Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi 40-50-luvulla syntyneet naiset katsoivat läpi sormien miesten ahdistelua?

Vierailija
18.12.2025 |

Jopa alaikäisiin lapsiin kohdistuva seksuaalinen puhe sallittiin tai sille vain hymisteltiin. "Hehheh, Raimo nyt on vähän sellainen, ota huumorilla" 

Kommentit (163)

Vierailija
161/163 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osasivat naiset hiljentää miehet nokkelilla vadtauksilla ja poskeen sivaltamisella.

Vierailija
162/163 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin oma isoisäni oli sen luokan sovinisti, että en ihmettele jos silloin tytärkin oppii siihen, että miehet vain ovat tuollaisia, sille ei voi mitään ja pitää vain kestää. 

Itse ainakin olen huomannut vanhemmilla naisilla yleisen tavan puhua miehistä kuin miehet nyt vain ovat jotenkin tyhmempiä ja vajaampia kuin naiset, mutta että se on ikään kuin luonnonlaki, eli sen takia heiltä ei oikein voi vaatiakkaan hyvää ja kunnioittavaa käytöstä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/163 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselet 40- ja 50-luvuilla syntyneistä naisista, mutta mitäpä sanoisit 1800-luvun naisista tai sitäkin varhaisimmista ajoista?

Heidän sitä sormien läpi katsomista vasta pitikin harjoittaa.

Aika kulkee eteenpäin ja kehitys kehittyy, niin kuin sanotaan.  

Kun 1600-luvulla nainen ei suostunut kiltisti kuuntelemaan miesten herjauksia ym. eli poikkesi normeista, niin hänet saatettiin polttaa roviolla noitana.

Kaikki vaiheet pitää käydä läpi, ennen kuin päästään täydelliseen sopusointuun tässäkin asiassa.  Ja aina on naisia, jotka on uhmanneet normeja ja aina on ja on ollut niitä naisia, jotka jopa nauttivat miesten kakkapuheista.  Meitä on niin saakelin moneen junaan.  Tänä päivänäkin.

Ja aina on niitä imeliä setämiehiä, jotka höpöttää typeryyksiään nuorille tytöille.  Itse ainakin nuorena inhosin sellaisia yli kaiken.

Vielä 60-luvullakin päättäjät on olleet enimmäkseen miehiä.  Se ehkä kertoo jotain sekin.  Siitäkö johtuen raiskauksistakin on niin monet uhrit vaienneet, kun tietävät etteivät saa oikeudenmukaista tuomiota ja vielä nykyäänkin miehet kehtaavat väittää, että uhri itse oli asiaan halukas eli itse syyllinen.

Onneksi ajat on jo edes jonkin verran muuttuneet.  Ajan ja kehityksen pyörä vaan kulkee joissakin asioissa hyvin hitaasti.  Naiset ei ole pystyneet aina puolustamaan itseään ja tuo asenne, että miehet nyt vaan on sellaisia, on kyllä alun perin miesten itsensä lanseeraama.  He kun nimenomaan ovat olleet sellaisia.  Ja koska heidän seksuaaliviettinsä on tuhat kertaa suurempi kuin naisten, he ovat yksinkertaisesti vain ottaneet oikeudet omiin käsiinsä.  Heillä on mielestään täysi oikeus olla sellaisia kuin ovat eikä naisilla ole ollut mahdollisuuksia puolustautua.

Olkaa nyt vain onnellisia, että elätte tätä päivää, jolloin asenteet on jo ihan erilaiset kuin vuosikymmeniä sitten.