Yksi aina auttanut muita, yhtä ei kuitenkaan koskaan auteta
Yksi aina auttanut muita, yhtä ei kuitenkaan koskaan auteta
Kommentit (13)
Ei olisi koskaan pitänyt auttaa ketään, koska takaisin päin ei saa koskaan mitään
Auttaa ei saa koskaan siinä toivossa, että saisi jotain takaisin. Niin ei tule käymään. Todennäköisemmin vain kostautuu.
Vierailija kirjoitti:
Ei olisi koskaan pitänyt auttaa ketään, koska takaisin päin ei saa koskaan mitään
Olisi jäänyt vainoamistuomio saamatta, jos et olisi "auttanut".
Jankuttaminen ei ole ennenkään auttanut ketään.
Hanki hullu apua mielenterveysongelmiisi.
Ihan oikeasti.
Kiittämättömyys on maailman palkka.
Minäkö se oon? Olen auttanut kyllä muita. Mutta tänä vuonna kun minulla oli vaikeaa. Homma ei toiminutkaan vastavuoroisesti.
Jeesus kuoli ristillä, jotta muut vapautuisivat synneistä. Auttoi ihmisiä Jumalan rakkaudesta ja hyvyydestä käsin.
Mikäs siinä, kun sen kuvion tajuaa. Helppo pelata samaa peliä. Pitääkö tässä kohtaa sanoa, että sori siitä, vai onko joku muu ajankohta parempi? Sitä saa mitä tilaa, ja mitä näitä nyt on.
Auttaminen sillä ajatuksella että itse saa siitä jotain muuta kuin hyvän mielen, on laskelmoivaa ja motiivi on hitusen hyväksikäyttävää jos "avulla on hintalappu", eli ei oikeaa auttamista.
Ja kannattaa opetella avaamaan suunsa ja sanomaan että hei mä tarviin vuorostani apua. Auttajat yleensä nähdään niin hyvin pärjäävinä ettei muille tule mieleen että ne ei ehkä aina pärjääkään.
Suuta auki ja kommunikoimaan.
No voi. Jäikö taas pipipillerit ottamatta?
Vierailija kirjoitti:
Auttaminen sillä ajatuksella että itse saa siitä jotain muuta kuin hyvän mielen, on laskelmoivaa ja motiivi on hitusen hyväksikäyttävää jos "avulla on hintalappu", eli ei oikeaa auttamista.
Ja kannattaa opetella avaamaan suunsa ja sanomaan että hei mä tarviin vuorostani apua. Auttajat yleensä nähdään niin hyvin pärjäävinä ettei muille tule mieleen että ne ei ehkä aina pärjääkään.
Suuta auki ja kommunikoimaan.
Vastavuoroisuus on tärkeää. Tuskin aloittaja tarkoitti vasta-apu, joka toimii yks-yhteen.
Olen toiminut apumiehenä useasti, mutta pyytäessäni ylimääräistä käsiparia, on näillä muita kiireitä.
Ja nykyään minullakin!
Vierailija kirjoitti:
Kiittämättömyys on maailman palkka.
Tie helvettiin on kivetty hyvillä aikomuksilla.
Phyi