Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä vaiheessa ja miksi Helsinki Gay Priden nimestä tiputettiin pois tuo "Gay"-sana?

Vierailija
25.06.2026 |

Koska siinähän siitä on peittelemättä kysymys. On erikoista, että peittelemällä nimestä oleellinen asia piilotellaan juuri sitä mitä koko tapahtumassa yritetään välttää piilottelemasta.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai silloin kun se laajeni gaysta kaikenlaiseen väkeen.

Vierailija
2/31 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillon kun homot meni muodista ja alettiin puhua ransuista.  Myös ylen homoillassa ei mainita sanaa trans lainkaan. Tarkkaa vuotta en tiedä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai silloin kun se laajeni gaysta kaikenlaiseen väkeen.

Mutta lienee edelleenkään tapahtumassa ei suvaita esim. oikeistokansallismielisiä umpiheteroita?

Vierailija
4/31 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muun sukupuolisille tuli paha mieli kun huomasivat asian, silloin piti toimia

Vierailija
5/31 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on aina ollut muitakin kuin homoja, ihan biseksuaaleista lähtien.

Vierailija
6/31 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun muistettiin, että onhan siellä biseksuaalejakin ym. ym.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/31 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun oikeat suoraselkäiset homot alkoi karttaa koko tapahtumaa?

Vierailija
8/31 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillon kun homot meni muodista ja alettiin puhua ransuista.  Myös ylen homoillassa ei mainita sanaa trans lainkaan. Tarkkaa vuotta en tiedä. 

Joo, silloin homoteltiin ja nykyään ränsy on se kova sana.

Nuoria oikein kannustetaan ränsyilyyn, mm. Helsingin kaupungin johdolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/31 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paremmin sopisi Shame.

Vierailija
10/31 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai silloin kun se laajeni gaysta kaikenlaiseen väkeen.

Ja itseasiasas gay't (siis mieshomot) eivät enää ole oikein tervetulleita. He kuitenkin ovat miehiä (ja usein vielä valkoisi, hyi). 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/31 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai silloin kun se laajeni gaysta kaikenlaiseen väkeen.

Mutta lienee edelleenkään tapahtumassa ei suvaita esim. oikeistokansallismielisiä umpiheteroita?

Tunnen heteroita, jotka menee sinne tukemaan seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen oikeuksia. Ei ole ikinä käännytetty pois. Ei siellä tarkasteta kenenkään suuntautumista portilla.

Tapahtuman tarkoitus toki on just seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen oikeuksien tukeminen, että jos sun oikeistokansallismielisyyteen kuuluu homovastaisuus ja haluat heilutella jotain homovastaisia kylttejä tapahtumassa, niin sit se on väärä paikka sulle. Mut jos vaan haluat kulkea mukana niin kukaan ei estä.

Vierailija
12/31 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homot on menneet aikoja sitten pois muodista. Ensisijaisesti kyse on aivan muusta. Nykyisin puhutaan ransuista ja sateenkaarilippukin on muokattu kyseisen väen tunnuksin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/31 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paremmin sopisi Shame.

Se on se, mitä sinunkaltaisen ihmisvihaajan pitää tuntea. Pitäkää vain ko. tapahtuma kavereittenne kanssa. 

Vierailija
14/31 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai silloin kun se laajeni gaysta kaikenlaiseen väkeen.

Ja itseasiasas gay't (siis mieshomot) eivät enää ole oikein tervetulleita. He kuitenkin ovat miehiä (ja usein vielä valkoisi, hyi). 

No hyi, sitten on vielä se homostelukin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/31 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pride vi*uttaa loputtomasti.
Ja vielä enemmän hihuttaa pride ilman gayta!!1
Näinpä näin.

Vierailija
16/31 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti siinä vaiheessa, kun se lakkasi olemasta homoseksuaalien tapahtuma. Nythän se on yleinen vasemmistotapahtuma. 

Vierailija
17/31 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paremmin sopisi Shame.

Se on se, mitä sinunkaltaisen ihmisvihaajan pitää tuntea. Pitäkää vain ko. tapahtuma kavereittenne kanssa. 

Kaikki pervot lesb oista pedoihin ovatkin paremmistoa.

Vierailija
18/31 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai silloin kun se laajeni gaysta kaikenlaiseen väkeen.

Ja itseasiasas gay't (siis mieshomot) eivät enää ole oikein tervetulleita. He kuitenkin ovat miehiä (ja usein vielä valkoisi, hyi). 

En tiedä, miten tänä vuonna, mutta ainakaan muutamana aikaisempana vuonna Helsingin pridessa ei ole ollut enää miestenbileitä. Naistenbileet on nimellisesti, mutta ne ovat avoimet kaikille.

Vierailija
19/31 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paremmin sopisi Shame.

Se on se, mitä sinunkaltaisen ihmisvihaajan pitää tuntea. Pitäkää vain ko. tapahtuma kavereittenne kanssa. 

En minä ihmisiä vihaa, vihaan vain poikkeavia.

Sori siitä.

Vierailija
20/31 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai silloin kun se laajeni gaysta kaikenlaiseen väkeen.

Ja itseasiasas gay't (siis mieshomot) eivät enää ole oikein tervetulleita. He kuitenkin ovat miehiä (ja usein vielä valkoisi, hyi). 

En tiedä, miten tänä vuonna, mutta ainakaan muutamana aikaisempana vuonna Helsingin pridessa ei ole ollut enää miestenbileitä. Naistenbileet on nimellisesti, mutta ne ovat avoimet kaikille.

No niin, sitten vain identifioidutaan naiseksi ja tuonne lesboilemaan.

Hei, sain juuri hyvän idean miten saan naisia...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi