Pelkään jo etukäteen, että miehen joululahja on taas pettymys
Niin se on viime vuosina ollut. Ei ole viitsinyt perehtyä ostamaan mitään henkilökohtaista ja sellaista, josta kokisin, että hän oikeasti tuntee minut. Koruja ja lahjakortteja kasvohoitoon yms olen saanut, jotka on toki kivoja, mutteivat sellaista mitä odotan rakkaaltani.
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Miksi et kerro suoraan mitä haluat? Meillä se toimii parhaiten. win-win
Minusta miehen pitää tuntea minut niin hyvin, että osaa ostaa lahjoja ilman vinkkejä. ap
Ei tietenkään osaa ostaa mieleisiä lahjoja!
Olet varmaan sen miehen kanssa naimisissa, joka söi lapsen vanukkaat, toi sulle väärät kukkasipulit kaupasta, kusi kuusen ja lahjojen päälle humalassa ja söi kastetilaisuuteen tarkoitetun hyydykekakun edellisenä yönä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sä et kerro sille mitä sä toivot?
Anna mä selitän paremmin miksi.. Joululahja on usein osoitus siitä miten hyvin tunnet toisen henkilön. Varsinkin oma puoliso luulisi olevan henkilö joka oikeasti tuntee sinut ja ennen kaikkea on kiinnostunut sinusta ihmisenä, persoonana ja ainutlaatuisena yksilönä. Joululahja on myös osoitus siitä kuinka paljon hän kuuntelee sitä mitä sinä kerrot ja mistä puhut. Kun antaa mitäänsaamattoman lahjan sillä osoittaa ettei ole kiinnostunut, ettei hän aidosti ole läsnä ja kuuntele kun puhut. Se että joudut aina kertomaan puhuttelee ettei mies halua panostaa sinuun edes sen vertaa että kuuntelisi ja tuntisi sinut.
Miksi olet miehen kanssa, joka saa sut tuntemaan noin? Onko tuo sun mielestä hyvä parisuhde?
Missä sanoin olevani parisuhteessa tuollaisen miehen kanssa?
Tuo oli selitys miksi yleisesti naiset on pettyneitä kun saavat huonon lahjan. Ei se ole pelkästään se lahja mihin pettyvät vaan se, että mies osoittaa ettei hän ole kiinnostunut tai aidosti kuuntele
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se olisi mielestäni epäromanttista. ap
Onko olemassa suomalainen, romanttinen mies ? Sinulla on pää pilvissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko olemassa suomalainen, romanttinen mies ? Sinulla on pää pilvissä.
Eihän ap sano miehen olevan suomalainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli miehen pitää olla prinsessatsrinoiden ajatuksenlukija?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna mä selitän paremmin miksi.. Joululahja on usein osoitus siitä miten hyvin tunnet toisen henkilön. Varsinkin oma puoliso luulisi olevan henkilö joka oikeasti tuntee sinut ja ennen kaikkea on kiinnostunut sinusta ihmisenä, persoonana ja ainutlaatuisena yksilönä. Joululahja on myös osoitus siitä kuinka paljon hän kuuntelee sitä mitä sinä kerrot ja mistä puhut. Kun antaa mitäänsaamattoman lahjan sillä osoittaa ettei ole kiinnostunut, ettei hän aidosti ole läsnä ja kuuntele kun puhut. Se että joudut aina kertomaan puhuttelee ettei mies halua panostaa sinuun edes sen vertaa että kuuntelisi ja tuntisi sinut.
Sinänsä totta, että pitäisi tuntea toinen ja tietää mitä se tahtoo ja mistä tykkää, MUTTA jos vaikka tietää että vaimo kerää barbie nukkeja niin ei silti tiedä mitä sen kokoelmista löytyy tai minkä se haluaisi saada lahjaksi, jos tietää että vaimo tykkää kutoa ei ehkä silti tiedä pitäisikö ostaa puikkoja vai lankaa ja millaista lanka, kuinka paljon. Kyllä sen voi sanoa että haluan tämän lahjaksi, jos mies silti ostaa koruja, vaikka sanoin että bambupuikot ja villalanka on se mitä haluan niin se alkaa osoittaa ettei kuuntele tai välitä. Ei kukaan ole ajatustenlukija ja jotkut ei vain tajua selviäkään vinkkejä, eikä se ole vain miesten juttu.
Vierailija kirjoitti:
No jos pyllyä et anna, niin ota edes suihin loppuun saakka. Se olisi miehellesi varmaan ihan mieluinen ja ainutkertainen lahja.
Pyöriikö teidän inceleiden päässä mitään muuta kuin persereiät ja suikit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli miehen pitää olla prinsessatsrinoiden ajatuksenlukija?
Ei kai nainen nyt mitään muuta odotakaan?
Miehet eivät ole ajatusten lukijoita. Sanokaa suoraan mitä haluatte/ette halua lahjaksi. Turha sitä on täällä rutista.
Meillä lopetettiin puolison kanssa lahjojen osto toisillemme. Loimme perinteen matkustaa talvella viikoksi Atlantin saarelle. Ennen joulua matka oli jo ns paketissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos pyllyä et anna, niin ota edes suihin loppuun saakka. Se olisi miehellesi varmaan ihan mieluinen ja ainutkertainen lahja.
Pyöriikö teidän inceleiden päässä mitään muuta kuin persereiät ja suikit?
Pillu ja tissit tietysti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko sä niitä, jotka vastaavat Kotilieden kyselyihin... koska siellä on järjestään näitä tyyppejä.
"Tunnelma oli mennyttä, kun ei kosinut kuten olin toivonut lomalla vuorenrinteen ravintolassa iltaruskossa/ kun ei ostanut romanttista lahjaa, vaikka olin salaa kutonut pipoa öisin."
Molemmat on aivan faktisia lainauksia. En käsitä, että ovat aikuisia ihmisiä. Ja näitä on siellä paljon.
Kerran kysyi sukulaislapselta lahjatoivetta. Sanoi että hevoselleen jotakin. Mistä hitosta mä tietäisin, mitä hevoselle voi ostaa, kaurojako?
Vierailija kirjoitti:
Kerran kysyi sukulaislapselta lahjatoivetta. Sanoi että hevoselleen jotakin. Mistä hitosta mä tietäisin, mitä hevoselle voi ostaa, kaurojako?
Kaupassa eivät osanneet kertoa?
Ap:n kaltaiset narisijat on kyllä rasittava ihmisryhmä. Koskaan ei voi onnistua ja aina menee väärin.
Vierailija kirjoitti:
Miehet eivät ole ajatusten lukijoita. Sanokaa suoraan mitä haluatte/ette halua lahjaksi. Turha sitä on täällä rutista.
Eikö lahjan idea ole juuri se, että tuntee toisen niin hyvin, että osaisi ostaa rakkaalleen juuri sellaisen lahjan kuin tämä toivoo. Ilman vinkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Saisinkin koruja tai kasvohoitoja tai jotain muuta turhaa. Mä saan aina jotain käytännöllistä mitä tarvitsen, kuten paistinpannun yhtenä jouluna, lihamyllyn toisena, kolmantena nastakengät, viime vuonna takin (ei ollut mieleinen). Mihinkään turhuuteen ei voi tuhlata.
Mahtavia lahjoja. Lähetä tänne!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sä olet ostanut miehellesi?
Hansikkaat ja lämpimän pipon viimeksi. ap
No toivottavasti sä saat siltä tänä jouluna hanskat ja pipon. Nehän on tosi romanttinen lahja.
Olisin itse todella tyytyväinen, jos saisin toivomani pipon ja lämpimät hanskat, esim. kelkkakintaisiin alusrukkaset. Ja olen vieläpä nainen. Yritän sanoa, että lahjan saajaa tuntematta on paha mennä arvailemaan, onko lahja mieleinen.
Miksi et kerro suoraan mitä haluat? Meillä se toimii parhaiten. win-win