Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaukomatkailijat! Ettekö tunne mitään pistoa sydämessä lentomatkan aiheuttamien saasteiden takia?

Vierailija
25.04.2007 |

Yksi kaukomatka saastuttaa saman verran kuin omakotitalon lämmitys vuodessa, ja tämä siis per nuppi.

Näin väitettiin Ajankohtaisen kakkosen ilmastonmuutosillassa.

Kommentit (85)

Vierailija
61/85 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Oliskohan peräti ihan private jet äijällä käytössä? Sitä en kyllä tiedä.

Al Gorea varmaan tarkoitit.

Vierailija
62/85 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:[i

Ensinnäkin, miksi pitäisi asua ahtaassa kerrostalokämpässä, kun on mahdollisuus asua tilavassa omakotitalossa ? Ilman autoa en pääse mihinkään, siis välttämättömyys. Sellasia matkoja ei ole, jossa voisin junaa käyttää. Luomu on vain rahastustapa, ei muuta, viherpiiperoiden hömpötystä. Kierrätän lehdet, pullot.... Mitä vuokraisin ? Ei tule nyt heti mieleen mikä olisi sellainen.

[/quote]




No olisiko juuri sen takia se kerrostalokämppä, että se ison ok-talon lämmitys vie aika paljon energiaa? Samoin ok-talot on usein alueilla, joilla asuessa on pakko olla auto, väestöpohjaa ei ole tarpeeksi kannattavan joukkoliikenteen luomiseksi (olisi tietysti, jos useampi päättäisi käyttää joukkoliikennettä, mutta...). Sen vuoksi tiiviimpi asuminen kuten kerros- tai rivitalo (ei kai niidenkään kämppien tarvitsisi olla pieniä?) on ekologisesti järkevämpi vaihtoehto.



Vuokraamisesta, monella se auto voisi ehkä olla sellainen. Jos esim. tarvii sitä vain mummolamatkaan toiselle puolelle Suomea muutaman x vuodessa, lienee rahallisestikin halvempaa vuokrata kuin pitää omaa.



Musta näitä asioita pitäisi toden teolla miettiä ennen kuin kaavoitetaan asuinalueita johonkin huitsin korpeen, jossa ei ole lähellä mitään. Yhteiskunnallakin olisi vastuunsa kyllä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/85 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tarkoitin sitä Hesarin juttua niistä Thaimaanmatkoja jonottavista ihmisistä.

Vierailija:


Vierailija:


.

Luit lehdestä jutun Thaimaasta ja sait siitä käsityksen...? Etkä ole ilmeisesti koskaan siellä käynyt ja arvostelet silti?

Kukas tässä on juntti?

Vierailija
64/85 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomikin saa siitä matkailutuloja. Ihmiset saa tuloja ja lapset ruokaa pöytään.



Heh, naurettava asia ilmastonmuutos vai mikä se nyt olikaan.

Vierailija
65/85 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yks hailee montako kerrostalokämppää meidän talon energialla lämmittäisi. Me maksetaan se käytetty energiamme, joten mitä se muiden napoja kaivaa. Jos joku haluaa kerrostalossa, niin suotakoon se heille, itse en halua.

Vierailija
66/85 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

matkustaminen on kivaa. Lapsetkin tykkää pulikoida lämpimässä merivedessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
67/85 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain vaiheessa tosiasioita on pakko katsoa suoraan silmiin, eikä päätä voida työntää pensaaseen. Silloin ollaan vähän kuin sotatilanteessa, eli viranomaisilta tulee käskyt eikä mussutus enää auta. Lentolippuihin lätkäistään sellaiset verot, ettei taviksilla ole varaa reissata Taikkulaan kuin ehkä kerran elämässään. Myös autoilusta tulee 1900-luvun alun tapaan rikkaiden huvia, koska taviksilla ei tule olemaan varaa bensaan. Tämän seurauksena taviksilla ei ole toivoakaan asustella jossain korvessa okt:ssa, vaan on suosiolla muutettava kerrostaloon radanvarteen.



Näin se siis menee, jos ei hyvällä niin sitten pahalla.

Vierailija
68/85 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta vaikka itäiseen naapurimaahan jos tuollaisesta unelmoit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
69/85 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka millaset verot siihen mätkästäisiin.



Ja vaikka bensa nousee, niin diesel autot kulkee edelleen.

Vierailija
70/85 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ne ovat olleetkin yksiä elämäni hienoinpia kokemuksia. En kovin helposti antaisi pois muistoja Kiinan muurilla käynnistä tai Kairon pyramidien ja sfinksin näkemisestä. Mutta ehkä sen yhden aurinkorantamatkan voisin antaa pois... mutta en muistoja siitä yhdestä ihmisestä mukanani.



Tämä " matkustelu tappaa pallon" -keskustelu on tässä mittakaavassa aika uusi asia. Ei tuloksia ala tapahtumaan heti. Ennen puhuttiin vain paikallisen luonnon suojelusta ja esim. hotellin pyyhkeiden käyttämisestä useampana päivänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
71/85 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Älkää nyt vauhkoontuko vaan annettakoon rahvaan nauttia niin kauan kun voi."



Ei voi olla totta! :):):) Kuolen nauruun kun luen näitä juttuja!!! :)



Totaalinen repeäminen! :)

Vierailija
72/85 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti matkustajien kapina voi hidastaa prosessia tai jopa torpata tiettyjä hankkeita (kuten Finskin bisnesluokassa 3 vierekkäisen paikan rivit), mutta money talks in the end.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
73/85 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


" Älkää nyt vauhkoontuko vaan annettakoon rahvaan nauttia niin kauan kun voi."

Ei voi olla totta! :):):) Kuolen nauruun kun luen näitä juttuja!!! :)

Totaalinen repeäminen! :)

Vierailija
74/85 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin maksavia bisnesluokassa maksavia asiakkaita, niin mukavuuksista ei tingitä. Ei ainakaan niissä lentoyhtiöissä joissa itse matkustan.





Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
75/85 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bisnesluokan hintoja on sitäpaitsi helppo nostaa, koska maksajina ovat yleensä firmat tai sitten varakkaat yksityishenkilöt, jotka eivät pienistä rutise.

Vierailija
76/85 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinalaisille, intialaisille ja afrikkalaisille totaalikielto matkustamiseen ja esim. öljyn omistamiseen kun niitä on niin paljon.

Miksi niiden pitäisi saada matkustaa kun ne on jo siellä minne meidän pitää matkustaa?

Vaatikaamme siis yhteen ääneen matkailun lopettamista muilta kuin suomalaisilta niin MAAILMA PELASTUU!

Vierailija
77/85 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin niiden, jotka puolustavat oikeuttaan tehdä ihan mitä vain, muusta maailmasta piittaamatta. Kirjoitustyylistä päätellen heidän älynlahjoillaan ei liene voi tasokkaampaa keskustelua edes odottaa....

Vierailija:


Pakko nostaa! Tää on tyhmin ketju aikoihin =D

Vierailija
78/85 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Varsinkin niiden, jotka puolustavat oikeuttaan tehdä ihan mitä vain, muusta maailmasta piittaamatta. Kirjoitustyylistä päätellen heidän älynlahjoillaan ei liene voi tasokkaampaa keskustelua edes odottaa....

Vierailija:


Pakko nostaa! Tää on tyhmin ketju aikoihin =D

Miksi jokainen ei saa omia oikeuksiaan puolustaa ? Mua ei kiinnosta mitä vaikka sä teet tai olet tekemättä.

Vierailija
79/85 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jää sille matkalle, evvvvvkkk.



t. 114

Vierailija
80/85 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentit vain ovat alatasoisia tyyliin " lähden tästä ajelemaan ja ajan vielä vähän ylimääräistäkin" , " varaanpas heti kaukomatkan itselleni" , " milloin Kuuban bussi lähtee?" tms.

Järkevä ihminen osaa perustella mielipiteensä ja jos ei osaa kannattaa pitää suu kiinni. Hyökkäys on ilmeisesti paras puolustus tässäkin asiassa...

t. 113

Vierailija:

Miksi jokainen ei saa omia oikeuksiaan puolustaa ? Mua ei kiinnosta mitä vaikka sä teet tai olet tekemättä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän