Nyt on lauantai. Mitä teillä on tänään ruoaksi?
Onko ruokanne tyypillinen lauantairuoka vai onko jostain syystä erikoista?
Meillä on kanan siipiä, riisiä ja kasviksia (kypsentämättömiä). Aika tyypillinen lauantairuoka.
Kommentit (57)
En ole päättänyt vielä. Olen haaveillut japanilaisista gyoza-nyyteistä - en ole koskaan valmistanut tai edes syönyt niitä aiemmin, mutta näyttävät herkullisilta kuvissa ja resepti on suhteellisen yksinkertainen. Voi kuitenkin olla, että laiskottaa liikaa, ja teen vain uunijuureksia ja kasvispihvejä, tai jonkun simppelin pastakastikkeen. Mitään tyypillistä lauantairuokaa mulla ei ole.
Pakastepitsaa ja ei ole tyypillunen ruoka. Yleensä syödään itse tehtyä kotiruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Pakastepitsaa ja ei ole tyypillunen ruoka. Yleensä syödään itse tehtyä kotiruokaa.
Pillunen ruoka?
Miehen tekemään härkislasagnea ja sen kaveriksi salaattia. Lasagnevuoka oli pakastumessa ja tänään vain lämmitän sen. Aika normaali lauantain ruoka tuo on, erikoisjuttu on se, että ruoka on nyt lämmitystä vaille valmista.
Lounaaksi taidan lämmittää eilen tekemääni kaalijauhelihapiirakkaa ja sen kanssa salaattia. Päivällistä en ole vielä tarkemmin miettinyt. Jos mulla on jääkaapissa kermaa, niin ehkä pastaa ja broilerikastiketta. Jos ei ole, niin ehkä broileriwokkia ja nuudeleita. Tyypillistä lauantairuokaa mullakin.
Lämmitettiin leivinuuni ja teen sinne tonnikalapastan ja toiseen astiaan yrttiporkkanoita ja tietenkin teen salaatin. Lisäksi uunissa paistetaan pannukakkua ja haudutetaan riisipuuro huomista ajatellen.
Jälkkäriksi marjakiiseliä (lakkaa, muskikkaa ja vadelmaa) ja kermavaahtoa. Aika normi ruoka silloin, kun uuni lämpiää.
Yleensä teen sinne jonkun pastan tai perunasuikalelaatikon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pillunen ruoka?
Jos et ymmärrä kirjoitusvirhettä, jossa on yksi kirjain väärin, en voi auttaa. Ihan vinkkinä, oikea kirjain löytyy näppäimistössä ihan sen u -kirjaimen vierestä ja se ei ole y.
Minulle hyvin tyypillistä:
Uuni 200 astetta. lämpenemistä odottaessa pilkon esim. kesäkurpitsaa, punasipulia, kirsikkatomaattia.
Ne lämpimään uuniin puoleksi tunniksi. Kyytiin vielä paketti fetajuustoa murusteltuna ja valkosipulitäytteisiä olliveja purkista, mausteita, esim. pizzamaustetta, tai erikseen oreganoa, basilikaa jne. Uuniin, ja vielä 20 min.
Uunista ulos, ja hyvää oliiviöljyä vielä päälle.
--------
Toinen vielä: illaksi teen itse tehdyn gluteenittoman pizzapohjan, jonka esipaistan taas 200 asteen uunissa n. 10 min.
Sitten täytteet päälle. Tänään menee tomaattiyrttisosetta, täytteeksi tonnikalaa, oliivirenkaita, sipulia.
Päälle juustoraastetta. Uunissa n. 10 min, kunnes juusto sulanut.
Helppoa, varsinkin näin flunssassa.
Tuli jo syötyä paistettuja perunoita ja jauhelihakastiketta, mikä oli lievästi tulisesti maustettu.
Eilen oli karjalanpaisti tarjouksessa, teen sitä padallisen tänään, asun yksin, niin siitä syön monta kertaa, en tosin peräkkäisinä päivinä, säilyy hyvin jääkaapissa.
Pieleen mennyt borssikeitto josta jalostuu chili con carne.
Pasta carbonaraa lounaaksi, päivälliseksi basmatiriisiä ja kanaa ja vihanneksia kookoskermakastikkeessa.
Eilen tehtyä kasvislasagnea ja uunibataatti.
Lämpötiskistä possunfilettä ja muusia, lisäksi teen salaatin.