Kolestrolilääkkeet, suurin huijaus?
Mitä soopaa! Tottakai lääkefirmat ja heidän myyntimiehet, suomalaiset lääkärit haluavat porukan syövän näitä vauvasta hautaan!
Miksi muuten suomessa on alhaisempi kolestroliraja kuin Ruotsissa? Kuka lobbasi?
https://www.is.fi/terveys/art-2000012096810.html?utm_medium=alsoreadthe…
Kommentit (10)
Hyvä, että tyhmimmät jättävät lääkkeet syömättä ja pääsevät ennenaikaisesti hautaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne mulla on tehonnu ihan hyvin. Oon 31v ja mun kolesteroli oli 6,9 ja nyt se on alle 3.
Sama, mulla oli 6.6 ja nyt alle 4.
Miten niin huijaus? Eikö ne tehonneet sulla?
Älä usko netin foliohattuja ja ideologisesti kovarasvaisia. Myös moni lääkäri syö kol.lääkkeitä ja haluaa pitää arvonsa mahdollisimman hyvinä. Ne ovat halpoja peruslääkkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne mulla on tehonnu ihan hyvin. Oon 31v ja mun kolesteroli oli 6,9 ja nyt se on alle 3.
On mullakin tehonnut. Aloin lopulta käyttää vaikka ihan sairaalan kardiologi suositteli ensisijaisesti elintapamuutoksia. Ruokavalio ei auttanut ja julkinen sanoi etteivät mittaile arvojani ellen aloita lääkitystä. Ikävä kyllä vetensokerini on alkanut nousta statiinin myötä. Kakkostyypin diabetesta en halua.
Mun kolesteroli oli 5,4 ja lääkäri halusi aloittaa lääkityksen. Syön terveellisesti ja liikun. Yleensä suvussani kolesteroli huitelee 11-12 välillä. En aloittanut lääkitystä, kun katsoin Finnriskin riskiarvion, kohdallani se on pari prosenttia. Jos riski olisi vaikka 50% lääkitys olisi jo perusteltua.
Vierailija kirjoitti:
Mun kolesteroli oli 5,4 ja lääkäri halusi aloittaa lääkityksen. Syön terveellisesti ja liikun. Yleensä suvussani kolesteroli huitelee 11-12 välillä. En aloittanut lääkitystä, kun katsoin Finnriskin riskiarvion, kohdallani se on pari prosenttia. Jos riski olisi vaikka 50% lääkitys olisi jo perusteltua.
Ei se kolesteroliarvoni riskiraja ole ainoa syy lääkkeiden käyttöön. Lääkäri huomio myös sukurasitteen.
Saa ne kolestroliarvot pysymään hyvänä ilman lääkkeitäkin katsomalla mitä ruoka-aineta ja miten paljon suuhunsa tunkee ellei henkilöllä sitten ole jokin perinnöllinen tekijä mikä pitää kolestroliarvon ruokavaliosta huolimatta korkeana.
Kyllä ne mulla on tehonnu ihan hyvin. Oon 31v ja mun kolesteroli oli 6,9 ja nyt se on alle 3.