Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Piiskaamisesta. Onko muita jotka ovat saaneet lapsena piiskaa?

Vierailija
03.11.2011 |

En ole omalle äidilleni koskaan siitä puhunut, mutta siskojen kanssa kylläkin ja oman miehen.

Se on sellanen anteeks antamaton teko. Se oli jotakin niin nöyryyttävää ja alistavaa. Oli jatkuvasti pelko et tekee väärin ja saa piiskaa.

Ite joutui monesti hakemaan vihdan ulkoa.

Kommentit (152)

Vierailija
141/152 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vitsan saaminen pyllylle ole pahasta sain lapsena vitsaa ja remmiä Isältä .Nykyäänkin saan yhdeltä 75v ankaralta herralta olen 64v m

Vierailija
142/152 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kiltti  ja ujo,  mutta välillä villimpi puoli tuli esiin,  kuten kaikilla lapsilla.  Sitten tanssitettiin Koivuniemen Herraa tai paukutettiin nahkaremmiä persuksilla. En ollut ensimmäinen pahanteossa,  yleensä olin joukon jatkona ja jäin aina kiinni kun olin kömpelö ja hidas vamman takia. Siksi vanhemmat saivat väärän kuvan luonteestani ja sain sen häirikön maineen heidän/sukulaisten/naapuruston  mielissään. En mikään enkeli ollut,  tein todella tyhmiä ja vaarallisiakin juttuja(tai lähinnä meinasin tehdä toisten yllyttämänä, mutta äiti tai muu aikuinen sattui juuri tulemaan paikalle.  Välillä tuntui että äiti odotti nurkan takana sitä hetkeä kun oli minun  vuoro).  Ne kerrat kun todella ansaitsin selkään voi laskea kahdella kädellä ja ne menivät yli pahasti.    Lähempänä 100 kertaa päästiin.  Suurin osa keveitä mutta rajuja välillä.        

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/152 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut piiskaa enkä tätä koskaan anna vanhemmilleni anteeksi.

Kaksi niin tekopyhää ja narsistista ihmistä kuin olla ja voi. Ovat olevinaan niin paljon parempia ihmisiä, tietävät kaikesta kaiken, tuntevat kaikki, korostavat itseään, joka käänteessä eikä myönnä omia virheitään. Kertoilevat ja kerskailevat aina kuinka "kaksi työläistä rakensi duunarin palkalla talon", kuinka käytiin lapsena kerhoissa ja vietiin lapsia uimaan - yeah right, rahaa oli kuin roskaa mutta lapsiin ei rahaa käytetty, eikä itseensä, ainoastaan "pahan päivän varalle". ....noh, ompahan minulla perintörahat odottamassa, kivusta ja särystä ja traumoista joita vanhempani ja veljeni aiheuttivat. 

Veljeni alkoi narkkaamaan 13 kesäisenä. Varasteli tämän tästä kotoa. Isäni antoi aina aikamääreen mihin mennessä pitää olla totuus kerrottu kumpiko on varastanut, minä vai veljeni. Koskaan en kotoa varastanut joten täten se oli veljeni. Kuollut jo tänä päivänä. En mennyt hautajaisiin enkä anna tätä anteeksi hänelle että pilasi paljon lapsuudestani ja sai vanhempien vihan kääntymään myös minua kohti.  Muutaman  kerran myös heräsin yöllä siihen että veljeni oli sänkyni vieressä penis pystyssä. Se onkin sitten toinen juttu. 

Vasta aikuisena olen ymmärtänyt miten paljon tästä kärsin ja miten huonoja vanhempia vanhempani olivat. Itsellä kolme lasta eikä tulisi pieneen mieleenkään kajota heidän koskemattomuuteensa. Nyt vasta pystyn ymmärtämään miten kauniin talon sisällä asui perhe jossa ei onnea näkynyt, vanhemmat riitelivät, lapsista ei pidetty henkisellä tasolla huolta, ulospäin kaikki oli kulissia. Vielä tänäkään päivänä vanhempani eivät ole pystyneet kertomaan ihmisille että veljeni käytti huumeita vaan selittelevät "sydänkohtausta". 

