Ensi viikolla tapahtuu jotain todella historiallista ja suunnatonta Suomessa: Alkosta saa viinaa sunnuntaina!
Kommentit (27)
Viikon suurin ja tärkein uutinen Suomessa liittyy viinan ostamiseen sunnuntaina. Ihmisillä on todella paljon alkoholiongelmia, sen huomaa tästäkin.
Ahaa, taidankin juhlistaa asiaa käymällä Alkossa.
Vierailija kirjoitti:
Viikon suurin ja tärkein uutinen Suomessa liittyy viinan ostamiseen sunnuntaina. Ihmisillä on todella paljon alkoholiongelmia, sen huomaa tästäkin.
Sulla on takuulla ollut alkoholiongelma. Te olette niitä, jotka haluatte kieltää kaikilta muilta juomisen kun ette ymmärrä ettei sitä aina tarvitse vetää 3 pulloa kossua kerralla.
Siinähän tappavat itsensä viinalla. Ei voisi vähempää kiinnostaa.
Ihan kiva, että sen viinin saa sunnuntainakin, jos ruokasuunnitelmat muuttuvat. Kotiinkuljetus ei minusta ole järkevää, eikä tarpeellista.
Linkki?! Viime uutisen kun luin pari tuntia sitten, niin ei ollut vielä tietoa milloin laki tulee voimaan. Saati sitten mitään tietoa, milloin alkof ja mitkä alkot alkaa hyödyntää mahdollisuutta, jos ylipäätänsä alkavat hyödyntämään.
Sunnuntai on hyvä hetki ryypätä...
EIkö joskus ennenkin ole saanut? Minulla on sellainen muistikuva. Olin ihan yllättynyt yksi sunnuntai kun ajattelin käydä alkossa ja se oli kiinni.
Mulla on ehkä noin 10 litraa tiukkaa kotona. Ollut varmaan noin 25 vuotta. Olutta aina jääkaapissa ja viiniä aina kaapissa. Ei sillä tavalla ole koskaan ollut ongelma, että sunnuntaina on alko ollut kiinni.
En itse oikein ymmärrä niitä alkoholisteja, jotka jos jotain alkoholia kotiinsa ostavat, niin juovat ne kunnes ne loppuvat. Kyllä normaalilla ihmisellä säilyy alkoholi kotona kaapissa.
Ei se mun elämääni mihinkään suuntaan muuta. Välttelen kaupoissa käyntiä sunnuntaisin koska minusta ihmisille kuuluu pyhäpäivän rauha ja vapaa. Ei kaikkien päivien tartte olla samaa kulutusjuhlaa ja ränttäsirkusta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ehkä noin 10 litraa tiukkaa kotona. Ollut varmaan noin 25 vuotta. Olutta aina jääkaapissa ja viiniä aina kaapissa. Ei sillä tavalla ole koskaan ollut ongelma, että sunnuntaina on alko ollut kiinni.
En itse oikein ymmärrä niitä alkoholisteja, jotka jos jotain alkoholia kotiinsa ostavat, niin juovat ne kunnes ne loppuvat. Kyllä normaalilla ihmisellä säilyy alkoholi kotona kaapissa.
Mulla on viinipullot telineessä seinällä ja hyvin ne siellä säästyy. Avaan pullon yleensä silloin jos mulla on ruokavieraita käymässä.
Se tietää sitten lisää duunia poliisille, ensihoidolle ja sossuille viikonloppuisin. Ikävää.
Vierailija kirjoitti:
Ihan kiva, että sen viinin saa sunnuntainakin, jos ruokasuunnitelmat muuttuvat. Kotiinkuljetus ei minusta ole järkevää, eikä tarpeellista.
Olet tyypillinen keski-ikäinen nainen jolle viinin tissuttelu on ongelma.
Vierailija kirjoitti:
EIkö joskus ennenkin ole saanut? Minulla on sellainen muistikuva. Olin ihan yllättynyt yksi sunnuntai kun ajattelin käydä alkossa ja se oli kiinni.
Oy Alko Ab: myymälät eivät ole koskaan olleet auki sunnuntaisin.
Juopotteleva kansa ei puutu vallanpitäjien tuhopolitiikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Linkki?! Viime uutisen kun luin pari tuntia sitten, niin ei ollut vielä tietoa milloin laki tulee voimaan. Saati sitten mitään tietoa, milloin alkof ja mitkä alkot alkaa hyödyntää mahdollisuutta, jos ylipäätänsä alkavat hyödyntämään.
Laki tulee voimaan 4.7.2026.
Typerää kun ovat auki vain suurimmissa kaupungeissa.Tosin kyllä minä viinani edelleen haen viikolla jos sitä haluan.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2844355c-08b5-494b-bdcd-eafd34464e7a
Alkojen aukioloajat muuttuvat – Katso lista
Vierailija kirjoitti:
Ei se mun elämääni mihinkään suuntaan muuta. Välttelen kaupoissa käyntiä sunnuntaisin koska minusta ihmisille kuuluu pyhäpäivän rauha ja vapaa. Ei kaikkien päivien tartte olla samaa kulutusjuhlaa ja ränttäsirkusta.
Sama täällä. En ole uskovainen, mutta haluan vetää rajan arjen ja pyhän välille. Jokainen tietysti valitsee itse, mutta säälin niitä, joiden elämä on niin köyhää, että pitää mennä sunnuntaina Alkoon hakemaan alkoholia ja Prismaan hakemaan makkaraa ja uusi tuulitakki.
On muuten todella historiallinen hetki maassamme.