Miksi 40-50-luvulla syntyneet naiset katsoivat läpi sormien miesten ahdistelua?
Jopa alaikäisiin lapsiin kohdistuva seksuaalinen puhe sallittiin tai sille vain hymisteltiin. "Hehheh, Raimo nyt on vähän sellainen, ota huumorilla"
Kommentit (363)
Miksi tänäpäivänä on maita joissa naiset joutuu naimaan rais kajaan sa, pukeutumaan täys huntuun, alistumaan miehen käskyille ja olemaan 100% riippuvainen.
-> sosiaalinen normi ja hyvaksynta.
Suomessakin nainen oli alisteisessa asemassa eikä ole kauaa kun ei voinut olla edes omaa pankkitiliä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Yhteiskunta oli siihen aikaan maatalousvaltainen. Monet naiset olivat vain kotona eivätkä töissä. Heillä ei ollut paljon muuta vaihtoehtoa kuin kärsiä."
Maataloudessa naiset eivät olleet "vain kotona". He hoisivat koko sen talouden ja sen lisäksi usein monia tilan töitä kuten lypsyjä, veden hakua jne.
Niin tekivät, mutta nainen oli riippuvainen tilasta ja ukosta.
Niin olivat molemmat riippuvaisia tilasta ja tekivät siksi töitä molemmat. Kyllä oli naisia, siis emäntiä joille se tila kuului ja olivat ottaneet itselleen "vihtorin" aviomieheksi.
Osa meistä naisista ei yksinkertaisesti joudu seksuaalisen häirinnän kohteeksi. Minua käpälöi yksi poika kesäleirillä, kun olin 12, mutta mitään muuta en ole joutunut kokemaan, onneksi. Ilmeisesti lievä autismin kirjolla oloni tekee minusta vähemmän viehättävän. Lisäksi olen ns. lauta eivätkä kasvotkaan ole kauniit. Olen joiltakin muiltakin naisilta kuullut samaa, että hekin ovat säästyneet.
On siis tuurista kiinni, paljonko sitä joutuu kokemaan. Se ei jakaudu tasan naisten kesken.