Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi esim. työttömät ostaa laatikkoruoat eineksinä?

Vierailija
25.12.2025 |

Siis kun juureslaatikon ainekset esim. ei maksa juuri mitään. Eurolla tekee älyttömän ison vuoallisen porkkanalaatikkoa. Niin miksi ihmiset joilla ei ole mitään muuta kuin joutilasta aikaa, ostavat näitä kalliilla eineksinä?

Kommentit (408)

Vierailija
141/408 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Älä vaivaa pääkoppaasi moisilla. Ota nyt iiiiiihan iisisti ja keskity oman arkesi hoitamiseen. 🤨

Vierailija
142/408 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunteeko ap ees ketään työtöntä koska ne jotka mä tunnen tekee kyllä laatikkoruuat ihan itse

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/408 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kukaan ei näitä eineksiä syö, niiden valmistus loppuu ja tulee lisää työttömiä.

Vierailija
144/408 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kukaan ei näitä eineksiä syö, niiden valmistus loppuu ja tulee lisää työttömiä.

😂

Vierailija
145/408 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei eurolla kyllä tehdä.porkkanalaatikkoa.

"Niin, ap:lle tiedoksi: 1,5 kg luomuporkkanaa hinta 2,70 euroa, laktoositon kerma 1,30 euroa, riisiä n. 50 sentin edestä, kananmuna noin 60 senttiä. Foliovuoka noin 80 senttiä. Lieden käyttö ensin keittämiseen ja sitten uuni, menee siinä sähköäkin muutamia senttejä. On sulla tylsä elämä, jos ainoa ilosi on mollata työttömiä. Ymmärrätköhän edes raukka, että työttömät ei edes kuulu kaikki samaan katogoriaan??? Annetaan ihmisten olla rauhassa. Minä laitoin itse bataatti-porkkanalaatikot, ja tuli

kolmelle lootalle hintaa yhteensä ainakin 12 euroa. 

Kuka käskee ostaa jostain lähikaupasta kaikkein kalleimpia mahdollisia tuotteita? Porkkanoita ostin viimeksi tarjouksesta 0,29€/kg ison satsin. Prismassa Kotimaista ruokakerma jotai

Prismasta? Sitten pitää tilata ruoka. Ei pysty sieltä kantamaan kassillista ruokaa.

Vierailija
146/408 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ostanut valmiita vaikka työpaikkaa ei olekaan ollut pitkään aikaan.

Vierailija
147/408 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa mitä kaikkea selityksiä ihmiset keksii 😂

"Lähimarketissa porkkanat 5€/kg, muualta ei voi ostaa"

Vierailija
148/408 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväkään kokki ei aina osaa kaikkea. En nyt sano että joululaatikot on vaikeita tehdä mutta ainakin imelletty perunalaatikko on suht suuritöinen että siitä saa makeaa ilman sokeria/siirappia. Ja osa kaupan eineslaatikoista on ihan hyviä tarkoitukseensa. Enemmän kuin ap:n kysymys minua ihmetyttää ap:n kaltaiset ihmiset jotka kaikki päivät miettii muiden ihmisten asioita aivan kuin ei olisi mitään oikeaa elämää ihmisellä itsellään. 

Vierailija
149/408 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina kehitetään jotain uutta,jos joku eines ei myy. Ja aina priorisoidaan, joten silti voi tulla työttömiä. Näin tää menee.

Vierailija
150/408 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Upea logiikka. 

Vierailija
151/408 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy sille, että ostavat eineslaatikot ja ovat työttömiä, on sama: ovat laiskoja ja osaamattomia.

Vierailija
152/408 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa valitetaan, että ruoka kallista. Riippuu siitä mitä ostaa. Jos tekee ruokansa itse, raaka-aineet ovat todella halpoja. Ruokaan menee muutama euro päivässä, kun tekee useamman annoksen kerralla ja pakastaa osan.

Vierailija
153/408 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa valitetaan, että ruoka kallista. Riippuu siitä mitä ostaa. Jos tekee ruokansa itse, raaka-aineet ovat todella halpoja. Ruokaan menee muutama euro päivässä, kun tekee useamman annoksen kerralla ja pakastaa osan.

Juuri tätä on näille yritetty selittää.

Vierailija
154/408 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo einekset on lisäksi älyttömän hintaisia nykyään. Joku kermaperunat maksaa yli 10€/kg. 

Ei mitään järkeä. Perunat on tarjouksesta isoissa säkeissä käytännössä ilmaisia, ja yksi kermapurkki ei paljoa maksa.

Minusta ovat halpoja. Itse syön vain valmiseineksiä, valmiita kahvileipiä, jäätelöä ja suklaata. Ruokalasku noin 250 euroa kuukausi. Halpaa ja vaivatonta. Turha itseään rasittaa jonkin ruoanlaiton ja leipomisen kanssa. Varsinkin kun ei omista tiskikonetta ja kaikki olisi tiskattava käsin. Mieluummin käytän aikani netin selaamiseen ja kirjojen lukemiseen, kuin ruoanlaiton kanssa näpräämiseen.

N. 10€ päivä yhden henkilön ruokiin ei kyllä ole halpaa. Selaat siis nettiä ja luet kirjoja päivät pitkät? Joutavanpäiväistä touhua.

Jonninjoutavaa touhua arvostella netissä tuntemattomia ihmisiä jouluna. 

Vierailija
155/408 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa jouluna ahertaa yhtään enempää kuin on pakko. Niissä pakollisissakin on tekemistä. Valmiit laatikot kelpaavat kaikille, joten niillä mennään. En tosin ole työtön, vaan eläkkeellä. Arkena sitten teen kaiken alusta loppuun itse. 

Vierailija
156/408 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittavaa mitä kaikkea selityksiä ihmiset keksii 😂

"Lähimarketissa porkkanat 5€/kg, muualta ei voi ostaa"

Mulle tulee ainakin kustannuksia liikkumisesta, eli bussimatkat johonkin muuhun kuin lähikauppaan maksavat vähimmillään vitosen. Autoa minulla ei ole ja maksaisi se bensakin, vaikka auto olisikin. 

Vierailija
157/408 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syy sille, että ostavat eineslaatikot ja ovat työttömiä, on sama: ovat laiskoja ja osaamattomia.

Ihminen voi olla vaikka työtön tohtori ja menettää tilapäisesti apurahan. Silti hän ei välttämättä muutu martaksi yhdessä yössä.

Vierailija
158/408 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei eurolla kyllä tehdä.porkkanalaatikkoa.

"Niin, ap:lle tiedoksi: 1,5 kg luomuporkkanaa hinta 2,70 euroa, laktoositon kerma 1,30 euroa, riisiä n. 50 sentin edestä, kananmuna noin 60 senttiä. Foliovuoka noin 80 senttiä. Lieden käyttö ensin keittämiseen ja sitten uuni, menee siinä sähköäkin muutamia senttejä. On sulla tylsä elämä, jos ainoa ilosi on mollata työttömiä. Ymmärrätköhän edes raukka, että työttömät ei edes kuulu kaikki samaan katogoriaan??? Annetaan ihmisten olla rauhassa. Minä laitoin itse bataatti-porkkanalaatikot, ja tuli

kolmelle lootalle hintaa yhteensä ainakin 12 euroa. 

Tein kahdelle lanttu - ja porkkanalaatikot , pariksi päiväksi syödä.. Hinnaksi tuli varmaan kolme euroa yhteensä.  Muutama porkkana, alle kilo lanttua plus muut joten laske siitä. Imellettyä perunalaatikkoa en osaa tehdä itse, joten sen ja maksalaatikon ostin valmiina. Ja ihan siksi ostin kun en ole oppinut niitä tekemään. Ihmiset luulee kun ostaa kilon porkkanaa niin se kaikki käytetään kerralla porkkanalaatikon tekoon, joka ei pidä paikkaansa.  Pitäisi opetella laskemaan annoksen hinta, näin saa oikean hinnan.

Vierailija
159/408 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkölasku tasoittaa sen edullisuuden. Oletko jotenkin yksinkertainen? 

Vierailija
160/408 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska.hassua tehdä vaan yksi laatikko kutakin. Ei niitä tule oikein muutoin syötyä.

Tämä! Mä ostin tänä jouluna YHDEN perunalaatikon. En mitään muita laatikoita. En todellakaan tee itse sitä yhtä vaivaista laatikkoa, vaan ostan kaupasta valmiina. Mun talous, vaikka matalatuloinen olenkin, ei kaadu yhteen muutaman euron perunalaatikkoon. 

Huvittavaa kuinka hyvätuloiset pyrkivät usein kontrolloimaan meitä matalatuloisia. Voin 100% varmuudella sanoa, että olen kulutuksessani taloudellisempi ja vihreämpi kuin moni keskituloinen ja sitä paremmin tienaava. Esimerkiksi käytän vain julkista liikennettä, en matkustele, en ostele huvin vuoksi vaan tarpeeseen, jne. Ja nyt joulun vapailla minulla ei mene euroakaan alkoholiin eikä muuhun turhaan. Ja sitten joku tulee richplainaamaan kuinka minun tulisi tehdä omin pikkukätösin tuo perunalaatikkoni, sillä muuten olen huono ja moraaliton pienituloinen.

Anna mun kaikki kestää...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme