Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaukomatkailijat! Ettekö tunne mitään pistoa sydämessä lentomatkan aiheuttamien saasteiden takia?

Vierailija
25.04.2007 |

Yksi kaukomatka saastuttaa saman verran kuin omakotitalon lämmitys vuodessa, ja tämä siis per nuppi.

Näin väitettiin Ajankohtaisen kakkosen ilmastonmuutosillassa.

Kommentit (85)

Vierailija
21/85 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne kylpyläthän on tosi ekologinen vaihtoehto.



Jossain oli neuvo, että ekologisinta on matkustaa harvoin ja kauas. Eli pahin jengi on nämä joka kuukausi jonnekin Keski-Eurooppaan pyrähtelevät.



Mua ahdistaa oikeasti ilmastonmuutos tosi paljon, mutta olen silti sitä mieltä että ne isot ratkaisut tehdään jossain muualla. Se, että minä jätän kaukolomani väliin, ei tätä palloa pelasta. Jos lentomatkustus kielletään, niin se voi jo pelastaakin. Ja sitten tottelen kiltisti muiden mukana.

Vierailija
22/85 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

uudet paikat. Lennot ovat vähän pitkiä.....ja SAASTUTTAVIA, mutta mitä väliä, kunhan perillä on mukavaa ja lämmintä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/85 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se matkailu avartaisi teitäkin?

Vierailija
24/85 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

matkustaa Kiinaan.

Vierailija:


Olen käynyt Kiinassa junalla. Näkee matkalla " koko" Venäjän ja Mongolian. Ei vain turistirannikkoa ja länkkäribaareja.

Vierailija
25/85 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, milloinkohan Kuuban bussi lähtee? Onko tietoa?

Vierailija
26/85 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

, ei jaksa kävellä. Autolla pääsee nopeammin. Ai niin, teen työmatkani omalla autollani, en käytä julkisia. Ai kauheeta.....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/85 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa keskusteluntaso olla sitä luokka...

Vierailija
28/85 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi tietenkin pysähtyä ja lähteä junasta pois mutta ei pari päivääkään riitä Mongoliaan näkemiseen siinä mittakaavassa että voisi muodostaa todellisuutta vastaavan kuvan maasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/85 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mua ahdistaa oikeasti ilmastonmuutos tosi paljon, mutta olen silti sitä mieltä että ne isot ratkaisut tehdään jossain muualla. Se, että minä jätän kaukolomani väliin, ei tätä palloa pelasta. Jos lentomatkustus kielletään, niin se voi jo pelastaakin. Ja sitten tottelen kiltisti muiden mukana.

Peset kätesi vastuusta ja et edes viitsi yrittää? Pitääkö kaikki kieltää lailla tms. koska ihmiset on niin urpoja? Ei ymmärretä, että tuhotaan lastemme tulevaisuutta.

Vierailija
30/85 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

- kirjallisuus ja muu kulttuurin harrastaminen. Jo pikkulapsille on olemassa kuvakirjoja eri maista, eri kulttuureista. Aikuisille on kauno- ja tietokirjallisuutta vaikka kuinka. Elokuvia, kuvataidetta, musiikkia, tanssitaidetta...

- kummilapsen hankkiminen. Tätä voisi ajatella vähän siihen malliin kuin lapsena oli kirjekavereita, eli tutustuu siihen vieraassa maassa asuvaan ihmiseen niiden kirjeiden välityksellä.

- nettikontakteja voi todennäköisesti myös hakea, joskaan köyhimmillä ei tietty ole nettiin pääsyä.

- ihan minkä maailmankolkan ruokia hyvänsä saa jo Suomesta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/85 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


- kirjallisuus ja muu kulttuurin harrastaminen. Jo pikkulapsille on olemassa kuvakirjoja eri maista, eri kulttuureista. Aikuisille on kauno- ja tietokirjallisuutta vaikka kuinka. Elokuvia, kuvataidetta, musiikkia, tanssitaidetta...

- kummilapsen hankkiminen. Tätä voisi ajatella vähän siihen malliin kuin lapsena oli kirjekavereita, eli tutustuu siihen vieraassa maassa asuvaan ihmiseen niiden kirjeiden välityksellä.

- nettikontakteja voi todennäköisesti myös hakea, joskaan köyhimmillä ei tietty ole nettiin pääsyä.

- ihan minkä maailmankolkan ruokia hyvänsä saa jo Suomesta

Onks sun mielestä, ihan rehellisesti, sama asia katsoa Jorma Uotisen tanssiteosta Thaimaasta kuin mennä paikan päälle katsomaan millainen se paikka oikeasti on ?

Tunge hyvä ihminen ne kirjasi jonnekin jo....ja laita ananas suuhusi.

Vierailija
32/85 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole multa pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/85 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laki laahaa monesti perässä kaikesta kehityksestä. Noissa asioissa ei ole verotuksessa vieläkään mitään järkeä. Yhtäpaljon pitäisi käyttää rahaa vahinkojen torjumiseen/vahingon minimoimiseen ja ehkäisyyn, kuin käytetään siihen hurvitteluun, mikä on niin " kivaa" . Mua oikeesti vituttaa, kaikki nää vastuuttomat taulat saa tuhota minunkin lasteni ilmaston.

Vierailija
34/85 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on netti ja sen kautta näkee helposti millaista toisella puolella maailmaa on. Juuri eilen seurasin erästä seremoniaa Nepalissa netin kautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/85 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi se ilmastonmuutos on tosiasia ja miksei sitä saada pysähtymään... Joo, onhan se ihan kauheeta ja ihmisten pitäis tehdä sille jotain, mutta ei tietenkään MINUN, koska siitähän olis MULLE jotain vaivaa ja MINÄ joutuisin luopumaan jostain, eli tehköön muut :D

Vierailija
36/85 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Laki laahaa monesti perässä kaikesta kehityksestä. Noissa asioissa ei ole verotuksessa vieläkään mitään järkeä. Yhtäpaljon pitäisi käyttää rahaa vahinkojen torjumiseen/vahingon minimoimiseen ja ehkäisyyn, kuin käytetään siihen hurvitteluun, mikä on niin " kivaa" . Mua oikeesti vituttaa, kaikki nää vastuuttomat taulat saa tuhota minunkin lasteni ilmaston.

Oletko jo ylä-asteella?

Vierailija
37/85 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimim. matkustaminen on kliffaa

Vierailija
38/85 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

OMAKOTITALO ASUKKAAT on syyllisiä! Miettikää mitä määriä sähköä he kuluttuavat, sen sijaan, että asuisivat kerrostalossa, jossa kulut paljon pienemmät.



Ja ei - en ole tosissani, älkää huolestuko=)

Vierailija
39/85 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen rikoslaissa vasta vuonna 1994 vaimon raiskaaminen kriminalisoitiin. Oliko se ennen sitä oikein?

Vierailija
40/85 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Laki laahaa monesti perässä kaikesta kehityksestä. Noissa asioissa ei ole verotuksessa vieläkään mitään järkeä. Yhtäpaljon pitäisi käyttää rahaa vahinkojen torjumiseen/vahingon minimoimiseen ja ehkäisyyn, kuin käytetään siihen hurvitteluun, mikä on niin " kivaa" . Mua oikeesti vituttaa, kaikki nää vastuuttomat taulat saa tuhota minunkin lasteni ilmaston.

matkustamiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä