Miten saan itseni kasaan? Mies jätti aivan yllättäen ja selittelemättä
Olo on kuin joku olisi iskenyt ilmat pihalle. Mies ei tullut kotiin työreissun jälkeen, vaan soitti, että on hotellissa miettimässä asioita ja todennäköisesti ei enää palaa kotiin. Olen itkenyt, huutanut ja raivonnut, mutta mies ei ole suostunut antamaan mitään selitystä, on vain sanonnut, että haluaa olla rauhassa. Lapsille olen sanonnut, että isän pitää olla pitempää matkoilla. Todella vaikeaa on pitää yllä normaalielää lasten takia. Pelkään, että romahdan. Minusta meidän avioliitossa ei ole mitään vikaa. Viime kesänä saatiin pystyyn kaunis talo ja ollaan puhuttu kolmannesta lapsesta. Parisuhteelle olisi tietysti voinut olla enemmän aikaa, mutta ei viime talvi siinä suhteessa ihan toivotonta ollut, kun ei enää ollut rakennushässäkkää. Onko miehellä vain joku " vaihe" ? Mitä ihmettä minun pitäisi tehdä?
Kommentit (115)
Niin toivotan jaksamista tulevaisuuteen. Sinulla on pitkä tie kuljettavana! Mutta joku päivä helpottaa. Itse vastaavassa tilanteessa menisin vaikka väkisin juttelemaan miehen kanssa kasvotusten. Juttelemaan vaikka useammaksi tunniksi. Mutta uudestaan sinun pitää nähdä miehesi, ehdottomasti!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Soita ja sovi uudesta näkemisestä ja kysy että ottaako lapset hoitoonsa? Että sinulla on nyt sen verran rankaa sulattaa tuollaista uutista jne. Että ei mies voi noin vain paeta vastuutaan perheestään!!! Miksi aina käy näin? Nyt sinulla on mahdollisuus palauttaa miehesi maanpinnalle takaisin! Tsemppiä Ap :)
Sulje yhteiset tilit ja vaihda oveen lukot!
Pitäisi hetimiten hyväksyä miehen uusi nainen ja tukea lasten suhdetta uuteen äitipuoleen. Muuten on katkera paha ämmä, joka ei ajattele lasten etua.
Kyllä petetyiltä ja jätetyiltä perheenäideiltä vaaditaan paljon.
Voisi ehkä olla hyvä ajatus jättää lapset hetkeksi miehen hoiviin ja vetäytyä johonkin rauhalliseen paikkaan toipumaan tästä iskusta, että sitten jaksaa esittää pirteää lapsille kun arki taas koittaa.
Kuitenkin kun lähdimme ulkoiluttamaan lastamme (odotin jo toistakin) puistoon istuimme penkillä ja katselimme lapsen touhuja.
Pyysin että on asian kanssa ihan rehellinen ja kertoo asian todellisen laidan - aikansa mietittyään kertoi siinä penkillä että on seksisuhdekin tähän naiseen.
Itku tuli, jatkoimme vähän aikaa ulkoilua ja kun menimme kotiin ruokailun jälkeen kun lapsi oli päiväunilla sanoin että saa lähteä ja annoi kaksi viikkoa aikaa muuttopuuhiin.
Muutti takaisin kotiinsa.
Alussa oli todella vaikeaa ja raskasta, vastuu kahdesta lapsesta painoi mieltä ja pahalta tuntui tulla petetyksi raskausaikana, odottaessa lasta jota molemmat haluttiin.
Elämä ei aina mene suunnitelmien mukaan.
jonnekin lepäämään. Ystävän luo, kylpylään ihan minne vain.
Jos tämä ei innosta niin voisin myös lähteä pikalähdöllä lasten kanssa pariksi kolmeksi viikoksi etelään. Vaihtaisin kodin lukot ja ilmoittaisin miehelle että kun palaamme niin mies ottaa lapset joksikin aikaa hoitoon.
Vaihda tilit. Iske realiteetit vasten miehen kasvoja sillä tällä hetkellä hän on varmaan ihan sekaisin ja näkee vain uuden naisen niiiin ihanana. Voihan olla että he oikeasti ovatkin rakastuneet ja sille et sitten voi mitään. Mutta sinulla on oikeus nyt surra ja järjestää elämäsi niin että jaksat olla lapsillesi äiti ja jotta joskus itsekin pääset taas elämääsi käsiksi. Miehesi velvollisuus on tukea sinua siinä.
Miehellesi saattaa tuo ihastus olla pakoa. Teillä on ollut rankkaa, lapset, työt, talo. Olette etääntyneet. Hän ei enää muista miksi rakasti sinua joskus niin paljon. Olet ehkä ollut väsynyt tai olette pikemminkin molemmat olleet.
Ei ole väliä onko heillä ollut seksisuhde vai ei. Jos et ala riehua ja syytellä vaan sanot että ei nyt hukata hyvää yhteistä elämää näin helpolla, ja pyydä että hän lähtee kanssasi vaikka perheneuvolaan keskusteluun. Ja siellä annat hänen ladata kaikki sanomattomat murheensa pöytään, ja jos (kun) sinussakin on vikaa, pyydät anteeksi.
Siitä voisi lähteä teidän suhteen pelastaminen eikä tätä ihastusta enää tarvittaisi. KUKAAN ei HALUA jättää lapsiaan eikä hyvää kotia ja elämää, ei minkään pikaisen ihastuksen takia. Anna hänelle toivoa ja syy jäädä niin ensi vuonna tähän aikaan voitte olla taas toisiinne rakastuneita - ja vaikka odottaa sitä seuraavaa.
t. been there done that.
Anteeksi antaminen on itselle kaikkein armollisinta mutta myös vaikeinta. Ei ole helppo antaa anteeksi vaikka se onkin tärkeintä. Jos siihen pystyy niin hyvä niin. Kai vaimolla on kuitenkin oikeus surra, tuntea vihaa ja olla väsynyt?
Oma mieheni oli muuten juuri saman ikäinen kuin ap:n mies nyt, 39-vuotias, kun hän päätti, ettei kotona olekaan kivaa. Mielestäni meillä elettiin ihan normaalia lapsiperheen elämää eikä ollut pihtailuja. Ensin hän vakuutti, ettei toista naista ole, sitten olikin jokin ihastus, ja lopulta selvisi ihan suhde ja pettäminen. Minä sanoin hänelle, että ei minustakaan tämä kotielämä ole aina niin kivaa, olen oman osuuteni tehnyt, ota lapset ja lähde. Se ei tainnut käydä toiselle naiselle eikä kai miehellenikään, ja niin heidän välit viilenivät. Mies palasi kotiin ja monien itkujen ja selvittelyjen jälkeen alkoi elämä taas voittaa. Laihduin itse ihan olemattomaksi, kun en masennukselta saanut syötyä. Kaksi vuotta olin aivan uupunut. Nykyään meillä menee hyvin ja uusi lapsikin vielä saatiin. Pettämisestä on jo 8 vuotta aikaa.
Se on oire, joka kertoo suhteenne tilasta tai sitten miehesi omasta tilasta.
Eli voi olla (nämä ovat arvailuja!!!) että miehesi kokee arjen niin tasaisen tappavaksi että haluaa jännitystä elämäänsä. Hän ei tällä hetkellä tajua, että tuon jännityksen hinta on kova. Voi myös olla, että miehellä on tarve kokea olevansa haluttu ja ihailtu ja tämä uusi ihastus vastaa tähän tarpeeseen.
Ohjeita on tosi vaikea antaa, mutta itse myös pistäisin miehen viettämään aikaa lastensa kanssa. Sinut hän voi jättää mutta lapsiaan ei!!! Ja jos hän suostuu pariterapiaan niin menkää ihmeessä.
Ps. Itse petin nuoruuden kihlattuani. Olin pitkään ollut onneton ja toinen mies oli vain se lopullinen syy lähteä. Suhde toiseen viileni nopeasti ja myöhemmin yritimme ex-kihlattuni kanssa vielä palata yhteen. Se ei kuitenkaan onnistunut, hän ei vain ollut oikea minulle. Ja tosiaan, teidän tilanteenne on täysin eri, koska teillä on perhe!!!
Voimia ap, huolehdi myös itsestäsi ja levostasi, kävi miten kävi.
Sehän se menettämiseen auttaakin joo....
heidän kanssaan myös olisi. MUTTA tekee uudelle naiselle ihan hyvää tajuta mihin on lähtenyt mukaan ja isälle tekee myös hyvää tajuta ettei voi paeta vastuuta omista lapsistaan. Äiti saa myös vapaa-aikaa ja lepoa. Ja lapsilla on ennenkaikkea oikeus tavata isäänsä vaikka hän olisikin käyttäytynyt äitiä kohtaan tosi huonosti!
Hyvin toimi ja nyt meillä on parempi suhde kuin koskaan. Taustalla miehen käytöksen oli loppuunpalaminen töissä ja kotona, kun hällä ei ollut keinoja tunnistaa rajojaan vaan suorittaminen oli päivittäistä. Oli ennen ja nytkin todella hyvä isä ja mieskin, mutta teki sen suorittamalla ja koki raskaana. Nyt " hyvyys" tulee aidosti. Tunnistaa myös itsessään tarpeen levätä ja jättää tekemättä asioita kun tarvii lepoa. Myös työasioita.
..ja syitä moiseen käytökseen voi olla monia. Itse ajattelen, ettei kyseessä ole välttämättä toinen nainen. Voihan myös olla, että ap:n miehellä on " henkilökohtainen kriisi" meneillään. Itselläni on kokemusta siitä, että miehet saattavat tarvita välillä " aikaa itselleen" ja ajatustensa selvittämiseen. Reissusta palattuaan he saattavat olla entistä parempia aviomiehiä ja isiä.
Toisaalta usein on niin, että vaikka johonkin epäselvään tilanteeseen keksisi kymmenen eri selitystä, totuus on kuitenkin se yhdestoista vaihtoehto jota ei ole tullut ajatelleeksi.
Jaksamista ap:lle ja toivon sydämestäni, että tilanne selviää ajan kanssa!
Entä jos sanotkin hänelle että senkus menet,mutta lapset
lähtevät mukaasi...
Taitaisi uusi ihastus saada aika äkkiä jalat alleen,
tuskin haluaisi äitipuoleksi saman tien.
Kuvittelevat ilmeisesti vain viettävänsä kahdestaan
uutta nuoruutta ilman lapsia ja velvoitteita...