Mikä diagnoosisi minulle? Kertokaa miksi olen edelleen näin väsynyt.
Olen kolmekymppinen. Vaikeita masennuskausia takana. Ekaa kertaa masennuksien jälkeen oikeasti elämä alkanut tuntumaan tärkeältä ja elämisen arvoiselta.
Kuitenkin päiväni menevät näin:
Aamulla treeni, sitten suihku, syön, väsyttää ja taas lepään, käyn lenkillä, kaupassa, teen ruokaa ja syön. Sitten ehkä siivoan ja katson jotain ohjelmaa jos kiinnostaa. Jo klo 19-20 olen taas sängyssä. Nukahdan ja nukun jopa 10 tuntia mahdollisesti. Aamulla väsyttää mutta silti toimin.
En koe enää itseäni varsinaisesti masentuneeksi. Olen silti väsynyt. Kaiken olen jättänyt elämästäni mitkä eivät tue hyvinvointia eli päihteet, kuormittavat suhteet, sokerin. Teen paljon sisäistä työtä ja se vienyt eteenpäin paljonkin.
Mietin, että jossain kohtaa palaan työelämään. Tuntuu etten ole vielä valmis. Pelkään, että kun olen vihdoin alkanut olemaan jotenkin kunnossa niin että jos menen liian aikaisin.. Ajatuksena tosi ahdistava.
Kommentit (25)
No jos noin paljon oikeasti jaksaa tehdä päivän aikana ja vieläpä päivittäin, niin mitä helkuttia sä oikeasti valitat?!!
Onko lääkitys joka väsyttää? Joskus masennuslääkkeessä on nukuttava vaikutus, jos otetaan illalla. Ehkä masennus pyrkii uusiutumaan vielä?
Asennevamma ja laiskuus. Minkä vuoksi haluaa keksiä mahdollisimman paljon tekosyitä ja shoppailla diagnooseja, jotta voi vältellä töihin menoa mahdollisimman pitkään.
Ei sinua aloituksen perusteella mikään muu vaivaa.
Kilpirauhasen vajaatoiminta. Toisaalta olet liian aikaansaava siihen diagnoosiin.
Vierailija kirjoitti:
No jos noin paljon oikeasti jaksaa tehdä päivän aikana ja vieläpä päivittäin, niin mitä helkuttia sä oikeasti valitat?!!
Joo tilanne on selvästi parempi aiempaan.
Nyt kuitenkin vain liikun, syön ja lepään paljon. Millekään muulle ei ole voimavaroja. Ehkä tämä ottaa vielä vähän aikaansa. - ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kuitenkin vain liikun, syön ja lepään paljon. Millekään muulle ei ole voimavaroja. Ehkä tämä ottaa vielä vähän aikaansa. - ap
No liiku vähemmän. Ei sitä muillakaan riitä voimavaroja kaikkeen mahdolliseen. 🤦🏻
Sä teet joka päivä aamulla treenin ja menet myöhemmin vielä lenkille?
Ja valitat väsymyksestä!
Ehkä sinua väsyttää se, ettei elämäsi ole riittävän kiinnostavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teethän sinä paljon muutakin: teet ruokaa, käyt kaupassa, siivoilet... Ja sitä liikkumistakin on peräti kaksi kertaa päivässä joka päivä. Se on paljon se! Jos olisi oikeasti väsynyt, niin ei tuota kaikkea jaksaisi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Ja valitat väsymyksestä!
TÄMÄ. Plus kauppareissut ja kaikki muu siihen vielä päälle.
Tuo ihminen ei ole väsymystä nähnytkään!
Se pahin mielisairaus mitä voi olla. Olet vihervasemmistolainen nainen
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sinua väsyttää se, ettei elämäsi ole riittävän kiinnostavaa.
Sitä kutsutaan tylsyydeksi.
Töihin meno on siihen tehokas lääke.
Vierailija kirjoitti:
Kilpirauhasen vajaatoiminta. Toisaalta olet liian aikaansaava siihen diagnoosiin.
Minäkin ajattelin kilpirauhasen vajaatoimintaa. Ja itse kyllä kävin töissä ja touhusin muutenkin, mutta olin tosi tosi väsynyt (lainasin tuota kommentia tuon aikaansaavan vuoksi, ei ole mitenkään poissuljettu vajaatoiminta vaikka saisikin jotain aikaan). Toinen minkä vuoksi olen itse ollut väsynyt oli d vitamiinin puutos. Ja asunnon ongelmat sisäilman osalta on myös väsyttänyt. Toivottavasti näistä oli sinulle apua, voimia!
Vierailija kirjoitti:
Ja valitat väsymyksestä!
Mä olin joskus alle kolmekymppisenä samanlainen siinä että kävin aerobicissa, osa-aikatöissä, opiskelin ja valitin väsymyksestä. Että pitäis niinku jaksaa vielä enemmän.
Nyt olen 48 ja vain kadehdin sitä että sinä jaksat treenata ja käydä lenkillä joka päivä. Mikä ihmeen väsymys???
Joutilaisuus väsyttää. Sinulla ei ole mitään Pakollista, kuten töihin meno tiettyyn kellonaikaan tai koulun hoitaminen. Kaikki mitä teet on ns. vapaaehtoista. Hyviä juttuja silti! Mutta väsymys mikä tulee töiden tekemisestä, on erilaista. Osa-aikatyö tai keikkailu voisi olla sinulle ihan kokeilemisen arvoinen vaihtoehto.
Mene unitutkimuksiin. Narkolepsia?