Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruusufinni ja naaman väri kauttaaltaan pinkki. Onko reseptillä saatava Soolantra -voide poistanut tuon värin?

Vierailija
23.03.2026 |

Siis mulla on todettu ruusufinni. Oireena poskien lehahtelut ihan punaisiksi 5-6 tunnin ajaksi putkeen, ilman näkyvää syytä. Sen lisäksi kasvojen väri on muuttunut AIVAN KAUTTAALTAAN pinkiksi 24/7. Kasvojen iho on aivan eri värinen kuin kaula ja koko muu iho kropassani. 

Kasvojeni iho oli aiemmin aivan vaalea, aina ostin vaaleinta meikkivoidettakin. Nyt kun laitan tuota meikkivoidetta kasvoille, niin ero on hurja. Kun sivelen sitä, niin se väriero kasvojen ihon ja meikkivoiteen välillä on suuri, aivan ns. eri väri. Meikkivoide näyttää kuin laittaisin miltei valkoista väriä naamaan, niin pinkki tuo naamani perusväri nykyään on.

Ja tuota meikkivoidetta aiemmin levittäessäni en melkein edes nähnyt, että mihin levitän sitä, kun se oli aivan kasvojeni värinen. Eli kasvojeni väri ei ole tällä hetkellä ns. normaali, vaan muuttunut ihan kestopinkiksi.

Lääkäri määräsi Soolantra -voidetta yöksi 3 kk ajaksi ruusufinnin hoitoon. Soolantra tappaa talipunkit, jotka aiheuttavat ruusufinnin. Talipunkit nousevat öisin ruokailemaan ihon pinnalle ja ne kuolevat sitten, kun siinä on se voide niitä odottamassa. 3 kk kestää, että suurin osa populaatiosta on tapettu.

Kysymys: te, jotka olette käyttäneet soolantra voidetta, palautuiko teidän kasvojen ihon väri normaaliksi, sen värikseksi kuin muu iho? Vai saitteko avun vain siihen lehahteluun? Ainiin, oireileehan mulla silmätkin noista punkeista, mutta luulis senkin parantuvan tän voiteen myötä, vaikkei sitä silmien lähelle saakaan laittaa.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onko muuten suosituksia, mitä päivävoidetta kannattaa käyttää? Onko saksalaisen Dr. Hauschan tuotteet ruusufinniin hyviä eli esim. se ruusupäivävoide?

Vierailija
2/6 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä palautui ja iho on normaali! Suosittelen sitä voidetta!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soolantra auttoi jonkun verran ja tretinoiini todella paljon.

Tosin yksi ruusua aiheuttavista juurisyistä oli diagnosoimaton gluteeniyliherkkyys, ei siis keliakia. Joka kerta kun söin mitään gluteenia sisältävää, naama lehahti tulipunaiseksi ja tuli aknea. Sen pois jättämisellä iho muuttui taas kalpeaksi.

Vierailija
4/6 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja onko muuten suosituksia, mitä päivävoidetta kannattaa käyttää? Onko saksalaisen Dr. Hauschan tuotteet ruusufinniin hyviä eli esim. se ruusupäivävoide?

Oletko kokeillut Laponie of Scandinavian tuotteita?

Vierailija
5/6 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole varsinaista ruusufinniä, mutta herkkä, punottava Couperosa iho. Ensinnäkin kannattaa yrittää löytää kaikki ne asiat, jotka pahentaa lehahtelua ja välttää niitä mahdollisuuksien mukaan. Esim. tulinen ja mausteinen ruoka, kuumat juomat, alkoholi, aurinko (aina suojakerroin kasvorasva aurinkoisella säällä), hankaus, kuumalla vedellä pesu, sauna, stressi on yleisiä jotka ärsyttää. Lisäksi löytää joku ruusufinni/Couperosa iholle sopiva tuotesarja, joka sopii omalle iholle, voi olla vaikea löytää, jos iho on voimakkaasti reagoiva. Itse oon käyttänyt Laponien tuotteita, vaikka ne on kyllä vähän kalliita eikä oikein tarpeeksi kosteuttavia omalle iholle, mutta niitä oma iho näyttää kestävän parhaiten. Tuosta itse voiteesta minulla ei ole kokemuksia, toivottavasti saat apua siitä.

Vierailija
6/6 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soolantra auttoi jonkun verran ja tretinoiini todella paljon.

Tosin yksi ruusua aiheuttavista juurisyistä oli diagnosoimaton gluteeniyliherkkyys, ei siis keliakia. Joka kerta kun söin mitään gluteenia sisältävää, naama lehahti tulipunaiseksi ja tuli aknea. Sen pois jättämisellä iho muuttui taas kalpeaksi.

Minulla ei ole keliakiaa mutta naama kyllä punottaa aina kun syö vehnäleipää. Tai oikeastaan on tulipunainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän