Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Piiskaamisesta. Onko muita jotka ovat saaneet lapsena piiskaa?

Vierailija
03.11.2011 |

En ole omalle äidilleni koskaan siitä puhunut, mutta siskojen kanssa kylläkin ja oman miehen.

Se on sellanen anteeks antamaton teko. Se oli jotakin niin nöyryyttävää ja alistavaa. Oli jatkuvasti pelko et tekee väärin ja saa piiskaa.

Ite joutui monesti hakemaan vihdan ulkoa.

Kommentit (152)

Vierailija
101/152 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olis syytä ottaa käyttöön välittömästi, kun katsoo tuota nyky lasten menoa. Siinä ADHD ym. Häiriökäyttäytymiset karsiutuisi, kun vetelis kuoritulla pajuniemellä persmauksille.

Ei kuule karsiudu, vaan tulee lisäongelmia.  Lopputulos on itsetuntonsa menettänyt, masentunut aikuinen adhd. Tiedän tämän, koska vanhempani ja isovanhempani kokeilivat tuota parannuskeinoa ahkerasti  kunnes aloin lyödä takaisin. 

T. adhd vm 76

Vierailija
102/152 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse saanut piiskaa tai remmiä. Olin kamala lapsi, muistan kuinka rikoin kalliit tavarani ja tein tuhoja myös naapureille, kirosin kuin uittojätkä, pienenä tyttönä. Olisi pitänyt kurittaa. Nyt oma lapsenlapseni on samalainen mutta eipä saa kurittaa, sanaa ei usko eikä ole apua pelikiellosta yms . Toivon, että hänkin muuttuu paremmaksi, hänkin vasta 5 vuotias on. Mieheni sai jopa remmiä mutta ei ole kuulemma ollutkaan siitä pahoillaan, oli ansainnut selkäsaunansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/152 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmasti. Mua ei ole koskaan ruumiillisesti kuritettu, vaikka olen jo keski-ikäinen. Vanhempani uskoivat sanan voimaan ja lempeyteen.

Vierailija
104/152 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain pienenä selkään ja kaikissa muodoissa kuritusta, koska olin hankala kuulemma.

Tein päätöksen pienenä kun aloitin mykkäkoulun niin että vanhempana en koskaan vieraile vanhempieni luona ja he eivät koskaan saa tutustua lapsiini.

Päätös on pitänyt.

Ei hakkaavat vanhemmat tai tukkapöllyä antavat vanhemmat ansaitse nähdä jälkikasvua. En pidä mitään yhteyttä kumpaankaan. Ja hautajaisiin en tule osallistumaan.

He tekivät päätöksensä kasvatusmallillaan tasan neljäkymmentävuotta sitten.

Vierailija
105/152 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

<<  

Sain pienenä selkään ja kaikissa muodoissa kuritusta, koska olin hankala kuulemma.

Tein päätöksen pienenä kun aloitin mykkäkoulun niin että vanhempana en koskaan vieraile vanhempieni luona ja he eivät koskaan saa tutustua lapsiini.

Päätös on pitänyt.>>>

Oikea päätös. Selkäsaunan saanut lapsi on ohjelmoitu tekemään murhan, kun paniikki ja kirvely hellittää, nousee viha ja kostonhimo pahoinpitelijää kohtaan.

Vierailija
106/152 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkäsauna on pahoinpitely, kukaan ei sellaista ole ansainnut.

Vierailija
107/152 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koskaan. 30 luvulla syntyneet vanhempani eivät uskoneet kivikautisiin menetelmiin.

Vierailija
108/152 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen mieliala oli sitten selkäsaunan jälkeen, halusitko pyytää anteeksi ? 

Vierailija
109/152 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 13vuotias jäänyt mieleeni olin Äitin kanssa mökillä kahtestaan peppuani oli kutittanut,kihelmöinyt montapäivää kiukuttelin Äitille Äiti tiesi peppunikutinan kävi hakemassa vitsan tule tänne riisui alapääni paljaaksi otti minut levitetyille reisilleen  katsoin kuinka Äitin käsiliikkui tunsin kuinka vitsan osui pyllylleni Äiti antoi pitkän selkäsaunan nousin sylistä silitin piiskattua pyllyäni oli punainen lantiolla pienet vitsanjäljet Äiti totesi ne häviävät muutamassa päivässä sinäkesänä haittiin monasti vitsa hain itsemyös vielä 16vuotiaana olimme samalla mökillä Äitin kanssa taisimme hakea 5tai6kertaa vitsan oli ihanan hyväolo kun nousinÄitin reisiltä.

Vierailija
110/152 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden kerran ja se oli sen jälkeen kun varastin kaupasta karkkia. Aivan ansaittu. Jäi varastelut siihen.

