Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkään jo etukäteen, että miehen joululahja on taas pettymys

Vierailija
21.12.2025 |

Niin se on viime vuosina ollut. Ei ole viitsinyt perehtyä ostamaan mitään henkilökohtaista ja sellaista, josta kokisin, että hän oikeasti tuntee minut. Koruja ja lahjakortteja kasvohoitoon yms olen saanut, jotka on toki kivoja, mutteivat sellaista mitä odotan rakkaaltani.

Kommentit (105)

Vierailija
61/105 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pian on jouluaatto ja ap:n loppu vuosi pilalla sekä naama norsun v.tulla.

Vierailija
62/105 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Hei 56. Mun palkka on melkein tuplaten mun miehen 😂 hyvä yritys

Sitä suuremmalla syyllä, miksi hänen pitäisi ostella sinulle helkkaristi joululahjoja? Ai, osoittaakseen sillä, miten paljon sinua rakastaa? Melko materialistista...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/105 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä olet ostanut miehellesi?

Hansikkaat ja lämpimän pipon viimeksi. ap

No toivottavasti sä saat siltä tänä jouluna hanskat ja pipon. Nehän on tosi romanttinen lahja.

Olisin itse todella tyytyväinen, jos saisin toivomani pipon ja lämpimät hanskat, esim. kelkkakintaisiin alusrukkaset. Ja olen vieläpä nainen. Yritän sanoa, että lahjan saajaa tuntematta on paha mennä arvailemaan, onko lahja mieleinen.

No mistä tuo mies voisi tietää, että ne helyt ja kasvohoidot sun muut on perseestä, jos ap ottaa ne mukisematta vastaan, eikä saa suutaan auki ennen seuraavaa joulua kertoakseen niiden olevan epätoivottuja lahjoja?

-eri 

Vierailija
64/105 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sä et kerro sille mitä sä toivot?

Anna mä selitän paremmin miksi.. Joululahja on usein osoitus siitä miten hyvin tunnet toisen henkilön. Varsinkin oma puoliso luulisi olevan henkilö joka oikeasti tuntee sinut ja ennen kaikkea on kiinnostunut sinusta ihmisenä, persoonana ja ainutlaatuisena yksilönä. Joululahja on myös osoitus siitä kuinka paljon hän kuuntelee sitä mitä sinä kerrot ja mistä puhut. Kun antaa mitäänsaamattoman lahjan sillä osoittaa ettei ole kiinnostunut, ettei hän aidosti ole läsnä ja kuuntele kun puhut. Se että joudut aina kertomaan puhuttelee ettei mies halua panostaa sinuun edes sen vertaa että kuuntelisi ja tuntisi sinut.

No, jos haluaa naida meedion niin pitää mennä sirkukseen. Muille saa/kannattaa kertoa mitä haluaa eikä odottaa toisen lukevan ajatuksia.

Vierailija
65/105 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän täysin mistä ap puhuu. Ei lahjan ostaminen ole mitenkään erityisen vaikeaa, jos puolison asiat ja mielipiteet kiinnostavat. Ideoita saa pelkästään kuuntelemalla.

M52

Vierailija
66/105 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan merinovillahousut ja merinovillasukat, oikein hyvät

Vierailija
67/105 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Hei 56. Mun palkka on melkein tuplaten mun miehen 😂 hyvä yritys

Sitä suuremmalla syyllä, miksi hänen pitäisi ostella sinulle helkkaristi joululahjoja? Ai, osoittaakseen sillä, miten paljon sinua rakastaa? Melko materialistista...

On helppo argumentoida kun ensiksi luot fantasia kuvitelmat joita vastaan argumentoit 😂😂😂 et uskalla argumentoida muuten kun häviaisit

Vierailija
68/105 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tietämäni joululahjoista pitävät aikuiset vaikuttaa tyytymättömiltä lahjoihinsa, ainakin ilmeestä ja reaktiosta päätellen. Vaikka hehkuttavat että yllätykset on ihania. Voivat ostaa itselleen paketit kuusen alle.

Vierailija
69/105 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän täysin mistä ap puhuu. Ei lahjan ostaminen ole mitenkään erityisen vaikeaa, jos puolison asiat ja mielipiteet kiinnostavat. Ideoita saa pelkästään kuuntelemalla.

M52

Mä olen antanut vinkkejä, että haluaisin strap on panoa Jouluaattona.

Vierailija
70/105 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No toivottavasti sä saat siltä tänä jouluna hanskat ja pipon. Nehän on tosi romanttinen lahja.

Olisin itse todella tyytyväinen, jos saisin toivomani pipon ja lämpimät hanskat, esim. kelkkakintaisiin alusrukkaset. Ja olen vieläpä nainen. Yritän sanoa, että lahjan saajaa tuntematta on paha mennä arvailemaan, onko lahja mieleinen.

No mistä tuo mies voisi tietää, että ne helyt ja kasvohoidot sun muut on perseestä, jos ap ottaa ne mukisematta vastaan, eikä saa suutaan auki ennen seuraavaa joulua kertoakseen niiden olevan epätoivottuja lahjoja?

-eri 

Tämä. Minä esim. olen hyvin selväsanaisesti ilmaissut miehelleni, että älä vaan ikinä osta minulle mitään kasvohoitoa tai jalkahoitoa lahjaksi. Ja tadaa. En ole saanut niitä lahjaksi.

Vierailija
71/105 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ap, odotan edelleen vastaustasi mikset lahjoita saamiasi lahjoja vaikka hyväntekeväisyyteen.

Saanko vastauksesi?

Vierailija
72/105 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on suomalaiset tunnevammaisia ja kykenemättömiä kuunteluun kun tätä lukee

Onneksi oma mies ostaa aina jonkun kivan yllätyksen mitä olen halunnut, mutta hän nyt ei olekkaan suomalainen.

Vierailija
73/105 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, ap, odotan edelleen vastaustasi mikset lahjoita saamiasi lahjoja vaikka hyväntekeväisyyteen.

Saanko vastauksesi?

En aio alkaa tsättäilemään sun kaltaisen henkilön kanssa

ap.

Vierailija
74/105 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vau, no sepä vasta onkin sinulta kovin henkilökohtainen lahja hänelle.

- sivusta

Vierailija
75/105 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhyy yhyy. Oletko liikaa lukenut romantiikkaa ja nyt oma ukko ärsyttää, kun onkin vain tavallinen ihminen eikä mestarillinen lahjanostaja eikä ajatustenlukija. 

Vierailija
76/105 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ihminen ostaa lahjan läheiselleen, hän usein tiedostamattomasti ostaa sen itselleen. En tarkoita, että hän ostaisi juuri sitä, mitä itse toivoo, mutta hänen mieltymyksensä ja tottumuksensa vaikuttavat merkittävästi siihen, millaisia lahjoja hän ostaa. Ja pahaksi onneksi se toinen, jolle lahja ostetaan, on usein maultaan aivan erilainen ihminen kuin lahjnantaja.

Mutta on myös parisuhteita, joissa lahjat eivät näyttele minkäänlaista osaa. Onni kukoistaa, vaikka aineelliset olosuhteet ovat ankarat. Hyvänä esimerkkinä tulee mieleen tapaus, josta pari vuotta sitten edesmennyt mummoni usein kertoi.

Mummon lapsuudenkodin lähistöllä eleli uusperhe, jossa oli pariskunta, miehen lapsia, naisen lapsia ja yksi yhteinenkin tenava. Tämän perheen äiti (äitipuoli) keitteli usein suuressa kattilassa keittoa.

Mummo kertoi, että keittoa syömään saivat tulla he naapurin mukulatkin perheen lasten lisäksi. Keitto oli ihan kelvollista, varsinkin silloiset sodanjälkeiset olosuhteet huomioon ottaen.

Siinä talon liepeillä liikkui paljon kulkukissoja ja kerran se nainen lipsautti, että niitä hän loukuilla pyydysti ja niistä hän ne keittonsa keitti. Mummo sanoi, että ei se keitto sinänsä siitä huonommaksi muuttunut, mutta kyllä hän alkoi vähän vältellä sitä paikkaa, kun tiesi, mistä liha niihin keittoihin tulee.

Se liitto oli alkanut uskottomuudesta (mummo tosin käytti siitä rumempaa sanaa), mutta alkoholia se pariskunta ei käyttänyt pisaraakaan. Eikä käyttänyt mummokaan ja mistä hän olisi sitä voinut saadakaan, kun oli vasta lapsi.

Kaikenlaista voi siis sattua ja joka kuuseen kurkottaa, se katajaan kapsahtaa, kuten mummo aina opetti.

Vierailija
77/105 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhyy yhyy. Oletko liikaa lukenut romantiikkaa ja nyt oma ukko ärsyttää, kun onkin vain tavallinen ihminen eikä mestarillinen lahjanostaja eikä ajatustenlukija. 

Ei tarvitse olla ajatuksenlukija jos älykkyys riittää siihen että kuuntelee ja on aidosti kiinnostunut puolisostaan
Mutta tottakai jos älykkyys ei riitä....

Vierailija
78/105 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ihminen ostaa lahjan läheiselleen, hän usein tiedostamattomasti ostaa sen itselleen. En tarkoita, että hän ostaisi juuri sitä, mitä itse toivoo, mutta hänen mieltymyksensä ja tottumuksensa vaikuttavat merkittävästi siihen, millaisia lahjoja hän ostaa. Ja pahaksi onneksi se toinen, jolle lahja ostetaan, on usein maultaan aivan erilainen ihminen kuin lahjnantaja.

Mutta on myös parisuhteita, joissa lahjat eivät näyttele minkäänlaista osaa. Onni kukoistaa, vaikka aineelliset olosuhteet ovat ankarat. Hyvänä esimerkkinä tulee mieleen tapaus, josta pari vuotta sitten edesmennyt mummoni usein kertoi.

Mummon lapsuudenkodin lähistöllä eleli uusperhe, jossa oli pariskunta, miehen lapsia, naisen lapsia ja yksi yhteinenkin tenava. Tämän perheen äiti (äitipuoli) keitteli usein suuressa kattilassa keittoa.

Mummo kertoi, että keittoa syömään saivat tulla he naapurin mukulatkin perheen lasten lisäksi. Keitto oli ihan kelvollista, varsinkin si

Tästähän se ratkaisu ap:n ongelmaan löytyikin. Problem solved 👵🏻 🙏 🥰🥰🥰

Vierailija
79/105 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Kyllä on suomalaiset tunnevammaisia ja kykenemättömiä kuunteluun kun tätä lukee Onneksi oma mies ostaa aina jonkun kivan yllätyksen mitä olen halunnut, mutta hän nyt ei olekkaan suomalainen.

Ja naiset eivät kykene puhumaan. Sulle voisi ostaa lahjaksi kirjan nimeltä, kuinka oppia ajatustenlukijaksi.

Vierailija
80/105 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummo kertoi, että keittoa syömään saivat tulla he naapurin mukulatkin perheen lasten lisäksi. Keitto oli ihan kelvollista, varsinkin si

Kiitos tästä! Nyt on joulu pelastettu 💕 🎅🏻 🎄