Näin minä, kaunis, kolmen lapsen hyvinvoiva äiti, joka on koulutettu, pidän itsestäni huolta, olen onnellisessa avioliitossa mietin että miten pystyinkään kokoamaan itseni tuon kauhean kulissin jäljiltä.

Vierailija
144/152 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain Vitsaa En pelännyt vitsaa tai hävennyt sen saantia Äiti ei peloitellut vitsalla varoitti monasti ehkä liinankin pitkään ennen kuin otti vitsan käyttöön ensimäiset kolme vitsan saantia Äiti joutui Riisumaan minut väkisin hellästi mutta varmoin ottein pyllypaljaaksi pikkasen vitsaa pyllylleni opin luottamaan Äitiin annoin riisua menin syliin ottamaan vitsaa pikkuhiljaa aloin itse hakemaan vitsan Äitin pyynnöstä vielä teini ikäisenä hain vitsan Annoin Äitin Ropsutella pakaroilleni teki ihanhyvää minulle ei jäänyt Traumoja.

Vierailija
145/152 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hei! Tänään kävi aika hassu juttu. Kun olin koulussa, tein vahingossa pienen virheen opettajan huomaamatta. Päivän päätteeksi, kun kaikki lähtivät jo kotiin, opettaja huomasi virheeni ja kutsui minut luokseen. Hän näytti pettynyttä ja kysyi, miksi en ollut korjannut sitä aikaisemmin.

Jotenkin tunsin itseni syylliseksi, vaikka olin unohtanut virheen. Opettaja päätti antaa minulle selkäsaunan perinteisen tyylin mukaan. Hän varoitti, että se olisi oppitunti, josta en unohtaisi. Hän ei ollut vihainen, vaan halusi vain osoittaa, että tekoillamme voi olla seurauksia.

Vaikka en ollut aiemmin saanut selkäsaunaa, päätin ottaa sen vastaan kuin aikuisetkin joskus ottavat vastuun teoistaan. Opettaja antoi selkäsaunan hyvin harkitusti, eikä se ollut kivulias tai loukkaava. Sen sijaan tuntui siltä, että hän välitti ja halusi auttaa minua oppimaan virheistäni.

Vaikka selkäsauna oli varmasti nöyryyttävä kokemus, ymmärsin opettajan tarkoituksen ja päätin korjata virheeni jatkossa nopeammin. Enkä voinut olla tuntematta kiitollisuutta siitä, että opettajani välitti minusta tarpeeksi opettaakseen minulle tämän elämän oppitunnin."

Vierailija
146/152 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti piiskasi risulla jatkuvasti. Muistan vitsan keittiön oven karmissa seuraavaa piiskausta odottamassa. Piiskaus jatkui, kunnes pyysin tekoani anteeksi. Piiskasmisen syitä muistan vain yhden ja sen kerran koen oikeutetuksi.

Olin koulussa, kun laskin, etten ole saanut selkääni viiteen päivään. Piiskaaminen loppui, kun sain vitsan revittyä äidin kädestä pois ehkä n 10V. Muistan, miten kintut ja reidet punaisilla makkaroilla itkin kipujani peiton alla. Aikuisena olen asiasta keskustellut serkkujeni kanssa. He eivät tienneet asiasta mitään.

Myöhemmin kerroin äidille tämän. Rupesi itkemään. Säikähdin. Pyysin anteeksi, että olin antanut hänelle aihetta lyömiseen. Äiti ei sanonut mitään.

Piiskaaminen loppui, mutta henkinen eristäminen ja kaltoinkohtelu jatkui kuolemaansa asti. Kerran kysyin häneltä, miksi on suhtautunut minuun aina erilailla kuin muihin? Sanoi lukeneensa jostain, että ominaisuuksia, joita ei itsessään hyväksy, ei hyväksy toisessa. Kysyin, mitkä ne ominaisuudet minussa ovat, joita et hyväksy itsessäsi? En saanut vastausta.

Nyt olis uteliaisuutta kaivautua äidin pään sisälle ja katsoa, miltä siellä näyttää, mut se on jo myöhäistä.

Vierailija
147/152 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut lapsuudessani kolme kertaa selkääni 80luvulla ja kaikki oli ansaittuja. Olen yksinhuoltaja äidin kasvattama ja minulla oli hyvä ja onnellinen lapsuus. Kovin selkäsauna tuli kun jäin kiinni 13vuotiaana myymälä varkaudesta, silloin nahkaremmi lauloi varmaan puolituntia ja minä ulvoin kuin pikku lapsi. Oli pylly ja reidet mustelmilla sen käsittelyn jälkeen. Olin ansainnut kyllä sen täysin enkä ole siitä katkera.

Vierailija
148/152 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen myös yh-äidin kasvattama. Aika samanlainen tarina kuin edellä; vakavasta asiasta kärähtäminen ja silloin äiti otti nahkahihnan. Olin 13v, äitini 30v, ja urheilullinen auktoriteetti, ei auttanut vastustelut. Sain 2 minuuttia aikaa riisua täyden vaatetuksen (olin tullut kotiin talvitamineissa) kokonaan pois mutsin edessä, omassa huoneessani. Mutsi katsoi tiukka, tiukka ilme kasvoillaan, remmi kädessä...T-paitaa ei käskenyt kuitenkaan riisumaan....eipä ollut mikään perinteinen selkäsauna, vaan minun piti mennä selälleen ja remmi alkoi "laulaa" etureisilläni, joita yritin kädellä tietenkin suojata. Mutsi oli niin kiero, että hänellä oli myös pajun tms. oksa, jonka nappasi jostain käteensä ja aina kun suojasin reisiä, niin napakka isku tuli sormille, siihen loppui suojaukset. Kipu oli tietenkin kova, se kai on sanomattakin selvää, mutta pahinta oli nöyryytys, kun mutsi käski: "vedä se esinahka päälle" (en kyllä tiedä, miksi se oli edes takana..., mutta silloin pelkäsin, että jos remmi tai vitsa osuu genitaaleille). Eil pelko ja häpeä pahin....

Vierailija
149/152 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatu on. Äiti antaa edelleen selkään silloin tällöin, vaikka olen jo aikuinen. Varmuuden vuoksi kuulemma.

Vierailija
150/152 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole omalle äidilleni koskaan siitä puhunut, mutta siskojen kanssa kylläkin ja oman miehen.

Se on sellanen anteeks antamaton teko. Se oli jotakin niin nöyryyttävää ja alistavaa. Oli jatkuvasti pelko et tekee väärin ja saa piiskaa.

Hain monasti vitsan valmiiksi Äiti piiskasi kahten kesken en pelännyt vitsan saantia äiti riisui hellästi sain pyllylle pikkasen vitsaa tirautin pikku itkun 10-13V sain usein vitsaa 16 vuotiaana sain viimeisen piiskauksen vitsa sopi minun kohtalleni hyvin mulla oli hyvä äiti.

16 vuotiaana vitsaa ? ? Ei ole todellista ?.🙄

Vierailija
151/152 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hain monasti vitsan valmiiksi Äiti piiskasi kahten kesken en pelännyt vitsan saantia äiti riisui hellästi sain pyllylle pikkasen vitsaa tirautin pikku itkun 10-13V sain usein vitsaa 16 vuotiaana sain viimeisen piiskauksen vitsa sopi minun kohtalleni hyvin mulla oli hyvä äiti.

16 vuotiaana vitsaa ? ? Ei ole todellista ?.🙄

Mitä kummallista siinä on minä sain piiskaa 17 vuotiaana

Vierailija
152/152 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

17 vuotiaana? Miltä tuntui saada piiskaa sen ikäisenä? Kuka sinua piiskasi? Oletko nainen vai mies?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi