Kuka maksaa ensitreffeillä
Iltalehti on tehnyt kyselyn asiasta: https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/e1b5add1-ea62-4970-9c5c-2b6a60b28b0a
Kiinnostavaa vastauksissa on se, että jopa kolmannes vastaajista on sitä mieltä, että miehen tulee maksaa treffien kulut oli hän kutsujana tai ei. Mieselättäjäkeskeistä provider-kulttuuria kannattaa siis ainakin tässä asiassa yllättävän moni suomalainen.
Ainoastaan yksi prosentti vastaajista on sitä mieltä, että naisen tulisi maksaa. Saman verran vastaajista on sitä mieltä, että parempituloisen tulisi maksaa kulut.
Kommentit (1120)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Romantiikka näköjään kuollut ja kuopattu, kun ei mies tarjoa treffejä. En enää ihmettele, kun nuoret ei pariudu tai harrasta seksiä. Istutaan kotona wolttaamassa ja somettamassa/pelaamassa. Nyt kuntosalin kautta muihin harrastuksiin opettelemaan sosiaalisia taitoja ja sitten treffeille! Kun valikoi seuran hyvin, ei se kukkaroa paljon kirpaise. Ja naiset voi välillä antaa tilaisuuden sille tavallisen näköiselle miehelle! Eikä kierrättää niitä komeimpia keskenään. Tästähän Tinder-tutkimukset kertovat. Ja jotkut miehet voisi vastavuoroisesti alkaa aktivoitua sosiaalisesti muutenkin kuin netin incel-piireissä. Mitäpä jos se daami löytyisi elävästä elämästä?
Kukkaron nyörit auki ja tyttärille tarjoamaan pullaa ja virvokkeita niin alkaa seksiä saamaan! Ah, miten ihanan romanttista.
Anteeksi, tuli vähän oksennusta suuhun koko kuviota ajatellessa.
Kuka tässä on puhunut seksin saamisesta vielä yhtään mitään?
Kamala lukea näitä. Naiset hei, jos mies oikeasti haluaa sut niin varmasti maksaa. Ja miehet hei, jos haluatte antaa hyvän vaikutelman, älkää vältelkö maksamista. Moni nainen haluaa nähdä mikä se teidän varallisuutenne taso on, jotta osaa suhteuttaa siihen omansa. Varakkaan kun ei kannata treffailla köyhää tai laskee omakin elintaso ja sitten taas köyhän kannattaa miettiä, onko ero niin iso, että joutuu alisteiseen asemaan. Miehen maksaessa saa osviittaa ilman että tarvitsee kysyä suoraan mitään. Metadataa niin sanotusti. Itse en ole koskaan, siis kertaakaan, maksanut millään treffeillä mitään. Ja aina mut on viety kunnolla ulos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siis, jos mies pyytää minut vaikka kahville eikä maksa kahviani, ymmärrän sen niin että hän pyysi minut kahville kaverina, eikä siinä siis mitään. Jos taas mies pyytää esim syömään jossa lasku tulee lopuksi eikä mies maksa osuuttani, en ollut tarpeeksi kiinnostava eikä mies halua enää nähdä, eihän siinäkään mitään. Mies joka haluaa tehdä vaikutuksen ja on kiinnostunut, tarjoaa aina.
Hyvä tiivistelmä.
Miehet tällä palstallakin ovat sanoneet, että jos ovat kiinnostuneita naisesta oikeasti, he kyllä maksavat.
On eri asia tarjoutua maksamaan kuin olettaa että maksaa. Jos oletat että maksaa, voit ihan hyvin jäädä kotiin. Et ole parisuhdemateriaalia.
Mies maksaa aina treffeillä, piste. Jos ei niin ilmoittaa etukäteen, jotta nainen ei tuhlaa aikaansa.
Vierailija kirjoitti:
Kamala lukea näitä. Naiset hei, jos mies oikeasti haluaa sut niin varmasti maksaa. Ja miehet hei, jos haluatte antaa hyvän vaikutelman, älkää vältelkö maksamista. Moni nainen haluaa nähdä mikä se teidän varallisuutenne taso on, jotta osaa suhteuttaa siihen omansa. Varakkaan kun ei kannata treffailla köyhää tai laskee omakin elintaso ja sitten taas köyhän kannattaa miettiä, onko ero niin iso, että joutuu alisteiseen asemaan. Miehen maksaessa saa osviittaa ilman että tarvitsee kysyä suoraan mitään. Metadataa niin sanotusti. Itse en ole koskaan, siis kertaakaan, maksanut millään treffeillä mitään. Ja aina mut on viety kunnolla ulos.
Ei nainen joudu koskaan alisteiseen asemaan. Niin kauan kun deittaillaan, mitään sopimusta eksklusiivisuudesta ei ole. Avioliitossa on elatusvelvollisuus jota jos mies laiminlyö, asia selvitetään käräjillä. Avioehtoa ei tietenkään kannata allekirjoittaa ja kannattaa tarkistaa myös miehen vanhempien asenne, luottavatko yksiavioisuuteen vai väsäävätkö jotain poissulkevia testamentteja. Jos mies ei ihan aidosti ja oikeasti halua tulla yhdeksi naisen kanssa, älä suostu avioon. Äläkä muutenkaan tuhlaa aikaasi tällaiseen mieheen. Hänellä on vielä muutama kurssi käymättä ennen kuin on kypsä suhteeseen naisen kanssa. Yhtiökumppanin tai kämppiksen kanssa voi olla 50/50 diili, ei miehen ja naisen välisessä suhteessa. Koskaan.
Kutsuja maksaa. Voi silloin itse valita tapaamispaikan hintatason itselleen sopivaksi. Eli minun tapauksessani se kutsuja on mies, olen nainen ja en ole oikeastaan koskaan kutsunut miestä ensitreffeille. Jos on tullut pitempi suhde niin silloin toki molenminpuolin tehdään asioita ja maksetaan.
Juu juu tasa-arvo, mutta haluan tietää, että mies on tarpeeksi kiinnostunut ja sosiaalinen, että kutsuu minut ensin treffeille. Turha edes mennä ensimmäisillekkään jos nämä asiat puuttuvat.
Vierailija kirjoitti:
Mies maksaa.
Ja nainen antaa.
Mies maksaa, en tarvitse mitään kahvikupillista kummempaa. Jos joku ei siihenkään kykene periaatteidensa tai saituutensa takia, mutta on silti kutsunut treffeille, niin se oli sitten siinä. Sori vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siis, jos mies pyytää minut vaikka kahville eikä maksa kahviani, ymmärrän sen niin että hän pyysi minut kahville kaverina, eikä siinä siis mitään. Jos taas mies pyytää esim syömään jossa lasku tulee lopuksi eikä mies maksa osuuttani, en ollut tarpeeksi kiinnostava eikä mies halua enää nähdä, eihän siinäkään mitään. Mies joka haluaa tehdä vaikutuksen ja on kiinnostunut, tarjoaa aina.
Hyvä tiivistelmä.
Miehet tällä palstallakin ovat sanoneet, että jos ovat kiinnostuneita naisesta oikeasti, he kyllä maksavat.
On eri asia tarjoutua maksamaan kuin olettaa että maksaa. Jos oletat että maksaa, voit ihan hyvin jäädä kotiin. Et ole parisuhdemateriaalia.
Mies maksaa aina treffeillä, piste. Jos ei niin ilmoittaa etukäteen, jotta nainen ei tuhlaa aikaansa.
onko nainen maksullinen
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut kimpassa vaimoni kanssa yli 25 vuotta. Käymme treffeillä usein, minä maksan aina. Maksoin silloin kun vasta tutustuttiin, maksan vaikka meillä on yhteinen asuntolaina ja monta lasta.
Itse olen niin vanhakantainen mies että miehen tulee maksaa. Treffien kustannus nyt on kuitenkin niin pieni, max muutamia satasia per kerta niin ei se työssäkäyvän miehen taloutta kaada. Pienipalkkaisella hoitsunaisella taas se tekee loven lompakkoon. M43
Jos olette olleet kimpassa 25 vuotta, elätte yhteistä elämää ja teillä on periaatteessa yhteiset rahat muutenkin. Tietenkin maksat.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut kimpassa vaimoni kanssa yli 25 vuotta. Käymme treffeillä usein, minä maksan aina. Maksoin silloin kun vasta tutustuttiin, maksan vaikka meillä on yhteinen asuntolaina ja monta lasta.
Itse olen niin vanhakantainen mies että miehen tulee maksaa. Treffien kustannus nyt on kuitenkin niin pieni, max muutamia satasia per kerta niin ei se työssäkäyvän miehen taloutta kaada. Pienipalkkaisella hoitsunaisella taas se tekee loven lompakkoon. M43
Aviopuolisolla on lain mukaan elatusvelvollisuus. Tiesitkö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä tiivistelmä.
Ilmoitan siis etukäteen: turha olettaa että maksan.
Voi, kun trolleille tuottaa niin suuria vaikeuksia toimia edes etäisesti asiallisella tavalla.
Siis päivänselvää, että kumpikin maksaa oman laskunsa. Jos jompi kumpi tarjoutuu maksamaan molemmat, on se ok, mut ei missään tapauksessa oletus.
N61
Vierailija kirjoitti:
Siis päivänselvää, että kumpikin maksaa oman laskunsa. Jos jompi kumpi tarjoutuu maksamaan molemmat, on se ok, mut ei missään tapauksessa oletus.
N61
Käytöstavat (ja toisen ihmisen arvostaminen) ovat menneet muodista jo kauan sitten.
Olen käynyt kaksilla treffeillä eroni jälkeen. Ekat niin minä maksoin, ukko seiso saamattomana eikä tehnyt elettäkään ottaakseen lompakkoaan esiin.
Toisella kertaa viisastuneena kysyin jo ennen kun mentii treffeille että kumpi maksaa, mies vastasi että tottakai hän.
Tietty miehen tulee tarjota. Olen myös tätä neuvoni lapsilleni ovat jo aikusia miehiä.
Mies osottaa maksaessaan että on kiinnostunut tapaamaan uudestaan.
Tietty jos nainen ei kiinnosta niin mies ehkäpä käyttäytyy mulkkumaisesti, maksattaa j n e.
Yliopisto-opiskelijana - varoin kutsumasta treffeille, kun ei ollut oikeastaan varaa tarjota.
25v - Jos pyysin ulos, maksoin. Jos pyydettiin ulos, maksoin.
30-40v - Avioliitto, se maksoi kellä oli rahaa. Samasta pussista pois oli kuiten.
40-45v - Nykytilanne. Jos pyydän ulos, tarjoudun maksamaan mutta varovaisesti ehdottaen. Yleisin on, että minä maksan ensimmäisen kerran, ja jos tulee toiset treffit, nainen voi maksaa silloin. Jos minua pyydetään ulos ja luvataan tarjota, suostun ja kerron tarjoavani seuraavalla kerralla.
Tämä siis suomessa, ulkomailla maan tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensitreffeillä maksan vain oman osuuden. Jos nainen ei halua maksaa omaa osuuttaan, aina voi jäädä tiskaamaan tms. Sehän kuitenkin on naisten hommia.
Jos nainen haluaa maksaa oman osuutensa, niin sehän on selvä merkki miehelle, että parisuhteessakin kulut ja kotityöt laitetaan puoliksi.
No eihän ole. Ensitreffit, tapailu ja parisuhde on ihan eri asiat. Tapailuvaiheessa molemmat yrittävät antaa itsestään parempaa kuvaa kuin ovatkaan. Vaikka jompikumpi kuinka maksaisi tapailuvaiheessa, seurusteluvaiheessa käytös voi olla täysin erilaista.
Ja nainen antaa itsestään paremman kuvan sillä että ruikuttaa maksamisesta...
Tuo on kuva, joka ajaa ne hyvä miehet kauas pois
Kukaan nainen ei rupea treffeillä ruikuttamaan maksamisesta. Nainen maksaa osansa jos mies ei tarjoudu maksamaan mutta hei, turha kysellä nähdäänkö uudestaan, ei nähdä.
Lähes koko ketju on ruikutusta siitä, että "nainen ei maksa"
Niin, miesten ruikutusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä tiivistelmä.
Nyt oli kyse ENSItreffeistä. Se toinen voi olla täysi tuntematon. En mä sellaiselle maksa. Sitten kun nainen on mun tyttöystävä niin tarjoan totta kai.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies maksaa.
Ja nainen antaa.
Kyllä, nainen antaa miehen maksaa. Jos haluaa seuraavat treffit.
Älä kiukuttele, itse olet pilluloinen.