja kuka soitti Raisalle. Varmasti tiedetään, mihin puhelinmastoon Raisan kännykkä on pingannut. Ei ole kerrottu julkisuuteen, missä Raisan puhelin on seilannut katoamisyönä. Kuinka tarkkaan puhelimen sijainnin ja kulkemiset pystyi jäljittämään vuonna 1999?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
703/7402 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raisa oli pitkä ja lisäksi. 10 cm korot

Vilkas ilta 

Luulisi jonkun nähneen 

Vierailija
704/7402 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raisan puhelintiedot on kyllä tarkistettu melko tuoreeltaan. Tiedetään kenelle Raisa soitti ja kuka soitti Raisalle. Varmasti tiedetään, mihin puhelinmastoon Raisan kännykkä on pingannut. Ei ole kerrottu julkisuuteen, missä Raisan puhelin on seilannut katoamisyönä. Kuinka tarkkaan puhelimen sijainnin ja kulkemiset pystyi jäljittämään vuonna 1999?

Onko ketään kännykkäinsinööriä paikalla?

Vierailija
705/7402 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raisa oli pitkä ja lisäksi. 10 cm korot

Vilkas ilta 

Luulisi jonkun nähneen 

185 senttiä noilla koroilla. Aika näyttävä näky.

Vierailija
706/7402 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raisa oli pitkä ja lisäksi. 10 cm korot

Vilkas ilta 

Luulisi jonkun nähneen 

Paha nähdä, jos nousi kaveriporukan autoon. Siihenhän hänen jälkensä loppuvatkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
707/7402 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Onko täällä ketään suunnilleen Raisan ikäistä, joka on käynyt Huittisten Seurahuoneella noihin aikoihin? Minkähänlainen paikka se on ollut? Kuulostaa joltain mummojen tanssiravintolalta. Outoa, että nuoret halusivat sinne.

Me käytiin 2002-2005 välillä Huittisten Seurahuoneella useasti, se oli nuortenkin suosiossa. Yläkerrassa oli mummojen tanssibaari ja alakerrassa nuorten baari. Tuli ihan hyvää musiikkia ja pääsi tanssimaan.

Kuinka kaukaa kävitte tuolla? 100 km päästäkö?

Turusta, oisko siis joku 60-50km

Vierailija
708/7402 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis pitkä nuori nainen kadulla vähissä vaatteissa.

Onkohan se nyt jossain kellarissa vankina Keski-Euroopassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
709/7402 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jankuti jankuti. 

Kaverit kuulusteltiin ensimmäisen kerran vuonna 2005. Se on tärkein tämän aiheen tutkinnasta kertova fakta, joka monen muun asian tavoin selviää Marko Niemen Viimeinen johtolanka -podcastista. 

No just. Ja joku kertoi aiemmalla sivulla tässä ketjussa poliisin kuulustelleen sen kaveriporukan ensimmäisenä. Viisi vuotta jälkikäteen on kyllä kaikkea muuta kuin ensimmäisenä...

Siis kuusi vuotta jälkikäteen. T. Sama

Vierailija
710/7402 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaunis pitkä nuori nainen kadulla vähissä vaatteissa.

Onkohan se nyt jossain kellarissa vankina Keski-Euroopassa?

Ja miten Raisa olisi sinne kuljetettu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
711/7402 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Yhteenvetona: Vuonna 1999 henkilö pystyttiin paikallistamaan kaupunginosan tai useamman korttelin tarkkuudella, mutta tarkka katuosoite oli harvoin saatavilla ilman erikoislaitteita (GPS) tai laajempaa tutkintaa."

 

Näin muistelinkin. Muistelin, että muutaman sadan metrin tarkkuudella pystyttiin seuraamaan ja maaseudulla muutamien kilsojen tarkkuudella. Ja nimenomaan perustuu siihen mastoon, mihin puhelin yhdistyy.

Vierailija
712/7402 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisuuteen ei myöskään ole kerrottu, miten ja milloin tämä Huittiset kuvio selvisi poliisille.

Julkisuuteen asia kerrottiin vasta 10 vuotta katoamisesta. Tutkittiinko porukan teletietoja 10 vuotta jälkijunassa ja sieltä löydettiin Huittisten masto? Vai miten tämä tuli ilmi? Miksi kaveriporukka antoi väärän tiedon heidän kulkemisistaan Raisan katoamisen jälkeen olla julkisuudessa 10 vuoden ajan? Ja mikä tämä Pirkkalan kotibilejuttu on? Sinne Raisa oli menossa, eikä siitä sitten puhuta yhtään mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
713/7402 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raisan katoamista alettiin tutkimaan liian myöhään, suurin osa valvontakamera materiaalista oli jo uudelleen nauhoitettu. Raisalla ei ollut tarkoitusta juhlia liian myöhäiseen asti, joten aika epäuskottavaa, että olisi poistunut Tampereelta.

Eniten todennäköistä, että hän kohtasi sattumalta väärän ihmisen. Sekin mahdollisuus, että hänet saatiin luottamaan vääriin ihmisiin.

Vierailija
714/7402 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö todennäköisin skenaario ole se, että Raisa pyrki sinne Pirkkalan kotibileisiin, jossa hänen poikaystävänsä oli? Pääsikö Raisa koskaan kotibileisiin ja miten? Jos pääsi, mitäs sitten tapahtui?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
715/7402 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lähdettiin Huittisiin no.23 ja takaisin puolen yön maissa, kun tuttava koitti soittaa? Että siellä oltiin siis tyyliin 10 min? Uskottavaa? Pettääkö aika ikkuna ?

Vierailija
716/7402 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raisan katoamista alettiin tutkimaan liian myöhään, suurin osa valvontakamera materiaalista oli jo uudelleen nauhoitettu. Raisalla ei ollut tarkoitusta juhlia liian myöhäiseen asti, joten aika epäuskottavaa, että olisi poistunut Tampereelta.

Eniten todennäköistä, että hän kohtasi sattumalta väärän ihmisen. Sekin mahdollisuus, että hänet saatiin luottamaan vääriin ihmisiin.

Katoamista tutkittiin kyllä pian ja jo 5 vrk päästä alettiin tutkia tappona. Poliisilla on paljon valvontakamerakuvaa illalta ja yöltä, valitettavan heikkolaatuista tosin kuten kuvanlaatu tuohon aikaan oli.

Vierailija
717/7402 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eikö todennäköisin skenaario ole se, että Raisa pyrki sinne Pirkkalan kotibileisiin, jossa hänen poikaystävänsä oli? Pääsikö Raisa koskaan kotibileisiin ja miten? Jos pääsi, mitäs sitten tapahtui?"

Tähän mahdollisuuteen voisi liittyä eräs epämääräinen tutkinta, joka suoritettiin Tampereen ja Pirkkalan välisen reitin varrella, vesistön vieressä. Koska oli aihetta epäillä jotakin. Tässä hän olisi saanut kyydin tuntemattomilta tai tutuilta.

Vierailija
718/7402 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi lähdettiin Huittisiin no.23 ja takaisin puolen yön maissa, kun tuttava koitti soittaa? Että siellä oltiin siis tyyliin 10 min? Uskottavaa? Pettääkö aika ikkuna ?

Junnut ei päässeet sisään? Alaikäinen ainakin se tyttö jokaboli Raisan kamu

Vierailija
719/7402 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Räisänen soitti viimeisen puhelunsa kello 22.18 poikaystävälleen, joka oli kotijuhlissa Pirkkalassa. Puhelussa Räisänen arveli voivansa itsekin tulla Pirkkalaan, jos saisi jostakin kyydin. "

 

https://fi.wikipedia.org/wiki/Raisa_R%C3%A4is%C3%A4sen_katoamistapaus

Vierailija
720/7402 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvella oli hieman plussalla joku 3-4 astetta. Mutta kylmä tulee nopeasti etenkin hoikalle ja nuorelle. Ei takkia? Kuka nyt talvella liikkuu ilman päällystakkia tuohon  vuodenaikaan 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän