Miten saan itseni kasaan? Mies jätti aivan yllättäen ja selittelemättä
Olo on kuin joku olisi iskenyt ilmat pihalle. Mies ei tullut kotiin työreissun jälkeen, vaan soitti, että on hotellissa miettimässä asioita ja todennäköisesti ei enää palaa kotiin. Olen itkenyt, huutanut ja raivonnut, mutta mies ei ole suostunut antamaan mitään selitystä, on vain sanonnut, että haluaa olla rauhassa. Lapsille olen sanonnut, että isän pitää olla pitempää matkoilla. Todella vaikeaa on pitää yllä normaalielää lasten takia. Pelkään, että romahdan. Minusta meidän avioliitossa ei ole mitään vikaa. Viime kesänä saatiin pystyyn kaunis talo ja ollaan puhuttu kolmannesta lapsesta. Parisuhteelle olisi tietysti voinut olla enemmän aikaa, mutta ei viime talvi siinä suhteessa ihan toivotonta ollut, kun ei enää ollut rakennushässäkkää. Onko miehellä vain joku " vaihe" ? Mitä ihmettä minun pitäisi tehdä?
Kommentit (115)
" Miehelle ei saa antaa liikaa aikaa " irtaantua" perheestään, ellei kyseessä sitten ole ns. lopullinen ero."
Vähän aiheen vierestä, mutta kyllä paras keino hankkia mies itselleen, on mustasukkaiseksi tekeminen. Kaksi vuotta leikin aikoinani kissaa ja hiirtä yhden suuren ihastukseni kanssa. Ei toiveistani huolimatta koskaan seurusteltu, mutta vietettiin usein öitä yhdessä ja sähkö välillämme oli käsinkosketeltavaa. Mies ei kuitenkaan halunnut seurustelusuhteeseen. Sitten tapasin nykyisen mieheni ja siitä lähtien (jo 5 vuotta) tämä ko. heppu on yrittänyt lyödä kiilaa rattaisiin ja saada minut itselleen muistuttelemalla " vanhoista hyvistä ajoista" . Seurustelee tosin nyt itsekin, mutta silti. Otti varmaan niin rankasti itsetunnolle, kun toinen mies otti ja vei.
Miksi kaikki tolkuttaa että mies olisi rakastunut? Avioliitto ja perhe ja rakkaus on niin paljon enemmän kuin satunnainen ihastuminen, että mikään ihastus työpaikalla ei mene sen edelle jos mies ehtii miettiä mitä menettää. Ihastus johtuu siitä että on ehkä ollut tylsää, rankkaa, etäistä, tuntee itsensä vanhaksi, haluaa olla ihailtu ja haluttu. Haluaa takaisin sen vaimonsa -huomasitteko, hän on ihastunut naiseen joka muistuttaa OMAA VAIMOA sellaisena kuin tämä on ILMAN VELVOITTEITA. Kuka emme sellaista haluaisi? Mieshän selvästi kaipaa vaimoaan, aikaa kahden tämän kanssa, keskustelua muustakin kuin lapsista.
Ap, kutsu miehesi lyhyelle lomalle kanssasi, ilman lapsia. Sano että et odota mitään, et syytä mitään, sano että siellä olisi aikaa puhua rauhassa. Muista että teidän tarkoitus ei ole ottaa sitä toista naista " mukaan" sinne lomalle. Sillä toisella naisella ei ole merkitystä, vain sillä mitä varmasti toisianne kohtaan tunsitte.
Sinulla ei ole sillä vaikka viikonloppuhotellilomalla mitään menetettävää. Viettele miehesi, ottakaa vaikka elämänne lärvit jos se saa teidät puhumaan ja rakastelemaan. Sinulla on kaikki voitettavana eikä mitään menetettävänä. Suhtaudu häneen kuin rakastajaan. Älä hyvä ihminen nyt nosta käsiä pystyyn jonkun satunnaisen naisen edessä. Teillä on miehesi kanssa mahdollisuus vielä vaikka mihin kun selviätte tästä.
