Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi esim. työttömät ostaa laatikkoruoat eineksinä?

Vierailija
25.12.2025 |

Siis kun juureslaatikon ainekset esim. ei maksa juuri mitään. Eurolla tekee älyttömän ison vuoallisen porkkanalaatikkoa. Niin miksi ihmiset joilla ei ole mitään muuta kuin joutilasta aikaa, ostavat näitä kalliilla eineksinä?

Kommentit (408)

Vierailija
181/408 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksikö? Siksi että ollaan laiskoja. Ei osata tehdä itse. Moni varmaan kuolis nälkään, kun joutuis tekemään ruoan itse. Kaupan kassalla näen koko ajan mitä ihmiset ostaa. Mitä varakkaampi ihminen, sitä suurempi on raaka-aineiden määrä, josta he itse valmistavat ruokansa. Sitten on valmisruoka-perheet. Olueen ja tupakkaan kyllä taito riittää.

Tiedätkö kuinka paljon ihmisiä on ulosotossa, kun kaikki on osamaksulla, autot ja ja muu elämä. Kassalla ei varmasti pysty sanomaan kuka siellä on oikeasti varakas.

Tuntemani varakkaat vetävät kyllä jouluna aikamoisen satsin konjakkia ja muuta kallista juomaa, joten anna olla, työtön voi käyttää rahansa vaikka kokonaan kaljaan ja tupakkaan.

Jos valmistellaan joulu, niin kyllä siinä on tekemistä rosolleineen, salaatteineen ja kinkkuineen, kyllä pari eineslaatikkoa ei mikään synti ole. 

Eikä kuulu ainakaan sinulle mitenkään. Annat hyvin huonoa kuvaa itsestäsi, kyttäät asiakkaiden ostoksia, ja päättelet heidän varallisuuttaan. Olet yhtä oksettava kuin ap.

T. Entinen kassahenkilö

Vierailija
182/408 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömällä, jos ei ole perhettä, ei mene niin hirveän monta eineslaatikkoa joulua kohti ja koska valmistaminen on paljon helpommpaa ja kuluu vähemmän sähköä kun ne voi lämmittää mikrossa niin ei se mikään kamalan synti ole ostaa sellaisia vaikka on työtön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/408 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perkele kun mun tekis mieli ampua nuo työttömien solvaajat saatana! Jokaikinen päivä samaa jonniinjoutavaa ratkutusta perkele!

Vierailija
184/408 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kun työtön ei saa ostaa joululaatikkoa valmiina kaupasta. Työssä käyvät saa ostaa.

Vierailija
185/408 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon nii nköyhä nainen saan toimeentulotukea että syön jouluna vain sukulaisilla. Rahaa viikonlopuksi 10e. Mulla ei ole edes mitään missä paistaa uunissa. Oon 50kg nainen. Ihmettelen aina näitå aloituksia. Miten tekisin ilman rahaa??? 

Vierailija
186/408 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksikö? Siksi että ollaan laiskoja. Ei osata tehdä itse. Moni varmaan kuolis nälkään, kun joutuis tekemään ruoan itse. Kaupan kassalla näen koko ajan mitä ihmiset ostaa. Mitä varakkaampi ihminen, sitä suurempi on raaka-aineiden määrä, josta he itse valmistavat ruokansa. Sitten on valmisruoka-perheet. Olueen ja tupakkaan kyllä taito riittää.

Tuon kuvauksen mukaan olen varakas. 😁

T. työtön

Vierailija
187/408 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne eineksetkään kalliita ole. Ja minä olen aina tehnyt laatikot itse, lanttu- ja porkkanalaatikot valmiista soseesta, ja maksalaatikkoon olen luonnollisesti ostanut jauhettua maksaa, perunat on tavannut mies kuoria ja laittaa kiehumaan ja minä olen tehnyt loput. Eikä nämä asiat liity mitenkään siihen olenko sattunut olemaan silloin töissä vai työtön. Kaupan laatikot on pahoja, en ymmärrä miksi porkkanalaatikkoon ängetään riisiä, tai miksi lanttulaatikko on niin kitkerää. Maksalaatikkoa syön eineksenä arkisin, mutta jouluna pitää olla itse tehtyä, se maistuu erilaiselta. Kaupan perunalaatikot on vaan paistettua perunamuusia. Mutta jos eläisin yksin, ilman perhettä, en varmastikaan tekisi itse mitään muuta laatikkoa kuin ehkä perunalaatikkoa ja pieni kinkku, ja edelleen ei mitään väliä olisinko töissä vai työtön.

Vierailija
188/408 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä saa eurolla tehtyä porkkanalaatikkoa, kun katsoo pelkästään reseptiä. Menee vähintään 3 euroa, eli hinta, millä saa jo sen eineslaatikon.
Myös sen porkkanalaatikon tekeminen voi epäonnistua, jos ei ole ennen tehnyt ja sitten menee rahat hukkaan.

Vierailija
189/408 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Ei kyllä saa eurolla tehtyä porkkanalaatikkoa, kun katsoo pelkästään reseptiä. Menee vähintään 3 euroa, eli hinta, millä saa jo sen eineslaatikon. Myös sen porkkanalaatikon tekeminen voi epäonnistua, jos ei ole ennen tehnyt ja sitten menee rahat hukkaan.

3€ 400g vs. 3€ 2,5kg

Vierailija
190/408 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Ei kyllä saa eurolla tehtyä porkkanalaatikkoa, kun katsoo pelkästään reseptiä. Menee vähintään 3 euroa, eli hinta, millä saa jo sen eineslaatikon. Myös sen porkkanalaatikon tekeminen voi epäonnistua, jos ei ole ennen tehnyt ja sitten menee rahat hukkaan.

