Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä, joka tykkäät mummomakeisista tyyliin Pectus, kettukarkit, Fazerin parhaat..

Vierailija
24.05.2019 |

Oi miksi? Minkä ikäinen olet?

Kommentit (213)

Vierailija
1/213 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wtf

Vierailija
2/213 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai myydäänkö Pectuksiakin vielä, siinä on kyllä on todellinen mummokarkki! Ja en tykkää mistään noista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/213 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kettukarkit on hyviä, mutta ei niitä ahmia pidä. Ei ne silloin olekaan hyviä. Olen, öö h, aika vanha. Inhoan suklaata. 

Vierailija
4/213 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä tykkään!

n27

Vierailija
5/213 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään kettukarkeista, omareista, fazerin parhaista, marianneista jne. Ihan siinä missä muistakin karkeista. Nuo karkit ovat sellaisia perushyviä, joissa tietää tasan mitä saa. Nykykarkeista nousee hyvin harvoin mitään kestosuosikkeja ja jos joskus jonkun hyvän löytääkin, niin vuoden päästä se on enää muisto vain jos sitäkään.

Tykkään ostaa itselleni ja lapsilleni uutuuskarkkipusseja ja viikko sitten ostin esimerkiksi jotain marja-aakkosia. En osta toiste, en välittänyt. Ostin myös jonkun toisen saman tapaisen karkkisekoituspussin ja oli niin turha ostos, että enää edes muista mikä se oli. Tänään ostin hedelmä & vaahto aakkosia ja saa nähdä mitä ne ovat. Plääh, uudet karkit ovat usein pettymyksiä.

Vierailija
6/213 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään kettukarkeista, omareista, fazerin parhaista, marianneista jne. Ihan siinä missä muistakin karkeista. Nuo karkit ovat sellaisia perushyviä, joissa tietää tasan mitä saa. Nykykarkeista nousee hyvin harvoin mitään kestosuosikkeja ja jos joskus jonkun hyvän löytääkin, niin vuoden päästä se on enää muisto vain jos sitäkään.

Tykkään ostaa itselleni ja lapsilleni uutuuskarkkipusseja ja viikko sitten ostin esimerkiksi jotain marja-aakkosia. En osta toiste, en välittänyt. Ostin myös jonkun toisen saman tapaisen karkkisekoituspussin ja oli niin turha ostos, että enää edes muista mikä se oli. Tänään ostin hedelmä & vaahto aakkosia ja saa nähdä mitä ne ovat. Plääh, uudet karkit ovat usein pettymyksiä.

Ai niin, ikää on 45 vuotta, mutta suurinpiirtein saman vastauksen olisin voinut laittaa kymmenen vuotta sittenkin.

Vierailija
7/213 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

35, sain aikanani noita mummolta ja vaarilta, niin pieni nostalgia jäänyt, aina silloin tällöin ostan kettukarkkeja ja muistelen mummoni tekemää täytekakkua jossa niitä oli koristeina pinnalla.

Vierailija
8/213 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fazerin parhaat ovat hyviä juuri siksi, että ovat kovia, eikä niitä tule niin ahmittua liikaa.

Vierailija
9/213 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö Pectuksia on myynnissä? En muista ainakaan nähneeni vuosikausiin. Samoin kuin puna-valkoraidallisessa pussissa olevia eucalyptus-pastilleja eli eukonlepytyksiä. Tai hockmanneja, joita oli kahdenlaisia: toiset sulivat nopeasti suussa mössöksi ja toiset taas olivat kovia. 

Fazerin Parhaita olen joskus vienyt nostalgiamielessä tuliaisiksi ikätovereilleni. Ja sitten on muisteltu, mitkä karkeista olivat suosikkeja ja mitkä aina jäivät viimeisiksi. Kettu-karkeista tulee mieleen, miten papan nuoruudenaikaiset kaverit kävivät aina papan luona turisemassa, ja jos minä olin siellä, niin taskusta löytyi aina kettu-karkkeja.

Terv. Mummoikään ehtinyt

Vierailija
10/213 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fazerin parhaat kuuluvat ehdottomasti jouluun. Muista mummokarkeista en juuri välitä. Ikä 32.

