Miten löytää kestävä parisuhde?
Missä ihmiset nykyään tapaavat ja rakastuvat? Minun kohdalla ei ole mikään toiminut toistaiseksi. Miten juuri sinä päädyit parisuhteeseen?
Kommentit (12)
Töissä katselin erästä miestä. Pyysin ulos ja nyt se vielä yli 20 vuoden jälkeen tossa viereisellä sohvalla istuu. Emme ole olleet samassa työpaikassa yli 15 vuoteen.
En ole koskaan ollut parisuhteessa enkä tiedä miten sen voisi löytää.
Mutta se mä tiedän, että kotoa ei tulla ketään hakemaan.
Tiedä myös sen, että valtaosalle ihmisistä nettideittailu on aivan turhaa.
Pointti ei ole löytäminen, vaan pitäminen. Hoida suhdetta ja muista ettei mikään suhde ole täydellinen. Ei pidä luovuttaa vaikeuksissa.
Ensimmäisen suhteen, lasteni isän löysin yhteisten tuttujen kautta. Tämä nykyinen löytyi töistä.
"Mutta se mä tiedän, että kotoa ei tulla ketään hakemaan."
Kyllä näinkin joskus käy. Tiedän kaksikin tapausta joissa henkilö erosi. Ja jonkun ajan kuluttua seisoi uusi kumppaniehdokas oven takana. Ennestään tuttu tottakai, ihastunut silloin mutta otti askeleen vasta kun kuuli erosta.
Se vaatii sitä omaa tahtoa. Jos ajattelee, että joku tulee ja vie täysin jalat alta, niin.... ei välttämättä tule tapahtumaan. Pitää haluta pitkää parisuhdetta. Kun sen sanoo ääneen ja aidosti tahtoo, niin todennäköisyydet sen löytymiselle kasvavat merkittävästi. Tämä keino toimi ainakin itselleni. Kun olin sen itselleni sanonut ja todennut, että tämä se tahtotila on, niin seuraavan kerran kun deittikumppanin sanavalinnat olivat vähän erikoisia tai hän ei lähtenytkään kanssani thaimaan-lomalle, niin mä osasin katsoa asioita vähän sormien läpi. Sitten jossain kohti tajus, että sitähän se elämä on.
Minulla on ollut elinikäinen parisuhde, jonka uskon kestävän vielä pitkään. Meillä ei ole ollut riitoja, ja kumppanini tekee kaiken minkä pyydän. Kumppanini ei ole omia pyyntöjä juuri esittänyt. Parisuhteemme on siis varsin yksipuolinen ja -suuntainen, hyvä näin.
Parisuhde kestää kun siitä pidetään huolta ja molemmat viihtyvät siinä. Sitä ei löydetä vaan se tehdään toimivaksi joka päivä uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ollut elinikäinen parisuhde, jonka uskon kestävän vielä pitkään. Meillä ei ole ollut riitoja, ja kumppanini tekee kaiken minkä pyydän. Kumppanini ei ole omia pyyntöjä juuri esittänyt. Parisuhteemme on siis varsin yksipuolinen ja -suuntainen, hyvä näin.
Kontrolloit siis kumppaniasi, etkä edes tajua sitä.
Vierailija kirjoitti:
Parisuhde kestää kun siitä pidetään huolta ja molemmat viihtyvät siinä. Sitä ei löydetä vaan se tehdään toimivaksi joka päivä uudelleen.
Voit siis alkaa parisuhteeseen kenen kanssa vain ja sitten pidät hampaat irvessä suhteesta huolta?
Olin ollut jo pitkään sinkku ja olin luopunut etsimisestä. Sitten vaan kadulla törmäsin tulevaan mieheeni. En tosin tiennyt sitä siinä vaiheessa. Juteltiin, vaihdettiin puhelinnumeroita ja juteltiin puhelimessa lisää. Juttu luisti hyvin, tapailtiin. Sitten huomattiin että seurustellaan ja kohta oltiinkin jo naimisissa. Hyvin on sujunut,