Pelkään jo etukäteen, että miehen joululahja on taas pettymys
Niin se on viime vuosina ollut. Ei ole viitsinyt perehtyä ostamaan mitään henkilökohtaista ja sellaista, josta kokisin, että hän oikeasti tuntee minut. Koruja ja lahjakortteja kasvohoitoon yms olen saanut, jotka on toki kivoja, mutteivat sellaista mitä odotan rakkaaltani.
Kommentit (132)
Ei voi kertoa mitä haluaa, mutta on sitten naama norsunvitulla kun tuli väärä tavara??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin selvä provo, että ihmetyttää kommenttien paljous.
Mikä tahansa aloitus kelpaa, että päästään kertomaan kuinka ei osteta toisilleen mitään lahjoja ja se on ihanaa.
Niinhän se onkin. Joulussa tärkeintä on yhdessä oleminen. Olen ihan varma, että ap:n ukollakin on kymmenet rukkaset ja monta hyvää pipoa. Hän ei ole vain samanlainen kitisiä kuin akkansa.
Onko tämä nyt sellainen naisvauva?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sä et kerro sille mitä sä toivot?
Anna mä selitän paremmin miksi.. Joululahja on usein osoitus siitä miten hyvin tunnet toisen henkilön. Varsinkin oma puoliso luulisi olevan henkilö joka oikeasti tuntee sinut ja ennen kaikkea on kiinnostunut sinusta ihmisenä, persoonana ja ainutlaatuisena yksilönä. Joululahja on myös osoitus siitä kuinka paljon hän kuuntelee sitä mitä sinä kerrot ja mistä puhut. Kun antaa mitäänsaamattoman lahjan sillä osoittaa ettei ole kiinnostunut, ettei hän aidosti ole läsnä ja kuuntele kun puhut. Se että joudut aina kertomaan puhuttelee ettei mies halua panostaa sinuun edes sen vertaa että kuuntelisi ja tuntisi sinut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen, mutta kun lukee näitä teidän kommentteja, niin hitto te naiset olette vaikeita. Mistä se mies voi lukea teidän ajatuksianne, jos ette kerro mitä haluatte. Sano ap sille miehellesi, mitä haluat ja mitä et halua. Tai sitten teette kuten me, eli ette osta toisillenne joululahjoja lainkaan. Kun se on yhdessä sovittu, niin kummankaan ei tarvitse pettyä. Ostatte joulun jälkeen alesta kumpikin itsellenne, mitä tahdotte.
Tämä! Itsekin täällä mietin, että ettekö te kommunikoi niiden puolisoidenne kanssa ollenkaan, vaan oletatte lukevan ajatuksia ja sitten petytte. Me ostamme toisillemme lahjoja. Ei ne nyt aina mene 100%, mutta niiden takana on kuitenkin ajatusta. Eikä kaiken tarvitse olla minusta mitään yltiöromanttista ja ihanaa, vaan on sellaista arjen tylsää romantiikkaa, kun saa lahjaksi asioita, joita on oikeasti tarvinnut, mutta ei ole osannut ajatella. Itse olen saanut
Me puhutaan miehen kanssa todella paljon kaikesta. Meillä on yhteisiä kiinnostuksenkohteita jne. Mutta ei tää ongelma silti mihinkään ole väistynyt. Ja mitä kommunikaatioon tulee, näin 20 vuoden jälkeen olen tajunnut että vaikka väännän samoista asioista kerta toisensa perään, muutosta niihin ei tule. Niistä voidaan puhua, kirjoittaa ym. vaikka loputtomiin mutta lopputulos ei ole se, mitä lähdin hakemaan.
Minua kuunnellaan, mutta en koe tulevani kuulluksi.
Sairastuin hiljattain enkä ole voinut sen jälkeen syödä tiettyjä juttuja oireilematta. Olen useampaan kertaan selittänyt miehelle miksi näin on + näyttänyt kaupassa konkreettisesti, mikä käy ja mikä ei. Hän vaikuttaa kuuntelevan. Sitten jos pyydän myöhemmin tuomaan minulle sopivaa ruokaa tai tietyn tuotteen, hän tuo väärän. "Aattelin että..." Ei tässä ole mitään ajateltavaa; X käy, Y ei. Selitin jo useasti, miksi näin on.
Lapsetkin osaa tehdä lahjalistan, mikä siinä aikuiselle on niin vaikeaa? Sitä saa mitä tilaa.
Mitä itse olet ostanut miehelle? Tokmannilta sukkapaketin ja suohkusaippuan ja kutsut niitä hyvöksi ja henkilökohtaiseksi lahjaksi jonka perusteella vaadit itsellesi kalliita koruja ja hemmottelu lahjoja?
Vierailija kirjoitti:
Ap, kertoisitko jo viimein esimerkin mikä olisi sun mielestäsi ihana lahja.
Ei tiedä itsekään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sä et kerro sille mitä sä toivot?
Se olisi mielestäni epäromanttista. ap
Eli et suostu kertomaan mitä haluaisit mutta kuitenkin kehtaat valittaa jos et saa sitä mitä haluat?
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin selvä provo, että ihmetyttää kommenttien paljous.
Mikä tahansa aloitus kelpaa, että päästään kertomaan kuinka ei osteta toisilleen mitään lahjoja ja se on ihanaa.
Niinhän se onkin. Joulussa tärkeintä on yhdessä oleminen. Olen ihan varma, että ap:n ukollakin on kymmenet rukkaset ja monta hyvää pipoa. Hän ei ole vain samanlainen kitisiä kuin akkansa.
Yhdessäolo ja lahja kumppanille eivät sulje toisiaan pois. Meidän jouluun kuuluu molemmat.
Ap on kiittämätön paska joka kuvittelee miehen olevan ajatustenlukija.
Kaikkien lahjojen ei tarvitse olla mitään yltiöromanttisia. Mutta sopivat lahjat osoittavat sen, että tuntee ihmisen. En minäkään työkavereille osaisi ostaa mitään, mutta puolison maun, tarpeet ja haaveet tiedän.
Parasta kun ei vietä joulua. Näyttää tuottavan vain pahaa mieltä kaikille ja kaikesta. Missä vietetään. Ketkä kutsutaan. Mitä syödään. Mitä annetaan ja saadaan lahjaksi. Vahinko, ettei tekoäly pysty vielä kaikkeen, mutta aviopuolisohan on siitä jo löytynyt. Sitä odotellessa voi katsoa screeniltä, mikä olisi täydellinen joulu, ja samaistua siihen mielikuvituksessaan.