Vierailija
11/213 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki noi "mummokarkit" on just parhaita. Oon aina tykännyt niistä eniten.

N30v

Vierailija
12/213 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 14-vuotias poika syö tosi vähän ja harvoin karkkia, mutta silloin harvoin jos jotain haluaa niin juuri noita mummokarkkeja. Mm. Omar ja Fazerin Parhain on sellaisia mitä syö. Hänellä se pussi kestää yleensä useamman viikon, syö pari karkkia silloin tällöin.

Minä ja 6-vuotias poika taas ollaan ihan toista maata, meille maistuu oikeastaan kaikki paitsi ei niinkään nuo mummokarkit. Ja syödään molemmat ihan liikaa herkkuja.

Vierailija
13/213 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fazerin Parhaat on tosi hyviä: laadukkaita ja nättejä, erilaisia yhdessä pussissa. Kettukarkkienkin maku on jees, mutta kaiken marmeladin koen itselleni liian makeaksi (siis liian makea maku, en mitään absoluuttisia sokerimääriä ajattele). Pectuksista en tykkää.

Lapsena ja nuorena en pitänyt oikein mistään noista, mutta mummoloissa niitä oli monesti tarjolla. Ehkä maku muuttuu iän myötä? Olen nyt 42 (nainen) ja ehkä vasta parina viime vuonna olen alkanut arvostaa noita. Tosin yleisesti ottaen en syö paljon karkkia.

Vierailija
14/213 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä vika kettukarkeissa on? Ne olivat ainoita, joita pystyi syömään. Pectukset, Eucamentholit ja Fazerin parhaat jäivät syömättä. Fazerin parhaista söin aina irvistellen kiskis-karkit, koska ne kissat olivat söpöjä. En siis tykännyt karkista, mutta jostain syystä se paperi aina hämäsi minut. 

Vierailija
15/213 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 35-v. ja kyllä kettukarkit on ihan hyviä ja Fazerin parhaista osa, kuten Kiskissit, Laktat tai ne jääkarhukarkit. Omaritkin varmaan lasketaan mummokarkeiksi, niitäkin syön mielelläni. En mitään noista kyllä varta vasten osta. Lapsuudessani sukulaismummot toivat usein noita "perinteisiä" karkkeja. Ai niin, yhden mummelin vakiokarkki olivat ne Amerikan pastillit eli värikkäät, minttupäällysteiset suklaakarkit.

Vierailija
16/213 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pectuksesta voi tehtä Siltavuoren Snapsia.

Siis samalla medotilla kuin salmaria turkinpippureista.

Vierailija
17/213 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan yhdeltä vanhemmalta sukulaiselta aina jouluna Vihreitä kuulia, kun hän joskus oppi että tykkään niistä. Enää en niin välittäisi kyllä...

Vierailija
18/213 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko katkera mummollesi vai mummoille? Vai koitatko vaan vääntää juttua vanhoista karkeista jotka  eivät maistu nykyään samalta kuin joskus ennen.Ehkä aika kultaa muistot what ever .Joku on muuttunut nyky karkkien ja entisten välillä ehkä joku palmuöljy?

Vierailija
19/213 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummomakeisista :D Nyt oli kyllä osuva nimi! Täytyy ottaa käyttöön. En kyllä ole koskaan ymmärtänyt, kuka noista tykkää

Vierailija
20/213 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen 35-v. ja kyllä kettukarkit on ihan hyviä ja Fazerin parhaista osa, kuten Kiskissit, Laktat tai ne jääkarhukarkit. Omaritkin varmaan lasketaan mummokarkeiksi, niitäkin syön mielelläni. En mitään noista kyllä varta vasten osta. Lapsuudessani sukulaismummot toivat usein noita "perinteisiä" karkkeja. Ai niin, yhden mummelin vakiokarkki olivat ne Amerikan pastillit eli värikkäät, minttupäällysteiset suklaakarkit.

Meillä on samanlainen maku :)! Laktat ja jääkarhut ovat tosiaan hyviä. Itse ja 8 v. lapseni tykätään tosi paljon myös noista amerikanpastilleista.