3€ 400g vs. 3€ 2,5kg

Valion ohjeella tulee kylläkin noin vähän päälle kilo porkkanalaatikkoa ja maksaa valmistus jotain 10e. Tottakai esim. kananmunia, riisiä ja mausteita jää ylimääräisinä, mutta se määrä rahaa on kuitenkin laitettava.
Kyllä se tulee halvemmaksi ostaa se eineslaatikko, varskinin jos asuu yksin. Monet noista tarvittavista aineksista jää ylimääräiksi ja käyttämättömiksi.

Vierailija
191/408 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ap nyt tiedä mitä kaikkea tarvitaan laatikoiden tekoon :D pelkästä porkkanasta ei saa porkkanalaatikkoa. Tarvitaan myös puuroriisiä, punaista maitoa tai kermaa, voita ja mausteita. Riisit pitää keittää= vie sähköä. Porkkanat pitää keittää=vie sähköä. Sitten kun kaikki sekoitetaan keskenään, ne pitää laittaa uuniin=vie sähköä. Kokonaisuudessaan ostettu laatikko saattaa tulla halvemmaksi :D

Vierailija
192/408 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ap nyt tiedä mitä kaikkea tarvitaan laatikoiden tekoon :D pelkästä porkkanasta ei saa porkkanalaatikkoa. Tarvitaan myös puuroriisiä, punaista maitoa tai kermaa, voita ja mausteita. Riisit pitää keittää= vie sähköä. Porkkanat pitää keittää=vie sähköä. Sitten kun kaikki sekoitetaan keskenään, ne pitää laittaa uuniin=vie sähköä. Kokonaisuudessaan ostettu laatikko saattaa tulla halvemmaksi :D

M-mitä? Eikö riitäkkään, että ostan porkkanoita ja veistelen niistä laatikon? :(

Vierailija
193/408 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkaan yksinasuvan ei ole mitään syytä alkaa valmistamaan itse iso laatikollisia jotain joululaatikoita. Järjetöntä. Kukaan ei jaksa syödä niitä montaa päivää ja niiden itse tekeminen tulee huomattavasti kalliimmaksi kuin ostaa se valmislaatikko kaupasta. 

Vierailija
194/408 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kerkeä, kun kiirettä pitää pimeitten töitten kanssa.

Vierailija
195/408 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ilmeisesti tältä laatikkohullulta jotenkin pois, jos me muut emme tee itse laatikoita vaan ostamme kaupasta. 

Siinäpähän kärvistelee ja hikoilee keittiössään. Katsoa kun on ahkera tekevä ihminen, mitalin ansaitsisi. 

Vierailija
196/408 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3€ 400g vs. 3€ 2,5kg

Valion ohjeella tulee kylläkin noin vähän päälle kilo porkkanalaatikkoa ja maksaa valmistus jotain 10e. Tottakai esim. kananmunia, riisiä ja mausteita jää ylimääräisinä, mutta se määrä rahaa on kuitenkin laitettava. Kyllä se tulee halvemmaksi ostaa se eineslaatikko, varskinin jos asuu yksin. Monet noista tarvittavista aineksista jää ylimääräiksi ja käyttämättömiksi.

Miksi ne jää käyttämättömäksi? Etkö muina päivinä syö yhtään mitään?

Vierailija
197/408 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varsinkaan yksinasuvan ei ole mitään syytä alkaa valmistamaan itse iso laatikollisia jotain joululaatikoita. Järjetöntä. Kukaan ei jaksa syödä niitä montaa päivää ja niiden itse tekeminen tulee huomattavasti kalliimmaksi kuin ostaa se valmislaatikko kaupasta. 

Koittakaa nyt ääliöt jo ymmärtää että KUKAAN EI OLE PUHUNUT MISTÄÄN JOULURUOISTA VAAN LAATIKKORUOISTA JA RUOANLAITOSTA IHAN YLEISESTI! 

Voi v*ttu mitä porukkaa.

Vierailija
198/408 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin Prismasta lanttuja ja porkkanoita kahden kilon säkit 0,89€ kpl. Punajuuret olivat 0.69€/2 kilon säkki. Ostin niitäkin. Perunat imellettyyn perunalaatikkoon ostin vähän kalliimmalla, mutta siihenpä ei sitten oikein muuta ostettavaa ollutkaan, loraus maitoa, siirappia, suolaa, voinokareita ja vehnäjauhoja, kaikki löytyivät ihan kotoa.

Mausteitakin on vaikka mitä kotona, eikä niitäkään tarvinnut laatikoita varten erikseen ostaa. Teen kyllä ruokaa muutenkin arkisin, joten ei tarvinnut mitään foliovuokiakaan hommailla. Kippoa ja kuppia on vaikka muille jakaa. Mielestäni joululaatikot tulivat helposti ja halvalla. En kyllä ole työtön.

Vierailija
199/408 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koittakaa nyt ääliöt jo ymmärtää että KUKAAN EI OLE PUHUNUT MISTÄÄN JOULURUOISTA VAAN LAATIKKORUOISTA JA RUOANLAITOSTA IHAN YLEISESTI! 

Voi v*ttu mitä porukkaa.

🤣

Vierailija
200/408 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perkele kun mun tekis mieli ampua nuo työttömien solvaajat saatana! Jokaikinen päivä samaa jonniinjoutavaa ratkutusta perkele!

Voi v*tun v*mmainen hyödytön loinen turpa kiinni kun ei sulta oo kukaan mitään kysynyt.  Voi v*ttu kun tekis mieli vetää turpiin tuollaisia paskakasoja perkele!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi