Miten saan itseni kasaan? Mies jätti aivan yllättäen ja selittelemättä
Olo on kuin joku olisi iskenyt ilmat pihalle. Mies ei tullut kotiin työreissun jälkeen, vaan soitti, että on hotellissa miettimässä asioita ja todennäköisesti ei enää palaa kotiin. Olen itkenyt, huutanut ja raivonnut, mutta mies ei ole suostunut antamaan mitään selitystä, on vain sanonnut, että haluaa olla rauhassa. Lapsille olen sanonnut, että isän pitää olla pitempää matkoilla. Todella vaikeaa on pitää yllä normaalielää lasten takia. Pelkään, että romahdan. Minusta meidän avioliitossa ei ole mitään vikaa. Viime kesänä saatiin pystyyn kaunis talo ja ollaan puhuttu kolmannesta lapsesta. Parisuhteelle olisi tietysti voinut olla enemmän aikaa, mutta ei viime talvi siinä suhteessa ihan toivotonta ollut, kun ei enää ollut rakennushässäkkää. Onko miehellä vain joku " vaihe" ? Mitä ihmettä minun pitäisi tehdä?
Kommentit (115)
Näet, lähteekö mies yhdessä jonkun kanssa ja mihin suuntaan menee.
Jos on, niin saisit ainakin aloittaa surutyön kunnolla. Onhan tuollainen epätietoisuus aivan hirvittävää. Mielestäni voit vedota myös miehen tunteisiin, isähän hylkää käytöksellään lapsensa. Saisitko ketään läheistäsi luoksesi muutamaksi päiväksi, kaipaat varmasti käytännön apua arjen pyörittämisessä. Toivon sinulle ja perheellesi kaikkea hyvää, tämäkin asia on vain elettävä läpi.
90 % näistä avauksista valittaa miten ukko on paska, laiska, tunteeton, ja vaikka mitä.... ja loput 10% valittaa sitten sitä kun ukko lähti tai kävi vieraissa???
Onko miehesi talousasioiden kanssa tekemisissä, jos on joutunut kiinniotetuksi rikosepäilyn vuoksi ja sitä ei uskaltanut kertoa.
Kavallus ?
Ykkösepäilys on toinen nainen, se on se tavanomaisin eron syy.
" Tavallinen mies ei jätä perheen mukanaan tuomaa statusta ja sen mukavuuksia, ellei hänellä ole jotain erityistä syytä.
Mies viihtyy kyllä haileammassakin parisuhteessa. Uskon, että miehelläsi on toinen nainen tai hän miettii sen mahdollisuutta. "
Siis sillä on ihan varmasti joku toinen. Itsellä ihan samanlainen tilanne koettuna. Oltiin juuri muutettu uuteen kotiin ja pieni lapsi jne. ja tuntui ihan uskomattomalta ja en millään halunnut vounut uskoa sitä miehestä, mutta niin vain oli.
Täälläkin asiaa joskus puitiin ja kun ensimmäiset alkoivat veikkaan toista naista, olin itse ihan toista mieltä. Mutta mies ei muutu yhtäkkiä ja halua muutosta ellei joku toinen jo valmiina turvaamassa - niin se vain valitettavasti on. Voimia sinulle kyllä tulet selviämään, ensi keväänä olet jaloillasi ja näet kaiken jo eri tavalla (eli kauan siihen menee) mutta selviät kyllä.
Täysin samanlaisen tempun teki isäni silloin, kun minä olin pieni. Ei siis kotiutunutkaan työmatkalta. Muutti samantien toisen naisen luo. Äitini selvisi vuosien kuluessa hienosti ja sain hyvän lapsuuden. Olen erittäin pahoillani puolestasi!
Ei tuollaista voi hyväksyä,pelkuriukko!
Vierailija:
En todellakaan näe syytä epäillä, että tähän liittyisi mitään toista naista. Mieheni on viihtynyt vapaa-ajat sen verran hyvin kotona. Siksi tätä tilannetta onkin niin vaikea käsittää.
Mulla oli tuo ihan sama juttu. Töissä ei muita naisia ja vapaa-ajat mun kanssa kotona.
Viihtyi vaan tosi paljon netissä. En siitäkään osannu olla huolissani. Sieltähän se uusi nainen oli sitten löytynyt jonkun chattailupalstan tms. välityksellä.
Lähtö tuli kuin salama kirkkaalta taivaalta ja kovin kummosia selityksiä ei herunut. Eikä minkäänlaista halua selvittää asioita ja laittaa suhde kuntoon.
Meille oli tullut se klassinen suhteen etääntyminen. Ei mitään riitoja eikä muuta sellaista. Minun nähdäkseni suhde olisi saatu toimimaan, jos toisella osapuolella olisi ollut siihen halua. Mutta, kun uusi oli jo katsottuna, niin minkäs teit.
Tämä uusi onni paljastui vasta, kun omaisuus oli lopullisesti jaettu. Siihen asti minäkin olin aivan varma, että uutta ei ole. Minä hölmö uskoin exän vakuuttelut siitä.
Tämän uuden kanssa menivät sitten naimisiin todella vauhdilla ja nyt heillä on jo muutaman kuukauden ikäinen vauva.
Mutta, sinun tilanteeseen palatakseni. Kyllä siitä selviää, vaikka tiukkaa se tekee. Päivä päivältä helpottaa. Kannattaa hakea ammattiapua, minulle se toi apua.
Tässä parikin ihmistä on ehdottanut, että ap lähtisi miehen kanssa kahdestaan lomalle ja viettelisin äijän jne...
Kuinka paljon naista pitää oikein nöyryyttää! Ensin mies pettää, jättää ja jättää lapset naisen hoidettavaksi hoidellen samalla uuttaan jossain " hotellissa" , ja sitten tämän naisparan pitäisi vielä yrittää VIETELLÄ mies takaisin??!! Argh!