Vierailija
111/152 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä fyysinen kurinpito on joskus sallittua. Siis en nyt tarkoita mitään hakkausta tai muuta mitä mammat ajattelee vaan vaikka pieni tukistus ja luunappi tjsp.

Vierailija
112/152 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain, olen syntynyt 1975.  Isäni huitoi vyöllä vaatteiden päältä mutta iskut olivat niin kovia että tuntuivat, repi hiuksista, kerran löi kaukosäätimellä päähän ilman mitään syytä. Äitini ei puuttunut tilanteeseen, eikä suojellut jos yritin hakea turvaa . Ollessani 13 annoin sitten takaisin, tulin kotiin ja isä odotti hullunkiilto silmissä vyön kanssa mutta minäpä otin vyöstä kiinni ja lopulta päädyimme käsikähmään. Olin tuolloin jo 176cm ja massaa löytyi, ts. olin läski kun taas isä on noin 165 cm ja laiha joten isä jäi alakynteen.  En tiedä miten pahasti olisi voinut käydä ellei äiti olisi tullut väliin, niin raivosta sokea olin ja purin kaikki vanhat kaunat..

Kun muutin kotoa pois, isä alkoi käydä käsiksi äitiin. Kerran äiti itki asiaa minulle puhelimessa ja sanoin kylmästi ettei ole minun ongelmani.

Vierailija
113/152 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselin vanhoja päiväkirjojani teiniajoiltani olin laittanut kaikki muistiin niiltä kesiltä kun olin Äitin kanssa mökillä päivittäiset tapahtumat löytyi yksityiskohtia 25vuotentakaa jossain vaiheessa14-15 vuotiaana aloin halaamaan Äitiä Vitsan jälkeen,visottaissa vasemmalkätelläni silittelin Äitin paljastaselkää,lantionyläosaa jossain vaiheessa aloimme istua sylikkäin vitsanjälkeen oli helppo hyväillä äitin paljastapintaa koska oli kesäisin mökillä pikkareissa,rintsikoisa joskus vahingossa kun istuin Äitin syliin huulemme kohtasivat suukottelin hellästi tämän jälkeen suukottelimme aina vitsanjälkeen olin saanut 17V kolmasti vitsaa päiväkirjanmukaan.

Vierailija
114/152 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmille suosittelen että ette käytä fyysistä kuritusta lapsille. Jää ikuiset traumat. 

Nyt vanhemmiten ärsyttää ehkä eniten se, että puolustuskyvytöntä lasta hakataan ja tekisi mieli kostaa nyt tasavertaisena. 

Vierailija
115/152 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Jäänyt Mitään Traumoja sain Äitiltä Vitsaa 9Vuotiaasta lähtien 2-4 kertaa vuotessa sain aikuiseksi saakka tai oikestaan vielä aikuisena olin  seitsenäntoista sain vielä pyllylleni Äitin sylissä muutamankerran koivuvitsaa.

Vierailija
116/152 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole saanut koskaan, ja olen aina miettinyt, mitä ihmiset tarkoittavat, kun sanovat, että saivat piiskaa. Että hakattiinko heitä oikeasti jollain vyöllä tms.?

Vierailija
117/152 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsan Saaminen sain Äitiltä vielä isonatyttönä Ei tehnyt pahaa minulle annoin riisua ja antaa.

Vierailija
118/152 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain ohutta Koivuvitsaa Äitiltä 10-17 Vuotiaana aluksi pelkäsin vitsan saantia vastustelin Mutta  ei auttanut Äiti sai minut riisuttua otti reisilleen antoi pikkasen vitsaa muutaman kerran jälkeen opin luottamaan äitiini annoin riisua ja antaa vitsaa taisin olla 12 vuotias kun aloin hakemaan Äitin pyynnöstä itse vitsan ei ollut vasten mielistä yllätyin itsekin aloin pitämään vitsan saannista katsoin olkaniyli kun Äitinkäsiliikkui vitsa tanssi pyllylläni tuntui jopa hyvälle kääntelin pyrtöäni sai annettua landiolle myös monasti ototin tilaisuutta olla Äitin kanssa kahtestaan ja saata vitsaa.

Vierailija
119/152 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti Riisui minut aina ei antanut isonakaan itseni riisua olimpa farkuissa,hameessa Äiti riisui minut navasta alaspäin kokonaan vielä 17 vuotiaana riisui aina hellästi ei olut koskaan hätäinen otti reisilleen antoi hiljalleen vitsaa loppua kohti tahti tiheni piti kätellään lantiostani pysyin sylissä minulle tuli hyvä olo vitsomisen jälkeen.

Vierailija
120/152 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut. Piiskaaminen itsessään ei ollut traumatisoivaa. Usein en vain tiennyt mistä syystä remmi viuhui. Ja se oli kamalaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän