Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kämppääni tulee remontti vesivahingon takia, ja saan -50% vuokranalennusta 2kk ajalta...Kelan mielestä en saa pitää tuota hyötyä

Vierailija
08.03.2026 |

Aivan älytöntä. Asuntooni on tulossa iso remontti katolta rakenteita pitkin seinän väliin valuneen veden takia, ja se tulee suuresti vaikeuttamaan asumistani. Vuokranantaja on luvannut -50% vuokrasta 2kk ajalta. Ajattelin että sillä rahalla voin viettää aikaa muualla, ja muissa aktiviteeteissa runsaammin.

Mutta Kelan mielestä en saisi LAINKAAN pitää tuosta erotuksesta koska saan perustoimeentulotukea, ja he meinasivat että maksavat minulle täsmälleen vuokranalennuksen verran vähemmän tukia??!! Miten tuo voi muka olla millään mittarilla kohtuullista? Tästä on muodostumassa minulle melkoisesti lisäkuluja monessa eri muodossa. Tämä asia kannattaa varmaankin viedä hallinto-oikeuteen??

Kommentit (155)

Vierailija
61/155 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, itse peseytyisin keittiössä, jos kela ei maksa.

Ostaisin lasten kylpypunkan ja kylpisin siinä.

Vierailija
62/155 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kela saa tietää tuollaisia ellet itse kerro.

Ja tietenkään et saa enempää rahaa kuin mitä sulle kuuluu.

Ootko miettinyt asuvasi rempan ajan jossain muualla? Silloin sun ei tarvi maksaa remppakämpän vuokraa ja on viihtyisämpää.

Kyllä mielestäni saa. Minä vuokranantajana ilmoitan???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/155 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrätkö mikä on toimeentulotuen tarkoitus? Antaa sinulle ruokarahaa silloin kun tililläsi on 0 euroa. Se ei ole mikään pohjarahasto keräillä voittoja muualta

Luitko aloituksen? Eihän tässä ole mitään voittoja tavoiteltu, vaan katetaan kasvaneita kuluja

Luitko itse, nimenomaanhan hän vaikuttaa tavoittelevan voittoa siksi, että voisi kasvattaa kulujaan. Niin kuin viettää aikaa muualla ja muissa aktiviteeteissa, vai miten aloittaja nyt asian ilmaisikaan. 

Vierailija
64/155 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kylppäriremppa ja sain päälle satasen hyvitystä. Vuokranantaja halusi maksaa tilille, hyvitys vuokrasta ei käynyt.

Laitoin menemään äidin tilille.

Vierailija
65/155 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrätkö mikä on toimeentulotuen tarkoitus? Antaa sinulle ruokarahaa silloin kun tililläsi on 0 euroa. Se ei ole mikään pohjarahasto keräillä voittoja muualta

Luitko aloituksen? Eihän tässä ole mitään voittoja tavoiteltu, vaan katetaan kasvaneita kuluja

Luitko itse, nimenomaanhan hän vaikuttaa tavoittelevan voittoa siksi, että voisi kasvattaa kulujaan. Niin kuin viettää aikaa muualla ja muissa aktiviteeteissa, vai miten aloittaja nyt asian ilmaisikaan. 

Ei se mitään voittoa ole, vaan alennus/kompensaatio asumishaitan takia. Ei kiihkoissaan kannata alkaa vääristellä tosiasioita.

Vierailija
66/155 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli kylppäriremppa ja sain päälle satasen hyvitystä. Vuokranantaja halusi maksaa tilille, hyvitys vuokrasta ei käynyt.

Täähän olis hyvä jos vuokranantaja ottais täyden vuokran, ja sit maksais takaisin päin toisen tilille...Esim kaveri tms.

Vierailija
67/155 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos ei kylpyhuonetta voi käyttää. Jos kela ei anna pitää lisärahaa esim uimahallissa käymiseen niin pitää peseytyä keittiössä. Lavuaarissa saa pestyä hiukset ja voi kylpeä keittiössä lasten kylpypunkassa.

Vierailija
68/155 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää olis tosi hyvä tapa toimia, mut onnistuukohan kaikkien vuokranantajien kanssa? Jos ne oletuksena ois vaan vähentämässä vuokraa, mutta haluaa että maksettais täys vuokra he maksais takaisin päin...?

Vierailija
69/155 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan saanut perustoimeentulotukea. Onko se aloittajasta reilua?

Vierailija
70/155 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen on kateellinen jopa toimeentulotukiasiakkaalle, joka joutuu kodistaan evakkoon.

Vierailija
71/155 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kuluja tuosta aiheutuu sinulle ap? Minullakin on vesivahingon takia ollut keittiö poissa käytössä, mutta ei siitä mitään erityisiä kuluja ole ollut.

Vierailija
72/155 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, jos ei kylpyhuonetta voi käyttää. Jos kela ei anna pitää lisärahaa esim uimahallissa käymiseen niin pitää peseytyä keittiössä. Lavuaarissa saa pestyä hiukset ja voi kylpeä keittiössä lasten kylpypunkassa.

pikapesun saa myös kätevästi vauvojen puhdistuspyyhkeillä tehtyä. Käytän itse tätä pyöräillessä kainalohin.

Vierailija
73/155 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydät, että vuokranantaja maksaa vaikka uimahallin sarjalipun hyvityksenä. Sen saa vähennyksiin, mutta sinun tukesi ei tuosta vähennystä. Toimii toki vain, jos on yksityinen eikä iso firma. 

Vierailija
74/155 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täähän olis hyvä jos vuokranantaja ottais täyden vuokran, ja sit maksais takaisin päin toisen tilille...Esim kaveri tms.

Kannattaa varmistaa että kaverilla on itsellä talous kunnossa ennen kuin luottaa saavansa rahat kaverilta itselleen. 

Vierailija
75/155 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää olis tosi hyvä tapa toimia, mut onnistuukohan kaikkien vuokranantajien kanssa? Jos ne oletuksena ois vaan vähentämässä vuokraa, mutta haluaa että maksettais täys vuokra he maksais takaisin päin...?

Itellä ollu 5,5 vkoa ilmoitetun 4 vkon sijaan sekä keittiö että kylp remppa> ainut hyvitys vesimaksu pois ku vettä ei tullut. T. Never again

Vierailija
76/155 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä kuluja tuosta aiheutuu sinulle ap? Minullakin on vesivahingon takia ollut keittiö poissa käytössä, mutta ei siitä mitään erityisiä kuluja ole ollut.

Miten ei ole tullut lisäkuluja, kun et voi edes kokata? Joudut syömään noutoruokia

Vierailija
77/155 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään muiden tuloilla loisivat tuntuvat pitävän sitä jonkinlaisena saavutettuna etuna, vaikka sen tarkoitus on olla väliaikainen turvaverkko. Minulle opetettiin, että sossun asiakkuus on vasta viimeinen oljenkorsi ja noloa, viimeiseen asti pitää yrittää elättää itsensä omalla työllään. Nykysukupolvet ilmeisesti ajattelevat toisin.

Vierailija
78/155 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmiannettu.

Vierailija
79/155 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmiannettu.

Syystä että...?

Vierailija
80/155 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos maksaisit itse vuokrasi niin saisit hyödyn täysimääräisesti mutta kun maksatat asumisesi veronmaksajilla niin se hyöty kuuluu veronmaksajille ei sinulle

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi