Miksi miehen ammatti vaikuttaa naisten kiinnostukseen niin paljon?
Olen 30v hieman ujo ja hieman introvertti mies, hyvin taviksen näköinen ulkoisesti, tosin aina olen ollut hyvässä kunnossa. Valmistuin matemaatikoksi ja opiskeluaikana tai työssäni matemaatikkona vastakkainen sukupuoli ei minusta kiinnostunut juurikaan. Kiinnostukseni ilmailualaan johti siihen, että parin vuoden matemaatikon uran jälkeen hain ja pääsin lentäjäkoulutukseen. Nyt olen työskennellyt pari vuotta lentäjänä ja naisten asennemuutos on ollut hämmentävää. Jopa sellaiset naiset ovat pyytäneet minua deiteille, joita itse yritin aiemmin ja sain pakkeja. En valita, mutta ihmetyttää se, kuinka paljon ammatti vaikuttaa naisten kiinnostukseen. Mielestäni olen edelleen se sama persoona ja luonteeltani sama ujo tavismies, kuin aiemminkin. Naisten silmissä olen kuitenkin nykyisin täysin eri ihminen. Onko muilla samoja kokemuksia?
Kommentit (155)
Vierailija kirjoitti:
Matemaatikko ei ole kiinnostava ammatti. Ammatinvalinta kertoo ihmisestä. Lentämässä on ominaisuuksia, joita automaattisesti arvostan miehessä. Raha ei ole paha, muttei ainoa syy miksi valitsisin mielummin lentäjän. Teoreettisen laskun ratkaiseminen on eri asia kuin nopea reagointi ja valmius hoitaa ääritilanteessa 300 matkustajaa turvallisesti alas. Ei tarvi sanoa kahta sanaa.
On kiinnostavaa, jos joku osaa lentää lentokonetta (tai "lentää" kun kyse nykykoneista), mutta se ei, että meillä on ylipäänsä olemassa lentokoneita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiselle on tärkeintä miehessä ulkoisesti on status. Kaveripiirin saa kertaheitolla kateelliseksi kun kertoo, että mies lentäjä tai kirurgi. Tämä ei alapeukuttamalla miksikään muutu.
Jotenkin naurattaa tuo mielikuva lentäjän vaimosta istumassa iltaa jossain tyttöporukassa ja kuinka hän siellä kehuskelee kaikille miehensä olevan lentäjä.
Minä olen lentäjän vaimo ja en ole koskaan kehuskellut mieheni ammatilla. Jos tulee puheeksi toki kerron, mutta ihan neutraalisti. Sen olen huomannut, että etenkin niissä ihmisissä, joita en ennalta tunne, tieto miehen ammatista aiheuttaa reagointia, yleensä ihailua, mutta myös kateutta minuun (mitä ihmettelen). Mieheni pitää matalaa profiilia ammattinsa suhteen eikä todellakaan sillä retostele.
Vierailija kirjoitti:
Ole varovainen noiden naisten kanssa, jotka nyt ovat kiinnostuneet. Ne voi olla vaan pintaliidon ja rahan perässä. Sellaisen kanssa ei mitään hyvää avioliittoa saa.
Totta. Golddiggereitä löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matemaatikko ei ole kiinnostava ammatti. Ammatinvalinta kertoo ihmisestä. Lentämässä on ominaisuuksia, joita automaattisesti arvostan miehessä. Raha ei ole paha, muttei ainoa syy miksi valitsisin mielummin lentäjän. Teoreettisen laskun ratkaiseminen on eri asia kuin nopea reagointi ja valmius hoitaa ääritilanteessa 300 matkustajaa turvallisesti alas. Ei tarvi sanoa kahta sanaa.
On kiinnostavaa, jos joku osaa lentää lentokonetta (tai "lentää" kun kyse nykykoneista), mutta se ei, että meillä on ylipäänsä olemassa lentokoneita?
Jep. Matemaattisesti älykkäät insinöörithän nuo lentokoneet on kehittäneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahanhimoiset harakat vain on sun rahojen perässä, siksi kiinnostaa kun lentäjillä on pinkka kunnossa.
Suomalaisten demariämmien perimmäinen luonne siinä vain tulee esiin.
Opettelisit edes termit. Ei demarit kaipaa rahaa, kokkarit ja persut ne rahanahneita on.
No ketkä ne sitten vaativat enemmän tulonsiirtoja ja muiden tienesteistä rankempia veroja, jos eivät demarit ja muu vasemmisto?
He haluavat rahaa KAIKILLE, eivät vain itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Hypergamia. Sama juttu itsellä, että kun rupesi olemaan tuloja oman alan töistä tapailun lopettaneet naiset kontaktoivat
Niin varmaan. Tapailun lopettaneet naiset ovat stalkanneet sua vuosikausia netistä ja heti kun sait parempaa liksaa, ottivat yhteyttä. Tosi uskottavaa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä matemaatikko voi olla kognitiivisilta kyvyiltään oikeasti parempi kuin lentäjä ja varmaan monesti onkin. Se ei kuitenkaan ole niin seksikästä ratkoa paperilla laskuja nuhjuinen paita päällä kuin lentää isoa metallipurkkia univormussa.
