Kuka maksaa ensitreffeillä
Iltalehti on tehnyt kyselyn asiasta: https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/e1b5add1-ea62-4970-9c5c-2b6a60b28b0a
Kiinnostavaa vastauksissa on se, että jopa kolmannes vastaajista on sitä mieltä, että miehen tulee maksaa treffien kulut oli hän kutsujana tai ei. Mieselättäjäkeskeistä provider-kulttuuria kannattaa siis ainakin tässä asiassa yllättävän moni suomalainen.
Ainoastaan yksi prosentti vastaajista on sitä mieltä, että naisen tulisi maksaa. Saman verran vastaajista on sitä mieltä, että parempituloisen tulisi maksaa kulut.
Kommentit (1116)
Vierailija kirjoitti:
Häh???? Aivan sairas kysymys. Ihan sama kun sanoisi että kuka maksaa kauppaostokset, itse vai ihminen joka seisoo kassalla takanani?? Eihän terve ihminen tuollaista pohdi. Mistä lähtien mies on ollut aina maksumies??? Kyllä aikuinen ihminen on vastuussa aina omista maksuistaan. Myös avioliitossa, sillä ei mies ole ainoastaan maksajanroolissa yksin. Yhteiseen elämään kustannuksiin on naisen osallistuttava.
Kun kaikesta mahdollisesta pitää tehdä ongelma.
Sit itketään kovaan ääneen, kuinka elämä on niin vaikeaa/ikävää/inhottavaa...
Mua kiinnostaisi naisena se, mitä miehet vastaavat tähän kysymykseen.
Vierailija kirjoitti:
Minuakin kiinnostaisi. Naisena. En vaan ole nainen. Joten en voi. Naisena.
Mies saa maksaa ensitreffeillä. Muuten ei tule jatkoa.
Vierailija kirjoitti:
Sitten ei tule ensitreffejäkään
Piste
Vierailija kirjoitti:
Okei. Minä maksaisin ensitreffeillä. Edellisistä treffeistä vaan on aikaa jo 30 vuotta, joten ei ole ollut tarvetta ajatella tälläisiä asioita.
M55
Itse yllättyisin, jos mies pyytäisi maksamaan treffeillä. En ole sellaiseen vielä törmännyt. No, käyn treffeillä muutenkin harvakseltaan, kun ei tahdo oikein omaa tasoa vastaavaa miestä löytyä.
Exmieheni on sairaalloisen saita. Yhteiselämä meni että minä elätin itseni ja lapsemme. Eihän sitä turhaa huutamista rahasta jaksanut kuunnella. Isäni oli myös saita, ehkäpä siksi valikoin itsekin saidan miehen. Tuttu kuvio lapsuudesta.
Nyt eronneena vaikutan vieläkin vetävän näitä häntäheikkejä puoleeni.
Varmasti pitäis mennä terapiaan.
Tässä keskustelussa hämmentävintä on se, että joidenkin mielestä naisesta tekee golddiggerin se, että hän haluaa miehen tarjoavan treffeillä kahvit romanttisena eleenä. Täysi tasapuolisuus kaikessa sopii toki niille, jotka ei halua roolijakoa millään muotoa. Jos on suotavaa, että nainen avaa ovet, on viejänä tanssissa ja pyöräyttelee miestä ympäri. Toki nainen kumartaa myös kohteliaasti tanssin päätteeksi miehelle ja saattaa tämän paikalleen käsikynkässä.
Meitä on silti vielä monia, joista tietyt vanhat kotkotukset ja kuviot roolijakoon liittyen tuovat jännitettä elämään. Eikä se tarkoita sitä, että nämä roolijaot olisivat ehdottomia ja kiveen hakattuja. Se ei tarkoita myöskään 50-luvulle palaamista tai provider-kulttuurin suosimista.
Vierailija kirjoitti:
Exmieheni on sairaalloisen saita. Yhteiselämä meni että minä elätin itseni ja lapsemme. Eihän sitä turhaa huutamista rahasta jaksanut kuunnella. Isäni oli myös saita, ehkäpä siksi valikoin itsekin saidan miehen. Tuttu kuvio lapsuudesta.
Nyt eronneena vaikutan vieläkin vetävän näitä häntäheikkejä puoleeni.
Varmasti pitäis mennä terapiaan.
Voit korjata ongelman ilman terapiaakin, alat vaan totuttautumaan ja harjoittelemaan vastaanottamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten ei tule ensitreffejäkään
Piste
Niin sen kuuluukin mennä. Jos ei ole varaa pelata niin ei pelaa.
Vierailija kirjoitti:
Tässä keskustelussa hämmentävintä on se, että joidenkin mielestä naisesta tekee golddiggerin se, että hän haluaa miehen tarjoavan treffeillä kahvit romanttisena eleenä. Täysi tasapuolisuus kaikessa sopii toki niille, jotka ei halua roolijakoa millään muotoa. Jos on suotavaa, että nainen avaa ovet, on viejänä tanssissa ja pyöräyttelee miestä ympäri. Toki nainen kumartaa myös kohteliaasti tanssin päätteeksi miehelle ja saattaa tämän paikalleen käsikynkässä.
Meitä on silti vielä monia, joista tietyt vanhat kotkotukset ja kuviot roolijakoon liittyen tuovat jännitettä elämään. Eikä se tarkoita sitä, että nämä roolijaot olisivat ehdottomia ja kiveen hakattuja. Se ei tarkoita myöskään 50-luvulle palaamista tai provider-kulttuurin suosimista.
Tää onkin muuten jännä, miten aina automaattisesti oletetaan naisen hyötyvän miehestä taloudellisesti. Kun joissakin perheissä menee niin, että nainen hoitaa ilmaistyönä kodin, lapset, laskut ja käy vielä töissä. Mies tienaa eläkettä, harrastaa ja sijoittaa omaan pussiin. Sitten on ihan täysiä häntäheikkejäkin. Eli kyllä niitä taloudellisesti hyötyjiä on molemmissa sukupuolissa. Joskus se on myös yhteinen tahto.
Mies maksaa ensitreffeillä ja myös sitä seuraavilla, mikäli ei halua antaa itsestään säälittävän reppanan vaikutelmaa. Multa pääsisi vaivaantunut naurahdus, jos mies alkaisi nillittää muutaman vaivaisen euron perään. Sen jälkeen maksaisin meidän molempien osuuden ja toivottaisin hänelle hyvää loppuelämää. 😄
Vierailija kirjoitti:
Itse yllättyisin, jos mies pyytäisi maksamaan treffeillä. En ole sellaiseen vielä törmännyt. No, käyn treffeillä muutenkin harvakseltaan, kun ei tahdo oikein omaa tasoa vastaavaa miestä löytyä.
Tuon voisi sanoa toisinkin: "kukan ei lähde sun kanssa treffeille, narsistisen luonteesi takia" . Itsekehu on aina paras puolustus kun ei muuta keksi. Taitaa sulla olla matala taso itsesi suhteen. Ja kolmanneksi tuolla asenteella tahdot vaan haastaa riitaa. Et jatkoon... voi sua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää onkin muuten jännä, miten aina automaattisesti oletetaan naisen hyötyvän miehestä taloudellisesti. Kun joissakin perheissä menee niin, että nainen hoitaa ilmaistyönä kodin, lapset, laskut ja käy vielä töissä. Mies tienaa eläkettä, harrastaa ja sijoittaa omaan pussiin. Sitten on ihan täysiä häntäheikkejäkin. Eli kyllä niitä taloudellisesti hyötyjiä on molemmissa sukupuolissa. Joskus se on myös yhteinen tahto.
No pitääkö se jo ekatreffeillä ilmaista miehelle, että sinä tulet maksamaan koko mun elämän kustannukset? Aika omituista. Olet varmaan ainoalaatuaan joka kustantaa koko elämän koko perheelle, joten älä yleistä. Kyllä mun tuntemat perheelliset miehet tekee aivan saman kuin nainenkin. Ja tekevät myös isommat lapsetkin oman osansa, on vaan niin helppo heittää perättömiä asioita naisen hyväksi...hm siinä sulle itsetutkiskelun paikka, alistutko säälin toivossa, vai puhutko ihan palturia.
Vierailija kirjoitti:
Häh???? Aivan sairas kysymys. Ihan sama kun sanoisi että kuka maksaa kauppaostokset, itse vai ihminen joka seisoo kassalla takanani?? Eihän terve ihminen tuollaista pohdi. Mistä lähtien mies on ollut aina maksumies??? Kyllä aikuinen ihminen on vastuussa aina omista maksuistaan. Myös avioliitossa, sillä ei mies ole ainoastaan maksajanroolissa yksin. Yhteiseen elämään kustannuksiin on naisen osallistuttava.
Sitten eletään eri asunnoissa ja syödään eri pöydissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No pitääkö se jo ekatreffeillä ilmaista miehelle, että sinä tulet maksamaan koko mun elämän kustannukset? Aika omituista. Olet varmaan ainoalaatuaan joka kustantaa koko elämän koko perheelle, joten älä yleistä. Kyllä mun tuntemat perheelliset miehet tekee aivan saman kuin nainenkin. Ja tekevät myös isommat lapsetkin oman osansa, on vaan niin helppo heittää perättömiä asioita naisen hyväksi...hm siinä sulle itsetutkiskelun paikka, alistutko säälin toivossa, vai puhutko ihan palturia.
Kyllä minä ainakin teen selväksi etten ole ilmaish uoruli. Jos mies haluaa 50/50 diilin niin aina voi ehdottaa yhtiökumppanuutta ilman pimpukkaa, mutta aika harvan miehen kanssa suostuisin edes samaan yhtiöön. Miehillä on aina ongelmallinen luonne jos rakennetaan kestäviä asioita, menee helposti yhtiökumppanin r aiskaamiseen jos se on nainen. Parempi että toimivat omissa yrityksissään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina kutsuja maksaa. Näinhän se on meillä bsinesmaailmassakin.
Bisnesmaailmassa kyllä on noin, mutta treffit on eri asia kuin bisnes. Treffeillä miehen on ainakin kohteliasta tarjoutua maksamaan, vaikka nainen olisi se, joka kutsui.
Bisneslounaat voi vähentää verotuksessa.