Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita seksuaalivähemmistöön kuuluvia, joita ärsyttää seta ja pride?

Vierailija
26.02.2026 |

Olen pian 39v täyttävä lesbonainen. Tuntuu että olen aika yksin näiden ajatusteni kanssa, toisaalta exäni oli onneksi samanlainen. 

Eli minua ärsyttää kun seksuaalisesta suuntautumisesta tehdään "numero", ärsyttää kaikki pride-liputus, sateenkaarimessut, sateenkaarikahvilat ja sateenkaarikampaamot. Sillähän vain korostetaan kuinka ollaan erilaisia kuin muut, jos pitää käyttää em. palveluja. 

Minä en ole koskaan kokenut tarvetta korostaa sitä että kuulun seksuaalivähemmistöön, mielestäni olen ihan tavallinen ihminen eikä lesbous ole mikään iso asia elämässäni, vaan ihan tavallinen asia. Johtuuko kenties tästä, että en ole koskaan kokenut minkäänlaista syrjintää tai kuullut pahaa sanaa lesbouteni takia, vaikka asun pienellä paikkakunnalla Pohjois-Pohjanmaalla. 

Luulen että ihmisiä ei niinkään ärsytä itse seksuaalivähemmistöön kuuluvat, vaan se että asiasta tehdään niin iso numero. Milloin kukakin on mediassa julistamassa kaapista tuloaan ja vaatimassa erityiskohtelua. 

En ikinä menisi esimerkiksi sateenkaarikahvilaan, sillä voin käydä ihan tavallisessa kahvilassa koska olen ihan tavallinen ihminen. Minua ei hävetä kertoa että olen lesbo, mutta se on alkanut hävettämään että jos minua kertomisen myötä aletaan pitää jonain seta-friikkinä. 

Minua myös korpeaa se, että sukupuolivähemmistöjen asiat niputetaan yleisesti samaan kategoriaan seksuaalivähemmistöjen kanssa. Kaksi täysin eri asiaa. Itse ymmärrän ja hyväksyn transsukupuolisuuden, mutta tämä uusi ilmiö eli muunsukupuoliset ja kolmannet sukupuolet ovat ihan huuhaata. En halua että minut automaattisesti yhdistetään sukupuolisekoiluun, jota Setakin ajaa. 

Nykyään ei omalla naamalla uskalla somessa ja deittiäpeissä kertoa että on kiinnostunut vain naisista jotka ovat naisia myös biologisesti, heti haukutaan transfoobikoksi jne. 

Onko muita seksuaalivähemmistöön kuuluvia jotka ajattelevat samalla tavalla kuin minä? Olisi mukava jutella. 

Kommentit (95)

Vierailija
1/95 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin asiaa.

Vierailija
2/95 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse hetero, mutta sen perusteella, mitä olen lukenut, et ole yksin. Moni vain ei uskalla julkisesti tuota sanoa, että äänekkäimmät aktivistit eivät leimaa esim transfoobikoksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/95 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun kokemuksesi on ettei sinua ole syrjitty. Saat elää ilman ongelmia. Et voi ymmärtää miksi muut eivät saa. Itse asiassa et edes usko että joku muu voisi saada erilaista kohtelua kuin sinä.  Maailmass on kuitenkin myös niitä joita on kohdeltu eri tavalla kuin sinua. 

Vierailija
4/95 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä! Eikö kaikki seksuaalivähemmistöihin kuuluvat olekaan intersektionaalisia marxilaisia?

Vierailija
5/95 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes samalla ajattelen, mutta käyn kyllä sateenkaarimessussa, mutta muutenkin seurakunnassa

Vierailija
6/95 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulun seksuaalienemmistöön ja ylpeilen sillä joka päivä. Pakotan muutkin palvomaan minua ja tekemään minusta maskotin itselleen oman paremmuutensa mainostamiseen.

Vai niin. Planeetallamme saisi näkyä ja kuulua vain valkoiset heteromiehet ja muut joutaisivat kellariin. 

Vierailija
7/95 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähes samalla ajattelen, mutta käyn kyllä sateenkaarimessussa, mutta muutenkin seurakunnassa

Siis samalla tavalla ...

Vierailija
8/95 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ainakin oksettaa se miten seksuaalivähemmistöt yhdistetään perversioihin ja yritetään tehdä siitä jotenkin normaalia.