Enpä usko yleisellä tasolla. Voi tietysti joskus olla jos matemaatikko on vaikkapa alallaan palkittu. Lentäjä laskee laskut ja hoitaa muutkin haastavat tilanteet. Ei ihme, että matemaatikon flaksi käy lentäjä-matemaatikkona paremmin. Ja ihan pelkän ammatin näkökulmasta, ei pelkästään rahan.
Vierailija kirjoitti:
AP voi todistaa olevansa matemaatikko ratkaisemalla tämän: jotain tapahtuu tunnissa keskimäärin 12 kertaa. Millä todennäköisellä se asia tapahtuu tunnissa tasan kaksi kertaa?
Miten hän voi todistaa olevansa lentäjä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen status on evoluutiotutkimuksissa ykköskriteeri parinvalinnassa naisille. Kokemuksesi vahvistaa tätä, ap!
Miksi lentäjän status olisi korkeampi kuin matemaatikon? Matematiikan yliopisto-opinnot ovat vaikeudeltaan ihan kärkipäätä toisin kuin lentäjän opinnot.
Lentäjä on ns. seksikäs ammatti. Paljon vastuuta, kova palkka ja maailmanmatkaajan maine. Fakta on että lentäjäksi pääsee verrattain harva ja sekin nostaa ammatin statusta. Lentäjä taitaa olla harvinaisempi ammattinimike kuin kirurgi.
Tämä
Eikö matematiikka ole kohtalaisen helpoo päästä opiskelemaan jos on hyvä siinä? Tässä käsityksessä olen aina ollut. Lentäjille taas on vaativat karsinnat, ja siinä mitataan myös luonnetta, paineensietokykyä jne.
Vierailija kirjoitti:
Joku matemaatikko on niin vaikeasti ymmärrettävä työ, että suurin osa ei ymmärrä siitä mitään. Eikä siksi kiinnosta ketään. Normi työ saatikka sitten joku hyvätuloinen lentäjä, juristi, toimitusjohtaja, lääkäri, jne. ymmärretään.
Kiva, että naiset ovat kiinnostuneita sinusta, mutta itse jättäisin nuo naiset väliin, joille et kelvannut aiemmin.
Minkälaista matemaatikon työ on? Opettaa matematiikkaa koulussa?
Vierailija kirjoitti:
Eikö matematiikka ole kohtalaisen helpoo päästä opiskelemaan jos on hyvä siinä? Tässä käsityksessä olen aina ollut. Lentäjille taas on vaativat karsinnat, ja siinä mitataan myös luonnetta, paineensietokykyä jne.
Matematiikka on ehkä jopa vaikein aine korkeakouluissa, ei ihan pelkkä hyvyys lukiossa riitä.
Itse valkkaisin noista kahdesta matemaatikon miehekseni. En halua kotoa poissaolevaa miestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku matemaatikko on niin vaikeasti ymmärrettävä työ, että suurin osa ei ymmärrä siitä mitään. Eikä siksi kiinnosta ketään. Normi työ saatikka sitten joku hyvätuloinen lentäjä, juristi, toimitusjohtaja, lääkäri, jne. ymmärretään.
Kiva, että naiset ovat kiinnostuneita sinusta, mutta itse jättäisin nuo naiset väliin, joille et kelvannut aiemmin.
Minkälaista matemaatikon työ on? Opettaa matematiikkaa koulussa?
Opettajat opettaa koulussa. Ei riitä pelkkä matemaatikon tutkinto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälaista matemaatikon työ on? Opettaa matematiikkaa koulussa?Opettajat opettaa koulussa. Ei riitä pelkkä matemaatikon tutkinto.
Pedagogiset opinnot ja matikka pääaineena voi opettaa.
Mä haluaisin lentäjän vaimoksi. Mitä kriteereitä sulla olisi Ap?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Matemaattisesti älykkäät insinöörithän nuo lentokoneet on kehittäneet.
Ei siellä ole matemaattisesti lahjattomia yksilöitä. Lisäksi käsittääkseni lähes puolet piloteista ovat dippa-inssejä, eikö ne osaa laskea.
No mun täytyy näin hippitätinä sanoa, että tietyt kovat ja kunnianhimoa vaativat alat putoaisivat heti pois, samoin alat, jotka vaativat sitoutumista. Ja toki pois jäisivät myös uraorientoituneet ihmiset. Ihan samaa mieltä olin aikanaan hippityttönäkin, oma samanhenkinen puoliso löytyi työpaikalta. Kumpikaan ei olla enää niissä hommissa tai ylipäätään juurikaan työelämässä. Asunto oli maksettu kolmevitosena ja lapsi lähti omilleen kun olin neljänkymmenen, siihen se into ja tarve ahkerointiin sitten loppuikin. Tavaraa on tämän ikäisillä jo nurkat täynnä, aika on se, mihin panostetaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä haluaisin lentäjän vaimoksi. Mitä kriteereitä sulla olisi Ap?
Muukin kuin raha motivaationa?
Miksi mua kiinnostas perseellään lösöttävä lentäjä tai matemaatikko? Parempi joku raamikas raskaan työn raataja, nam!
Hypergamia. Sama juttu itsellä, että kun rupesi olemaan tuloja oman alan töistä tapailun lopettaneet naiset kontaktoivat