Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Riidan jälkeen

Vierailija
28.05.2023 |

Riitelimme ja mies ilmoitti sen jälkeen, että hän tarvitsee aikaa omille ajatuksille.

Onko normaalia teidän parisuhteessa?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on oletettavasti teidän kahden parisuhde, ei muiden.

Vierailija
2/22 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On normaalia. Minä en ainakaan pysty olemaan ns. normitilassa riidan jälkeen ja haluan olla omissa oloissani jonkin aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ahdistaa tällainen, että ei olla yhteyksissä.

Ap

Vierailija
4/22 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä on oletettavasti teidän kahden parisuhde, ei muiden.

Kyllä, siksi kysyinkin teidän kokemuksia. Ihan mielenkiinnosta..

Ap

Vierailija
5/22 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
6/22 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidimme pienen välikeskustelun ja mies sanoi, että hänellä menee muutama päivä omien ajatusten kanssa. Onko tämäkin normaalia? Hänellä on ilmeisesti paha olo. Olisiko hyvä idea laittaa viesti, että rakastan häntä? Vai ahdistavaa?

Ap

Vierailija
7/22 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli sama tilanne viikko sitten. Toissa viikonloppuna riitelimme ja halusin selvittää asiat saman tien. Se, että yritin puhua heti silloin, ärsytti miestä vielä enemmän. Tajusin sitten olla omissa oloissa ja keskityin itseeni. Keskiviikkona hän oli jo valmis puhumaan ja perjantaina käytiin kivoilla treffeillä ja nyt on taas kaikki hyvin. :)

Että kyllä se on normaalia.

Vierailija
8/22 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi se on jäähdyttää välillä, kun siinä kiihtyneessä tilassa usein monilta alkaa tulla meneillään olevan riidan ulkopuolisia asioita pöydälle, mikä ei sitten edesauta alkuperäisen riidan aiheen selvittämistä millään tavalla, päinvastoin.

"Nyt kun olen valmiiksi kiukuissani, niin sanon kaikesta muustakin mikä on ketuttanu viimeisinä kuukausina"

Vierailija
9/22 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos asiallisesta viestistä :) Kun tällaisia riitoja tulee ja mies haluaa olla yksin, pelkään aina että hän miettii eroa. Olen super-ahdistunut, ja tunnen sen ihan kehossakin huonona olona. Oletteko samanlaisia?

Ap

Vierailija
10/22 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet noin epävarma?

Vierailija
11/22 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä aina riidan jälkeen nusastaan. Mies on selvästi normaalia kovempi ja kestävämpi silloin.

Vierailija
12/22 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet noin epävarma?

En osaa sanoa. Varmaankin luonnekysymys ja minulla on myös traumoja, muun muassa kasvatukseen ja koulukiusaamiseen liittyviä.

Ap

Vierailija
13/22 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos asiallisesta viestistä :) Kun tällaisia riitoja tulee ja mies haluaa olla yksin, pelkään aina että hän miettii eroa. Olen super-ahdistunut, ja tunnen sen ihan kehossakin huonona olona. Oletteko samanlaisia?

Ap

Oon samanlainen. Muakin ahdisti ja pelotti vähän silloin viikko sitten...  Enkä oikein ymmärtänyt miksei voitu selvittää asioita saman tien. Mutta oon löytänyt keinoja sellaisten tunteiden käsittelyyn ja itsetunnon vahvistamiseen. Olisi kiva jutella enemmän vertaistuen merkeissä. Saako tällä palstalla tutustua ihmisiin eli jakaa yhteystietoja? :D

-7-viestin kirjoittaja

Vierailija
14/22 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Oon samanlainen. Muakin ahdisti ja pelotti vähän silloin viikko sitten...  Enkä oikein ymmärtänyt miksei voitu selvittää asioita saman tien. Mutta oon löytänyt keinoja sellaisten tunteiden käsittelyyn ja itsetunnon vahvistamiseen. Olisi kiva jutella enemmän vertaistuen merkeissä. Saako tällä palstalla tutustua ihmisiin eli jakaa yhteystietoja? :D

-7-viestin kirjoittaja

Tein väliaikaisen 10min voimassaolevan sähköpostin. Laita viestiä niin nappaan sun sähköpostiosoitteen siitä ja vastaan sitten omasta meilistäni. :)

pibmtosttagbfjqcqf@tcwlx.com

Vierailija
15/22 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle se on normaalia koska mun pitää saada rauhoittua ja pohtia asioita yksin. Siitä ei tule mitään jos toinen on niskassa ja tivaa vastauksia tai kärttää huomiota, kun tunteet on itsellä pinnassa ja ajatukset myllertää. Tuntuu kuin toinen haluaisi vain jatkaa riitelyä ja jyrätä ja painostaa johonkin lopputulemaan. Sitten ärsyttää lisää, kun toinen ei huomioi mun tarvetta prosessoida vaikea asia päässäni selkeämmäksi.

Tiedän että jotkut haluaa setviä asian läpikotaisin heti, mutta kaikkien mieli ei vaan hankalissa tilanteissa siihen taivu. Jos tämä tuntuu henkilökohtaisen ja tunnepitoisen asian kohdalla hankalalta empaattisesti käsittää, niin sitä voi verrata vaikkapa johonkin isompaan hankintaan, kuten asunto tai auto. Puntarointi eri näkökulmien ja vaihtoehtojen välillä ottaa aikaa ennenkuin ajatus selkenee. Joku voi olla spontaani hetken mielijohteesta ostava, mutta toinen laittaa asioita Exceliin ja vertailee ja miettii prioriteettejaan aikansa, tunteja tai päiviä, ennenkuin päätös tai kanta selkeytyy ja valinnan voi tehdä. Riidoissa yleensä on jotain ristiriitaisia ajatuksia, näkökulmia ja tahtotiloja joista pitää samaan tapaan löytää selkeä kokonaisymmärrys jotta sopu ja mielenrauha voi syntyä eikä asia jää käsittelemättömänä makaamaan maton alle.

Vierailija
16/22 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Emme ole vielä kertaakaan riidelleet, 9 vuotta yhteiseloa takana.

Vierailija
17/22 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No teillähän on sopuisaa eloa. Eikö ikinä tunnu siltä, että nyt tekisi mieli riidellä? :D

Ap

Vierailija
18/22 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä jäin myös miettimään tuota riitelyä. Olemme olleet yhdessä yli 20 vuotta, eikä meillä ole ollut tuollaisia riitoja. Mies joskus räyhää jostain turhasta ja minä murisen takaisin, mutta ei ne mitään riitoja ole.

Vierailija
19/22 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No teillähän on sopuisaa eloa. Eikö ikinä tunnu siltä, että nyt tekisi mieli riidellä? :D

Ap

Ei. En keksi mitään syytä moiseen.

Vierailija
20/22 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Esimerkiksi mistä asiasta?