66
jos siinä ei mieti toisen kerran niin ei sitten missään.
66
heti hakemaan eroa, että mies näkee sinun olevan tosissasi. Soita lastenvalvojalle aika ja ilmoita miehelle, että silloin mennään keskustelemaan tapaamisista. Niitä sovittuja aletaan sitten heti noudattamaan. Miehelle ei nyt kannata antaa mitään aikalisää vaan kunnon kyykytys päälle. Sanot myös, että kotiin ei olisi mitään tulemistakaan, sekin tekee hotellissa kököttämisen tylsemmäksi. Jos nyt missään hotellissa edes on.
Tietysti jos haluat eron niin hae sitä. Mutta mitä kauemmin miehellä menee päästä " irti" sitä kauemmin hän ehtii vielä katua. Jos hänet nyt heittää kassien kanssa uuden naisen luo niin siitä ei hyvä seuraa, ei hän sieltä takaisin tule.
Vierailija:
Tietysti jos haluat eron niin hae sitä. Mutta mitä kauemmin miehellä menee päästä " irti" sitä kauemmin hän ehtii vielä katua. Jos hänet nyt heittää kassien kanssa uuden naisen luo niin siitä ei hyvä seuraa, ei hän sieltä takaisin tule.
Mitä se semmoinen on, että mies saa breikkiä lapsistaan, jotta pääsee uuttaa pesää rakentamaan? Ei hyvää päivää. Mies hoitakoon osuutensa perheensä arjesta ja antakoon jätetylle vaimolle aikaa palautua shokista.
Teidän miehen joka kertoi että oli jo päättänyt lähteä kun sitten vietti vielä iltaa lasten kanssa. Leikki ja auttoi läksysissä. Sanoo nyt jälkeenpäin että silloin tajusi että tekee näitä asioita ehkä viimeistä kertaa ennen kuin hajottaa perheen. Päätti jäädä ja yrittää vielä lasten takia.
Tuosta päätöksestä on nyt yli 20 vuotta ja lapset lähteneet aikaa sitten ja edelleen ovat naimissa ja tasapainoisimpia aviopareja joita tiedän.
Isä meni suoraa päätä uuden naisen luo, on ollut sillä tiellään jo 25 vuoitta!
Eli jos haluat miehen pitää älä heti laita eroa vireille, vaan vaadi hoitamaan lapsiaan ja yritä keskustella jos mahdollista (kunhan ensin rauhoitut!)
Mä en itse jäisi kyllä tuollaisen ukon perään ruikuttamaan! Pihalle vaan ja kylmästi. Saat**an lapsellinen, itsekeskeinen paska! Hänellä on varmaan " tosi vaikeeta" tällä hetkellä, kun viettää kahdenkivaa uuden naisensa kanssa. Työkaveriin on varmasti suhde ollut jo pitemmän aikaa - ei kai kukaan ihastumisen takia avioliittoa aja karille. Varmasti ei ole edes hotellissa nyt vaan sen toisen naisen luona.
Voimia Ap! Kyllä sä pärjäät! Sun ukkos on täysi luuseri.
Vaikeita, vaikeita juttuja. En osaa tämän enempää neuvoa, VOIMIA AP!
Ymmärrän sinua, jonka isä on kyseessä, ettet hänessä näe vikaa, mutta yleensä tuollaisista miehistä ei maksa vaivaa taistella. Tulee häntä koipien välissä kuitenkin ja sitä helpommin, mitä jyrkemmin olet sitä vastaan.
Jos miehesi ei pidä sinua enää yhtä kiinnostavana kuin nuorempana, johtuu se varmasti siitä, että hän ei ole sitä enää itsekään. Puolisot peilaavat toisiaan. Sano miehellesi, että hän voi jatkaa miettimistä kotona, mutta hänellä ei ole minkään valtakunnan oikeutta häipyä lastensa luota. Entä jos sinä haluaisit lähteä mietiskelemään? Entä jos te haluaisitte tehdä sen yhtäaikaa? Lupaa miehellesi sopuisa ero, jos hän suostuu ensin parisuhdeterapiaan ja työstämään teidän olemassa olevaa suhdettanne parhaansa mukaan. Mikäli hän vuoden päästä on yhä samaa mieltä, on sinulla ainakin ollut aikaa sopeutua muuttuvana elämäntilanteeseen. Kohtuullista, eikö? Vuosi on lyhyt aika miehellesikin odottaa, jos sen jälkeen alkaa onni ja autuus.
Mummu hoitamaan lapsia, ja te menette jonnekin tuulettamaan itseänne ja suhdettanne.
Istutte alas juttelemaan, ja selvittämään asioita kahdestaan ilman muita häiriöitä. Kun aikaa on riittävästi, niin voitte kiihkottomasti käydä asiota läpi. Tottakai muutamat tunteenpurkaukset tulevat pintaan, mutta käytte silti ajan kanssa läpi kaikki itsellenne ja lapsillenne tärkeät asiat.
Viikonlopun päätteeksi teette päätöksen jatkosta. Oli se sitten jatkaminen yhdessä tai pitää etäisyyttä. Sovitte samalla säännöt ja teette suunnitelmat arjen pyörittämisestä.
Huonoin tapa on pistää ukko pihalle ja ero vireille ilman selityksiä! Teidän täytyy ehdottomasti keskustella asiat läpi, jotta niistä voi päästä joskus ylitsekin.
Vierailija:
Mummu hoitamaan lapsia, ja te menette jonnekin tuulettamaan itseänne ja suhdettanne.Istutte alas juttelemaan, ja selvittämään asioita kahdestaan ilman muita häiriöitä. Kun aikaa on riittävästi, niin voitte kiihkottomasti käydä asiota läpi. Tottakai muutamat tunteenpurkaukset tulevat pintaan, mutta käytte silti ajan kanssa läpi kaikki itsellenne ja lapsillenne tärkeät asiat.
Viikonlopun päätteeksi teette päätöksen jatkosta. Oli se sitten jatkaminen yhdessä tai pitää etäisyyttä. Sovitte samalla säännöt ja teette suunnitelmat arjen pyörittämisestä.
Huonoin tapa on pistää ukko pihalle ja ero vireille ilman selityksiä! Teidän täytyy ehdottomasti keskustella asiat läpi, jotta niistä voi päästä joskus ylitsekin.
Kuka nyt tulisi jonnekin nettiin raportoimaan parisuhdeongelmiaan lähes reaaliajassa?
Olen minäkin kokenut lähipiirissä tapauksen. En ikinä olisi miehestä uskonut. Hyvin meni, matkailivat yhdessä, julistivat ääneen samaa arvomaailmaa jne. Yhtäkkiä mies otti ja lähti ilman mitään selityksiä. Ei ole tavannut lapsiakaan sen jälkeen. Minä olen se lapsi. Oli kyllä aivan käsittämätöntä. Minulle joka varmasti olin täysin viaton, ei annettu selitystä. Oli toinen nainen töistä.
Uskon, että kukaan ei voi koskaan tuntea toista ihmistä.
Miten sitä voi hoitaa paremmin, kun ei ole syytä, miksi hoitaa enemmän???
että kun ap pyörittää arkea, mies " lepäilee" hotellissa ja hoitaa koko ajan suhdetta uuteen ihastukseensa. Ei kai kukaan ajattele, että mies hotellissa räytyy ja miettii tekosiaan ja tulevaisuuttaan perheensä kannalta? Ilman muuta lapsilla on oikeus tavata isäänsä ja isällä on velvollisuus hoitaa lapsiaan aivan kuten ennenkin. Mihinkään mustasukkaisuttamiseen en ihan näe tarvetta, mutta siitä olen samaa mieltä, ettei ap:n pidä alkaa ruikuttaa, vaan käyttäytyä niin kuin hänenlaisensa fiksu nainen käyttäytyy. Miehelle ei saa antaa liikaa aikaa " irtaantua" perheestään, ellei kyseessä sitten ole ns. lopullinen ero.