Vierailija
9/95 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulun seksuaalienemmistöön ja ylpeilen sillä joka päivä. Pakotan muutkin palvomaan minua ja tekemään minusta maskotin itselleen oman paremmuutensa mainostamiseen.

Vai niin. Planeetallamme saisi näkyä ja kuulua vain valkoiset heteromiehet ja muut joutaisivat kellariin. 

Miksi pitäisi kuulua vain miehet? Mitä väri tähän asiaan liittyy? Nyt en ymmärrä ollenkaan, kyse on seksuaalisuudesta.

Vierailija
10/95 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ainakin oksettaa se miten seksuaalivähemmistöt yhdistetään perversioihin ja yritetään tehdä siitä jotenkin normaalia.

Perversio tarkoittaa valtavirran seksuaalisuudesta poikkeavaa eli seksuaalivähemmistön edustajaa. Tämä on sen sanan virallinen määritelmä.

Vierailija
11/95 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun kokemuksesi on ettei sinua ole syrjitty. Saat elää ilman ongelmia. Et voi ymmärtää miksi muut eivät saa. Itse asiassa et edes usko että joku muu voisi saada erilaista kohtelua kuin sinä.  Maailmass on kuitenkin myös niitä joita on kohdeltu eri tavalla kuin sinua. 

Pakko sanoa edelleen heteron näkökulmasta, että tämä nyky-pride tekee enemmän hallaa seksuaalivähemmistöjen hyväksymiselle kuin edesauttaa sitä.

Vierailija
12/95 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen bi mutta elämäni ei pyöri reiän ympärillä, vaan minulla on muutakin persoonaa. 

Vierailija
13/95 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen. En pidä siitä että nykyään on tapana niputtaa yhteen vähemmistöjä joilla ei ole mitään yhteistä eikä yhteisiä etuja ajettavana. En ole queer enkä sateenkaari vaan lesbo. 

Vierailija
14/95 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen monisuhteinen, mutten halua tuoda asiaa ilmi julkisesti, koska nää aktivistit ym. on pilanneet senkin käsitteen maineen. Lyhyesti: aloin jo kouluiässä ihastumaan useampaan henkilöön kerrallaan, ja monogamiassa kaipasin jotain lisää. En ole pettänyt, en sekoillut epämääräisten tyyppien kanssa tai sotkenut juttuun fetissejä. Tapaamani henkilöt eivät näyttäneet äo80-porukalta, mutta yhden kerran kun menin Setan vertaistapaamiseen, sieltä niitä kyllä löytyi! 

Vierailija
15/95 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää kummastakaan mut ei ne mua oikeasti kyl myöskään mitenkään häiritse. Ei ole mikään pakko mennä niihin paraateihin eikä ottaa osaa toimintaan. Osaan olla homo ilman paraateja ja kerhojakin. Se mikä vituttaa on kakaroille transpropagandan syöttäminen ja se että nykyään yritetään tyyliin joka poikatyttö ja lepakko saada uskomaan että ovat trans sukupuolisia, samoin toki poikien kohalla. Se repii eniten kun markkinoidaan hoitoja pennuille. Aivan sairasta. Mut sitä tekee kyl kaiken maailman tök tök "influenssat" varmasti 1000x enemmän kuin noi setat yms. 

Vierailija
16/95 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä ei ärsytä, jos on samasta sukupuolesta kiinnostuneille suunnattuja juttuja, mutta nykyään kaikki, mihin on liitetty sateenkaari, on niin vahvasti poliittisesti latautunutta. Voisi olla kivakin mennä johonkin tapahtumaan ja ehkä tutustua johonkin, mutta yleensä siellä ollaan valmiita kivittämään, jos ajattelee yhdestäkään asiasta väärin. Odotan vaan jos taivaalta tippuisi järkevä nainen, jonka koko elämä ei ole sateenkaarta ja transaktivismia. 

Vierailija
17/95 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alanuolista päätellen tämä menee nyt palstailijoiden hilseen yli ja lujaa :D

Vierailija
18/95 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alanuolista päätellen tämä menee nyt palstailijoiden hilseen yli ja lujaa :D

Tai sitten voit päätellä, että yrityksesi huumorista ei ollut monestakaan hauska.

Vierailija
19/95 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unohdit mainita lihansyönnin, pitäisi olla "valkoiset lihaa syövät heteromiehet."

Vierailija
20/95 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laittaisin kaikki vähemmistöt leirille.

Ei mulla muuta.

Niinhän se aatu laittoikin. Ja huonosti kävi, nimittäin aatulle

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi