Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähes 9000 aborttia vuosittain Suomessa

Vierailija
23.03.2026 |

Suomessa abortoidaan hurja määrä, keskimäärin noin 24 vauvaa päivässä.

https://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/eduskuntatalon-portaille-sytyte…

Kommentit (124)

Vierailija
81/124 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä abortit ovat surullinen asia. Yksi surullinen asia monien muiden murheellisten asioiden joukossa. 

Sanon kuitenkin, että yhdenkään lapsen toivottava kohtalo EI ole joutua huostamankelin kohteeksi!

Kun uskovaiset aina vaan jankuttavat aborteista, niin miksi kuitenkin Eduskunnassakin vastustavat esim. steriloinnin saamisen ikärajan alentamista? Suomessa sterin saa vasta 30 täyttäneet, muualla Euroopassa keskimäärin 20-25vuotiaana. On maita, joissa sen saa jo täysi-ikäisyyden, 18 ikävuoden,  perusteella. Jo tällä muutoksella putoaa varmaan jo useampi sata aborttia vuodessa ja sehän on ainoa asia, mikä uskovaisia kiinnostaa.

Vierailija
82/124 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt se sitten selvisi, millaisista naisista miehet pitävät. Lastent*ppajista. Minä olen ollut hyvä äiti, mutta miesten kanssa on ollut ihan hitosti ongelmia. Olin varmaan liian kiltti, kun en pysty edes kukkasia t*ppamaan. Ja liian tuhma, kun en kömpinyt heti seuraavan vastaantulijan kanssa sänkyyn, aina kun ovuloin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/124 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siihen päälle nää pillereillä tehdyt.

No noi mäkin voin tunnustaa. Joskus oon miettinyt, millasia lapsia olisinkaan saanut, jos olisin jokaisen miesystävän kanssa pyöräyttänyt vauvan. Mutta enhän mä olisi ehtinyt niistä kaikista huolehtimaan. Tai sitten en olisi ehtinyt käydä töissä, mulla oli kuitenkin ihan unelma-ammatti.

Vierailija
84/124 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jossain tarkempaa tietoa, millaiset naiset päätyvät aborttiin. Kun en tunne yhtään abortin tehnyttä. Teinit? Vanhat? R*iskatut? Narkit? Velat? Köyhät?

Olisi kyllä ollut vakavan harkinnan paikka, jos kesken opiskelujen olisin tullut raskaaksi. Mutta söin e-pillereitä silloin tietenkin.

Vierailija
85/124 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Määrä oli niin järkyttävän suuri, että en meinannut aluksi hahmottaa, että se on yhden vuoden aikana tapettuja vauvoja. Eihän noi voi olla kaikki vahinkoraskauksia??? Kun e-pillerit saa gyneltä tai kuulemma koulun terkaltakin ihan vaan pyytämällä.

Et kai sinä ole siinä uskossa, että jokainen ehkäisymenetelmä on satavarma? Edes sterilisaatio ei ole sellanen.

Vierailija
86/124 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on se, että abortin saamisesta on tehty liian helppoa. Ei kaikilla ole siihen pätevää syytä, ei vaan kiinnosta kantaa seurauksia. Mutta ei unohdeta niitä, joilla on painava syy aborttiin. Itse en hyväksy raskaudenkeskeytystä, mutta ei minulla ole valtaa tuomita. 

Vierailija
87/124 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on se, että abortin saamisesta on tehty liian helppoa. Ei kaikilla ole siihen pätevää syytä, ei vaan kiinnosta kantaa seurauksia. Mutta ei unohdeta niitä, joilla on painava syy aborttiin. Itse en hyväksy raskaudenkeskeytystä, mutta ei minulla ole valtaa tuomita. 

Miten sinä sen muuttaisit?

Vierailija
88/124 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tekeekö joku useamman abortin vuodessa?

Ja kuinka monta noista aborteista on tehty siksi, ettei sikiö tai äiti ole terve?

Ne abortit vielä jotenkin ymmärrän. Ja ne, jos r*iskattu nainen tulee raskaaksi, eikä halua synnyttää rikollisen lasta.

Vierailija
89/124 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Määrä oli niin järkyttävän suuri, että en meinannut aluksi hahmottaa, että se on yhden vuoden aikana tapettuja vauvoja. Eihän noi voi olla kaikki vahinkoraskauksia??? Kun e-pillerit saa gyneltä tai kuulemma koulun terkaltakin ihan vaan pyytämällä.

Et kai sinä ole siinä uskossa, että jokainen ehkäisymenetelmä on satavarma? Edes sterilisaatio ei ole sellanen.

On se. Et voi tulla raskaaksi, jos ei ole siittiöitä. 

Vierailija
90/124 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On paljon vaikeita elämäntilanteita joissa nainen tai nainen ja mies yhdessä päätyvät tähän rankkaan ratkaisuun. Se ratkaisu ei ole helppo eikä sen pidäkään olla. Siinä ajatellaan tulevaa lasta: millaiset mahdollisuudet on tarjota lapselle hyvä elämä, kaikin puolin? Lapsi ansaitsee sen. Jos sitä ei ole mahdollista tarjota, pitää olla oikeus keskeyttää alkanut raskaus kenenkään siitä syyllistämättä.

Vierailija
91/124 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tod. Ihan on lähipiirissä ihmisiä, jotka ovat raskautuneet e-pillereistä huolimatta. Itsellä on ollut sellainen kynnys kuitenkin seksiin, etten harrasta sitä sellaisen miehen kanssa, jolle en haluaisi tulla r*skaaksi, jos kävisi vahinko.

Vierailija
92/124 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olin kanssa tuolla. En voi ymmärtää miksi abortteja sallitaan...

Niin että susta on ihan ok jos mielisairas,  aineiden käyttäjä tai raiskauksen uhri saa lapsen? 

Sen verran mediassa käytävää keskustelua seuranneena en usko että nuo tilanteet on suurin osa noista tuhansista?

R aisk auksen uhrin argumentin tavallaan ymmärrän, vaikka pidän sitä aika karuna että henkilö A tekee rikoksen henkilölle B ja siksi  sitten t apetaan henkilö C. 

Vierailija
93/124 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sinä sen muuttaisit?

Ei sitä voi mitenkään enää muuttaa, kun ihmisillä ei ole moraalia. 

Vierailija
94/124 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki johtuu tästä ihanasta naisten seksuaalisesta vapaudesta. Pannaan siellä sun täällä milloin missäkin ja kenen tahansa kanssa.

Tinderit laulaa yötä päivää.

Niin ne miehetkin panee missä vaan vaihtuvien kumppanien kanssa.

Kyllä ja siksi ollaankin kusessa. Taudit se kuin lisääntyy ja mielialalääkkeiden syönti. Sikiöt lentelee roskiin.

Ei ne sikiöt kaikkialla roskiin mene. Ne myydään kuulemma Usassa raaka-aineena. Samoin istukat synnäreiltä. 

Vierailija
95/124 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa oikein limoittunut olo ketjua lukiessa.

Vierailija
96/124 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki johtuu tästä ihanasta naisten seksuaalisesta vapaudesta. Pannaan siellä sun täällä milloin missäkin ja kenen tahansa kanssa.

Tinderit laulaa yötä päivää.

Niin ne miehetkin panee missä vaan vaihtuvien kumppanien kanssa.

Kyllä ja siksi ollaankin kusessa. Taudit se kuin lisääntyy ja mielialalääkkeiden syönti. Sikiöt lentelee roskiin.

Ei ne sikiöt kaikkialla roskiin mene. Ne myydään kuulemma Usassa raaka-aineena. Samoin istukat synnäreiltä. 

Niistä saa hyviä kantasoluja miljardöörien nuorentamiseksi.

Vierailija
97/124 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olin kanssa tuolla. En voi ymmärtää miksi abortteja sallitaan...

Niin että susta on ihan ok jos mielisairas,  aineiden käyttäjä tai raiskauksen uhri saa lapsen? 

Sen verran mediassa käytävää keskustelua seuranneena en usko että nuo tilanteet on suurin osa noista tuhansista?

R aisk auksen uhrin argumentin tavallaan ymmärrän, vaikka pidän sitä aika karuna että henkilö A tekee rikoksen henkilölle B ja siksi  sitten t apetaan henkilö C. 

R aiskaajan lapsella olisi hyvin tod.näköisesti huonot geenit, suorastaan rikollisen huonot. Voisi olla uhrille liian iso taakka kasvattaa lasta, joka päivä päivältä muistuttaisi enemmän ja enemmän r aiskaajaa. Lisäksi voi olla ihan hyvin moraali, mikä estää levittämästä rikollista toimintaa maailmassa.

Vierailija
98/124 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On paljon vaikeita elämäntilanteita joissa nainen tai nainen ja mies yhdessä päätyvät tähän rankkaan ratkaisuun. Se ratkaisu ei ole helppo eikä sen pidäkään olla. Siinä ajatellaan tulevaa lasta: millaiset mahdollisuudet on tarjota lapselle hyvä elämä, kaikin puolin? Lapsi ansaitsee sen. Jos sitä ei ole mahdollista tarjota, pitää olla oikeus keskeyttää alkanut raskaus kenenkään siitä syyllistämättä.

Raaka meininki. Mitä jos tätä sovellettaisiin pidemmälle, olisitko ihan ok sen kanssa? Kun vanhemmat huomaa että joo, nyt on tosi vaikeeta niin laitetaanpa toi mikko-esteri 5v päiviltä. Tai viedään ongelmanuori sveitsiin kapseliin kun ei siitä taida mitään tulla kuitenkaan? Kuka määrää kenellä on toivoa?

Kun joku laitapuolen tyyppi laittaa lapsensa päiviltä koko valtakunta itkee ja suree miten näin voi käydä. Mutta kun sen tekee riittävän ajoissa niin se onkin järkevää ja kunnollista?

Vierailija
99/124 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei tästä löydy oikeasti mitään dataa, monessako näistä on taustalla sikiön kehitysvirheet, kohdunulkoinen raskaus, raskauden/synnytyksen vaarallisuus äidille ym. syyt. Nyt saa sen kuvan että naiset huvikseen tekee näitä täysin terveille sikiöille vaikka taustalla voi olla vaikka mitä.

Löytyy. 4% aborteista tehdään terveydellisistä syistä.

Laitatko lähteenkin tälle?

Käykö tämä ylen juttu:

https://yle.fi/a/3-12514053

Siinä on 4,9%, eli hiukan väärin muistin

Vierailija
100/124 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abortin vastustajilla on se piirre yhteistä että se kiinnostus siihen lapseen loppuu samalla hetkellä kun se on maailmassa. On vain halu ohjailla, käskyttää ja pakottaa. Aivan sama vaikka se epähaluttu vauva hylättäisiin sitten  johonkin, saihan se sentään syntyä eikö vain?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan