Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkään jo etukäteen, että miehen joululahja on taas pettymys

Vierailija
21.12.2025 |

Niin se on viime vuosina ollut. Ei ole viitsinyt perehtyä ostamaan mitään henkilökohtaista ja sellaista, josta kokisin, että hän oikeasti tuntee minut. Koruja ja lahjakortteja kasvohoitoon yms olen saanut, jotka on toki kivoja, mutteivat sellaista mitä odotan rakkaaltani.

Kommentit (105)

Vierailija
81/105 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Kyllä on suomalaiset tunnevammaisia ja kykenemättömiä kuunteluun kun tätä lukee Onneksi oma mies ostaa aina jonkun kivan yllätyksen mitä olen halunnut, mutta hän nyt ei olekkaan suomalainen.

Ja naiset eivät kykene puhumaan. Sulle voisi ostaa lahjaksi kirjan nimeltä, kuinka oppia ajatustenlukijaksi.

Mitenköhän minulta ja mieheltäni onnistuu joka vuosi lahjojen ostelu ilman että ajatuksia luetaan?

Vierailija
82/105 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos pyllyä et anna, niin ota edes suihin loppuun saakka. Se olisi miehellesi varmaan ihan mieluinen ja ainutkertainen lahja.

Pyöriikö teidän inceleiden päässä mitään muuta kuin persereiät ja suikit?

Alkaa olla tosiaan jo aika tympeää kun tunkevat noita lapsellisuuksia ihan jokaiseen ketjuun, kaikki pitää kääntää anaaliin ihan vaikka väkisin. Kai se sitten incelillä on nimenomaan puhe siitä mistä puutekin, haluavat omaan ahteriinsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/105 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ap:n mies ostaa sille lahjaksi hautakiven. Sitten kun ap jouluna 2026 alkaa taas normaalin kiukuttelun lahjoista, niin mies kylmästi vaan toteaa, että edellinenkin lahjasi on vielä käyttämättä.

Vierailija
84/105 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos pyllyä et anna, niin ota edes suihin loppuun saakka. Se olisi miehellesi varmaan ihan mieluinen ja ainutkertainen lahja.

Pyöriikö teidän inceleiden päässä mitään muuta kuin persereiät ja suikit?

Alkaa olla tosiaan jo aika tympeää kun tunkevat noita lapsellisuuksia ihan jokaiseen ketjuun, kaikki pitää kääntää anaaliin ihan vaikka väkisin. Kai se sitten incelillä on nimenomaan puhe siitä mistä puutekin, haluavat omaan ahteriinsa.

Saisinpa panna sua perseeseen.

Vierailija
85/105 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Kyllä on suomalaiset tunnevammaisia ja kykenemättömiä kuunteluun kun tätä lukee Onneksi oma mies ostaa aina jonkun kivan yllätyksen mitä olen halunnut, mutta hän nyt ei olekkaan suomalainen.

Ja naiset eivät kykene puhumaan. Sulle voisi ostaa lahjaksi kirjan nimeltä, kuinka oppia ajatustenlukijaksi.

Mitenköhän minulta ja mieheltäni onnistuu joka vuosi lahjojen ostelu ilman että ajatuksia luetaan?

Sun mies taitaa olla sellanen naismainen hupakko.

Vierailija
86/105 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tää keittotarinatyyppi aina löytyy joka ikiseen ketjuun mummoineen 

Vierailija
87/105 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et kerro suoraan mitä haluat? Meillä se toimii parhaiten. win-win

Minusta miehen pitää tuntea minut niin hyvin, että osaa ostaa lahjoja ilman vinkkejä. ap

Mun mies saisi sitten lahjaksi vaan erilaisia alkoholituotteita kaikilta, koska kukaan ei tiedä, mitä hän haluaa. 

Vierailija
88/105 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tää keittotarinatyyppi aina löytyy joka ikiseen ketjuun mummoineen 

Samalla lailla sinäkin täällä roikut.

Vierailija
89/105 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sä et kerro sille mitä sä toivot?

Anna mä selitän paremmin miksi.. Joululahja on usein osoitus siitä miten hyvin tunnet toisen henkilön. Varsinkin oma puoliso luulisi olevan henkilö joka oikeasti tuntee sinut ja ennen kaikkea on kiinnostunut sinusta ihmisenä, persoonana ja ainutlaatuisena yksilönä. Joululahja on myös osoitus siitä kuinka paljon hän kuuntelee sitä mitä sinä kerrot ja mistä puhut. Kun antaa mitäänsaamattoman lahjan sillä osoittaa ettei ole kiinnostunut, ettei hän aidosti ole läsnä ja kuuntele kun puhut. Se että joudut aina kertomaan puhuttelee ettei mies halua panostaa sinuun edes sen vertaa että kuuntelisi ja tuntisi sinut.

Olet todella kiittämätön. ja oikeasti sä sitten  panostat täysillä sun miehen lahjoihin , pipo ja hanskat... mä kuolen nauruun. korut ja hemmottelulahjakortit ei kelpaa. sä haluut et se ostaa sulle pipon ja hanskat, ne kun on lahjojen aatelia. olet todella nolo ja mä säälin sun miestä

Vierailija
90/105 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellasta se on olla vähä-älyinen ja tunnevammainen

Vierailija
91/105 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ihminen ostaa lahjan läheiselleen, hän usein tiedostamattomasti ostaa sen itselleen. En tarkoita, että hän ostaisi juuri sitä, mitä itse toivoo, mutta hänen mieltymyksensä ja tottumuksensa vaikuttavat merkittävästi siihen, millaisia lahjoja hän ostaa. Ja pahaksi onneksi se toinen, jolle lahja ostetaan, on usein maultaan aivan erilainen ihminen kuin lahjnantaja.

Mutta on myös parisuhteita, joissa lahjat eivät näyttele minkäänlaista osaa. Onni kukoistaa, vaikka aineelliset olosuhteet ovat ankarat. Hyvänä esimerkkinä tulee mieleen tapaus, josta pari vuotta sitten edesmennyt mummoni usein kertoi.

Mummon lapsuudenkodin lähistöllä eleli uusperhe, jossa oli pariskunta, miehen lapsia, naisen lapsia ja yksi yhteinenkin tenava. Tämän perheen äiti (äitipuoli) keitteli usein suuressa kattilassa keittoa.

Mummo kertoi, että keittoa syömään saivat tulla he naapurin mukulatkin perheen lasten lisäksi. Keitto oli ihan kelvollista, varsinkin si

Luuten, että mummo on tässä ketjussa ainoana oikeilla jäljillä sen suhteen, mikä on juurisyy, että miehen lahjaostot ovat sellaisia kuin ovat. Mummo osoittaa ongelmaan myös ratkaisun. Hän ei nostanut suurta meteliä siitä, että ei kissanlihan syöminen tuntui epämiellyttävältä. Hän vain alkoi elegantisti vähän vältellä paikkaa, jossa tätä epämieluisaa ruokaa tarjottiin.. 

Vierailija
92/105 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet eivät ole ajatusten lukijoita. Sanokaa suoraan mitä haluatte/ette halua lahjaksi. Turha sitä on täällä rutista. 

Eikö lahjan idea ole juuri se, että tuntee toisen niin hyvin, että osaisi ostaa rakkaalleen juuri sellaisen lahjan kuin tämä toivoo. Ilman vinkkejä.

No on tuollaisiakin miehiä.  Tykkään neuloa ja mies on ostanut lankoja ja neulekirjoja. Jaa että kuinka osasi valita langat? Oli niin kertakaikkisen ainutlaatuinen nero että tonki salaa lankavarastoani ja otti kuvia vyötteistä ja myös valmiista neuleista joita olin aikaisemmin tehnyt. Kaupassa neuvoivat lisää.  

Hän on myös ostanut kauniin huivin jota hypistelin kaupassa mutta en raaskinut ostaa. Mies meni salaa  kauppaan myöhemmin ja osti huivin pukinkonttiin. Ja juuri sen nimenomaisen huivin siinä värissä johon olin ihastunut.

Nämä on ihan yksinkertaisia juttuja toteuttaa jos ihminen yhtään kiinnittää kumppaniinsa ja hänen tekemisiinsä huomiota. Monta muuta vastaavaa juttua mies on tehnyt koska hänellä on hoksottimet kunnossa ja motivaatio ilahduttaa toisia ja vaimoaan erityisesti.

Vierailija
93/105 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna mä selitän paremmin miksi.. Joululahja on usein osoitus siitä miten hyvin tunnet toisen henkilön. Varsinkin oma puoliso luulisi olevan henkilö joka oikeasti tuntee sinut ja ennen kaikkea on kiinnostunut sinusta ihmisenä, persoonana ja ainutlaatuisena yksilönä. Joululahja on myös osoitus siitä kuinka paljon hän kuuntelee sitä mitä sinä kerrot ja mistä puhut. Kun antaa mitäänsaamattoman lahjan sillä osoittaa ettei ole kiinnostunut, ettei hän aidosti ole läsnä ja kuuntele kun puhut. Se että joudut aina kertomaan puhuttelee ettei mies halua panostaa sinuun edes sen vertaa että kuuntelisi ja tuntisi sinut.

Olet todella kiittämätön. ja oikeasti sä sitten  panostat täysillä sun miehen lahjoihin , pipo ja hanskat... mä kuolen nauruun. korut ja hem

Mitä sekoilet? En ole antanut miehelleni pipoa? Ja kyllä annan miehelleni joka vuosi asioita mitä hän on aidosti halunnut
Ehkä sekoitat mut johonkin toiseen. Skarppaa vähän

Vierailija
94/105 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se olisi mielestäni epäromanttista. ap

Tavallaan ymmärrän tämän: jos joudun erikseen pyytämään jotain, niin eikö se ole sama ostaa itse? Tai että mies antaa vaan rahat ja skipataan se turha paketointi? Miten minä joka vuosi keksin hyvän lahjan ja mies ei koskaan? Tänäkin vuonna ostin, ja laskin jopa standardejani eli ostin hyvin tavallisen, mutta hyvin tarpeellisen ja toivotun lahjan. Tänään mies sanoi, ettei ole ostanut minulle mitään koska ei keksinyt mitään. 

Minä olen hoitanut lapselle lahjat, miehelle lahjan ja olen itse ainoa, jolle ei ole kuusen alla mitään. Tänä vuonna sentään jätin miehen vanhempien lahjan hankkimatta/tekemättä lapsen kanssa.

Vierailija
95/105 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuten, että mummo on tässä ketjussa ainoana oikeilla jäljillä sen suhteen, mikä on juurisyy, että miehen lahjaostot ovat sellaisia kuin ovat. Mummo osoittaa ongelmaan myös ratkaisun. Hän ei nostanut suurta meteliä siitä, että ei kissanlihan syöminen tuntui epämiellyttävältä. Hän vain alkoi elegantisti vähän vältellä paikkaa, jossa tätä epämieluisaa ruokaa tarjottiin..

Tämä on hieno analyysi. Mummo on taas kerran oikeassa. Ja mikä ihmeellisintä, hän on sentään ollut kuolleena jo pari-kolme vuotta.

Vierailija
96/105 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sentään ostaa. Itse en ole saanut enää mitään. Olisin tosi otettu tällaisista lahjoista.. 13 vuotta yhdessä.

Vierailija
97/105 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan vaan ette loukkaannu kaikesta, kuten ap. Ettekä ehkä ole kaksinaamaisia, kehu lahjaa  edessäpäin ja selän takana hauku? 

Vierailija
98/105 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellasta se on olla vähä-älyinen ja tunnevammainen

Mä kanssa olen vähän huolissani miehesi mielenterveydestä.

Vierailija
99/105 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan vaan ette loukkaannu kaikesta, kuten ap. Ettekä ehkä ole kaksinaamaisia, kehu lahjaa  edessäpäin ja selän takana hauku? 

Jos oma mies ostaisi lahjoja joista en välitä niin todellakin loukkaantuisin. Minä ja mun mies osataan ostaa lahjat ilman kysymättä kun tunnetaan toisemme sen verran hyvin

Vierailija
100/105 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ap, odotan edelleen vastaustasi mikset lahjoita saamiasi lahjoja vaikka hyväntekeväisyyteen.

Saanko vastauksesi?

En aio alkaa tsättäilemään sun kaltaisen henkilön kanssa

ap.

Minkä kaltainen henkilö sitten olen?

Tsättäile pois vaan ihan reippaasti, luulen että muutkin lukijat haluavat tietää vastauksen.

Siis, miksi et lahjoita saamiasi lahjoja eteenpäin sellaiselle, joka osaa arvostaa niitä?