Ostaisitko 19-vuotiaalle lapsellesi ginipullon, jos tämä pyytäisi?
Kommentit (33)
Ostaisin kyllä. Kasvatustyö on tehty ennen 19 vuoden ikää ja tiedän, että käyttäytyvät vastuullisesti vaikka ginipullo olisikin kourassa.
Ostaisin, jos olisin Alkossa tms. päin. En mä välttis sen takia erikseen reissua tekis.
Tiukkapipoisuudestasi en tiedä tämän yhden tilanteen takia.
Tottakai. Ja Napuee, ei mit huonoa.
Aika alkoholimyönteistä väkeä palstalla.
Mihin tuo 20 vuoden ikåraja edes perustuu? Ravintolasta saa kuitenkin jo ennen sitä väkeviä.
Riippuu nuoresta. Jos olisi ihan normi nuori niin ostaisin. Jos taas joku känniääliö niin saisi itse hoitaa viinansa tai tyytyä mietoihin.
Ostaisin. Eiköhän se löytäisi jonkun 20 vuotta täyttäneen ostamaan sen joka tapauksessa.
En ostaisi. En ostaisi muutakaan alkoholia. Ja voin olla nipo, mutta olkoon.
Vierailija kirjoitti:
Ostaisin. Eiköhän se löytäisi jonkun 20 vuotta täyttäneen ostamaan sen joka tapauksessa.
Ostaisitko samalla perustelua kaljaa tai lonkeroa 17-vuotiaalle?
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikein teit. Laki on laki.
Eipä nyt oikein täsmää. Laki on, ettei alle 20 vuotias saa ostaa Alkosta väkeviä viinoja.
Laki ei kuitenkaan kiellä tarjoilemasta alle 20 vuotiaalle, mutta 18 vuotta täyttäneelle väkeviä.
Aivan dinosaurusaikainen laki ja joutais poistoon.
Voisin ostaa jos olisin muutenkin menossa Alkoon. Kun on kerran fiksu ja tiedän että hoitaa opiskelunsa ja työnsä. Jos minä en hakisi hänelle niin kaverit hakisivat.
Ai niin, saisi kyllä maksaa itse. Saa kotoa ruoat, vaatteet, asumisen, pyykkipalvelun jne. mutta juhlimisensa ym. ylimääräisen maksaa itse.
Ei lapseni 19-vuotiaana mitään giniä olisi edes halunnut. Tosin jostain syystä piti punaviinistä.
Mutta en olisi ostanut muuta kuin sellaisen minikokoisen pullon.
Vierailija kirjoitti:
En. Kertoisin myös, miksi en.
No miksi et?
Vierailija kirjoitti:
Mihin tuo 20 vuoden ikåraja edes perustuu? Ravintolasta saa kuitenkin jo ennen sitä väkeviä.
Joku politiikko sai aikanaan ääniä.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu nuoresta. Jos olisi ihan normi nuori niin ostaisin. Jos taas joku känniääliö niin saisi itse hoitaa viinansa tai tyytyä mietoihin.
Se norminuoren ja känniääliön raja on joskus aika häilyvä, kun tuon ikäisestä kyse....
Joo.olet