Kadulla makaa ihminen makuupussissa. Hänen vierellään on kippo rahaa varten. Laitatko rahaa?
Ja miten paljon? Yleensä laitan, jos tällaisen henkilön näen. Summa on 1 - 5 euroa.
Kommentit (53)
Mä varmaan soittaisin häkeen, jos tuollaisen kohtaisin
Minulla todella harvoin käteistä. Eli tuskinpa pystyisin laittamaan.
No en ole nähnyt makuupussissa nukkuvia kadulla. Soittaisin joo minäkin johonkin. Suomessa ne kuitenkin vielä hakeutuu muualle kuin kadulle nukkumaan.
Mutta jos nyt, niin mieluummin ostaisin sen ruoan vaikka lähi mäkkäristä tai kaupasta.
Iltavuorosta tullessani reittini varrella on aina sellainen pahvilaatikkotyyppi. Asuu kadulla. Olen vienyt peiton ja tyynyn ja antanut rahaakin.
Nämä haluavat elää yhteiskunnan ulkopuolella, mutta silti pyytävät avustuksia yhteiskunnan jäseniltä. Jotenkin outo yhtälö.
Sossu ja mt-palvelut on ihan oikeasti ainoa oikea osoite näille. Suomessa kukaan ei jää avun ulkopuolelle.
En ole koskaan laittanut. Minä muuten näin 1. kerran elämässäni (yli 50-v. ja aina asunut Hgissä) tällä viikolla ihmisen makaavan makuupussissa alikulkutunnelissa, tai en ainakaan muista vastaavaa ennen todistaneeni. Tietysti kaikenlaisia kerjäläisiä on näkynyt ja sammuneita laitapuolen kulkijoita, mutta että ihminen nyt selkeästi nukkuu omaisuus vierellään tuollasessa paikassa - kyllä tunsin piston sydämessä kun kuljin vaan ohi.
Vierailija kirjoitti:
No en ole nähnyt makuupussissa nukkuvia kadulla. Soittaisin joo minäkin johonkin. Suomessa ne kuitenkin vielä hakeutuu muualle kuin kadulle nukkumaan.
Mutta jos nyt, niin mieluummin ostaisin sen ruoan vaikka lähi mäkkäristä tai kaupasta.
Kyllä näitä kesällä näkyi Helsingissä. Eivät halua nukkua kodittomien ensisuojissa, koska siellä käytetään huumeita. Mitä poliisi voi näille tehdä, mitä häkeen soittaminen auttaa?
En laita vaikka olisi käteistä, ostaa kuitenkin alkoholipitoisia juotavia niillä rahoilla.
Jos siinä kipossa olisi jonkun antamaa rahaa, ottaisin ne itselleni.
En. Potkaisen päähän ja pöllin rahat.
Vierailija kirjoitti:
Iltavuorosta tullessani reittini varrella on aina sellainen pahvilaatikkotyyppi. Asuu kadulla. Olen vienyt peiton ja tyynyn ja antanut rahaakin.
Miksi? Jos joku haluaa asua pahvilaatikossa, niin se on sen oma valinta. Suomessa on yömajoja, hätämajoituksia, kunnan vuokra-asuntoja ym, täällä ei ole pakko asua kadulla. Jos ei halua tai kykene elämään yhteiskunnan sääntöjen mukaan, niin asukoot sitten kadulla.
Huvipuistohullu kirjoitti:
Mä varmaan soittaisin häkeen, jos tuollaisen kohtaisin
Idiootti.
En laita. Mistä laittaisin. Itsekin joutuu metsästä ruokansa etsimään. Miten nämä edes saavat olla maassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä näitä kesällä näkyi Helsingissä. Eivät halua nukkua kodittomien ensisuojissa, koska siellä käytetään huumeita. Mitä poliisi voi näille tehdä, mitä häkeen soittaminen auttaa?
Poliisi? Ambulanssiahan tuon olettais tarttevan 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Jos joku haluaa asua pahvilaatikossa, niin se on sen oma valinta. Suomessa on yömajoja, hätämajoituksia, kunnan vuokra-asuntoja ym, täällä ei ole pakko asua kadulla. Jos ei halua tai kykene elämään yhteiskunnan sääntöjen mukaan, niin asukoot sitten kadulla.
No ihan siksi tietenkin, että olisi mukavampi nukkua, kun on peitto ja tyyny.
Veisin hänelle sinne makuualustan, trangian, lenkkiä ja sinappia ja nisua ja teetä. Semmoinen retkituolikin olisi kiva ja vettä tietysti ja vink- kelit.
pipon ja lapaset kutoisin. Jouluksi kynttilän ja tikkuja. Ehkä myös teltta olisi kiva. Vappuna serpentiinejä.
Ei ole kolikoita mukana. Muuten voisin pari euroa laittaa.