Helvettiin tollaset mielipiteet. Ja miehet. Ei tuu kestään uuskaan suhde, tai ei siitä hyvää tuu tollasen alun jälkeen kun on lapset ja kaikki. Syyttäköön itseään sitten, ei tarvii mulle tulla itkeen " niisk, pilasin elämäni ja lopulta rupesin dokaamaan, saisko vuokraan rahat, voi voi kun kaduttaa" ...
ei ole henkilökohtaisesti vastaavasta tietoa, muat seurasin siskoni avioliiton viimeistä taistelua. Mies petti (rakastui/ihastui toiseen naiseen9 ja kaikki tulivat siskolleni yllätyksenä. Hän kuvitteli normaalin perhe-elämän ja seksintäyteisen avioliiton riittävän miehelleenkin, mutta toista ei voi omistaa eikä ikinä läpikohtaisin tuntea.
He kyllä yrittivät paikkailla liittoaan ja kävivät mm. kahdestaan etelässä ilman lapsia, mutta loma meni kuulemma ihan perseelleen. Sisko kertoi voineensa henkisesti niin pahoin pettävän miehensä takia ettei loma todellakaan ollut mitään kivaa katsellaan nähtävyyksiä, otetaan viiniä ja keskustellaan sivistyneesti lomailua. Vaan lähinnä siskoni oli tuntenut epätoivoa ja kauhua siitä, että lapset saavat rikkinäisen kodin.
Harva liitto kai pettämisestä yli pääsee, vaan lopullinen ero lykkääntyy vuodella parilla, jos yhdessä halutaan yrittää ja jatkaa. Lopulta parin vuoden kuluttua todetaan ettei anteeksi voi antaa ja ukko pihalle. Jos toinen ei halua jatkaa, niin ei siitä liittoa pidetä yksin kasassa. Ketään ei myöskään voi pakottaa puhumaan asioita selviksi vaikka se kuinka helkatin epäreilulta ja väärältä tuntuu.
Kaikenkaikkiaan paskamaista ja niin tätä päivää, että ihastutaan ja perhe hajoaa siinä sivussa:(
Kirjoitit täsmälleen myös minun perheeni tarinan!! Ap, ei miehesi ole hotellissa. Usko pois.
vaan yrittaisin selvita itsekseni tai vanhempieni avulla. En tieda kuinka hauskaa olisi lahtea tyttojen kanssa ulos - se tuntuu keinotekoiselta. Mielummin menisin parhaan ystavani luokse ja puhuisin ja yrittaisin selvitella paatani. Pyytaisin vanhempiani lastenvahdiksi. Lahtisin suunnittelemaan elamaa eteenpain ilman miesta. Pyytaisin miehen hakemaan tavaransa. Olisin avion ja rehellinen lapsilleni ja kertoisin miksi olen surullinen. Tuon mehen kaytos on niin lapsellista ja vastuutonta etta miettisin uudestaan haluanko tuollaista miesta? Tiedan etta tuskallista on ja ei eroa saisi liian helposti tehda, mutta rajansa miehenkin toimilla. Kukakohan on teini? se mies tietysti. Antaa menna uuden naisen kanssa...jos kerran haluaa. parempia miehia on muuallakin. Aina ei voi ajatella mika olisi lasten parasta. Mies teki paskan tempun ja siita karsii aiti ja lapset - ja mieskin lopulta. Voimia itsenaistymiseen!
En tajua, miten tämä voi olla totta ja miksi en ole tajunnut mitään. Mies soitti lapsille tänään ja suostui puhumaan minunkin kanssa. Osittain täällä saamieni vastausten takia kysyin, liittykö tähän toista naista. Mies totesi, että puhutaan myöhemmin. Hän ilmaantui kymmenen aikaa tänne ja sanoi, että meidän pitäisi jutella. Mies tunnusti, että on ihastunut toiseen, mutta vannoi, ettei ole pettänyt minua. Hän ei suostunut kertomaan, kuka hänen ihastuksensa on. Toisaalta hän väitti edelleen rakastavansa minua, toisaalta taas sanoi, että minun kanssani tulee tunne, että " tässäkö tämä nyt olikin" . Olen aivan sekaisin - sisällä kouhuu, mutta yritän olla järkevä. Olen jotenkin ihan varma, että se ihastus on joku miehen työpaikalta enkä olenkaan tiedä, voiko mieheen luottaa siinä, että mitään ei muka ole tapahtunut. Nyt mies on painunut takaisin hotelliin - tai sen naisen luokse, enhän minä sitä tiedä! En ikinä, ikinä, ikinä olisi uskonut tätä miehestäni!!!
Ehkä on parempi, että tilanne on alkanut selkenemään. Tarkoitan siis, että mies on edes jotenkin avannut sanaisen arkkunsa ja selittänyt jotakin.
Ihastuksia on itse kullakin suhteen aikana, mutta on eri asia, toimiiko niiden suhteen vai ei. Nähtävästi miehesi kamppailee nyt sen asian kanssa, että jatkaako kanssasi vai haluaako tavoitella sitä toista. Kävi miten kävi, selviät tilanteesta varmasti! Nyt kaikki on sekaisin, mutta selvitelkää asiaa ja yrittäkää päästä jonkinlaiseen ratkaisuun.
Ei kukaan mies häivy kotoaan pelkän ihastuksen takia.
tai kahteen viikkoon ette soittele, mutta sen jälkeen puhutte ja miehesi pitää kertoa mikä tuli ja mikä silloin on tilanne.
Lapsille pitää varmaan sopia soittoajat siksi ajaksi..