MULTISILTA TAMPERE- Minkälaista aluetta?
Muuttamassa olemme toisesta kaupungista, ja tuo olisi yksi potentiaalinen sijainti perheellemme, jos seutu on ok.
Kommentit (29)
En suosittele. Olen kuullut siitä pelkkää negatiivista.
Päiväkoti, kauppa löytyy kyllä. Ei juuri muita palveluita. Ainut plussa varmaan Peltolammi-järven virkistysalue eli uimaranta, pururata, talvella ladut.
Multisilta on hyvin rauhallinen alue
Multisillan vieressä oleva Vuores onkin ihan eri juttu.
En ole tuolla asunut, mutta olen tamperelainen. Yksi ankeimmista lähiöstä, myös pahamaineisimmasta päästä. Betonikolosseja ja epämääräistä porukkaa. Tämä siis minun käsitykseni.
Ei olisi ihan ykkössuosikki mullakaan mutta vieressä oleva Peltolammi olisi ihan ok. Eikä se nyt niiiin syrjässä ole. Ikea on lähellä, Ideaparkiin hurauttaa hetkessä, bussilla pääsee kätevästi kaupunkiin.
jos haluatte muuttaa ei-niin-lähelle keskustaa kerrostalolähiöön. Se on kuin kaupunki kaupungissa ja palveluita on joka lähtöön. Hervannan keskustassa kauppakeskus, lääkäripalveluita, kirjasto, Kela, posti jne. ja toisaalta luonto ja ulkoilumahdollisuudet melken takapihalla.
Ja Hervannan ehdoton vahvuus on erinomaiset bussiyhteydet keskustaan! Toisin kuin Multsussa.
Hintataso on kutakuinkin sama, Hervanta vain jonkin verran kalliimpi.
Multisilta on mainettaan paljon parempi paikka, olisikin jo aika heittää luutuneet käsitykset: "en ole koskaan käynyt mutta olen kuullut..." -tyyliset siis. Bussit kulkee, palvelut pelaa, alue on rauhallista ja luonto lähellä. Ja kerrostalot ovat siistejä (siis eivät nuhjuisia tai pahamaineisia yleisilmeiltään/suurimmilta osin asukkailtaan), käykää vaikka katsomassa :)
Multisillassa oli ensimmäinen asuntoni kun vanhemmat potkivat pois kotoa. Siellä ei ole tosiaankaan mitään muuta hyvää kuin Peltolammi- järvi siinä vieressä. Yksi aneeminen kauppa, baari, joku kioski ja päiväkoti ja talot 70-luvun betonitaloja, tuskin edes kovin hyvässä kunnossa??
Vuores tai Hervanta paljon parempi paikka!
Täynnä narkkareita että... Mistä kukin tykkää. :)
Kaikkea muuta! Ammuskelua ja juoppoja se on
Mun veli asuu perheensä kanssa multisillassa,kaks pientä lasta siis. Ja hyvin paljon on lapsi perheitä sillä alueella ja on tosi rauhallista
Multisilta on hyvin pieni alue ja ränsistynyt vailla mitään palveluita, jso ei nyt yhtä kauppaa, baaria ja päiväkotia lasketa. Sinne ei kannata muuttaa ollenkaan! Vieressä oleva Peltolammikin on järkytyksekseni ihan kauheet aluetta. Tuntuu, että molemmat Treen ainoita asuinalueita, joita ei ole kunnostettu ollenkaan ja palveluita ei lisätty.
Hervanta taas on sitä vanhaa mainettaa huomattavasti parempi, koska on elävä alue, jossa kaikki palvelut. Multsu ja Peltsu ovat kuolleita!
Uusi Vuores on ihan tuliterä ja palveluita tulee koko ajan lisää, mutta kallis asua ja bussit ei kulje kai vieläkään viikonoppuisin, jos vuorotöissä?
Kaksikymmentä vuotta Multsussa asuneena ihmettelen narkkari ym juttuja. Tosi rauhallinen lapsiystävällinen alue. Palvelut toki vähissä, mutta työssäkäyvänä kuljen muutenkin palveluiden ohi. Sijainti erinomainen, jos haluaa lähteä ohitusteitä eri suuntiin esim harrastusten takia.
Kaverini asui aikoinaan ja hänen asuntonsa postiluukusta kusi joku sisään, että sellainen paikka. Tämä kaverini eli itse rauhallista elämää ja yritti opiskella no muutti sitten muualle.
Itse asunut täällä vuodesta 2012. Niin, eli palvelut on lähikauppa, posse pupi, multsun kebab ja toi ala-aste kai kunnostetaan. Ei kamalasti siis, mutta kaikki mitä tarvii. Tiedä postilaatikko pissiöistä tai huumehörhöistä mitään, mutta veikkaan että löytyy, koska niitä nyt on kaikkialla.(narkkeja) Ite olen kuitenki tykännyt, koska täällä on rauhallista ja luonto lähellä. Eikä se keskustakaan missään siperiassa asti ole noin 20min pyörällä.
Oon asunu Multsussa kauan(Omistusasunto), Ei oo koskaan ollu mitää ongelmia tai häiriötä. Hervannassa ja Kaukajärvellä oli aina jotain hässäkkää. Ne onki nisti Ghettoja.
ei omaa hyvää mainetta, tampereen slummi.