Kämppääni tulee remontti vesivahingon takia, ja saan -50% vuokranalennusta 2kk ajalta...Kelan mielestä en saa pitää tuota hyötyä
Aivan älytöntä. Asuntooni on tulossa iso remontti katolta rakenteita pitkin seinän väliin valuneen veden takia, ja se tulee suuresti vaikeuttamaan asumistani. Vuokranantaja on luvannut -50% vuokrasta 2kk ajalta. Ajattelin että sillä rahalla voin viettää aikaa muualla, ja muissa aktiviteeteissa runsaammin.
Mutta Kelan mielestä en saisi LAINKAAN pitää tuosta erotuksesta koska saan perustoimeentulotukea, ja he meinasivat että maksavat minulle täsmälleen vuokranalennuksen verran vähemmän tukia??!! Miten tuo voi muka olla millään mittarilla kohtuullista? Tästä on muodostumassa minulle melkoisesti lisäkuluja monessa eri muodossa. Tämä asia kannattaa varmaankin viedä hallinto-oikeuteen??
Kommentit (155)
Vierailija kirjoitti:
Ylös.
Ja taas.
Vierailija kirjoitti:
Minkälaatuinen vesivahinko oli kyseessä
"Asuntooni on tulossa iso remontti katolta rakenteita pitkin seinän väliin valuneen veden takia*
Toi luki ekassa lauseessa. Etkö osaa lukea?
Vierailija kirjoitti:
No sinähän maksat vain puolet vuokrasta, ei tietenkään vuokraa voi huomioida täysimääräisenä!!!
Muut kulut kasvavat
Mutta miksi aloittajan ongelma on Kelan kanssa eikä niinkään vuokranantajan, tai vakuutusyhtiön?
Jos asuntoon on rakenteiden kautta tullut vesi, ei siellä voi asua. Joudutaan kuivattamaan todennäköisesti kuukausia, ehkä myös piikkaamaan, purkamaan rakenteita, tekemään uusiksi pintoja jne eikä se ole mikään pikkujuttu. Kokemusta on eikä todellakaan voinut asua.
Tuo on todella huono tarjous ja diili, että saa noin vakavan vahingon ja remontin ajalta noin pienen korvauksen. Yhdessä tapauksessa kotivakuutuksen kautta järjestyi väistöasunto vastaavassa tilanteessa.
Jos olisin Ap, en ratkaisisi tätä asiaa Kelan kanssa, vaan vuokranantajan ja vakuutusyhtiön. Todennäköisesti purkaisin vuokrasopimuksen välittömästi, kerta asunnossa on vesivahinko.
Vierailija kirjoitti:
Painu v*ttuun. Ei ketään enää kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Painu v*ttuun. Ei ketään enää kiinnosta.
Minua kiinnostaa. Ylös!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sinähän maksat vain puolet vuokrasta, ei tietenkään vuokraa voi huomioida täysimääräisenä!!!
Muut kulut kasvavat
Mitkä kulut?
Minkälaatuinen vesivahinko oli kyseessä