Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kolestrolilääkkeet, suurin huijaus?

Vierailija
25.06.2026 |

Mitä soopaa! Tottakai lääkefirmat ja heidän myyntimiehet, suomalaiset lääkärit haluavat porukan syövän näitä vauvasta hautaan!

 

Miksi muuten suomessa on alhaisempi kolestroliraja kuin Ruotsissa? Kuka lobbasi?

 

https://www.is.fi/terveys/art-2000012096810.html?utm_medium=alsoreadthe…

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne mulla on tehonnu ihan hyvin. Oon 31v ja mun kolesteroli oli 6,9 ja nyt se on alle 3.

Vierailija
2/10 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että tyhmimmät jättävät lääkkeet syömättä ja pääsevät ennenaikaisesti hautaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne mulla on tehonnu ihan hyvin. Oon 31v ja mun kolesteroli oli 6,9 ja nyt se on alle 3.

Sama, mulla oli 6.6 ja nyt alle 4. 

Vierailija
4/10 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin huijaus? Eikö ne tehonneet sulla?

Vierailija
5/10 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se raja muka Ruotsissa on?

Vierailija
6/10 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä usko netin foliohattuja ja ideologisesti kovarasvaisia. Myös moni lääkäri syö kol.lääkkeitä ja haluaa pitää arvonsa mahdollisimman hyvinä. Ne ovat halpoja peruslääkkeitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/10 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne mulla on tehonnu ihan hyvin. Oon 31v ja mun kolesteroli oli 6,9 ja nyt se on alle 3.

On mullakin tehonnut. Aloin lopulta käyttää vaikka ihan sairaalan kardiologi suositteli ensisijaisesti elintapamuutoksia. Ruokavalio ei auttanut ja julkinen sanoi etteivät mittaile arvojani ellen aloita lääkitystä. Ikävä kyllä vetensokerini on alkanut nousta statiinin myötä. Kakkostyypin diabetesta en halua. 

Vierailija
8/10 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kolesteroli oli 5,4 ja lääkäri halusi aloittaa lääkityksen. Syön terveellisesti ja liikun. Yleensä suvussani kolesteroli huitelee 11-12 välillä. En aloittanut lääkitystä, kun katsoin Finnriskin riskiarvion, kohdallani se on pari prosenttia. Jos riski olisi vaikka 50% lääkitys olisi jo perusteltua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/10 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kolesteroli oli 5,4 ja lääkäri halusi aloittaa lääkityksen. Syön terveellisesti ja liikun. Yleensä suvussani kolesteroli huitelee 11-12 välillä. En aloittanut lääkitystä, kun katsoin Finnriskin riskiarvion, kohdallani se on pari prosenttia. Jos riski olisi vaikka 50% lääkitys olisi jo perusteltua.

Ei se kolesteroliarvoni riskiraja ole ainoa syy lääkkeiden käyttöön. Lääkäri huomio myös sukurasitteen.

Vierailija
10/10 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa ne kolestroliarvot pysymään hyvänä ilman lääkkeitäkin katsomalla mitä ruoka-aineta ja miten paljon suuhunsa tunkee ellei henkilöllä sitten ole jokin perinnöllinen tekijä mikä pitää kolestroliarvon ruokavaliosta huolimatta korkeana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan