Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käsi sydämellä: pidätkö äidistäsi?

Vierailija
02.01.2026 |

?

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidin, äitini oli paras äiti koko maailmassa. Toivon että osaan itse olla edes osittain yhtä hyvä. 

Vierailija
22/73 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pidä. En olisi missään tekemisissä, jos ei olisi ns. pakko.

Minä en pidä äidistäni, ja itse lopetti yhteydenpidon kokonaan, olen kuulemma jotain sanonut miksi on suuttunut. Joo sanoin viimeksi kun nähtiin, että ilmoittaa kun ne pankkitunnukset tulee, käytin siis pankissa ja kaupassa samalla, ei ole sen jälkeen kuulunut mitään 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse karsin omista jutuista, että lapsi saa mitä tarvitsee. Olin kiltti, kuuntelevainen, auttavainen, ja kaikkea mitä pitäisi. 10v sitten nähty viimeksi. Kun muutti pois niin ei ole sen jälkeen kuulunut. 

Vierailija
24/73 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan häntä. Isää myös. Minulla on hyvät vanhemmat. 

Vierailija
25/73 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänestä on tullut minulle lapsesta asti paha olo, ja tulee edelleen. 

Vierailija
26/73 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on edelleen aivan ykkönen 🥇 paras ystäväni edelleen

Vierailija
27/73 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tosiaan niin, että ihminen joka tekee toisen eteen kaikkensa niin kiitokseksi häivytään elämästä? 

Kuule minun äiti teki kaikkensa että lähti töihin kun olin kolmen kuukauden ikäinen, palkkasi meille lapsille hoitajan, isäni pääasiassa hoiti minua kun ei ollut töissä, kiitokseksi olen kuunnellut isäni kuoleman jälkeen melkein 30 vuotta kohta, kuinka paska isä meillä on. Jos oli vaihtoehto lähdenkö isän kanssa merelle vai jåänkö äidin kanssa kotiin, lähdin merelle. Siskoni oli äidin lempilapsi kun oli aina naama kiinni kirjassa eli hiljainen 

Vierailija
28/73 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pidä, mutta eivät omat lapsenikaan pidä minusta.  

Olen aina ajatellut vanhemmistani samoin kuin työkavereistani: heitä ei tarvitse rakastaa, mutta heidän kanssa kannattaa silti yrittää tulla toimeen.

Vierailija
29/73 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pidä. En olisi missään tekemisissä, jos ei olisi ns. pakko.

Sinun ei ole mikään "pakko" pitää äitiisi yhteyttä, velvollisuudentunnettakin on vääränlaista. Lue kirja "kiltin tytön syndrooma".

Tiedän, ettei ole pakko. Juuri siitä syystä kirjoitinkin, että ns. pakko. En pidä hänestä enkä isästä, mutta yritän tulla toimeen.

Vierailija
30/73 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pidän äidistäni ja myös rakastan häntä.

Minua on aina ihmetyttänyt, miten voi olla, että tällä palstalla on niin paljon äitivihaajia (ja anoppivihaajia, ja lapsivihaajia)! Annatte vihan hallita elämäänne.

Vierailija
31/73 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pidä, mutta eivät omat lapsenikaan pidä minusta.  

Olen aina ajatellut vanhemmistani samoin kuin työkavereistani: heitä ei tarvitse rakastaa, mutta heidän kanssa kannattaa silti yrittää tulla toimeen.

P.s. Voisiko joku vielä kerran ystävällisesti selittää, miten tämä lainaus toimii?! Vaikka kuinka katson, että lainattava kohta tulee kokonaisena, pistettä myöten, mukaan ja sen jälkeen vaihdan riviä useammankin kerran, jään aina harmaan alueen sisäpuolelle!!

Vierailija
32/73 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän. Hän on minulle tosi rakas vaikka riidelläänkin välillä kun meidän kemiat ei oikein sovi yhteen. Mut silti häntä melkein päivittäin nään.

Vierailija
33/73 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakastan häntä. Isää myös. Minulla on hyvät vanhemmat. 

Voi kuule, voi olla ulkopuolisten silmiin vaikka kuinka hyvät vanhemmat, mutta todellisuus kotona on helvettiä lapsille.

Vierailija
34/73 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina pitänyt hyvää huolta minusta, on ymmärtäväinen,  empaattinen ja ei koskaan syyllistävä. 

Älykäs ja huumorintajuinen,  en keksi mitään huonoa. Ja todellakin tämä käsi sydämellä.

Olen onnellisten tähtien alla syntynyt.  

Vierailija
35/73 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä se on vaan mennyt niin että eipä ole ollut lähes mitään yhteyttä moniin vuosiin.

Vierailija
36/73 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini on edelleen aivan ykkönen 🥇 paras ystäväni edelleen

Lisään vielä: täyttää ens vkolla 80 vee on onneksi erittäin hyvässä kunnossa ja aktiivinen 

Vierailija
37/73 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Mutta lypsän niin kauan siltä rahaa, kun on tarve. 

Vierailija
38/73 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini ei osannut kasvattaa minua, ei lasta nolaamalla kasvateta, oli kylmä ja näytteli muille mitä todellisuudessa oli, kuulin ihmisten sanovan häntä ylpeäksi. No rahaa jätti perinnöksi, ei tarvii kirpputori vaatteissa kulkea, siitä on ylpeä.

Vierailija
39/73 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
40/73 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on äitiyden lisäksi minulle rakkain ystäväni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän